Nicht laat baby alleen tijdens honden uitlaten

16-09-2019 22:01 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou daar ben ik weer. Mijn nicht is een alleenstaande moeder van een zoontje van nog geen 2 maanden. Nu vertelde ze mij dat ze haar baby 1 keer per dag 15 minuten alleen laat in huis, terwijl zij met haar hondje gaat lopen. De rest van de wandelingen is kindje er wel bij maar de laatste ronde of bij regen niet. Vertelde zij mij.

Ik vind het onverstandig.

Wat vinden jullie?
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:56
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
18-09-2019 10:51
Jeetje zijn discussies als deze over een onderwerp als dit wat je te wachten staat als je kinderen krijgt?
De ouders van de kinderen waarmee ik heb gewerkt, zijn allemaal begaan met hun kinderen en doen alles vanuit een goede intentie. Niet per se hoe ik het zelf zou willen doen, maar goed genoeg en met veel liefde. Toch krijgen ze te maken met allerlei goedbedoelde adviezen uit de omgeving, bemoeizucht en oordelen. Dit zorgt voor veel onzekerheid over het eigen handelen of zelfs schuldgevoel naar het kind.

De moeder van mijn twee gastkinderen heeft zelfs een sneer van de belastingdienstmevrouw (!) gekregen, toen zij wilde informeren over de toeslagen: 'nou mevrouw, u zou ook kunnen overwegen om gewoon wat minder te kunnen werken.'
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
18-09-2019 11:07


Niemand beweert hier dat je je kind geen kwartier mag laten huilen, dat je elk kwartier bij je kind moet kijken en dat je nooit mag douchen als je alleen bent met je baby of dat je 's nachts niet mag slapen. Dat is niet hetzelfde namelijk, als 15 minuten weg zijn van je huis.
En voor degene die het logischer vond om het kind níet wakker te maken om heel even naar de overkant naar de bakker te gaan... eh... is die bakker dan alleen open tijdens slaaptijd van de baby?
nou wordt dat hier misschien niet gezegd, maar in verschillende andere topics wordt aangehaald dat 5 minuten huilen echt heel lang is, en dat het kind onherstelbare hechtingsstoornissen hiervan kan krijgen (ietwat gechargeerd gesteld). Ik geloof dat gewoon niet en vind het hysterisch gedoe, dat is waar ik op aansloeg.
Alle reacties Link kopieren
zullen we allemaal pas weer reageren, als TO terug is?
paggy schreef:
18-09-2019 11:26
Allemaal aannames. 15 minuten met de hond wandelen? Wie zegt dat dat niet voor haar deur is? Dan is het in mijn ogen hetzelfde als de ramen lappen, poepen, de schuur opruimen en de tuin doen. Daarbij is niet alles aan te leren. Misschien heeft ze de baby de eerste keren steeds uit bed gehaald en was dat een drama? Een kind wat dan steeds huilt en niet meer in slaap komt is ook niet alles.

Dus TO..... hoe zit het? Of ben je druk met het uitlaten van de hond van je nicht?
Aannames? Het staat letterlijk in de OP, dat haar nichtje zegt dat ze dagelijks haar hond 15 minuten uitlaat.
En behalve als je hond ernstige verstoppingsproblematiek heeft óf dat rondje helemaal niet nodig heeft, duurt het geen 15 minuten om het dier voor je huis te laten plassen.
-jolijn- schreef:
18-09-2019 11:57
Aannames? Het staat letterlijk in de OP, dat haar nichtje zegt dat ze dagelijks haar hond 15 minuten uitlaat.
En behalve als je hond ernstige verstoppingsproblematiek heeft óf dat rondje helemaal niet nodig heeft, duurt het geen 15 minuten om het dier voor je huis te laten plassen.

Heb je uberhaupt een hond of gaat dit om een fantasiehond??

Het laatste rondje doe je namelijk over het algemeen altijd wat uitgebreider, zodat je zeker weet dat de blaas goed leeg is voor de nacht. Honden plassen niet in 1 keer alles eruit, die willen hun territorium afbakenen door op verschillende plekken een plasje te doen. Dus om te voorkomen dat je 's nachts nog een keer eruit moet óf de volgende ochtend moet dweilen, is het beter om de laatste plasronde wat groter te maken zodat ie met een lege blaas aan de nacht begint.
Ik heb een parttime hond inderdaad - als hij hier is, is zijn laatste 'rondje' even naar de bosjes bij de voortuin, en dat is rond een uur of 20. En het eerste rondje is rond 6 uur 's ochtends. We hebben nog nooit hoeven dweilen. Misschien scheelt het dat het een klein en vrouwelijk hondje is.
Teefjes plassen gewoon 1 keer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-09-2019 11:45
zullen we allemaal pas weer reageren, als TO terug is?
Of zou het weer een Viva gratis copy topic zijn :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven