Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 1446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hijodelaluna schreef:
09-06-2025 23:10
Ik hoop dat ze trollt. Zo blind voor je eigen gebreken kun je toch niet zijn...
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat er mensen zijn die echt wel zo blind zijn. Kijk alleen al naar dat topic van die vrouw die 20 jaar bij dezelfde therapeut loopt. Die is bij een recente sessie tot inzichten gekomen die je ook al kunt lezen als je een beetje tussen de regels door leest in haar topic. Ik heb er maar niks over gezegd in dat topic, maar als je zoiets na al die jaren pas ontdekt, dan kan dat echt niet alleen aan je therapeut liggen.
Nou ja, ik vind het vrij wereldvreemd dat je denkt dat kinderen op een camping (of hotel) om 7.00/7.30 gewoon naar de speeltuin kunnen enzo.

Maar misschien komt dat ook omdat ik geen kinderen heb. Ik ben wel kind geweest, en altijd gekampeerd, en de camping enquête van toen zit er nog steeds in bij mij.

Trouwens, als je gewoon thuis bent in de vakantie met mooi weer dan zijn je kinderen toch ook niet om 7.30 buiten in de tuin op de trampoline aan het springen en met een bal aan het schieten?

(Maar verbeter me als ik het verkeerd zie... ;-) )
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:
10-06-2025 10:56
Tentsplaining, briljant woord. Bedacht door Nana, uiteraard. Who else?

In dat kleutervakantietopic.

Haha. Ja moest ook even hardop lachen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik ben gisteren weer eens geconfronteerd met de zorg in Nederland in het weekend.

Pa van 78 vond het een goed idee om de heg te knippen, op een trapje op ongelijke grond... die viel daar vanaf natuurlijk. Snee in zijn been, net naast scheenbeen. Okee stom niet gelijk gebeld, dacht dat het wel meeviel en het stopte ook met bloeden (16.30), maar om 19.00 ging het weer flink bloeden.

Kregen het niet voor elkaar met dat menu om iemand aan de lijn te krijgen, of ik wilde bellen. Maar ja dan moet je daarheen. Online alles ingevuld, okee ik word teruggebeld. Wachten op telefoontje, okee iemand gesproken, triage aan telefoon, SMS gekregen met instructies om foto's door te sturen, na 30 minuten werd ik teruggebeld ja toch even komen, om 22.30 was er plaats.

Dokter: ja meneer u bent eigenlijk te laat om te hechten, maar staat wel ver open dus doe er toch 3 hechtingen in. Voortaan eerder bellen, uhm ja dokter maar ik ben 3 uur bezig geweest om alles in te vullen, wachten op telefoon, foto's doorsturen, wachten of telefoon, om dan nog naar ziekenhuis te kunnen komen ....

Nou ja, uiteindelijk om 0.30 weer terug thuis zelf. Pa met een coolpack erop voor de zwelling naar bed gestuurd, en morgen voor controle naar eigen huisarts. Wat een gedoe, ik snap de triage hoor maar kom op, 3 uur voordat je daar bent na het bellen is toch aardig lang.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
10-06-2025 11:24
Nou ja, ik vind het vrij wereldvreemd dat je denkt dat kinderen op een camping (of hotel) om 7.00/7.30 gewoon naar de speeltuin kunnen enzo.

Maar misschien komt dat ook omdat ik geen kinderen heb. Ik ben wel kind geweest, en altijd gekampeerd, en de camping enquête van toen zit er nog steeds in bij mij.

Trouwens, als je gewoon thuis bent in de vakantie met mooi weer dan zijn je kinderen toch ook niet om 7.30 buiten in de tuin op de trampoline aan het springen en met een bal aan het schieten?

Bedoel je niet 'campingetiquette'?
MrsM schreef:
10-06-2025 11:24

Genoeg die het wel doen hoor ☺️
Mijn kinderen moesten tot 9.00 uur binnen blijven.
Maar mensen gaan voorbij
Dat inderdaad wel erg lang MrsM maar heeft denk ik alles te maken met drukte en/of onderbezetting.
Hoe vaak mijn schoonkind niet extra diensten draait vanwege onderbezetting.
Wel een ander tak van dienstverlening maar wel echt van deze tijd denk ik.
Beterschap voor je vader.
Maar mensen gaan voorbij
Sja, SEH...spoedeisende hulp
Elodea schreef:
10-06-2025 11:50
Bedoel je niet 'campingetiquette'?

Hahaha ja ik vond het al zo gek staan... maar dat idd. Nou ja, te weinig slaap. Zammazegge. :facepalm:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Joppie schreef:
10-06-2025 11:56
Dat inderdaad wel erg lang MrsM maar heeft denk ik alles te maken met drukte en/of onderbezetting.
Hoe vaak mijn schoonkind niet extra diensten draait vanwege onderbezetting.
Wel een ander tak van dienstverlening maar wel echt van deze tijd denk ik.
Beterschap voor je vader.

