Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 5 mei 2025 om 23:14
maandag 5 mei 2025 om 23:22
Oh dat topic. Het is allemaal een kwestie van gezond eten en genoeg bewegen.Frizz schreef: ↑05-05-2025 23:14Van wie moet dat Moi? Ik lees en hoor ook zo vaak advies waarvan ik denk; joh lógisch, maar hoe dan?! Daarom vraag ik anderen vaak maar niks. Want na echt doorvragen blijkt dat de ander dát ook allemaal niet weet. En dan voelt het nog hopelozer.
Ik lees dan weer dat ik hautain overkom.
Ach ja.
Ik kook gezond, nagenoeg onbewerkt en loop zo’n 7-8km per dag. Gewoon omdat ik dat doe, niet om af te vallen, maar ik raak geen gram kwijt en zou dat wel graag willen. Echt frustrerend.
Sinds mijn schildklier het niet meer zelfstandig doet val ik alleen af als ik iets heftigs genoeg mankeer om in het ziekenhuis te komen. Dus dan maar afwachten….

En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
dinsdag 6 mei 2025 om 16:39

Heel soms mag je de energie van een gezonde maaltijd en een wandeling ook inzetten om iemand een schop te geven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:10
geld-recht/aan-de-grond/list_messages/511328
Ik schrijf het maar niet daar, want zielig voor TO ofzo, maar mijn god zeg, voorstellingsvermogen van een garnaal die TO.
Ik schrijf het maar niet daar, want zielig voor TO ofzo, maar mijn god zeg, voorstellingsvermogen van een garnaal die TO.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:16
Aan de grond noemt ze datStar⁴ schreef: ↑06-05-2025 18:10geld-recht/aan-de-grond/list_messages/511328
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:27
Ja ik verwachtte ook wel een ander scenario bij die topictitel. Ik zat nog net niet klaar met de knip om haar uitgehongerde kinderen te voederen. Maar goed, sommige mensen doen graag aan overstatement en op zich snap ik best dat je even schrikt als je buffer schoon op is.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 6 mei 2025 om 18:28
Lady*Voldemort schreef: ↑06-05-2025 18:27Ja ik verwachtte ook wel een ander scenario bij die topictitel. Ik zat nog net niet klaar met de knip om haar uitgehongerde kinderen te voederen. Maar goed, sommige mensen doen graag aan overstatement en op zich snap ik best dat je even schrikt als je buffer schoon op is.
Ik snap TO ook wel, alleen een beetje zware termen gekozen voor deze situatie. Zeker met vakantiegeld en teruggaaf in het vooruitzicht binnen 1 maand.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:30
Twee keer vakantiegeld zelfs. Ik ken wel mensen die jaren doen over zo'n buffer in plaats van een paar weken. Maar goed, dat zal de paniek dan wel wezen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 6 mei 2025 om 18:31
dinsdag 6 mei 2025 om 18:32
Nou, ik kan deze regio van harte aanbevelen! Het is hier echt heel erg mooi! Het weer kon wat beter zijn maar ja, je kunt niet alles hebben.
Wijnproeverij gedaan bij Wolfsberger en lekkere wijnen gekocht, Colmar en Eguisheim bezocht (vooral die laatste is bijna sprookjesachtig), morgen naar Turckheim. Munsterkaas gekocht, ontzettend veel ooievaars gezien zelfs 1 op de camping die uit de hand kwam eten.
Vakantie is nu al geslaagd!
Wijnproeverij gedaan bij Wolfsberger en lekkere wijnen gekocht, Colmar en Eguisheim bezocht (vooral die laatste is bijna sprookjesachtig), morgen naar Turckheim. Munsterkaas gekocht, ontzettend veel ooievaars gezien zelfs 1 op de camping die uit de hand kwam eten.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:33
Lady*Voldemort schreef: ↑06-05-2025 18:30Twee keer vakantiegeld zelfs. Ik ken wel mensen die jaren doen over zo'n buffer in plaats van een paar weken. Maar goed, dat zal de paniek dan wel wezen.
Ja ook dat nog. Dan praat je al snel over zo'n 3000 euro extra. Toch een mooie buffer weer in een maand tijd. Ik teken ervoor.
dinsdag 6 mei 2025 om 18:34
MrsM schreef: ↑06-05-2025 18:32Nou, ik kan deze regio van harte aanbevelen! Het is hier echt heel erg mooi! Het weer kon wat beter zijn maar ja, je kunt niet alles hebben.
Oh ja, Turckheim! Daar hebben wij ooit gekampeerd. Leuk plaatsje inderdaad. Volgens mij had ik daar ook die onverwachte ontmoeting met die ooievaar in mijn kruiptentje

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 6 mei 2025 om 19:30
Nou ja, zoons scooter, dus de grootste strop voor hem. Alleen voor mij wel mijn enige mogelijkheid om me te verplaatsen, naast lopen dan (gebruik hem dus ook voor naar therapie enzo). Dus ronduit kut.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
dinsdag 6 mei 2025 om 19:38

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in