Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 11 juni 2025 om 19:15
Ik denk dat er nog wel een verschilletje is. Een midschachtsfractuur ten opzichte van een subcapitale bijvoorbeeld. Of ze nemen leeftijd en botconditie mee in de richtlijnen. Yas wordt er niet vrolijk van als haar pennen/schroeven of wat voor meccanomateriaal dan ook, losbreekt.
woensdag 11 juni 2025 om 19:18
Pindakaas tussen je toppen wrijven.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 11 juni 2025 om 19:33
O leuk! Marcel speelde ooit in Jesus Christ Superstar en was toen ook al geweldig

Maar mensen gaan voorbij
woensdag 11 juni 2025 om 19:38
Ik ben al vaker bij concerten van Di-rect geweest. Ze zijn fantastisch. En Marcel is simpelweg de beste zanger van Nederland. Ben heel benieuwd. Het schijnt een enorme productie te zijn.
woensdag 11 juni 2025 om 19:54
Ik heb niet per se iets met Di-rect, maar Marcel is inderdaad een belachelijk goede zanger. Kan niet anders dan een waanzinnig concert wordenvivapimpelmees schreef: ↑11-06-2025 19:38Ik ben al vaker bij concerten van Di-rect geweest. Ze zijn fantastisch. En Marcel is simpelweg de beste zanger van Nederland. Ben heel benieuwd. Het schijnt een enorme productie te zijn.

woensdag 11 juni 2025 om 20:00
Ik vraag mij nu toch iets af. Van Amalia was direct na de val bekend dat ze een operatie moest ondergaan. Bij mij werd een foto gemaakt, diagnose breuk, naar huis met sling en pijnstillers en advies rust en moest 3 dagen later terugkomen voor weer een foto en toen het besluit: geen operatie.
Een operatie is vast te duur voor mij.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
woensdag 11 juni 2025 om 20:04
Jij bent te oud. Zinloze investering, dus geldverspilling.yasmijn schreef: ↑11-06-2025 20:00Ik vraag mij nu toch iets af. Van Amalia was direct na de val bekend dat ze een operatie moest ondergaan. Bij mij werd een foto gemaakt, diagnose breuk, naar huis met sling en pijnstillers en advies rust en moest 3 dagen later terugkomen voor weer een foto en toen het besluit: geen operatie.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 11 juni 2025 om 20:04
Sommige breuken zijn dusdanig complex dat ze meteen of binnen een paar dagen gaan opereren. Het ligt echt aan het soort breuk dat je hebt. Sommige breuken moeten zelfs gezet worden voor de operatieyasmijn schreef: ↑11-06-2025 20:00Ik vraag mij nu toch iets af. Van Amalia was direct na de val bekend dat ze een operatie moest ondergaan. Bij mij werd een foto gemaakt, diagnose breuk, naar huis met sling en pijnstillers en advies rust en moest 3 dagen later terugkomen voor weer een foto en toen het besluit: geen operatie.

Pluviofiel
woensdag 11 juni 2025 om 20:10
Nou ja ik heb nog wel de hoop, naïef of niet, dat er in Nederland geen onderscheid wordt gemaakt tussen de behandeling van een royalty of een gewone mens.
Al zijn mijn ervaringen met de SEH nou niet positief. En ik heb er toch al met verschillende mensen van verschillende leeftijden gezeten. Het toppunt was mijn man lang geleden, van 12.00 tot 18.00 wachten, toen pas overgebracht naar ander ziekenhuis en om 21.30 op de operatietafel. Maar dat was al in 2000. Het is er niet veel beter op geworden de afgelopen 25 jaar.
Al zijn mijn ervaringen met de SEH nou niet positief. En ik heb er toch al met verschillende mensen van verschillende leeftijden gezeten. Het toppunt was mijn man lang geleden, van 12.00 tot 18.00 wachten, toen pas overgebracht naar ander ziekenhuis en om 21.30 op de operatietafel. Maar dat was al in 2000. Het is er niet veel beter op geworden de afgelopen 25 jaar.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 11 juni 2025 om 20:10
Ik gok dat het ook echt wel ligt aan je maatschappelijke positie.Kidneybean schreef: ↑11-06-2025 20:04Sommige breuken zijn dusdanig complex dat ze meteen of binnen een paar dagen gaan opereren. Het ligt echt aan het soort breuk dat je hebt. Sommige breuken moeten zelfs gezet worden voor de operatie![]()
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 11 juni 2025 om 20:13
Natuurlijk wel, wie betaalt bepaalt.
Als mijn moedertje van 75 d’r heup breekt wordt ze gewoon naar huis gestuurd. Bea of oma Brenninkmeijer niet hoor.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 11 juni 2025 om 20:19
woensdag 11 juni 2025 om 20:19
Ja dat is dan weer niet mijn ervaring. Schoonmoeder brak haar 2e heup op 87 jarige leeftijd, was al helemaal niet meer zo mobiel en verre van goede conditie, en die hebben ze "gewoon" geopereerd. Heeft zelfs langer 6 maanden in een zorghotel verbleven omdat er geen plaats was in een verpleeghuis en heeft nooit meer gelopen.
Ik stond er eerlijk gezegd van te kijken dat ze zich nog aan zo'n operatie waagden als arts zijnde.
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 11 juni 2025 om 20:21