Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 1178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yasmijn schreef:
07-06-2025 11:15
Ik doe echt niet aan weegschalen.
Behalve op maandag...
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
yasmijn schreef:
07-06-2025 11:15
Ik doe echt niet aan weegschalen.
Ik kan daar ook niet mee omgaan. Echt het allerirritantste sterrenbeeld dat er is. Dat eeuwige getwijfel, niet te doen.
Lucy schreef:
07-06-2025 11:18
Behalve op maandag...
🤣
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
feow schreef:
07-06-2025 11:11

Alle mensen die regelmatig hier komen of al jaren hier komen weten van A dat er een goed hart in zit, maar het soms wat rot uit het toetsenbord komt, van B dat er gevoeligheid is op een bepaald vlak en kan van C werkelijk niets aardigs of positiefs bedenken.
Uiteraard reageer je daar verschillend op. Anders kan je beter een boek gaan lezen.
Maar als persoon A nou een keer onterecht uit de bocht vliegt, of meerdere keren, en D zegt daar dan op een gegeven moment iets van omdat diens begrippertje er even klaar mee is, is het dan terecht dat persoon A (ondanks het goede hart en de goede bedoelingen) hierop aangesproken wordt? Of is persoon D een botte hark die onnodig kwetsend is en geen rekening houdt met persoon A?

In hoeverre mag je van forummers verwachten altijd rekening te houden met de persoonlijke kenmerken van anderen?
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
07-06-2025 11:14
Ja hier ben ik het wel mee eens. Ik heb soms ook weleens opmerkingen van en over forummers gelezen die naar mijn mening aardig uit de bocht vlogen.

In principe ben je met een nieuwe nick een nieuw iemand. Nu hadden velen al een vermoeden van wie het was, maar als je dat nou niet zou weten, dan kan een overtrokken reactie ook helemaal verkeerd vallen natuurlijk.

Niemand is hier verplicht zijn of haar psyche helemaal uit te lichten natuurlijk, maar doordat we allemaal aardig anoniem zijn voor elkaar (behalve ik dan, ik ben zo herkenbaar als de pest, zeker nu weer openbaar is geworden dat mijn sibling dus mijn zus is ;-) ) kun je ook niet verlangen dat iedere post op een weegschaal moet worden gelegd alvorens hem daadwerkelijk te posten.
Dat doet toch ook niemand?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
07-06-2025 11:21
Maar als persoon A nou een keer onterecht uit de bocht vliegt, of meerdere keren, en D zegt daar dan op een gegeven moment iets van omdat diens begrippertje er even klaar mee is, is het dan terecht dat persoon A (ondanks het goede hart en de goede bedoelingen) hierop aangesproken wordt? Of is persoon D een botte hark die onnodig kwetsend is en geen rekening houdt met persoon A?

In hoeverre mag je van forummers verwachten altijd rekening te houden met de persoonlijke kenmerken van anderen?
Mijn verwachtingen zijn héél laag, en van mij mag aanspreken altijd.
Ik vind het enkel vrij treurig als je anderen aanspreekt op positieve dingen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Moiren schreef:
07-06-2025 10:25
Dat vind ik echt rot voor je. En jammer voor hier.

:hug:
Sluit ik me bij aan. Ik vind het naar om te lezen dat je je zo slecht voelt, Hélène. Ik hoop dat je de ondersteuning kunt krijgen die je nodig hebt en gauw weer wat grond onder de voeten krijgt (beetje invulling van mij vanuit eigen ervaring, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Sterkte en ik hoop je over een tijdje weer wat lekkerder in je vel te lezen. Niet dat je niet mag schrijven als het zwaar k*t gaat, maar het lijkt je inderdaad geen goed te doen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Moiren schreef:
07-06-2025 11:22
Dat doet toch ook niemand?

Nou, ik voelde me gisteren wel even rottig vanwege de opmerkingen die mede door mijn bijdragen kwamen. Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik dan eventjes goed nadenk over mijn te kiezen woorden en toch zeker wel smiley's gebruik zodat de toon hopelijk juist overkomt.

