Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik als lichte getinte kleurling vindt het heel erg naar overkomen zwart het stamt af van de zwarte slaaf en dat is alles behalve een positieve benaming.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 21:14:

[...]

Ik heb zo gelachen om Waterman zijn opmerking daarover op dat topic over appen.Waterman heeft humor. Is een moodbord aan het maken.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 21:35:

Ik een melkkleur.

En ik heb collega's die een intens zwarte huid hebben. Kan daar weinig anders van maken.Intens donkere huid.
Pffff...
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:43:

[...]

Intens donkere huid.Nee, zwart.
quote:OmeHenk schreef op 08 september 2016 @ 21:42:

[...]

Waterman heeft humor. Is een moodbord aan het maken.Ja
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:42:

Ik als lichte getinte kleurling vindt het heel erg naar overkomen zwart het stamt af van de zwarte slaaf en dat is alles behalve een positieve benaming.ik hou er ook niet van.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:42:

Ik als lichte getinte kleurling vindt het heel erg naar overkomen zwart het stamt af van de zwarte slaaf en dat is alles behalve een positieve benaming.Kleurling stamt ook uit die tijd. Waarom kan dat dan wel?
Als je een zwarte of melkkleuriger huid hebt moet je naar de dokter want dan is er iets goed mis.

Je bedoelt misschien een blanke of donkere huid. Dat bestaat wel.
Ik dacht altijd dat aan het woord 'donker' meer negatieve associaties zitten dan aan 'zwart'. Maar ik kan het mis hebben.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 21:45:

[...]

Kleurling stamt ook uit die tijd. Waarom kan dat dan wel?Nee hoor ze werden zwarte slaaf genoemd en negers.
Ik vind kleurlimg ook negatief
Ik niet.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:40:

Zwart komt zo denigrerend over. Je kan toch zeggen als een weldenkend mens mijn vriendin is getrouwd met iemand met een donkere tint of kleurling. Komt veel netter over.Black lives matter! En dan niet te vergeten de Black Panthers.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:48:

[...]

Nee hoor ze werden zwarte slaaf genoemd en negers.En kleurling.
Ik heb meer moeite met het woord dat "kleurloos" betekent als er naar mijn huidskleur wordt verwezen. Alsof dat neutraal is, tov overige huidskleuren. Mijn huid is roze en het sociale construct waarmee je me kunt labelen is "wit".
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 21:40:

Zwart komt zo denigrerend over. Je kan toch zeggen als een weldenkend mens mijn vriendin is getrouwd met iemand met een donkere tint of kleurling. Komt veel netter over.Net of negatief?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:gedanst schreef op 08 september 2016 @ 21:46:

Als je een zwarte of melkkleuriger huid hebt moet je naar de dokter want dan is er iets goed mis.

Je bedoelt misschien een blanke of donkere huid. Dat bestaat wel.Het tegenovergestelde van "donker", is "licht".
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 08 september 2016 @ 21:53:

Ik heb meer moeite met het woord dat "kleurloos" betekent als er naar mijn huidskleur wordt verwezen. Alsof dat neutraal is, tov overige huidskleuren. Mijn huid is roze en het sociale construct waarmee je me kunt labelen is "wit".Nee, blank.

Ik vind kleurlimg ook negatief

Wat vind je wel ok om iemand aanbte duiden met een getinte of niet getinte huidskleur?

Serieuze vraag.
Roomblank of sunkissed

Ik vind kleurlimg ook negatiefJe geeft het net als alternatief voor zwart.
Het Nederlandse woord "kleurling" lijkt het meest op "people of color" (poc), een term die in het Engels niet beladen is. Maar in het Nederlands klinkt het wel een beetje koloniaal, vind ik. Maar dat ligt misschien aan mij.
Voor de negatieve connotatie bij het woord 'zwart' of 'wit' kies je zelf.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 08 september 2016 @ 21:54:

[...]

Het tegenovergestelde van "donker", is "licht".Ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven