Overig
alle pijlers
Napraattopic 2024.8 met geklets
maandag 29 juli 2024 om 13:02
Beste forummers,
Welkom in napraat punt 8, Olympische editie.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: https://forum.viva.nl/overig/op-napra ... ges/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_ ... 04615/22
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat punt 8, Olympische editie.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: https://forum.viva.nl/overig/op-napra ... ges/249598
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_ ... 04615/22
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 18 september 2024 om 22:41
eten/welke-diepvries-kroket-het-lekkers ... ges/507930
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 18 september 2024 om 23:45
Hoe weet je wanneer je kuiten hoog zijn?Nana_Mouskouri schreef: ↑18-09-2024 22:27Ik heb ook best hoge kuiten. Komt van mijn in de knop gebroken carrière als zwemster. Ik heb ook een strenge toon, naar het schijnt, dus ik hoop dat mijn leerlingen morgen ook onder de indruk zijn!
*ineens onzeker over kuiten*
donderdag 19 september 2024 om 08:15
Nou, ik las het net.
Ik heb het gevoel dat dit echt een nieuw generatie dingetje lijkt ofzo.
Mijn zoon heeft dit ook met zijn vriendin.
Die hebben woorden als ze met het andere geslacht kletsen, of ze toevoegen op social media.
Van beide kanten dus.
Ik praat vaak met hem, maar met dit onderwerp lijkt hij gewoon onvermurwbaar.
donderdag 19 september 2024 om 08:28
Jongeren zijn veel conservatiever en preutser dan vroeger.Felidaez schreef: ↑19-09-2024 08:15Nou, ik las het net.
Die hebben woorden als ze met het andere geslacht kletsen, of ze toevoegen op social media.
Van beide kanten dus.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
donderdag 19 september 2024 om 09:11
Nou er reageren toch echt behoorlijk wat mensen van 'onze' leeftijd die het ook niet leuk vinden als partner naar zo'n bestemming zou gaan.Felidaez schreef: ↑19-09-2024 08:15Nou, ik las het net.
Van beide kanten dus.
donderdag 19 september 2024 om 09:13
Dat is waar.
En onzekerheid is van alle leeftijden natuurlijk.
Maar het lijkt gewoon dat het steeds vaker voorkomt dat mensen issues hebben met hun partner die iets alleen doet.
donderdag 19 september 2024 om 09:21
Eerlijk gezegd kan ik de leeftijd niet inschatten. Soms blijkt een puberale poster al 48 te zijn of een verstandige ouwe bes pas 22.
donderdag 19 september 2024 om 09:23
Nee hoor. Ik geniet er ook even van.
donderdag 19 september 2024 om 09:23
donderdag 19 september 2024 om 09:47
En ik al helemaal niet.
Ik vind dan weer dat het eigenlijk allemaal prima zou moeten zijn.
Als iemand zich zo voelt, dan is dat zo.
Zoek dan een partner die dat ook zo voelt, of op z'n minst bereid is daar rekening mee te houden.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
donderdag 19 september 2024 om 10:11
Nee hoor, kan ik me juist heel goed voorstellen!
donderdag 19 september 2024 om 10:12
Of doe wat met dat gevoel, zodat het allemaal niet zo dramatisch is als je partner alleen op vakantie gaat.
donderdag 19 september 2024 om 12:54
donderdag 19 september 2024 om 13:01
Mijn ervaring is inmiddels dat dat soort dingen heel lastig te veranderen zijn, vandaar dat ik inmiddels ga voor: accepteer het en laat niemand je vertellen dat je het moet veranderen.
Tenzij je dat zelf heel graag wilt, maar de succeskans is vrij klein.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
donderdag 19 september 2024 om 13:04
De behoefte aan alleen zijn wordt hier natuurlijk dagelijks bevredigd, mss dat ik er daarom anders insta.
Maar wat mij betreft is het ook prima als iemand er wel moeite mee heeft en is het niet echt helpend als anderen dan alleen maar komen roepen dat zo'n TO blijkbaar nog heel jong (lees: onvolwassen) is en er iets aan moet doen.
Maar wat mij betreft is het ook prima als iemand er wel moeite mee heeft en is het niet echt helpend als anderen dan alleen maar komen roepen dat zo'n TO blijkbaar nog heel jong (lees: onvolwassen) is en er iets aan moet doen.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
donderdag 19 september 2024 om 13:09
Precies.
Ik word sowieso een beetje moe van dat eeuwige advies dat je ergens mee aan de slag moet gaan zodat het allemaal weer past met je omgeving. Ik heb daar geen zin in, ik heb ook geen last van mijn eigen eigenaardigheidjes.
.
donderdag 19 september 2024 om 13:22
Exact.
Wat ik in therapie vooral geleerd heb is dat het handig is als ik mijn omgeving inricht zodat ie bij mij past en niet andersom.
En de dingen die niet aangepast kunnen worden, tja, dat blijft gedoe.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
donderdag 19 september 2024 om 13:26
Hoe ouder ik word, hoe minder ik last heb van mijn eigen eigenaardigheidjes
Als mijn man weg is, mis ik hem zeker.
Ik vind het ook heerlijk om lekker een paar dagen geen rekening te hoeven houden met hem. Lijkt mij prima.
Maar mijn eerste (of tweede) gedachten als hij zonder mij weggaat is niet gelijk dat hij dan misschien wel vreemd zal gaan.
Persoonlijk lijk het mij heel erg lastig, veranderbaar of niet, als ik zo jaloers en onzeker wordt als mijn partner zonder mij weg zou gaan.
Als mijn man weg is, mis ik hem zeker.
Ik vind het ook heerlijk om lekker een paar dagen geen rekening te hoeven houden met hem. Lijkt mij prima.
Maar mijn eerste (of tweede) gedachten als hij zonder mij weggaat is niet gelijk dat hij dan misschien wel vreemd zal gaan.
Persoonlijk lijk het mij heel erg lastig, veranderbaar of niet, als ik zo jaloers en onzeker wordt als mijn partner zonder mij weg zou gaan.
donderdag 19 september 2024 om 13:28
Niet zodat het past met je omgeving, maar zodat je herverdeeld wat makkelijker maakt.
Deze TO heeft er duidelijk wel zelf last van.