Oostindisch leedvermaak

23-11-2010 23:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Drogisterijmedewerkster (oude bekende uit kindertijd)

Hee, hallo Frankie, wat kan ik voor je doen

Ik heb pijnstillers nodig. De sterkste die je hebt alsjeblieft en zonder coffeine.

Wat voor soort pijn gaat het om?

Druk op de borst. Ik verga van de pijn, al dagen.

O! Jeetje zeg! (ogen wijd open)

Ja, zeg dat wel. Ik dacht zelfs een paar keer dat ik een hartaanval zou krijgen. Bang dat ik was -

Neeeeh.... Ooooohhh!! (slaat hand voor mond)...

Maar ik heb een weekendarts gesproken en het is hoogst waarschijnlijk niks erns-

Dit moet je echt aan een arts vertellen hoor!!

-niks ernstigs, hij denkt dat het

Zo zie je maar, een dodelijke ziekte zit toch maar in een klein hoekje...

Nou, het is gelúkkig waarschijnlijk de onschuldige aandoening X. Maar wel heel pijnlijk. Morgen ga ik naar mijn eigen huisarts voor sterkere pijnstillers. Tot die tijd heb ik dus even zelfmedicatie nodig.

Het kan je dus écht zomaar overkomen he...

Zoals ik al zei is de kans groot dat het niets zorgwekkends is, Drogisterijmedewerkster.

Tjonge jonge (slaat hand weer voor wijdopen mond). Zo ben je nog gezond, en zó -

Drogisterijmedewerkster, ik heb je nu al drie keer verteld dat mijn symptomen niet wijzen op een ernstige ziekte. Goedemiddag.

** ** **

PS Dit topic gaat niet ik herhaal NIET over mijn al dan niet aandoening, maar over Oostindisch leedvermaak. Ik heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt en vind het vooral: zo ziek dat het grappig wordt.

(Voor degenen die desondanks met mij mee eisen te leven en willen weten wat de onschuldige aandoening X dan wel is, dat is het syndroom van Tietze, en zelfs dát blijk ik niet te hebben. Het is psychosomatisch en dat is nieuw voor me maar ik deal er wel weer mee.)
Ik had 'm al gelezen... ;)
Ik snap 'em nie?
quote:Frankie33 schreef op 23 november 2010 @ 23:48:

oh moment hij is nog niet helemaal af. Per ongeluk op knopje gedrukt.

Ja, nu snap ik hem helemaal niet meer

*tekst al gelezen had*
oooh spannend!!
Nou veel sterkte hoor!

Haha, belachelijk!
quote:Liezebetje schreef op 23 november 2010 @ 23:59:

Haha, belachelijk!'Belachelijk' is het juiste woord. Ach ik duid 't haar niet eens echt euvel. Ze is wat simpel en heeft niet veel om handen. Die zaak is van haar ouders en het is er meestal heel stil. Roddelen is waar zij en haar moeder de leegte van hun bestaan mee pogen op te vullen... Dat werd nu wel weer pijnlijk duidelijk.
snap 'm nog steeds niet... Jij vindt haar simpel dus?
'as the world turns' maar dan bij haar in de winkel:p Tsja je moet wat idd, als je in een saaie drogisterij werkt...
Je weet maar nooit
quote:hekje schreef op 24 november 2010 @ 00:50:

snap 'm nog steeds niet...

Niet iedereen hoeft het ook te snappen. Daar kan ik wel mee leven.

Jij vindt haar simpel dus?

Dat lees je goed.

megamier, 4 uur geleden

'as the world turns' maar dan bij haar in de winkel:p Tsja je moet wat idd, als je in een saaie drogisterij werkt...

Ik zou alles testen... Beter dan roddelen en verhalen de wereld in helpen
Gokje: 2 uur later kwam de buurvrouw van de hoek bij jou thuis op visite om de nabestaande te condoleren.
Of echt doof:

Hallo mam, wat vind je van die Lucassen?

Huh!

Wat vind je van die Lucassen, van de Wilders partij?

Oh, je wil een nieuwe kast?

Nee, mam, die man de de boel belazerd heeft...

Wilders heeft iemand belazerd?

Zucht....nee mam, niet Wilders maarre...ach laat ook maar.
quote:Maja82 schreef op 24 november 2010 @ 09:04:

Gokje: 2 uur later kwam de buurvrouw van de hoek bij jou thuis op visite om de nabestaande te condoleren.

quote:toetyfroety schreef op 24 november 2010 @ 09:05:

Of echt doof:

Hallo mam, wat vind je van die Lucassen?

Huh!

Wat vind je van die Lucassen, van de Wilders partij?

Oh, je wil een nieuwe kast?

Nee, mam, die man de de boel belazerd heeft...

Wilders heeft iemand belazerd?

Zucht....nee mam, niet Wilders maarre...ach laat ook maar. ->
Ik ken het praktijkvoorbeeld.

Mijn schoonzusje had op haar 16 een brommerT en was daarmee in een aangrenzend dorp op haar smoel gegaan. Niets aan het handje, wel ambulance er bij en even mee voor controle.

Komen een paar uur later een oom en tante uit 20 dorpen verderop mijn schoonouders condoleren met het overlijden van m'n schoonzusje.

Ow ja toen ik eens met mijn vriend mee was naar de disco aldaar (toen hadden we nog niets) was ik de volgende ochtend al zwanger.

Je snapt waarom we daar niet wonen.
Waarom weet ik niet precies maar ik vermaak me opperbest hier.
Zoiets heb ik meegemaakt toen ik onverwacht zwanger bleek te zijn van m'n oudste. Ik had al een thuistest gedaan die positief was en toen de dokter gebeld want had geen idee hoe dat allemaal werkt, of ik een verwijsbrief van de huisarts nodig had of gewoon een vk kon bellen of wat.

Ik moest onmiddelijk langskomen om te testen. Potje afgegeven aan de onvriendelijke assistente en ik moest in de wachtkamer gaan wachten. Onvriendelijke assistente riep me na een paar minuten met zeer luide stem naar de balie. Of ze m'n moeder moest bellen? Nou nee, waarom? Wilde ik misschien liever een vriendin bellen? Nope, m'n man zat in de wachtkamer en dat leek me wel genoeg. Wilde ik dan een afspraak maken later op de dag zodat m'n vriend mee kon komen? Nou nee, ik denk niet dat m'n man blij zal zijn als ik met een vriend naar de dokter ga en btw, is die test nou positief of niet? Ach ach ach, ze kon m'n moeder wel voor me bellen als ik dat zelf niet durfde.

Uiteindelijk na heel wat heen en weer gedoe gaf dat rare mens eindelijk toe dat de test positief was en toen besloot ze dat ik met de huisarts moest gaan praten. Die begon meteen over abortus en ook weer over m'n moeder en dat het toch erg was dat m'n vriend me dit alleen liet ondergaan en dat terwijl m'n man naast me zat!!!!! En ik was echt geen tienertje, was al een jaar getrouwd en ook al was de zwangerschap niet gepland, het was ook geen ramp.

Achteraf bleek ik trouwens ook nog een aantekening in m'n dosier te hebben dat ik een 'ongewenste' zwangerschap had! Nou ja! Ongepland en ongewenst is nogal een verschil.
Hey Frankie, even helemaal off topic, maar ik heb ook Tietze-klachten (of het dat ook is blijft een raadsel, sommige artsen zeggen dat het niet bestaat). Maar zal iig wel de zelfde soort pijn zijn die jij hebt dan. Toevallig, ben nog nooit iemand tegengekomen die de klachten herkende.
quote:OrangeCowgirl schreef op 24 november 2010 @ 18:50:

Zoiets heb ik meegemaakt toen ik onverwacht zwanger bleek te zijn van m'n oudste. Ik had al een thuistest gedaan die positief was en toen de dokter gebeld want had geen idee hoe dat allemaal werkt, of ik een verwijsbrief van de huisarts nodig had of gewoon een vk kon bellen of wat.

Ik moest onmiddelijk langskomen om te testen. Potje afgegeven aan de onvriendelijke assistente en ik moest in de wachtkamer gaan wachten. Onvriendelijke assistente riep me na een paar minuten met zeer luide stem naar de balie. Of ze m'n moeder moest bellen? Nou nee, waarom? Wilde ik misschien liever een vriendin bellen? Nope, m'n man zat in de wachtkamer en dat leek me wel genoeg. Wilde ik dan een afspraak maken later op de dag zodat m'n vriend mee kon komen? Nou nee, ik denk niet dat m'n man blij zal zijn als ik met een vriend naar de dokter ga en btw, is die test nou positief of niet? Ach ach ach, ze kon m'n moeder wel voor me bellen als ik dat zelf niet durfde.

Uiteindelijk na heel wat heen en weer gedoe gaf dat rare mens eindelijk toe dat de test positief was en toen besloot ze dat ik met de huisarts moest gaan praten. Die begon meteen over abortus en ook weer over m'n moeder en dat het toch erg was dat m'n vriend me dit alleen liet ondergaan en dat terwijl m'n man naast me zat!!!!! En ik was echt geen tienertje, was al een jaar getrouwd en ook al was de zwangerschap niet gepland, het was ook geen ramp.

Achteraf bleek ik trouwens ook nog een aantekening in m'n dosier te hebben dat ik een 'ongewenste' zwangerschap had! Nou ja! Ongepland en ongewenst is nogal een verschil.Allejezus. Ik neem aan dat je deze huisarts hebt verruild voor een betere? (Zal niet moeilijk te vinden geweest zijn)
quote:Spoken schreef op 24 november 2010 @ 19:06:

Hey Frankie, even helemaal off topic, maar ik heb ook Tietze-klachten (of het dat ook is blijft een raadsel, sommige artsen zeggen dat het niet bestaat). Maar zal iig wel de zelfde soort pijn zijn die jij hebt dan. Toevallig, ben nog nooit iemand tegengekomen die de klachten herkende.Deze weekendarts vertelde dat maar weinig collega's op de gedachte aan Tietze komen. Ik heb hem dan ook uitvoerig bedankt voor de geruststelling. Had er ook nog nooit eerder van gehoord.
quote:Frankie33 schreef op 24 november 2010 @ 19:57:

[...]

Deze weekendarts vertelde dat maar weinig collega's op de gedachte aan Tietze komen. Ik heb hem dan ook uitvoerig bedankt voor de geruststelling. Had er ook nog nooit eerder van gehoord.

Ja ik had een keer een arts (was ook een weekendarts bedenk ik me nu) die vertelde dat dat het kon zijn, maar daarna weer één die het maar onzin vond. Heb jij er altijd last van of ook alleen in perioden van telkens een paar dagen ofzo? En pijnstillers gevonden die helpen? (ik ben nog steeds, na 12 jaar, vanalles aan het uitproberen..)

Zal hierna niet meer off topic gaan
quote:Spoken schreef op 24 november 2010 @ 20:04:

[...]

Ja ik had een keer een arts (was ook een weekendarts bedenk ik me nu) die vertelde dat dat het kon zijn, maar daarna weer één die het maar onzin vond. Heb jij er altijd last van of ook alleen in perioden van telkens een paar dagen ofzo? En pijnstillers gevonden die helpen? (ik ben nog steeds, na 12 jaar, vanalles aan het uitproberen..)

Zal hierna niet meer off topic gaan Ik heb het in vlagen. Sind een week ongeveer. Morgen ga ik naar de fysio. Daar ben ik nog nooit geweest. Ik denk zelf eigenlijk dat het met spierverkramping te maken heeft. Maar goed, dat hoor ik morgen wel van die peut.
Afgelopen keer heb ik warmtepleisters gebruikt (en die op een sjaal plakken dan), dat leek wel iets te helpen. Maar ik weet het nooit zeker, want misschien was het ook al minder geworden als ik het niet gebruikt had.
quote:Spoken schreef op 24 november 2010 @ 20:12:

Afgelopen keer heb ik warmtepleisters gebruikt (en die op een sjaal plakken dan), dat leek wel iets te helpen. Maar ik weet het nooit zeker, want misschien was het ook al minder geworden als ik het niet gebruikt had.

Kan me voorstellen dat als je hier al twaalf jaar last van hebt, dat je dan erg gebrand bent op pijnstillers. Ik ben nog lang niet zo ver dat ik je daarin kan adviseren. En eerlijk gezegd hoop ik zover ook niet te komen. Ik stel het nu met paracetamol en ibuprofen die ik afwissel. Zo, nu schei ik echt uit hoor. Sterkte, of eigenlijk vooral veel ontspanning gewenst.

Leuke kwoot heb je als motto, Spoken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven