Napraat met geklets, 2025.7
vrijdag 4 juli 2025 om 09:15
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.7 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 29 juli 2025 om 21:26
De boel verschuift dan niet meer zo, dat scheelt inderdaad een bak pijn als je een beetje instabiele breuk hebt. Maar niet tegen dat gips stoten! Ik ging al gillen als iemand binnen een meter van mijn rolstoel kwam

dinsdag 29 juli 2025 om 21:28
dinsdag 29 juli 2025 om 21:35
dinsdag 29 juli 2025 om 21:53
noglangnietjarig schreef: ↑29-07-2025 21:35Wij hier echte kaaskoppen, maar ik ben de enige die van kaasfondue houdt.
Succes vrijdag met de proefrit, auto ziet er prachtig uit![]()
Dankjewel! Ja ik vind hem ook echt heel mooi!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 29 juli 2025 om 21:58
Haha, verliefd op een auto. Ik snap dat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 29 juli 2025 om 22:04
dinsdag 29 juli 2025 om 22:46
Vlaanderen boven!MyLittlePony schreef: ↑29-07-2025 15:40Mooiste stad van Nederland (hoewel ik meer van Vlaanderen hou)

Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 29 juli 2025 om 23:16
Waar de purperen hei bloeit…
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
dinsdag 29 juli 2025 om 23:31
Is de hei in Nederland niet purper?
David Dunning
David Dunning
woensdag 30 juli 2025 om 07:19
Precies

Life is short. Eat dessert first.
woensdag 30 juli 2025 om 09:11
kinderen/introductiedagen-en-studenten- ... ges/512518
Ik word vaak zo verdrietig van hoe er over kinderen gepraat wordt. Ja, ook 18-jarigen zijn nog kind.
Ik word vaak zo verdrietig van hoe er over kinderen gepraat wordt. Ja, ook 18-jarigen zijn nog kind.
David Dunning
David Dunning
woensdag 30 juli 2025 om 09:22
Mijn kinderen zijn beide niet bij intro’s etc geweest . Werden ze niet erg gelukkig van . Ook geen studentenverenigingen . Vinden veel mensen ook wat van heb ik gemerkt .Solomio schreef: ↑30-07-2025 09:11kinderen/introductiedagen-en-studenten- ... ges/512518
woensdag 30 juli 2025 om 09:27
Ik val vooral over bijv zo'n eerste reactie: kinds eigen verantwoordelijkheid.Yildizlar2 schreef: ↑30-07-2025 09:22Mijn kinderen zijn beide niet bij intro’s etc geweest . Werden ze niet erg gelukkig van . Ook geen studentenverenigingen . Vinden veel mensen ook wat van heb ik gemerkt .
Daar kots ik onderhand van.
David Dunning
David Dunning
woensdag 30 juli 2025 om 09:28
Zeker. Want dat hoort erbij, of je het nu leuk vindt of nietYildizlar2 schreef: ↑30-07-2025 09:22Mijn kinderen zijn beide niet bij intro’s etc geweest . Werden ze niet erg gelukkig van . Ook geen studentenverenigingen . Vinden veel mensen ook wat van heb ik gemerkt .

woensdag 30 juli 2025 om 09:33
Of zoiets
“Zorg dat jullie niet in de situatie komen dat dochter een luizenleventje heeft met veel studiebeurs en dat jullie op een houtje bijten.”
Knap dit soort aannames met deze summiere op .
woensdag 30 juli 2025 om 09:37
Of zo'n hbo-docent die constateert dat kinderen steeds onzelfstandiger worden en 'hoe zou dat nou komen'.Yildizlar2 schreef: ↑30-07-2025 09:33Of zoiets
“Zorg dat jullie niet in de situatie komen dat dochter een luizenleventje heeft met veel studiebeurs en dat jullie op een houtje bijten.”
Knap dit soort aannames met deze summiere op .
Pffffffft.
David Dunning
David Dunning
woensdag 30 juli 2025 om 10:17
Vind het altijd vrij bijzonder dat als een kind 17 jaar en 364 dagen oud is, je je als ouder nog druk mag maken, maar de dag dat ze 18 zijn zit dat ineens heul anders.Solomio schreef: ↑30-07-2025 09:11kinderen/introductiedagen-en-studenten- ... ges/512518
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 30 juli 2025 om 10:21
Ik vind vooral dat gepraat óver een adolescent/jongvolwassene merkwaardig. In die zin kan ik me de reacties over eigen verantwoordelijkheid ook wel indenken, maar dan meer in de zin van: laat het kind het zelf bedenken en regelen (waarbij onder regelen ook kan vallen dat aan de ouders gevraagd wordt of zij iets kunnen bijdragen omdat de ov-kaart nog niet geldig is).
Zowel "je kunt het niet missen" als "het is vreselijk" zijn meningen, het verhaal vertelt niet hoe de aanstaande student er zelf over denkt. Ik vond het zelf niet fijn, de introductie van mijn studie, maar het leek me toch verstandig om te gaan. En ik had ook wel een plichtsgevoel. Achteraf bezien had ik misschien een andere keuze gemaakt. Ik. Mijn ouders hadden daar niks mee te maken.
Zowel "je kunt het niet missen" als "het is vreselijk" zijn meningen, het verhaal vertelt niet hoe de aanstaande student er zelf over denkt. Ik vond het zelf niet fijn, de introductie van mijn studie, maar het leek me toch verstandig om te gaan. En ik had ook wel een plichtsgevoel. Achteraf bezien had ik misschien een andere keuze gemaakt. Ik. Mijn ouders hadden daar niks mee te maken.
canis-felis wijzigde dit bericht op 30-07-2025 10:21
0.73% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in