Online pubquiz (laten) organiseren

02-08-2021 13:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn man wordt in het najaar 50 en het leek me leuk om in de avond een online pubquiz te organiseren, ook met links naar bv zijn geboortejaar en zijn geboortestad etc. Dus enigszins op maat, en al dan niet met host.
Ik kan dat zelf nl helemaal niet in elkaar zetten , laat staan presenteren.
Nu vind ik wel bedrijven die dat organiseren, maar schrik nogal van de prijzen. Ik snap dat maatwerk geld kost, maar 500 € vind ik best aan de prijs, temeer omdat we als het weer mag, alsnog een feestje willen organiseren

Iemand nog tips /links, ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat niet zelf in elkaar kunnen zetten? Is vrij makkelijk...
En heb je niet een neefje of nichtje die het leuk vindt om te helpen en evt te presenteren?
Alle reacties Link kopieren
Een beetje online pubquiz telt gemiddeld denk ik zo'n 40 vragen? Die moeten bedacht worden, dat kost tijd. En ook nog een presentator/host erbij.. die heeft ook een uurtarief. Dus ja, het klinkt als veel geld, maar het klinkt ook als een behoorlijke klus!

Kan je niet beter zelf met evt een goede vriend de vragen opstellen?
Such fun!1
Jij schrikt van 500 euro. Begrijp ik.

Wij hadden er een vanuit werkgever….die kostte 2500 euro. :woa:

Leuk om iedereen een pub-pakketje te sturen.

Blikje bier, mini flesje wijn, zakje borrelnootjes, etc.
Alle reacties Link kopieren
En als je persoonlijke vragen (weetjes opzoeken vanaf Wikipedia over geboorteplaats, favoriete artiest etc.) aanvult met standaard vragen dit online te vinden zijn en dan via Kahoot! ? Is niet mega veel werk.
MarindaH schreef:
02-08-2021 13:30
Een beetje online pubquiz telt gemiddeld denk ik zo'n 40 vragen? Die moeten bedacht worden, dat kost tijd. En ook nog een presentator/host erbij.. die heeft ook een uurtarief. Dus ja, het klinkt als veel geld, maar het klinkt ook als een behoorlijke klus!

Kan je niet beter zelf met evt een goede vriend de vragen opstellen?
Dit. Een vriendin van mij zit in de evenementenbranche en heeft dit gedaan voor vele bedrijven om tijdens de corona periode collegialiteit e.d. te stimuleren. Er gaat inderdaad heel veel werk in zitten; de vragen, de host, camera's, technici... En ja, dat kost veel geld, maar duur is het niet.

Als je het klein wilt houden, moet je hier geen professional voor vragen maar moet je het zelf organiseren. Vraag iedereen om een vraag te bedenken (is niet erg, heeft iedereen immers zelf 1 punt extra in de pocket) of bedenk de vragen met een klein clubje. Vraag iemand uit je vriendenkring die dat leuk vindt om als host op te treden en gebruik bijvoorbeeld www.Kahoot.it voor de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie reacties tot nu toe.!
Ik begrijp de prijzen wel, vanwege het werk, maar het staat in geen verhouding inderdaad.
Ik denk dat ik inderdaad zelf aan de slag ga met iemand die er handig in is, en even bedenkt wie het gaat presenteren. Want de offertes die ik binnenkrijg, daar kan ik al een mooi feestje van geven straks
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
02-08-2021 13:37
Jij schrikt van 500 euro. Begrijp ik.

Wij hadden er een vanuit werkgever….die kostte 2500 euro. :woa:

Leuk om iedereen een pub-pakketje te sturen.

Blikje bier, mini flesje wijn, zakje borrelnootjes, etc.
ja, dat laatste vind ik een heel leuk idee, en als ik zelf de quiz maak, met wat hulp is dat ook mogelijk en leuk!
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
02-08-2021 13:50
Dit. Een vriendin van mij zit in de evenementenbranche en heeft dit gedaan voor vele bedrijven om tijdens de corona periode collegialiteit e.d. te stimuleren. Er gaat inderdaad heel veel werk in zitten; de vragen, de host, camera's, technici... En ja, dat kost veel geld, maar duur is het niet.

Als je het klein wilt houden, moet je hier geen professional voor vragen maar moet je het zelf organiseren. Vraag iedereen om een vraag te bedenken (is niet erg, heeft iedereen immers zelf 1 punt extra in de pocket) of bedenk de vragen met een klein clubje. Vraag iemand uit je vriendenkring die dat leuk vindt om als host op te treden en gebruik bijvoorbeeld www.Kahoot.it voor de antwoorden.
goed plan!
Ik snap het wel hoor TO, dat die prijzen je echt te gortig zijn. Maar ik denk dat je dan ook iets véél professionelers krijgt dan je wilt hebben.

Ik zou zoom/teams/skype gebruiken in combinatie met Kahoot denk ik. Er is echt wel een manier te vinden omdat te doen :).
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
02-08-2021 13:30
Een beetje online pubquiz telt gemiddeld denk ik zo'n 40 vragen? Die moeten bedacht worden, dat kost tijd. En ook nog een presentator/host erbij.. die heeft ook een uurtarief. Dus ja, het klinkt als veel geld, maar het klinkt ook als een behoorlijke klus!

Kan je niet beter zelf met evt een goede vriend de vragen opstellen?
Meestal het dubbele: 10 vragen per ronde, gemiddeld 8 rondes met verschillende onderwerpen (geschiedenis, muziek, actueel, aardrijkskunde, film enz, enz..

Ik heb vaker zelf pubquizzen gemaakt, kost veel tijd, maar het is zó leuk om te doen! Vragen moeten niet zó moeilijk zijn dat bijna niemand het antwoord weet, maar ook weer niet te makkelijk. Voor muziek: nummers achterstevoren draaien is grappig, of songteksten vertalen, dat levert hilarische momenten op.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
02-08-2021 15:32
Meestal het dubbele: 10 vragen per ronde, gemiddeld 8 rondes met verschillende onderwerpen (geschiedenis, muziek, actueel, aardrijkskunde, film enz, enz..

Ik heb vaker zelf pubquizzen gemaakt, kost veel tijd, maar het is zó leuk om te doen! Vragen moeten niet zó moeilijk zijn dat bijna niemand het antwoord weet, maar ook weer niet te makkelijk. Voor muziek: nummers achterstevoren draaien is grappig, of songteksten vertalen, dat levert hilarische momenten op.
8 keer 10 vragen is echt veel te veel voor een digitale quiz.
Alle reacties Link kopieren
ik had bedacht 50 vragen, hij wordt tenslotte 50 en lijkt me mooi , 5 rondes van 5, verdeeld in de tijdvakken van zijn leven ofzo
Met bv van 1971-1981 een vraag over de actualiteit, muziek, entertainment en wat over zijn persoonlijke leven

wat werkt het beste als programma?
Heb wel eens met Kahoot gedaan, maar nadeel was toen wel dat er vertraging op de lijn zat, waardoor het niet gelijk ging
Alle reacties Link kopieren
Kahoot of Menti zijn wel het makkelijkste, al moet je bij Menti even kijken naar hoeveel vragen je mag doen op een gratis account.

50 vragen met Kahoot is vrij veel, dan gaat de lol er gauw vanaf, dus dan zou ik iets minder doen.

Je kan er ook voor kiezen om met Google Forms te werken in rondes van 10 vragen, dan krijg je meer de traditionele pubquiz. Maar dan moet je wel tijd incalculeren om na te kijken...
Alle reacties Link kopieren
ja, maar dat laatste is niet erg, dan kan de jarige even borrelen met de gasten, terwijl wij nakijken

dank voor de suggesties allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
02-08-2021 16:02
ik had bedacht 50 vragen, hij wordt tenslotte 50 en lijkt me mooi , 5 rondes van 5, verdeeld in de tijdvakken van zijn leven ofzo

5x5=...

:blond: ;-))
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf myquiz.org gebruikt. Heel simpel te maken en je kan ook foto's toevoegen.
Als je het zelf presenteert én de techniek doet is het even oefenen maar goed te doen.

Online elkaar zien via teams/zoom etc en spelers dan vragen de quiz te doen via andere tel/tablet/laptop. Werkte top!
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
02-08-2021 23:39
5x5=...

:blond: ;-))
eh haha 10 natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Jixxy-1 schreef:
02-08-2021 23:52
Ik heb zelf myquiz.org gebruikt. Heel simpel te maken en je kan ook foto's toevoegen.
Als je het zelf presenteert én de techniek doet is het even oefenen maar goed te doen.

Online elkaar zien via teams/zoom etc en spelers dan vragen de quiz te doen via andere tel/tablet/laptop. Werkte top!
dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
02-08-2021 16:02
wat werkt het beste als programma?
Heb wel eens met Kahoot gedaan, maar nadeel was toen wel dat er vertraging op de lijn zat, waardoor het niet gelijk ging
Pen & papier. En ze zelf laten nakijken. Dat werkt het betrouwbaarst. Mits iedereen het 'n beetje serieus doet.
Het gaat om de lol, niet om de knikkers.

Anders zou ik kiezen voor word of excel ofzo. En de antwoorden laten emailen.
Dan als een gek met 2 of 3 mensen laten nakijken en scores optellen.
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
03-08-2021 10:59
Pen & papier. En ze zelf laten nakijken. Dat werkt het betrouwbaarst. Mits iedereen het 'n beetje serieus doet.
Het gaat om de lol, niet om de knikkers.

Anders zou ik kiezen voor word of excel ofzo. En de antwoorden laten emailen.
Dan als een gek met 2 of 3 mensen laten nakijken en scores optellen.
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan.
Hiervoor kan je beter Microsoft Forms of Google Sheets gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gewoon in google slides gedaan. Genoeg mogelijkheden om audio en video te integreren en iedereen schrijft maar lekker. Is ook leuk, half doordrenkte blaadjes van elkaar weggrijpen omdat je het antwoord echt weet.

Het is net zo moeilijk als je het zelf maakt.

Tip: Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/1971 of (stel de jarige is op 22 sept jarig): https://nl.wikipedia.org/wiki/22_september


Je struikelt vanzelf over dingen die het leven van de jarige raken en kunt ook lekker doorklikken.
Everything is fluid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven