Napraattopic 159, met geklets

09-06-2023 20:22 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 158!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 158:
overig/napraattopic-deel-158-met-geklet ... es/498269#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
30-06-2023 11:52
Naar mijn idee ook.
Bij een nickwissel is dat het duidelijkst.
Ik vind jou niet irritant.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Student201 schreef:
30-06-2023 11:55
Geen idee. Niet dat mij opgevallen is. Ik denk dat ik wel de kroon span. Met blabla op een goeie 2e plek :)

Sowieso jammer dat er for no reason geïrriteerd wordt gereageerd.

Ik snap enigszins de irritatie richting snug. Maar boeiee. Ze is al weg en ze zegt niet quoten. Doe dat dan ook niet....

En wat jij van mij vindt interesseert me werkelijk niets. Ik adviseer je me onder de negeer te zetten en vooral te stoppen met op de man posten want ik staf het inmiddels.
Ik vind dat 'ik bepaal zelf wel of ik quote of niet' niet heel sympathiek.
Doet iets met de veiligheid. De dynamiek komt bij macht te liggen en onderlinge verhoudingen ipv bij de inhoud. Jammer.
charlottew88 schreef:
30-06-2023 11:59
Ik vind jou niet irritant.

Ik mijzelf ook niet :proud:
Scherp misschien, soms bot maar over het algemeen bedoel ik het niet zo heel slecht
hanke321 schreef:
30-06-2023 12:00
Doet iets met de veiligheid. De dynamiek komt bij macht te liggen en onderlinge verhoudingen ipv bij de inhoud. Jammer.

Mja.. als die inhoud gewist wordt en daarna ontkend dan krijg je dit vanzelf.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
hanke321 schreef:
Yup. Voelt ook nogal als uitlokken.

Kun je op 84 manieren uitleggen, maar dat helpt niet. De inhoud was niet gevoelig voor jou. Maar wanneer we zelf gaan interpreteren wanneer het wel of niet gevoelig is, creëert dat totaal geen veiligheid om dingen te delen.

Niet quoten is niet quoten. Klaar.

En daar mag je me best voor staffen hoor als je je aangevallen voelt, geen probleem. De post was namelijk ook voor jou bedoeld. Lijkt me nogal logisch.
student201 wijzigde dit bericht op 30-06-2023 12:05
Reden: Ik kan geen Ndl meer
0.14% gewijzigd
Zwetser
hanke321 schreef:

Nee, het verdraaien en vergoeielijken doet iets met de veiligheid.
Hele nare dingen posten, weg halen en dan zeggen dat je dat niet deed doet iets met de veiligheid.
anoniem_651d8b4dbc566 wijzigde dit bericht op 30-06-2023 12:06
0.34% gewijzigd
Merys schreef:
30-06-2023 12:04
Hele nare dingen posten, weg halen en dan zeggen dat je dat niet deed doet iets meer de veiligheid.
De mods halen t weg toch?
Zwetser
Merys schreef:
30-06-2023 12:01
Ik mijzelf ook niet :proud:
Scherp misschien, soms bot maar over het algemeen bedoel ik het niet zo heel slecht
Ja zo zie ik het ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Oh en de derde en laatste kip legt nu tich ook weer een ei! Blije kippenmoeder ben ik weer :lol:
Merys schreef:
30-06-2023 12:04
Hele nare dingen posten, weg halen en dan zeggen dat je dat niet deed doet iets met de veiligheid.
Als je niet gequote wil worden, moet je het niet schrijven.
Op de uitzondering wanneer iets heel persoonlijks geschreven wordt om te verduidelijken.

Maar daar is nu geen sprake van.
MrsMorrison schreef:
30-06-2023 11:48
Die andere heb ik overheen gelezen maar ja voor hun dezelfde vraag. Voor mij is het gewoon, hoe irritant ik betreffende forumster ook vind, zo dat wanneer er gevraagd wordt niet te quoten ik dit dan niet doe. Vandaar dus de ongeschreven regel vraag.
Zonder twijfel.
hanke321 schreef:
Maar in het geval van snug begrijp ik Merys' reactie wel.
Snug verwijdert dan iets, waarna ze later weer kan zeggen dat ze iets nooit beweerd heeft. Nare gewoonte.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
30-06-2023 11:58
Dat klopt denk ik wel.
Blabla is een ander verhaal.
Wat voor verhaal ben ik?
En zolang het niet in de huisregels staat kun je er van alles van vinden maar mag het dus gewoon. Dan ligt de verantwoordelijkheid dus bij de poster, niet bij de reageerders.
Merys schreef:
30-06-2023 12:19
En zolang het niet in de huisregels staat kun je er van alles van vinden maar mag het dus gewoon. Dan ligt de verantwoordelijkheid dus mij de poster, niet bij de reageerders.
De meningen waren heel anders toen laatst iemand anders dat deed.

Eens met jou, maar het valt me op.
Zwetser
Oh wacht, toch wel

Yas tot zo hè
In onze achterkamer :cheer2:
Student201 schreef:
30-06-2023 12:20

Met die iemand anders bedoel je jezelf?
Catco schreef:
30-06-2023 12:11
Oh en de derde en laatste kip legt nu tich ook weer een ei! Blije kippenmoeder ben ik weer :lol:
Fijn!
Student201 schreef:

Mij valt op dat nuances nogal moeilijk voor je zijn
BlaBla schreef:
30-06-2023 12:17
Wat voor verhaal ben ik?
Ik ging je loepen om even de post terug te zoeken waar ik mijn uitspraak op baseerde, maar die bleek niet van jou te zijn.
Excuus. :$
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Student201 schreef:

De vraag is: was dat toen dezelfde situatie? Was dat het quoten van iemand die iets persoonlijks had gepost waarmee ze bang was herkend te worden? Of van iemand die beweert dat in een gewiste post van haar enkel heel onschuldig A stond, terwijl diverse anderen die het gelezen hebben menen dat er een heel wat minder onschuldig B stond?
Stoutehond schreef:
30-06-2023 12:26
Fijn!
Oh lekker opgelet, verkeerde topic :facepalm:
Catco schreef:
30-06-2023 12:29
Oh lekker opgelet, verkeerde topic :facepalm:
Geeft niks toch. Ik vond het wel leuk om een leuk verhaal te lezen. :-D
Ik vind het opvallend dat het dan over veiligheid gaat. Zou dat een generatie ding zijn? Het internet is niet veilig, punt.
Dus zet je daar geen dingen op die je niet wil delen. Behalve quoten kunnen er screenshots gemaakt, tekst in achterkamers gedeeld, en gebruikt worden voor een artikel van DGP in geval van Viva.

Hoe naïef ben je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven