Napraattop 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje 🌞

13-08-2025 14:42 408 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
Reden: Aangepast, bedankt voor de tip
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Groot schreef:
19-08-2025 11:24
Moet je hem eerst af laten koelen
Dank voor de tip.
Beetje te laat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Er gaat echt een wereld voor mij open in het topic “stoppen met Make-up” Ik heb wel wat make-up in huis maar gebruik het bijna nooit en krijg er nooit opmerkingen over. Ook word ik nooit nagekeken als ik aan het fietsen ben (met of zonder make-up)
Raak schreef:
19-08-2025 11:38
Er gaat echt een wereld voor mij open in het topic “stoppen met Make-up” Ik heb wel wat make-up in huis maar gebruik het bijna nooit en krijg er nooit opmerkingen over. Ook word ik nooit nagekeken als ik aan het fietsen ben (met of zonder make-up)
Ik vind het vooral ook verdrietig te lezen dat sommigen niet eens meer lijken te weten wat normaal is. Of zichzelf nauwelijks in de spiegel durven zien.
meisje85 schreef:
19-08-2025 11:52
Ik vind het vooral ook verdrietig te lezen dat sommigen niet eens meer lijken te weten wat normaal is. Of zichzelf nauwelijks in de spiegel durven zien.
En dan TO in de OP met haar weinig naturel make-up :hihi:
Halve Douglas op haar gezicht.
Star⁴ schreef:
19-08-2025 11:54
En dan TO in de OP met haar weinig naturel make-up :hihi:
Halve Douglas op haar gezicht.
Nou, die TO lijkt me echt een complex te hebben mbt haar uiterlijk, als je ziet hoe lelijk ze over zichzelf schrijft, maar inmiddels wordt ze lekker bevestigd door anderen en volgen er nog wat handige tips.
Ik vind die afhankelijkheid van mannelijke aandacht sowieso nogal ongezond en sneu.

Ik heb altijd associaties met zoiets:

hallo! kijk mij toch eens aantrekkelijk zijn voor je!
Afbeelding
:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
Ik ben nooit begonnen met make-up, hoef ik er ook niet mee te stoppen.

David Dunning
Man vindt het sowieso al snel 'schilderen met Ravensburger', dus nooit veel make up gedragen. Ben er zelf ook niet kapot van. Hoop werk om het er allemaal op te smeren en het moet er ook weer af. Te lui voor.
Tot ik even geen wimpers enzo meer had gebruikte ik mascara en een lijntje kohl. Daarna zo goed als nooit meer wat.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik hou niet van make up. Raak er snel overprikkeld van
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Solomio schreef:
19-08-2025 12:08
Ik ben nooit begonnen met make-up, hoef ik er ook niet mee te stoppen.
Hier net zo. Alleen heel af en toe een lippenstiftje.
Ik gebruik ook helemaal niets, krijg ik nooit opmerkingen over. Gewoon nooit behoefte aan gehad.
O ik ben gek op make-up, maar zal nooit beweren dat het naturel is :mrgreen:
meisje85 schreef:
19-08-2025 11:58
Nou, die TO lijkt me echt een complex te hebben mbt haar uiterlijk, als je ziet hoe lelijk ze over zichzelf schrijft, maar inmiddels wordt ze lekker bevestigd door anderen en volgen er nog wat handige tips.
Dat, en dan je inbeelden dat je minder aandacht van mannen hebt omdat je geen make-up draagt. Echt verdrietig eigenlijk.
Star⁴ schreef:
19-08-2025 12:30
Ik ook en draag ook best wat laagjes, heerlijk.
Ik vind dat ik er 'beter' uit zie met makeup dan zonder.

Maar ik ga zo zonder naar buiten en niemand die mij dan gek aankijkt, vraagt of ik ziek ben etc.
Star⁴ schreef:
19-08-2025 12:30
Jij hebt dat natuurlijk ook nodig.

Ik niet.

:roll:

David Dunning
Raak schreef:
19-08-2025 12:45
Dat, en dan je inbeelden dat je minder aandacht van mannen hebt omdat je geen make-up draagt. Echt verdrietig eigenlijk.

