Napraattopic 77
dinsdag 7 februari 2017 om 18:08
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 15 februari 2017 om 14:05
quote:Star schreef op 15 februari 2017 @ 14:03:
[...]
Ik dacht ik mis een of ander topic
Ken het alleen als uitdrukking, je zet je 'niet' kracht bij. Net als niks, noppes, nada bijvoorbeeld.Nee niks gemist, komt wel door een topic. Las het in het pp topic en dacht hoe zit dat eigenlijk.
[...]
Ik dacht ik mis een of ander topic
Ken het alleen als uitdrukking, je zet je 'niet' kracht bij. Net als niks, noppes, nada bijvoorbeeld.Nee niks gemist, komt wel door een topic. Las het in het pp topic en dacht hoe zit dat eigenlijk.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
woensdag 15 februari 2017 om 14:12
quote:Hayek schreef op 15 februari 2017 @ 12:24:
[...]
Mag ik ook antwoorden?
Never betekent nooit. Never nooit niet betekent dus eigenlijk altijd niet, dus nooit.
Is gewoon wiskunde. -1*-1=1 en 1*-1=-1
Dus -1*-1*-1=-1
Eigenlijk niet. Een dubbele ontkenning is een versterkte ontkenning. Hoe het met een driedubbele ontkenning zit, weet ik eigenlijk niet.
Dus 'never nooit' is 'echt nooit'.
[...]
Mag ik ook antwoorden?
Never betekent nooit. Never nooit niet betekent dus eigenlijk altijd niet, dus nooit.
Is gewoon wiskunde. -1*-1=1 en 1*-1=-1
Dus -1*-1*-1=-1
Eigenlijk niet. Een dubbele ontkenning is een versterkte ontkenning. Hoe het met een driedubbele ontkenning zit, weet ik eigenlijk niet.
Dus 'never nooit' is 'echt nooit'.
woensdag 15 februari 2017 om 14:15
quote:Jejoue schreef op 15 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Dus 'never nooit' is 'echt nooit'.Nee hoor! Zo wordt deze wel gebruikt,maar taaltechnisch klopt het niet. Dan is het inderdaad een dubbele ontkenning en heft het elkaar op. Hayek heeft gelijk!
[...]
Dus 'never nooit' is 'echt nooit'.Nee hoor! Zo wordt deze wel gebruikt,maar taaltechnisch klopt het niet. Dan is het inderdaad een dubbele ontkenning en heft het elkaar op. Hayek heeft gelijk!
woensdag 15 februari 2017 om 14:16
woensdag 15 februari 2017 om 14:18
https://www.taaluilen.nl/schrijfadvies/ ... ntkenning/
Het is een stijlfiguur.
http://taaladvies.net/taa ... ooit_geen_ik_maak_fouten/
Het is een stijlfiguur.
http://taaladvies.net/taa ... ooit_geen_ik_maak_fouten/
woensdag 15 februari 2017 om 14:27
woensdag 15 februari 2017 om 14:29
quote:Jejoue schreef op 15 februari 2017 @ 14:18:
Het is een stijlfiguur.
http://taaladvies.net/taa ... ooit_geen_ik_maak_fouten/Dus Hayek heeft gelijk
Het is een stijlfiguur.
http://taaladvies.net/taa ... ooit_geen_ik_maak_fouten/Dus Hayek heeft gelijk
woensdag 15 februari 2017 om 14:32
quote:GenieInABottle schreef op 15 februari 2017 @ 14:29:
[...]
.
Dus Hayek heeft gelijk
Ik quote maar even:
"Soms is in geschreven taal een dubbele ontkenning correct vanwege het beoogde expressieve effect. De dubbele ontkenning is dan als een vaste combinatie te beschouwen"
"Zulke ontkenningen worden vaak als fout beschouwd omdat men er het tegendeel mee zou zeggen van wat men bedoelt, maar die redenering klopt niet. Dubbele ontkenningen hebben een versterkende functie: de ontkenning wordt hier extra mee beklemtoond."
[...]
.
Dus Hayek heeft gelijk
Ik quote maar even:
"Soms is in geschreven taal een dubbele ontkenning correct vanwege het beoogde expressieve effect. De dubbele ontkenning is dan als een vaste combinatie te beschouwen"
"Zulke ontkenningen worden vaak als fout beschouwd omdat men er het tegendeel mee zou zeggen van wat men bedoelt, maar die redenering klopt niet. Dubbele ontkenningen hebben een versterkende functie: de ontkenning wordt hier extra mee beklemtoond."
woensdag 15 februari 2017 om 14:32
quote:GenieInABottle schreef op 15 februari 2017 @ 14:13:
[...]
Ik zat gewoon verwonderd te wezen, tot net was je mijn alles-wetende-forum-wijsheid, nu iets minder
Ik ben nog steeds je "alles-wetende-forum-wijsheid" hoor , ik heb alleen een kleine taalkundige afwijking oh nee, ik heb slecht onderwijs gehad .
[...]
Ik zat gewoon verwonderd te wezen, tot net was je mijn alles-wetende-forum-wijsheid, nu iets minder
Ik ben nog steeds je "alles-wetende-forum-wijsheid" hoor , ik heb alleen een kleine taalkundige afwijking oh nee, ik heb slecht onderwijs gehad .
woensdag 15 februari 2017 om 14:34
quote:-Kia-Ora- schreef op 15 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Oh, dan is het goed!
Ik heb nu al zin om naar school te gaan. Ben benieuwd of de drakenschool lijkt op die van die gekke Harry. Lijkt me leuk
[...]
Oh, dan is het goed!
Ik heb nu al zin om naar school te gaan. Ben benieuwd of de drakenschool lijkt op die van die gekke Harry. Lijkt me leuk
woensdag 15 februari 2017 om 14:35
quote:Jejoue schreef op 15 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Ik quote maar even:
"Soms is in geschreven taal een dubbele ontkenning correct vanwege het beoogde expressieve effect. De dubbele ontkenning is dan als een vaste combinatie te beschouwen"Yep, soms... In bovenstaand geval heeft Hayek nog steeds gelijk. Maar omdat jij het bent: je hebt gelijk
[...]
Ik quote maar even:
"Soms is in geschreven taal een dubbele ontkenning correct vanwege het beoogde expressieve effect. De dubbele ontkenning is dan als een vaste combinatie te beschouwen"Yep, soms... In bovenstaand geval heeft Hayek nog steeds gelijk. Maar omdat jij het bent: je hebt gelijk
woensdag 15 februari 2017 om 14:35
quote:-Kia-Ora- schreef op 15 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Tja, opleiding....
Ik kreeg laatst een email van mijn huisarts.
Stond bol van de taalfouten. (Ik keek daar toch wel van op).
[...]
Tja, opleiding....
Stond bol van de taalfouten. (Ik keek daar toch wel van op).
woensdag 15 februari 2017 om 14:54
quote:Jejoue schreef op 15 februari 2017 @ 14:35:
[...]
Tja, opleiding....
Stond bol van de taalfouten. (Ik keek daar toch wel van op).Tja, huisartsen zijn net mensen . Wel een beetje dom dat hij/zij het niet na laat lezen door de assistente.
[...]
Tja, opleiding....
Stond bol van de taalfouten. (Ik keek daar toch wel van op).Tja, huisartsen zijn net mensen . Wel een beetje dom dat hij/zij het niet na laat lezen door de assistente.