Ode aan de Wordle

09-03-2023 10:53 57 berichten
Oh de Wordle, alleen de naam al :flirting: .

Wie is er nog meer fan? En welke zijn aanraders?
Ik heb de Octordle ontdekt, zo leuk. En de Foodle.

:heart:
Kan er altijd meer gebruiken! Ik ben meestal eerder wakker dan vriend en doe dan een paar wordles op telefoon :-D

Doe oa die van NY Times (goed voor mijn Engels). Hun spelling bee is ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe de Wordle en de Quordle elke ochtend. En soms nog de Spelling bee of de Blossom (site van Merriam Webster).
De Wordle raad ik altijd wel, bij de Quordle zit ik op 79% win, maar dat komt vooral omdat ik aan het begin vaak maar wat deed ;-). Tegenwoordig meestal ook winst!

De Octordle kende ik nog niet, ga meteen ff kijken!
Ik heb een tijdlang elke dag Wordle in drie talen gespeeld. Verslavend!
Ook leuk: Worldle Teuteuf (worldle.teuteuf.fr) voor landen. En Globle (globle-game.com).

Foodle lijkt me leuk maar moet met twee personen gespeeld worden zie ik?
anoniem_64fd9f1a16274 wijzigde dit bericht op 09-03-2023 12:34
Reden: Websites toegevoegd.
13.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn dat apps? En een soort Wordfeud? Tegen een willekeurige speler?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
09-03-2023 12:11
Zijn dat apps? En een soort Wordfeud? Tegen een willekeurige speler?
Wordle en Quordle doe je in je eentje. Is een soort Lingo met 5-letterwoorden. Elke dag verschijnt een nieuwe, maar je kunt ook oefenen.
Wordle: https://www.nytimes.com/games/wordle/index.html
Quordle: https://www.merriam-webster.com/games/quordle/#/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe elke dag de Worlde, in een appgroep met enkele familieleden. Zo wordt het toch een soort wedstrijd ;)

Een tijdje deed ik ook de NL Woordle en de 6-letter Woordle, maar die vind ik echt te suf...

Soms doe ik ook Redactle, die is erg pittig, dus niet altijd tijd voor (betekent vaak dat ik veel te laat ga slapen).

Quordle kende ik nog niet!
Such fun!1
Woordle.nl voor de Nederlandse versie.
Alle reacties Link kopieren Quote
worldlegame.net landkaarten
en https://wordleplay.com/nl/octordle heb ik een tijd veel gespeeld, maar is over gegaan, toch weer eens oppakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Die Worldle (met extra L ;-) ) is ook leuk! Zo kan ik 'm topografische kennis nog een beetje ophalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja leuk! Ik speel elke dag wordle, woordle en worldle tegen mijn vriend. Mijn topografie gaat van die laatste ook echt vooruit (maargoed die was dramatisch dus dat is niet zo'n kunst).

Soms speel ik semantle (woord raden door middel van andere woorden die er qua betekenis op lijken) maar die kan behoorlijk lang duren dus doe ik niet elke dag.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk!
Ik doe dagelijks de Worldle, de wordle van de NYT, twee NL woordles (die van woordle en die van de volkskrant) en de Zweedse ordel.
Ik ga meteen eens naar die andere kijken!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
09-03-2023 13:11
Ja leuk! Ik speel elke dag wordle, woordle en worldle tegen mijn vriend. Mijn topografie gaat van die laatste ook echt vooruit (maargoed die was dramatisch dus dat is niet zo'n kunst).

Soms speel ik semantle (woord raden door middel van andere woorden die er qua betekenis op lijken) maar die kan behoorlijk lang duren dus doe ik niet elke dag.
Net even de junior semantle gedaan, was er na 50 keer raden... :nut: ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel tegenwoordig sedecordle. Dan speel je zestien borden, maar slechts een tegelijk.
Toen ik er net mee begon leek het me onmogelijk, tegenwoordig haal ik het meestal. Is volgens mij alleen in het Engels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke ook leuk is om een paar keer te proberen: absurdle: https://qntm.org/files/absurdle/absurdle.html
Die verandert steeds het woord dat je moet raden in een woord dat zo ver mogelijk af ligt van jouw pogingen, maar nog steeds voldoet aan alle eerder vermelde letters/positie goed/fout.
Alsof iemand bij het raden van een getal onder de 100 steeds het te raden getal verandert tot dat niet meer kan.
pozzebok wijzigde dit bericht op 09-03-2023 14:29
6.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
09-03-2023 12:20
Ik doe elke dag de Worlde, in een appgroep met enkele familieleden. Zo wordt het toch een soort wedstrijd ;)

Een tijdje deed ik ook de NL Woordle en de 6-letter Woordle, maar die vind ik echt te suf...

Soms doe ik ook Redactle, die is erg pittig, dus niet altijd tijd voor (betekent vaak dat ik veel te laat ga slapen).

Quordle kende ik nog niet!
Die is echt moeilijk ja
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pozzebok schreef:
09-03-2023 14:21
Welke ook leuk is om een paar keer te proberen: absurdle
Die verandert steeds het woord dat je moet raden in een woord dat zo ver mogelijk af ligt van jouw pogingen, maar nog steeds voldoet aan alle eerder vermelde letters/positie goed/fout.
Alsof iemand bij het raden van een getal onder de 100 steeds het te raden getal verandert tot dat niet meer kan.
Deze net geprobeerd, ik vind m wel leuk.
Moeilijkere woorden lijkt me, maar verder maakt het niet uit dat het woord verandert, want dat weet je niet. En de informatie over de letters blijft kloppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
09-03-2023 14:30
Deze net geprobeerd, ik vind m wel leuk.
Moeilijkere woorden lijkt me, maar verder maakt het niet uit dat het woord verandert, want dat weet je niet. En de informatie over de letters blijft kloppen.
ik snap geloof ik niet helemaal hoe het werkt, had 'm in 5 pogingen en alles leek hetzelfde als bij de wordle.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe de Woordle ( 89%) en de Woordle6 (78%)
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:36
98.82% gewijzigd
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 12-07-2023 22:37
97.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LoiseauBicyclette schreef:
09-03-2023 13:53
Net even de junior semantle gedaan, was er na 50 keer raden... :nut: ;-D
Mijn record, bij de gewone, is 5. Mijn record de andere kant op is bijna 300 ;-D
En soms geef ik gewoon op als ik hem dan nog niet hebt.
Je kunt altijd achteraf kijken wat het woord was en welke woorden er het dichtst bij zitten.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
09-03-2023 12:20


Een tijdje deed ik ook de NL Woordle en de 6-letter Woordle, maar die vind ik echt te suf...



Wat vindt je er suf aan? Ik doe deze twee ook regelmatig. Eerst elke dag, maar op een gegeven moment beetje op uitgekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben meer een WordOn-type
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
09-03-2023 16:21
Wat vindt je er suf aan? Ik doe deze twee ook regelmatig. Eerst elke dag, maar op een gegeven moment beetje op uitgekeken.

Ik vond het te vaak woorden als lopen, raken, kezen. Niet echt uitdagend.
Such fun!1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven