Napraattopic 130
maandag 1 juni 2020 om 19:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 5 juni 2020 om 16:23
Oja, de nuance is daar ver te zoeken.

vrijdag 5 juni 2020 om 16:27
Ik zet een Shaggy in! Ik had haar wel geblockt.Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 16:26Ow, de heks is gewist, blijkbaar is er gestaft. Vind zowaar terecht.
vrijdag 5 juni 2020 om 16:38
Ik heb gestaft. Sloeg nergens op en ging echt te ver.Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 16:26Ow, de heks is gewist, blijkbaar is er gestaft. Vind zowaar terecht.
¡Apagando las luces!
vrijdag 5 juni 2020 om 16:45
Ik normaal ook, en staf normaal ook niet, maar hiervan ging m'n bloed echt koken. Maar dat heb ik vaker bij deze forummer.Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 16:40Ik ben meestal tegen staffen voor een ander. Maar deze keer. Bedankt.![]()
¡Apagando las luces!

vrijdag 5 juni 2020 om 18:40
Ik heb alleen op de eerste pagina een paar posts gelezen na het lezen over Noord-Afrikaanse mannen ben ik afgehaakt. Ik ga daar ook niet posten. Het valt die zuignappen toch niet aan het verstand te peuteren dat niet alle Noord-Afrikaanse mannen hetzelfde zijn.Murrmurr schreef: ↑05-06-2020 15:14Ik post niet op Actueel omdat ik forum voor mijn lol, en dankzij het topic op overig over vrouwen die lastiggevallen worden snap ik waarom. Wat een misselijke mensen die zo'n onderwerp misbruiken om alleen maar hun gal te spuien over Noord-Afrikaanse mannen. Zuignappen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:02
Het gaat daar niet eens om het bashen van Moslims.
Maar ze zijn vrouwen aan het bashen die daar aangeven dat ze naast die groep mannen waar Myrthe het over heeft (en welke ook worden gezien als groot probleem) ook mannen van andere afkomst zelfde soort denken en gedrag vertonen.
Dus dat het eigenlijk een heel triest en groot probleem is met een deel van de manelijke bevolking. Van allerlei afkomst. Dus ook die groep' moslim' mannen maar ook Floris en Jan als je ze in de kroeg tegenkomt.
Dat mag je niet zeggen. Waarom?
Maar ze zijn vrouwen aan het bashen die daar aangeven dat ze naast die groep mannen waar Myrthe het over heeft (en welke ook worden gezien als groot probleem) ook mannen van andere afkomst zelfde soort denken en gedrag vertonen.
Dus dat het eigenlijk een heel triest en groot probleem is met een deel van de manelijke bevolking. Van allerlei afkomst. Dus ook die groep' moslim' mannen maar ook Floris en Jan als je ze in de kroeg tegenkomt.
Dat mag je niet zeggen. Waarom?

vrijdag 5 juni 2020 om 19:05
Was ie er dan weer terug in gekropen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

vrijdag 5 juni 2020 om 19:06
Omdat je dan hun Noord-Afrikanen-bash feestje verpest.Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 19:02Het gaat daar niet eens om het bashen van Moslims.
Dat mag je niet zeggen. Waarom?![]()
![]()
![]()

vrijdag 5 juni 2020 om 19:10
Precies. En dat mag je ook niet zeggen.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:26
Dit inderdaad. Maar omdat Floris en Jan waarschijnlijk tot het type corpsbal a la Vindicat behoren. Die aan slutshaming doen en liederen zingen dat je vrouwelijke studenten kunt doen voor een pak peuken en een Smirnoff. Ze zijn blank dus dan is het grappig en niet serieus bedoeld.Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 19:02Het gaat daar niet eens om het bashen van Moslims.
Dat mag je niet zeggen. Waarom?![]()
![]()
![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 5 juni 2020 om 19:46
Dat Vindicat een rioolputje is weet bijna iedereen.
Maar Floris en Jan zijn de buurman. En de man van je vriendin, die enkel die ene keer in het begin toen die dronken was en die andere keer na 443 normale keren die kant van zichzelf liet zien.
En je collega, die hihihihahahaha op de appgroep van zijn voetbalteam dingen binnenkrijgt waarvoor hij hahahahoehoehoe ontslagen zou worden haha.
En de echtgenoot, die echt niet zo is, behalve wanneer het mannen onder elkaar zijn met zo’n sfeer weetjewel. Die bedoeld het niet zo. Die kan samen met tig vrouwen in koor roepen dat ‘mannen nu eenmaal zo zijn’.
En niet alle mannen zijn zo. Maar heel veel wel en dat wringt, want iedereen (inclusief Floris en Bert) weet hoe fout dat is. Behalve als je Achmed heet. Dan is het volgens verwachting.
Maar Floris en Jan zijn de buurman. En de man van je vriendin, die enkel die ene keer in het begin toen die dronken was en die andere keer na 443 normale keren die kant van zichzelf liet zien.
En je collega, die hihihihahahaha op de appgroep van zijn voetbalteam dingen binnenkrijgt waarvoor hij hahahahoehoehoe ontslagen zou worden haha.
En de echtgenoot, die echt niet zo is, behalve wanneer het mannen onder elkaar zijn met zo’n sfeer weetjewel. Die bedoeld het niet zo. Die kan samen met tig vrouwen in koor roepen dat ‘mannen nu eenmaal zo zijn’.
En niet alle mannen zijn zo. Maar heel veel wel en dat wringt, want iedereen (inclusief Floris en Bert) weet hoe fout dat is. Behalve als je Achmed heet. Dan is het volgens verwachting.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:50
Nuance verkoopt niet echt lekker in de aandachtseconomie EN DAAROM GAAN WE ALLEMAAL NAAR DE HEL!!!!!Betty_Slocombe schreef: ↑05-06-2020 19:48Ik word daar een beetje moedeloos van. En dan vooral van die metakritiek waarbij je nog gestraft wordt voor je nuance ook, alsof genuanceerd zijn een ziekte is.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:50
Dat.feow schreef: ↑05-06-2020 19:46Dat Vindicat een rioolputje is weet bijna iedereen.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:52
Betty_Slocombe schreef: ↑05-06-2020 19:48Ik word daar een beetje moedeloos van. En dan vooral van die metakritiek waarbij je nog gestraft wordt voor je nuance ook, alsof genuanceerd zijn een ziekte is.
Zo mooi geschreven. En waar.

vrijdag 5 juni 2020 om 19:56
Joh, er stond vandaag voor mijn plaatselijke Jumbo een meneer met een petje met Jezus hartje jou die precies hetzelfde tegen me zei. Ik kon kiezen tussen de weg naar Jezus en de weg naar de hel. Ik wou graag naar huis, want ik had boodschappen, maar dat vond hij niet grappig.
Ik zou trouwens best graag willen praten over culturen en vrouwen. Maar dat gaat niet op dit forum, voor je het weet word je meegesleurd op het bootje van racisten, moslimhaters, engerds en ander onprettig volk.