Het verdrietige is juist dat ze erop letten, of ze wel genoeg aandacht van mannen krijgen. Want het zal heus minder zijn hoor, net als bij die apen: minder rode en gezwollen hol en hoppa, minder aandacht van de mannetjes. Zo is het met mannen en vrouwen ook: de oppervlakkige mannen zullen inderdaad minder naar je staren. Maar goed, iemand daar noemt mannen simpel en TO beaamde dat, best bijzonder, want ik vind vrouwen die net zo oppervlakkig zijn net zo simpel maar dat zien ze zelf uiteraard niet.
Raak schreef:
19-08-2025 11:38
Ik ben echt flabbergasted over het advies “afbouwen “, alsof het om zware pijnstillers gaat!.
Ja, mijn bek viel ook open.

Maar goed, ik ben gewoon te lui om mij iedere ochtend op te doffen om 6 uur ‘s ochtends.

Ik vraag me af of hun moeders ook altijd zwaar in de make-up zitten, of dat iets is waarmee je opgroeit. Ik kan mij niet herinneren of mijn moeder wel eens make-up op had. En dat zie je dan ook weer bij mijn oudste, draagt ook bijna nooit make-up.
Mijn moeder heeft nooit make-up gedragen.
Ik ben daar echt niet mee opgegroeid.

Ik voel mijzelf er gewoon fijner bij.

En het hoort bij mijn ochtend routine, prima te doen hoor. 10-15 min en klaar.
Het is ook gewoon even een wakker-wordt-momentje.

En afbouwen als je altijd zwaar in de make-up zat en nu er vanaf wil vind ik helemaal niet een gek idee ofzo.
ZomerVlinder schreef:
19-08-2025 13:06
Ik ben echt flabbergasted over het advies “afbouwen “, alsof het om zware pijnstillers gaat!.
Hoezo dat nou weer. Zo gek is het toch niet om wat tussenstapjes te nemen om zo aan het idee en "uitzicht" te wennen? Als dat het wat makkelijker maakt, waarom "echt flabbergasted" zijn daarover?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ik kan echt weken alle dagen make-up dragen en dan er opeens er weken geen zijn aan hebben. Dan draag ik het dus weken niet.
Maar mensen gaan voorbij
Felidaez schreef:
19-08-2025 12:52
Ik ook en draag ook best wat laagjes, heerlijk.
Ik vind dat ik er 'beter' uit zie met makeup dan zonder.

Maar ik ga zo zonder naar buiten en niemand die mij dan gek aankijkt, vraagt of ik ziek ben etc.

Ik draag door de weeks nooit make-up, alleen alle cremes voor mijn huid en dat was het dan. Maar als ik een feestje, festival, etentje wat dan ook heb dan vind ik het ook heerlijk om wel make-up te dragen en dan ga ik er ook helemaal voor. Van foundation en concealer tot nepwimpers plakken aan toe.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Frizz schreef:
18-08-2025 22:24
Gelukkig dan maar dat de huisjes met steile opritten niet voor het oprapen liggen.

Volgende keer gewoon niet op vakantie naar een huisje, weet je zeker dag het goed komt. :lightbulb:
Je bedoelt het ongetwijfeld niet zo, maar dit soort reacties zijn best naar voor mensen met angsten. Angsten zijn vaak niet rationeel, dat weer de persoon die ze heeft meestal ook best.

Maar goed, misschien lees ik het overgevoelig, dat kan maar zo.
En ik had deze vakantie drie huisjes met een steile inrit
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
19-08-2025 18:25
Je bedoelt het ongetwijfeld niet zo, maar dit soort reacties zijn best naar voor mensen met angsten. Angsten zijn vaak niet rationeel, dat weer de persoon die ze heeft meestal ook best.

Maar goed, misschien lees ik het overgevoelig, dat kan maar zo.
En ik had deze vakantie drie huisjes met een steile inrit
Ik vond het ook geen aardige post. Maar goed, ik ben ook niet altijd even aardig dus wat zeur ik.

En ik ben wel eens op pad geweest naar een verpleeghuis met een steile oprit, en daar moest ik dan van die containers met schone was tegenop douwen en wat erger was: de containers vuile was moesten eraf. Dat vond ik allemaal echt heel erg eng en dan hoefde ik nog niet eens die vrachtwagen te rijden.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven