Ongelooflijk, een mishandeling en niemand zegt er wat van.

10-10-2009 11:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik onderweg naar de stad.

En zag aan de andere kant van de weg een jonge gast inhakken op een meisje.

Hij was echt vollop op het meisje aan het inhakken, en schoppen.

Zware mishandeling dus, gewoon overdag en vollop tussen de mensen.

Het was vlak voor een rotonde, aan de ander kant van de weg, er stonden minstens zes a zeven autos te wachten om de rotonde op te rijden, en niemand deed wat!!

Ik moest eerst door rijden om een eindje verder op te draaien, en tegen de tijd dat ik er was, sprong de dader in de auto, die geparkeerd stond met iemand erin, en reden weg.

Het meisje haar lip was kapot en ze liep krom van de pijn, om maar niet te denken, hoeveel pijn ze nu heeft.

Haar telefoontje lag een eindje verder op, waarschijnlijk had ze nog proberen te bellen, voordat die gast toesloeg.

Ik ben teleur gesteld in de medemens, of is iedereen bang tegenwoordig?

Of heb ik misschien te impulsief gereageerd?

Wat zouden jullie doen?
In het verleden ben ik er al eens tussen gesprongen, dus ik denk dat ik dat deze keer ook wel gedaan zou hebben. Zonder erbij na te denken. Impulsief.
Ik ben er een keer tussen gesprongen, toen werd mij verweten dat ik me er niet mee moest bemoeien, met een volle mond bloed.

Toch reageer ik nog steeds altijd.
quote:chicatjoe schreef op 10 oktober 2009 @ 11:41:

Festen....haha, grapjas, hou het topic maar in de gaten Ik wacht geduldig af.....
Ik zou er ook niet tussen springen. Ik zou zelfs eventueel mannelijk gezelschap ervan weerhouden, als zij dat wel zouden willen. Je hoort inderdaad te vaak dat de barmhartige samaritaan zelf de pineut wordt. Ik zie ook niet in waarom ik mijn eigen veiligheid op het spel zou zetten, daar is volgens mij niemand mee geholpen.

Wat ik wel zou doen, is direct de politie bellen. Ik ben in het verleden ook wel eens achter een dader aangereden, onderwijl aan de politiecentrale doorgevend waar ik heen reed. Dat je te bang bent om er tussen te springen, hoeft niet te betekenen dat je helemaal niets hoeft te doen. Ik vind het behoorlijk asociaal om de andere kant op te kijken en net te doen of er niets gebeurt.
quote:Liv schreef op 11 oktober 2009 @ 18:42:

[...]

Ik wacht geduldig af.....dubbele nick?
Ik spring er ook altijd tussen, helaas daardoor een litteken opgelopen in m'n gezicht die me altijd aan mijn impulsiviteit zal herinneren. Maar ik doe het nog steeds... grappige is wel dat sinds ik kinderen heb, ik meestal begin met: 'Zeg, ben jij nou helemaal betoeterd?!?!' Blijkbaar doet dat bij veel mensen (eerlijk gezegd negen van de tien keer mannen) meteen denken aan een strenge mama, want het gebeurd me nu zelden dat ikzelf het mikpunt van de dreigementen wordt. (ik kom vaak 's avonds op A'dam CS, daar is echt vaak gerotzooi ondanks al het toezicht).
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:chicatjoe schreef op 12 oktober 2009 @ 10:19:

[...]

dubbele nick?

Sorry?

Nee hoor. Mag ik niet geduldig afwachten dan?
Gisteravond ging ik even tanken. Er was een man zijn auto aan het duwen, in zijn eentje. Vrouw (vriendin ?) achter het stuur.

Ik wilde net vragen of ik een handje kon helpen toen de man boos het portier openrukte en vloekend de vrouw een paar klappen gaf.

Ik wilde er al tussen springen en hem tot de orde roepen maar zij begon uit volle borst te gillen dat hij een smerige kankermongool was. Ze herhaalde dat voor alle zekerheid enige malen.

Toen heb ik maar besloten me er niet mee te bemoeien.

Vermoedelijk verdienden die twee elkaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Sorry hoor, maar ik zou ook niks doen/zeggen, heb nml geen zin om ook in elkaar geslagen te worden.

En tegenwoordig weet je niet wat je wel en niet kunt zeggen. Je hebt zo een knal te pakken.
Brummetje, en daarom ga je dus toekijken hoe iemand anders de klappen opvangt?
Ik blijf dit moeilijk vinden hoor, ben waarschijnlijk gewoon echt teveel een watje en baal daar van. Ik denk niet dat ik ergens tussen zou springen. 112 bellen zou ik sowieso wel doen, en als iemand mij direct aan zou spreken of ik wil helpen absoluut ook. Mensen die zeggen 'je gaat je leven toch niet wagen voor onbekenden' word ik altijd een beetje verdrietig van, misschien ben ik dan wel erg idealistisch maar ik vind mensen die dat doen juist helden en ik mag hópen dat ik dat ook ergens in mij heb.
quote:MyosotisDiscolor schreef op 13 oktober 2009 @ 08:08:

Brummetje, en daarom ga je dus toekijken hoe iemand anders de klappen opvangt?

Dat vind ik een beetje een rotvraag in deze context...

Ik zeg alleen dat ik er zeker niet tussen zal springen of er iets van zeggen. Omdat ik geen zin heb om zelf in elkaar geslagen te worden.

En tegenwoordig weet je het niet meer, met al die agressieve lui van tegenwoordig. Gelukkig kom ik niet vaak in situaties waarbij iemand een ander mishandelt.

Laatste keer was met Koninginnedag.
Ik vroeg het zo Brummetje omdat het op mij overkwam dat je zelf 112 niet zou bellen. Je zei immers dat je NIKS zou doen of zeggen. En ik vind nu eenmaal dat 112 bellen wel het minste is dat je kunt doen. Dat mensen er niet tussen springen, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen, maar dat mensen gewoon doorlopen nee sorry maar daar heb ik echt helemaal totaal geen enkel begrip voor.
Ik ben te opvliegend om bang te zijn op zo'n moment. En ach...na 5 jaar Dude overleef ik die paar tikken ook nog wel, mochten die uitgedeeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven