Napraattopic 63

16-07-2016 16:52 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Frizz schreef op 17 juli 2016 @ 20:55:

Kan aan mij liggen hoor, maar schiet bij mij ff in het verkeerde keelgat. Sommigen zijn inderdaad suf geweest de verkeerde te vertrouwen en dat heeft soms ook grote gevolgen. Maar om je hier op de borst te komen kloppen dat zoiets jou niet overkomt of overkomen is... Want ja goeie radar enzo.

Voer dat gesprek een ander keertje.Ligt niet aan jou.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juli 2016 @ 20:54:

[...]

JijOh. Ja. Dat verklaart alles.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 17 juli 2016 @ 20:54:

[...]

Nou, ik wil best wel een boekje open doen over hoe ik jou heb ervaren.........

Graag wel via PB's enzo. Anders voel ik me verplicht te anonimiseren. En ik ben zo aan mijzelf gehecht.

quote:ThunderassMan schreef op 17 juli 2016 @ 20:57:

[...]

Graag wel via PB's enzo. Anders voel ik me verplicht te anonimiseren. En ik ben zo aan mijzelf gehecht.

O baby, ik hou mijn mond wel hoor
quote:hatsetats schreef op 17 juli 2016 @ 20:51:

[...]

Dat kan. Maar die radar kan net zo goed n keertje uit staan en dan heb je er niks aan.Absoluut. Of mensen die precies die snaar bij jou weten te raken waar jij gevoelig voor bent. En dat is precies waar sommigen op uit zijn. Heel naar.
En daarnaast heb ik altijd al een bloedhekel gehad aan dat vriendinnetjes gebeuren. Zo kinderachtig om steeds te laten weten met wie je pb't en meet en dat het er zoveeeeeel zijn.

Leuk voor je. Maar waarom moet je dat aan anderen laten weten?
quote:Frizz schreef op 17 juli 2016 @ 20:55:

Kan aan mij liggen hoor, maar schiet bij mij ff in het verkeerde keelgat. Sommigen zijn inderdaad suf geweest de verkeerde te vertrouwen en dat heeft soms ook grote gevolgen. Maar om je hier op de borst te komen kloppen dat zoiets jou niet overkomt of overkomen is... Want ja goeie radar enzo.

Voer dat gesprek een ander keertje.Nee hoor, ligt niet aan jou. Ik werd er ook even iebelig van. Maar nu is het weer over. Ik kan er ook eigenlijk niet zo van wakker liggen dat ik blijkbaar feilbaar ben, en ik vind het juist wel fijn voor mensen als ze zo trots zijn op zichzelf.
quote:nienke_g schreef op 17 juli 2016 @ 20:53:

[...]

Even off-topic, maar ik vraag het me al een tijdje af: hoe gaat dat dan, forummers ontmoeten? Ik bedoel: je kletst online met mensen, en dan wissel je via PB mailadressen, telefoonnummers, of iets dergelijks uit? Of is er een jaarlijkse Viva-forumleden-meeting ?Zoals het eerste, een beetje.
Ik zou het serieus niet mijn eigen verdienste willen noemen dat ik geen last heb van after-meet-gekkies. Je weet iid nooit wie/wat je tegenkomt.
En ik wil het feit dat er mensen zijn die wél last hebben gehad van/met weggewaaide dakramen van diverse pluimage zeker niet bagatelliseren of wijten aan iets anders dan de dader zelf.
Je hebt er geen meet voor nodig hoor, om een gekkie tegen te komen, iemand accepteren op FB kan al voldoende zijn. Meestal gaat dat goed, en soms niet. Het is net het echte leven, daar kom je ook wel eens een mafkees tegen die je achteraf gezien beter niet zo ver in je leven toe had kunnen laten. Is vervelend, maar in de meeste gevallen niet onoverkomelijk.
quote:nienke_g schreef op 17 juli 2016 @ 20:53:

[...]