Ja en niet echt heel erg spoed natuurlijk, een hechting. Maar goed, hij was zelf ook al eigenwijs en wilde niet bellen, dus ook eigen schuld als je zelf pas 2.5 uur later denkt mwah misschien toch maar bellen... maar dat het dan vervolgens 3 uur duurt voordat je er bent, dat vind ik wel erg lang.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:

Voor het eerst zou ik deze kunnen gebruiken: :HA:
Ik had op de camping eens van die buren. We hadden ene veldje met speeltuintje in het midden en dan renden en gilden ze vanaf 7 uur in die speeltuin. Ik ga daar verder niks van zeggen want daar heb ik helemaal geen zin in, maar ik vind er wel wat van.
Toen nichtje nog zo vroeg wakker werd gingen we om en om met haar fietsen tot een uur of half acht.
In het 'huis vol topic': De twee laatste reacties van Loessiepoessie en Craziestcatlady ... Of ze hebben beiden hetzelfde probleem met hun toetsenbord óf ze hadden een liquid lunch. :lol:
OlleGrieze schreef:
10-06-2025 14:03
In het 'huis vol topic': De twee laatste reacties van Loessiepoessie en Craziestcatlady ... Of ze hebben beiden hetzelfde probleem met hun toetsenbord óf ze hadden een liquid lunch. :lol:
Ooooooof ze dubbelnicken :whistle: Reageren beide vrij bijzonder vaak.
Star⁴ schreef:
10-06-2025 14:16
Ooooooof ze dubbelnicken :whistle: Reageren beide vrij bijzonder vaak.
Dan is ze heel knap. Om en om reageren.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
10-06-2025 14:18
Dubbelnicken 2.0 is dat.
twee verschillende browsers :cencored:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:

Dat zijn voor mij van die lichtpuntjes tijdens een verder in meerdere opzichten grijze dag, heerlijk!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
meisje85 schreef:
10-06-2025 11:01
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat er mensen zijn die echt wel zo blind zijn. Kijk alleen al naar dat topic van die vrouw die 20 jaar bij dezelfde therapeut loopt. Die is bij een recente sessie tot inzichten gekomen die je ook al kunt lezen als je een beetje tussen de regels door leest in haar topic. Ik heb er maar niks over gezegd in dat topic, maar als je zoiets na al die jaren pas ontdekt, dan kan dat echt niet alleen aan je therapeut liggen.
Ik herkende de nickname van een ander (psyche)topic waar ik ooit nu en dan meeschreef. Ik onthou slecht details, maar bij het zien van de nickname stond me wel iets bij van de nodige psychische issues/worstelingen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Star⁴ schreef:
10-06-2025 14:19
Dubbelnicken 2.0 is dat.
3.0 wat mij betreft.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Ze houden in iedergeval van katten.
Het dier, of het werkwoord? Of allebei? Lekker een beetje tegen jezelf katten over je katten, het moet je hobby maar zijn.
Irma_3110 schreef:
10-06-2025 16:29
Het dier, of het werkwoord? Of allebei? Lekker een beetje tegen jezelf katten over je katten, het moet je hobby maar zijn.
Het dier zeker en het werkwoord ook af en toe.
MrsM schreef:
10-06-2025 11:34
Ik ben gisteren weer eens geconfronteerd met de zorg in Nederland in het weekend.

Pa van 78 vond het een goed idee om de heg te knippen, op een trapje op ongelijke grond... die viel daar vanaf natuurlijk. Snee in zijn been, net naast scheenbeen. Okee stom niet gelijk gebeld, dacht dat het wel meeviel en het stopte ook met bloeden (16.30), maar om 19.00 ging het weer flink bloeden.

Kregen het niet voor elkaar met dat menu om iemand aan de lijn te krijgen, of ik wilde bellen. Maar ja dan moet je daarheen. Online alles ingevuld, okee ik word teruggebeld. Wachten op telefoontje, okee iemand gesproken, triage aan telefoon, SMS gekregen met instructies om foto's door te sturen, na 30 minuten werd ik teruggebeld ja toch even komen, om 22.30 was er plaats.

Dokter: ja meneer u bent eigenlijk te laat om te hechten, maar staat wel ver open dus doe er toch 3 hechtingen in. Voortaan eerder bellen, uhm ja dokter maar ik ben 3 uur bezig geweest om alles in te vullen, wachten op telefoon, foto's doorsturen, wachten of telefoon, om dan nog naar ziekenhuis te kunnen komen ....

Nou ja, uiteindelijk om 0.30 weer terug thuis zelf. Pa met een coolpack erop voor de zwelling naar bed gestuurd, en morgen voor controle naar eigen huisarts. Wat een gedoe, ik snap de triage hoor maar kom op, 3 uur voordat je daar bent na het bellen is toch aardig lang.
Maar dan moet je natuurlijk ook wel op tijd bellen! Bij voorkeur voordat hij van dat trapje afkukelt.

Ik ken iemand die niet welkom was bij de HAP, "zal vast meevallen" was de uitkomst van de triage op vrijdagavond. De volgende dag weer gebeld, toen mocht ze wel direct komen " voordat de sportblessures binnenkomen". Na een foto een drukverband gekregen en naar huis gestuurd. Een half jaar later vanwege aanhoudende klachten naar de orthopeed in hetzelfde ziekenhuis als waar de HAP zat en bij terugkijken naar die foto toch direct in het gips. Afijn, we zijn een aantal jaar en 3 operaties verder en het is nog altijd niet oké.
Solomio schreef:
10-06-2025 14:18

Laptop en mobiel.
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven