Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 20 juni 2025 om 22:43
Hoe weet je nou dat ik nog nooit persoonlijk gepakt en afgebrand ben op iets?
Echt wel vaker dan eens en ja dat kan enorm raken. Ik voel dan van alles, haak dan soms af etc. Maar dan nog begrijp ik het onveilig op een forum niet, terwijl ik dat gevoel rl echt wel ken.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 20 juni 2025 om 22:52
Dat eerste weet ik niet, heb ik ook niks over gezegd. En het laatste ga ik niet meer uitleggen. Ik was kwetsbaar genoeg, zoals Mrs M al verwoordde.Moiren schreef: ↑20-06-2025 22:43Hoe weet je nou dat ik nog nooit persoonlijk gepakt en afgebrand ben op iets?
Echt wel vaker dan eens en ja dat kan enorm raken. Ik voel dan van alles, haak dan soms af etc. Maar dan nog begrijp ik het onveilig op een forum niet, terwijl ik dat gevoel rl echt wel ken.
vrijdag 20 juni 2025 om 22:57
Maar Viva is niet besloten toch ?Lady*Voldemort schreef: ↑20-06-2025 22:24Internet is sowieso niet veilig. Maar je kunt wel proberen het in een besloten internetgemeenschap zo veilig mogelijk te maken. En je kunt ook gewoon stoppen mehelemaal mt zeuren over mensen die aangeven zich binnen die gemeenschap niet veilig te voelen.
Stoppen met zeuren is altijd goed, maar ik ga toch nog zeggen dat ik FV ga missen !
De beestjes zijn hier een eigen oorlog begonnen, dus ik ben er niet meer bij

tweeling wijzigde dit bericht op 20-06-2025 22:59
0.65% gewijzigd
.
vrijdag 20 juni 2025 om 22:59
vrijdag 20 juni 2025 om 23:34
Beste forummers,
Afgelopen week hebben we een gesprek gevoerd over onaardige berichten op napraat. Daarbij is beslist dat we strenger gaan modereren op onaardige berichten over forummers. Wat er hier vanavond plaatsvond is een mooi voorbeeld van hoe wij het niet willen zien. En zeker als de forummer zelf niet langer deel kan nemen aan het gesprek. We willen jullie dan ook verzoeken dit te staken.
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
Afgelopen week hebben we een gesprek gevoerd over onaardige berichten op napraat. Daarbij is beslist dat we strenger gaan modereren op onaardige berichten over forummers. Wat er hier vanavond plaatsvond is een mooi voorbeeld van hoe wij het niet willen zien. En zeker als de forummer zelf niet langer deel kan nemen aan het gesprek. We willen jullie dan ook verzoeken dit te staken.
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 21 juni 2025 om 00:56
dank je welMarianneke schreef: ↑21-06-2025 00:03Je kunt toch ook je eigen mening geven zonder iemand die een perma heeft of die op anoniem wil een trap na te geven?
Fijn dat de mods hier op gaan letten, dank daarvoor!
.
zaterdag 21 juni 2025 om 01:09
zaterdag 21 juni 2025 om 06:04
ModeratorViva schreef: ↑20-06-2025 23:34Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
Ik heb geloof ik behoefte aan wat meer context. Iemand krijgt een permaban, daar is nogal wat negatief gedrag aan vooraf gegaan dus dat is niet voor niets, in deze o.a. voor stigmatiseren, racisme, discriminatie, op de mannetjes en provoceren. En daar mag je dan niks onaardigs over zeggen - op napraat - , zeker omdat diegene zelf niet meer mee kan doen (terwijl diegene het daar dus zelf naar gemaakt heeft nota bene)? Ik geloof niet dat ik het goed begrijp.
zaterdag 21 juni 2025 om 06:40
Dat heb Ik ook een keer gevraagd. En daar kwam een boel stront op terug waar de honden geen brood van lusten. Daarna heb ik haar onder de negeer gezet. Jammer want ik heb best veel van haar geleerd maar dat geschop, gegil en die agressie van de laatste jaren trek ik echt niet.Merys schreef: ↑20-06-2025 20:30Ze schopte zo om zich heen (en haalde voorbeelden aan die ik soms in twijfel trok) dat ik haar niet meer serieus kon nemen. "We" hebben volgens mij een aantal jaar geleden ook wel eens gevraagd of het goed met haar ging, maar dat viel ook niet helemaal lekker, zeg maar.
Oh en ehhh... ik heb lekker veel aan mijn dag

zaterdag 21 juni 2025 om 06:58
Beste moderatorsModeratorViva schreef: ↑20-06-2025 23:34Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
Ik heb alles nog eens teruggelezen, maar snap niet waarom de discussie die hier gisteravond plaatsvond de aanleiding is om strenger te modereren op onaardige berichten.
Ik lees verwondering en zelfs bezorgdheid over de omslag in gedrag van een forumveteraan, en reacties van mensen die tot op het bot gekwetst zijn door haar (en laten we wel wezen, ze heeft al die bannen en die uiteindelijke permaban niet gekregen omdat ze zo gezellig en genuanceerd reageerde). Er is niet gescholden en niet gegniffeld, er zijn geen persoonlijke details van haar gedeeld.
Bedoelen jullie dan eigenlijk dat er over een gepermabande helemaal niets meer mag worden geschreven? Dat is best raar, toch? Napraat is er om na te praten, en de mensen die behoorlijk op hun ziel getrapt zijn door iemand, mogen dat toch ook ergens kwijt?
zaterdag 21 juni 2025 om 07:35
Meh. In het licht van het postgedrag van de betreffende forummer vond ik juist dat het er allemaal nogal genuanceerd aan toe ging.ModeratorViva schreef: ↑20-06-2025 23:34Beste forummers,
Met vriendelijke groet,
ModeratorS Vivaforum
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 21 juni 2025 om 07:36
Pffff ik had een heel megaquotebericht gemaakt, gaat er ergens iets mis grmbl
Er stond in ieder geval in meerdere posts iets over dat FV naar was, dat ook de oude FV al gemeen was, dat soort dingen. En dat Doreia boos was over geen doktertje mogen spelen en dat het nogal een gemis was. Dat soort sarcasme is nooit aardig.
Er stond in ieder geval in meerdere posts iets over dat FV naar was, dat ook de oude FV al gemeen was, dat soort dingen. En dat Doreia boos was over geen doktertje mogen spelen en dat het nogal een gemis was. Dat soort sarcasme is nooit aardig.
Coffee is never my cup of tea
zaterdag 21 juni 2025 om 07:39
Wat verwacht je dan? Dat we massaal vertellen hoe enorm leuk en aardig FV was en dat we haar enorm zullen missen?Marianneke schreef: ↑21-06-2025 07:36Pffff ik had een heel megaquotebericht gemaakt, gaat er ergens iets mis grmbl
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 07:44
Nee, dat verwacht ik niet. En ik heb ook genoeg posts gelezen die wel genuanceerd aangaven dat FV de laatste tijd anders postte dan eerst en dat ze discussies naar zich toe trok. Maar woorden als gemeen en eng, wat sommigen schreven, dat is wat mij betreft niet ok als iemand zich niet meer kan verdedigen.
Coffee is never my cup of tea

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in