Maar ik ben ook gewoon zo'n miep die zich geschreven dingen op het forum ook vrij snel persoonlijk aantrekt. Ik heb dit echt moeten leren, en nog ben ik hier vele malen terughoudender dan dat ik IRL ben, waar ik met gezichtsmimiek mezelf prettiger kan uitdrukken, en anderen beter kan lezen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:
07-06-2025 10:25
Zeg nou gewoon dat jij dan geen last meer hebt van ons.
Ik denk juist dat ze op anoniem gaat omdat het voor haar nu ingewikkeld is het zo te zien.
Op de vraag van gisteravond: mijn pa wordt 82. Als je zegt 70, geloof je het ook.
yasmijn schreef:
07-06-2025 11:40
Op de vraag van gisteravond: mijn pa wordt 82. Als je zegt 70, geloof je het ook.
Jonge pa :)
yasmijn schreef:
Gefeliciteerd met je pa🎉
Maar mensen gaan voorbij
yasmijn schreef:
Dat is fijn (neem ik aan ;))

Fijne dag gewenst! Ik hoop dat het een beetje te behappen is met de pijn.
Hela schreef:
07-06-2025 11:44
Jonge pa :)
Hij was er op tijd bij 🙂
MrsM schreef:
07-06-2025 11:38
Nou, ik voelde me gisteren wel even rottig vanwege de opmerkingen die mede door mijn bijdragen kwamen. Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik dan eventjes goed nadenk over mijn te kiezen woorden en toch zeker wel smiley's gebruik zodat de toon hopelijk juist overkomt.

Maar ik ben ook gewoon zo'n miep die zich geschreven dingen op het forum ook vrij snel persoonlijk aantrekt. Ik heb dit echt moeten leren, en nog ben ik hier vele malen terughoudender dan dat ik IRL ben, waar ik met gezichtsmimiek mezelf prettiger kan uitdrukken, en anderen beter kan lezen.
Ik heb precies hetzelfde. Je mist vaak de gezichtsuitdrukkingen en toon van het gesproken woord.
Maar mensen gaan voorbij
canis-felis schreef:
07-06-2025 11:46
Dat is fijn (neem ik aan ;))

Fijne dag gewenst! Ik hoop dat het een beetje te behappen is met de pijn.
Thanks. Ik neem wel flink pijnstillers. Ik ga zo weer onder die verdomde douche. Dat is best een ingewikkeld proces.
Mijn bed is net verschoond door mijn ‘logé’. Je moet ze inzetten waar je kunt :proud:
yasmijn schreef:
Zo’n vader heb ik ook. :heart:

Hier is zoon, na een hele nare vakantie voor zowel hem als het thuisfront, afgelopen nacht weer thuis gekomen. Klinkt stom, maar ik kan nu weer wat rusten. Gelukkig een extra maandag om bij te tanken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
07-06-2025 11:48
Zo’n vader heb ik ook. :heart:

Hier is zoon, na een hele nare vakantie voor zowel hem als het thuisfront, afgelopen nacht weer thuis gekomen. Klinkt stom, maar ik kan nu weer wat rusten. Gelukkig een extra maandag om bij te tanken.
Wat was er naar dan?
yasmijn schreef:

Van harte! Mooie leeftijd hoor!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
yasmijn schreef:
07-06-2025 11:48
Thanks. Ik neem wel flink pijnstillers. Ik ga zo weer onder die verdomde douche. Dat is best een ingewikkeld proces.
Mijn bed is net verschoond door mijn ‘logé’. Je moet ze inzetten waar je kunt :proud:
Gelijk heb je. Voor wat hoort wat, loge heeft tenslotte ook van jou gezelschap mogen genieten😁
Maar mensen gaan voorbij
yasmijn schreef:
07-06-2025 11:52
Wat was er naar dan?
Overvallen, bedreigd met pistool op hoofd, paniekaanval en naar ziekenhuis gebracht.

Maar: niks bij zich dus niet bestolen, fysiek in orde, fijne vrienden en weer veilig thuis.
feow schreef:
07-06-2025 12:01
Overvallen, bedreigd met pistool op hoofd, paniekaanval en naar ziekenhuis gebracht.

Maar: niks bij zich dus niet bestolen, fysiek in orde, fijne vrienden en weer veilig thuis.
Nou zeg, wat akelig!
What would Patsy do?
feow schreef:

Nee! Wat naar :(
feow schreef:

O wat afschuwelijk!
feow schreef:

Sjemig, wat een narigheid voor jullie

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven