Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 26 juni 2025 om 11:49
donderdag 26 juni 2025 om 11:54
Het is ook niet per se in mijn bubbel, die mensen kennen mijKidneybean schreef: ↑26-06-2025 11:04Dat merk ik gelukkig niet zo in mijn bubbel. Ik ga ook niet dit jaar.

Maar met de hond uitlaten of zo
.
donderdag 26 juni 2025 om 11:55
Sterkte MrsM wat een akelige ervaring en dan zo naar huis gestuurd ook nogMrsM schreef: ↑26-06-2025 11:03Ik heb weinig te melden, ben gisteren vanuit de huisarts met ambulance naar ziekenhuis vervoerd... op verdenking van hartklachten maar ik zelf dacht aan rhabdomyolyse, gelukkig was het geen van beiden.
Ik kon echter nauwelijks bewegen, armen, benen, gewrichten ... alles deed pijn. Maar ze weten niet wat het is, leverwaarden waren verhoogd maar verder was alles binnen de normen.
Gelukkig is het nu aan het afnemen. Maar nog wel thuis vandaag.

.
donderdag 26 juni 2025 om 11:58
Purrmaid schreef: ↑26-06-2025 11:16Ik heb nét gisteren een extra vakantie in het najaar geboekt. Dat is pas een taboe, vliegen. En niet één keer per jaar.
Hahaha ja zeggen mensen daar wat van ? Je mag mijn niet gebruikte vakantie s gebruiken om lekker vaak op vakantie te gaan![]()
En Solo succes straks!!
.
donderdag 26 juni 2025 om 12:02
MrsM schreef: ↑26-06-2025 11:35Ja stom he? En zelfs als je in de avond terugbelt omdat de pijn uitbreidt, geen reden om nog een keer te komen.
Goed, de pijn is nu aan het afnemen gelukkig dus wellicht is het iets onschuldigs. Nou ja daar ga ik dan maar vanuit, maar ik blijf erbij de zorg in Nederland is niet al te best hoor. We weten het niet, bloed is goed niks levensbedreigend, wacht thuis maar af.
De zorg in NL is over het algemeen uitstekend. Misschien voldoet jouw zh niet aan je verwachtingen.
Als je iets levensbedreigend hebt, sturen ze je niet meteen naar huis.
Beterschap gewenst in elk geval
donderdag 26 juni 2025 om 12:02
donderdag 26 juni 2025 om 12:06
Nou, ik kreeg ook last van mijn kaak gisterenavond, maar dacht dat dat misschien iets van stress was ofzo...
Heel gek, want echt al mijn spieren deden pijn behalve de kuit, en dan gewrichten ook.
Goed, genoeg medisch gezeur nu vanuit mij.

Ben nogmaals blij dat jij het herkent, en dat ik het waarschijnlijk niet heb gehad of in hele hele lichte vorm misschien. Iig niet levensbedreigend want kan wel echt gevaarlijk zijn las ik.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
donderdag 26 juni 2025 om 12:07
Gelukkig kwam ik daar pas later achter.MrsM schreef: ↑26-06-2025 12:06Nou, ik kreeg ook last van mijn kaak gisterenavond, maar dacht dat dat misschien iets van stress was ofzo...
Heel gek, want echt al mijn spieren deden pijn behalve de kuit, en dan gewrichten ook.
Goed, genoeg medisch gezeur nu vanuit mij.![]()
Ben nogmaals blij dat jij het herkent, en dat ik het waarschijnlijk niet heb gehad of in hele hele lichte vorm misschien. Iig niet levensbedreigend want kan wel echt gevaarlijk zijn las ik.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 juni 2025 om 12:10
Nou, dat vraag ik me nu af....
Ik geloof dat ik de tweede keer toch wel paniekerig was, omdat ik niet precies wist wanneer je eraan dood kon gaan.
Duurde een halve dag voordat ze het herkenden. Ik was eerst ook naar huis gestuurd.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 juni 2025 om 12:21
Nou….
Als vrouw ben je hier best vaak de pineut van.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 26 juni 2025 om 12:29
Idd. Zelf niet 1x maar meerdere malen mogen meemaken. Als een man met pijn op zijn borst komt, ligt hij bij wijze van spreken meteen op de operatietafel. Bij een vrouw (o.a. eigen ervaring) komen ze aankakken met stress, hyperventilatie en nog meer van dergelijke kreten.
donderdag 26 juni 2025 om 12:37
donderdag 26 juni 2025 om 12:41
Ik word hier een tikje nerveus van. Heb twee weken geleden een algemene gezondheidscheck gehad, uit het bloedonderzoek kwam o.a. een torenhoog cholesterolgehalte, én mijn nierfunctie gaat keihard achteruit (richting nierfalen, door de lithium). Ik ben sindsdien heel gezond gaan eten en ik drink liters water, maar als dat niet helpt moet ik aan de cholesterolverlagers. En als ik het goed begrijp kan dat dus invloed krijgen op de nierfunctie.
Ik ga toch maar met de psych overleggen over een alternatief voor de lithium.
To the end of my days; I will follow.
donderdag 26 juni 2025 om 12:53
donderdag 26 juni 2025 om 12:54
Stellen dat de zorg over het algemeen uitstekend is, is net zo vaag.
Er zijn de afgelopen jaren voldoende onderzoeken geweest naar genderongelijkheid in de zorg. Ik vermoed dat je zelf in de zorg werkt, gezien je licht verdedigende reacties. Hier is er eentje, maar als je een beetje zoekt vind je er vast meer https://www.medischcontact.nl/actueel/l ... -onderwijs
Het is dus zeker voorstelbaar dat hier op viva vrouwen rondlopen die naar huis zijn gestuurd met ernstige klachten, die niet herkend werden.
Daar is geen discussie over exacte aantallen voor nodig.
toulouse_74 wijzigde dit bericht op 26-06-2025 13:04
Reden: link naar beter onderzoek
Reden: link naar beter onderzoek
22.71% gewijzigd
donderdag 26 juni 2025 om 12:55
Het is momenteel best een ding dat vrouwen veel sneller weggestuurd worden met het is stress of psychisch waar mannen wél medisch onderzoek krijgen. Net als dat mannen veel vaker, eerder en zwaardere pijnbestrijding krijgen dan vrouwen.
Zijn gewoon onderzoeken over. Vrouwen worden over het algemeen genomen wat minder serieus genomen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 26 juni 2025 om 12:57
Dat heb ik dan nooit zo ervaren.Moiren schreef: ↑26-06-2025 12:55Het is momenteel best een ding dat vrouwen veel sneller weggestuurd worden met het is stress of psychisch waar mannen wél medisch onderzoek krijgen. Net als dat mannen veel vaker, eerder en zwaardere pijnbestrijding krijgen dan vrouwen.
Zijn gewoon onderzoeken over. Vrouwen worden over het algemeen genomen wat minder serieus genomen.
De realiteit haalt de werkelijkheid in