Napraattopic 70

10-11-2016 22:09 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Mmm het gaat aan mij voorbij en ik gun echt iedereen het spaargeld dat ze hebben hoor, zo bedoel ik het niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 20:59:

Ik heb zulke topics helemaal niet nodig. Ik koop gewoon nog meer spullen.Ik ga dan vaak even kijken hoe hoog mijn schulden nog zijn. En dan uitrekenen wanneer ik eventueel kan beginnen met sparen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik deel mijn financiele situatie niet met anderen. Daar heb ik best goede redenen voor, zo creëer ik graag een mysterieus aura.
quote:Solomio schreef op 15 november 2016 @ 21:01:

[...]

Ik ga dan vaak even kijken hoe hoog mijn schulden nog zijn. En dan uitrekenen wanneer ik eventueel kan beginnen met sparen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vertel aan niemand hoeveel geld ik heb, dat het veel is weet ik alleen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mensen die gesteld zijn op het hebben van heel veel spaargeld en de behoefte voelen om daarmee te koop te lopen én een ander te vertellen dat het Echt Nodig is en Gevaarlik en Dom als je geen spaargeld hebt zijn vaak zelf een beetje bang. Bang dat ze dingen niet onder controle hebben enzo, en dus willen ze continue de bevestiging dat ze het heus heel goed doen en dat het echt noodzakelijk iis. En dat doe je bij voorkeur door keer op keer te roepen dat een ander het niet slim aanpakt en dat zij dat wel doen.

Beetje hetzelfde principe als borstvoeding/flesvoeding, werkende moeder/thuisblijfmoeder... hoe harder je schreeuwt hoe blij je bent met je keus, hoe meer dat aangeeft dat dat een punt is dat gevoelig ligt bij je en dat je het heel graag heel goed wilt doen. Dus een ander die het anders doet, móet het wel slecht doen, toch?
quote:Enn schreef op 15 november 2016 @ 20:51:

Wat is toch het nut van die topics die de vraag stellen hoeveel spaargeld iemand heeft? Behoefte aan vergelijking of iets anders. Ik snap het vaak niet zo goed.Ik ben altijd te lui om de centjes uit.mijn spaarvarken te tellen dus reageer ik niet. Ok ik ben niet alleen lui, ook mijn uiteleefde tepels hangen in de weg bij het tellen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ik heb geen idee hoe mijn tepels erzien, ik kan al jaren niet meer zo diep bukken dat ik die tegenkom.
quote:Rhae schreef op 15 november 2016 @ 21:12:

Ik heb geen idee hoe mijn tepels erzien, ik kan al jaren niet meer zo diep bukken dat ik die tegenkom.En daar heb je dus spiegels voor
Ik weet overigens precies waarom ik met geld omga zoals ik het doe en dat is direct terug te voeren op ervaringen uit het verleden. Maar het werkt en ik kan nog steeds bonbons eten en appeltjes kopen, dus wat wil eens mens nog meer.
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 21:14:

Ik weet overigens precies waarom ik met geld omga zoals ik het doe en dat is direct terug te voeren op ervaringen uit het verleden. Maar het werkt en ik kan nog steeds bonbons eten en appeltjes kopen, dus wat wil eens mens nog meer.Kun je me een cursus geven? Ik ben een ramp met geld. Nooit problematisch, maar ik ben véél te makkelijk. Ik weet hoe het moet, maar het is net lijnen, ben ik ook niet goed in.
Ik heb iets te veel mensen veels te jong dood zien gaan om alles op te willen potten voor later. Er is voor veel mensen geen later.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb genoeg spaargeld voor een autoreparatie of een wasmachine.

Zelf gespaard!
quote:Eleonora-1 schreef op 15 november 2016 @ 21:21:

Zelf gespaard!Ik ook!
quote:Rhae schreef op 15 november 2016 @ 21:16:

[...]

Kun je me een cursus geven? Ik ben een ramp met geld. Nooit problematisch, maar ik ben véél te makkelijk. Ik weet hoe het moet, maar het is net lijnen, ben ik ook niet goed in.

Lijnen is ook niet echt iets voor mij. Bonbons zijn namelijk vaak ook heel lekker van Aldi.

Ik ben geen vrek, hoor. Ik kan gewoon bepaalde dingen niet voor een bepaalde prijs kopen.

Kijk jij ook Lone Ranger? Lijkt me net een troepfilm voor jou.
Ik vind het net zo interessant als de vraag hoe vaak je je bed verschoont en hoe vaak je een handdoek gebruikt voordat je m in de was gooit

Zelf gespaard!Das heel knap, van je niks. En dan zul je altijd nog zien, als dan per ongeluk je wasmachine en je auto tegelijk kapoet gaan komt men je veroordelen dat je niet gespaard hebt. Ik schijt op die spaarverhalen.
quote:Jisjis schreef op 15 november 2016 @ 21:23:

[...]

Ik ook!

Jeeeeejjjjj jij!

Zelf gespaard!Ik heb inmiddels genoeg schulden afgelost dat ik weer wat kan opnemen als mijn wasmachine kapotgaat. Das ook al mooi.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Waarom opent Pejeka geen eigen topic? Een soort GBJ Hiltermann, maar dan op Viva?
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 21:30:

Waarom opent Pejeka geen eigen topic? Een soort GBJ Hiltermann, maar dan op Viva?Ik vind het zo sneu, het overschaduwt compleet het verhaal van TO.

Waarom opent Pejeka geen eigen topic? Een soort GBJ Hiltermann, maar dan op Viva?Oh ja, GBJ Hiltermann

Waarom opent Pejeka geen eigen topic? Een soort GBJ Hiltermann, maar dan op Viva?Stel het eens voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2016 @ 21:24:

[...]

Lijnen is ook niet echt iets voor mij. Bonbons zijn namelijk vaak ook heel lekker van Aldi.

Ik ben geen vrek, hoor. Ik kan gewoon bepaalde dingen niet voor een bepaalde prijs kopen.

Kijk jij ook Lone Ranger? Lijkt me net een troepfilm voor jou.

Al gezien

Maar ik vond het nee jack sparrow in het wilde westen.

Ik kijk zombies, opgenomen van gister.
Heb ik al zo vaak gedaan, dat het bijna een stokpaard wordt. En voordat jullie hier gaan mekkeren "heb je cartland weer, met haar gezemel dat Pejeka een eigen topic moet openen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven