Napraattopic 2024.2, met geklets
vrijdag 2 februari 2024 om 09:38
Beste forummers,
Welkom in napraat punt 2
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 167:
overig/napraat-167-eentje-meer-n-eentje ... 2885/16###
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat punt 2
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 167:
overig/napraat-167-eentje-meer-n-eentje ... 2885/16###
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 7 februari 2024 om 20:39
Niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 7 februari 2024 om 20:42
woensdag 7 februari 2024 om 20:43
woensdag 7 februari 2024 om 20:48
De meeste ziektes gaan vanzelf over. Dus dat ie opknapte heeft wrsch zeer weinig te maken met wat je hem allemaal naar binnen liet werken. Exact wat ik zei: het helpt niet, maar je hebt iig het idee dat je actief het virus aan het bestrijden bent.noglangnietjarig schreef: ↑07-02-2024 20:42Haha oke Solo, heb mn man er laatst mee opgelapt.
Maar die broomhexine hielp mij goed tegen die pijnlijke hoest.
En jij had het over veel drinken, ik heb echt veel water (met bubbels) gedronken toen.
Als dat idd zou werken, dan zou toch inmiddels iedere arts dat adviseren.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 februari 2024 om 20:49
Vroeger kon je in België in de apotheek hoestdrank kopen met codeïne. Dat werkte super goed voor de hoest. Maar die tijden zijn voorbij.
Griep heb ik nog nooit gehad. Ik prijs mezelf gelukkig wat dat betreft. Ik ben wel heel vatbaar voor verkoudheid. Echt iedereen die met dat virus in de buurt kont bij mij neem ik het van over. Zoals ik eerder zei ik ben wat dat betreft de zwakste schakel in de familie.
Griep heb ik nog nooit gehad. Ik prijs mezelf gelukkig wat dat betreft. Ik ben wel heel vatbaar voor verkoudheid. Echt iedereen die met dat virus in de buurt kont bij mij neem ik het van over. Zoals ik eerder zei ik ben wat dat betreft de zwakste schakel in de familie.
woensdag 7 februari 2024 om 20:49
Kijk eens: gezondheid/de-ziekenboeg-praat-mee/list_messages/503885

Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
woensdag 7 februari 2024 om 20:51
Geen zin om daar al die nonsens-tips te gaan tegenspreken.PoesmetLaarzen schreef: ↑07-02-2024 20:49Kijk eens: gezondheid/de-ziekenboeg-praat-mee/list_messages/503885
![]()
David Dunning
David Dunning
woensdag 7 februari 2024 om 20:57
En al die nonsens-adviezen geven.PoesmetLaarzen schreef: ↑07-02-2024 20:52Hoeft ook niet.
Daar kunnen de zieken elkaar fijn steunen.
Vit c van vitakruid bijv.
Want vit c van het Kruidvat is tuulk te goedkoop.
Overigens heb ik geleerd dat vit c helpt om je weerstand op peil te houden, maar dat is dus een beetje laat als je al ziek bent.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... en%20griep.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 februari 2024 om 21:10
Bouillon helpt mij altijd wel goed trouwens om me wat minder flauw te voelen. Daar knap ik altijd wel van op ook al heeft het 0.0 medische waarde. Of een groqje. Maar dan om veel te zweten.
Het is vaak toch gewoon uitzieken. En zodra het kan weer de buitenlucht in. Frisse lucht doet een mens ook goed denk ik.
Het is vaak toch gewoon uitzieken. En zodra het kan weer de buitenlucht in. Frisse lucht doet een mens ook goed denk ik.
woensdag 7 februari 2024 om 21:31
Juist wel medische waarde. Door (koorts)zweten verlies je zout en dat vul je weer aan met bijv bouillon.MrsMorrison schreef: ↑07-02-2024 21:10Bouillon helpt mij altijd wel goed trouwens om me wat minder flauw te voelen. Daar knap ik altijd wel van op ook al heeft het 0.0 medische waarde. Of een groqje. Maar dan om veel te zweten.
David Dunning
David Dunning

woensdag 7 februari 2024 om 21:34
Is in Nederland gewoon te koop bij de drogist. Ik koop dat geregeld bij voortdurend hoesten.MrsMorrison schreef: ↑07-02-2024 20:49Vroeger kon je in België in de apotheek hoestdrank kopen met codeïne. Dat werkte super goed voor de hoest. Maar die tijden zijn voorbij.

woensdag 7 februari 2024 om 21:36
Ja eigenlijk wel logisch want ik gaf in de zomer mijn paarden altijd wat elektrolyten bij vanwege het vele zweten.
Dus dat had ik wel kunnen weten. Goed, je knapt er echt van op is mijn ervaring vooral omdat je verder niet echt zin hebt in eten.

woensdag 7 februari 2024 om 21:39
Natterman Bronchicum Extra Sterk bevat codeïne.MrsMorrison schreef: ↑07-02-2024 21:37Met codeïne erin ja? Ik dacht alleen nog op recept? Nou dan ga ik daar eens naar op zoek!
woensdag 7 februari 2024 om 21:56
Daro tabletten zit t ook in.MrsMorrison schreef: ↑07-02-2024 21:37Met codeïne erin ja? Ik dacht alleen nog op recept? Nou dan ga ik daar eens naar op zoek!
Pieremachochel

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in