Even off-topic, maar ik vraag het me al een tijdje af: hoe gaat dat dan, forummers ontmoeten? Ik bedoel: je kletst online met mensen, en dan wissel je via PB mailadressen, telefoonnummers, of iets dergelijks uit? Of is er een jaarlijkse Viva-forumleden-meeting ?

De aanleiding kan van alles zijn. Hobby, in de buurt wonen, de bekende klik etc

Er zullen forummers zijn die snel pb'en en afspreken, sommigen pas na jaren.
Je bent zelf een theepot
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 juli 2016 @ 21:12:

Je hebt er geen meet voor nodig hoor, om een gekkie tegen te komen, iemand accepteren op FB kan al voldoende zijn. Meestal gaat dat goed, en soms niet. Het is net het echte leven, daar kom je ook wel eens een mafkees tegen die je achteraf gezien beter niet zo ver in je leven toe had kunnen laten. Is vervelend, maar in de meeste gevallen niet onoverkomelijk.

Dat zijn toch levenslessen? Of nouja, levens vind ik een groot woord hoor.

Maar lessen die je dan leert.

RL of op internet/forum?
Ik hoor net dat ik een sadist ben, dus vooral nooit naar mijn privé gegevens vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Peacy schreef op 17 juli 2016 @ 21:15:

[...]

Dat zijn toch levenslessen? Of nouja, levens vind ik een groot woord hoor.

Maar lessen die je dan leert.

RL of op internet/forum?Je hoeft toch niet álles een keer te ervaren? Je kunt sommige dingen toch ook gewoon voor zijn?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juli 2016 @ 21:15:

Ik hoor net dat ik een sadist ben, dus vooral nooit naar mijn privé gegevens vragen.En welk licht heeft dat inzicht met je gedeeld?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juli 2016 @ 21:15:

Ik hoor net dat ik een sadist ben, dus vooral nooit naar mijn privé gegevens vragen.Ik hou van sadisten. PB het me maar.
Ik ben irl zat mafketels tegen gekomen, maar zoals lv zegt, gelukkig nog nooit onoverkomelijk. Ik ben me wel bewust dat ik daarmee mazzel hrb gehad want ik ben soms niet voorzichtig genoeg geweest.
quote:Phaedra_ schreef op 17 juli 2016 @ 21:19:

[...]

Ik hou van sadisten. PB het me maar.ja, da-hag, voor ik het weet heb je mijn postcode.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

[...]

Je hoeft toch niet álles een keer te ervaren? Je kunt sommige dingen toch ook gewoon voor zijn?

Ach, het leven zonder risico's is ook vrij saai niewaar .

En dan nog: het leven gaat door, ook na een internetfittie. Je kunt voor eeuwig in de traumatische ervaring blijven hangen maar dat is mijn stijl nou eenmaal niet.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

[...]

En welk licht heeft dat inzicht met je gedeeld?Ik tast nog steeds in het duister
Dank voor de toelichtingen! Het lijkt me toch wel gek als er mensen zijn die je zowel op het forum als IRL kennen. (Zelfs mijn man weet niet onder welke nick ik hier forum )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

[...]

Je hoeft toch niet álles een keer te ervaren? Je kunt sommige dingen toch ook gewoon voor zijn?

Ja, klopt. Maar sommige dingen zijn niet zoals ze lijken en dat kun je dan ervaren.

Om vervolgens die dingen weer voor te zijn.
quote:nienke_g schreef op 17 juli 2016 @ 21:23:

Dank voor de toelichtingen! Het lijkt me toch wel gek als er mensen zijn die je zowel op het forum als IRL kennen. (Zelfs mijn man weet niet onder welke nick ik hier forum )

Nee hoor, levert hilarische momenten op.

Vooral als degene met wie je bent, nergens vanaf weten.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

[...]

En welk licht heeft dat inzicht met je gedeeld?

O, nu snap ik pas wat je bedoelt

Geen idee wie, eigenlijk. Geen hele onbekende, volgens mij.

Frizz in "Straatcultuur: zoon weghouden of weerbaa..." zij-van-dattum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven