Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:Viva Angel2 schreef op 31 december 2009 @ 01:31:

[...]

Dan kan je dat het beste melden aan Naomi: forum@viva.nlIs het hier, in dit topic, melden niet genoeg? Naomi houdt dit topic toch bij?
quote:Ligeia schreef op 31 december 2009 @ 01:33:

[...]

Misschien hebben ze hun e-mail niet tijdig gelezen? Ik kwam er vandaag namelijk ook pas achter dat ik tien dagen geleden een waarschuwing heb gekregen...

(Niks sappigs verder, ik plaatste het adres van een downloadsite en dat mag blijkbaar niet.)Ik heb dat overwogen, maar minimaal 2 gaven al aan dat ze er een waarschuwing voor hadden gekregen. En gingen desondanks door met off topic posten op het moderatortopic.
quote:Hemera schreef op 31 december 2009 @ 01:35:

[...]

Is het hier, in dit topic, melden niet genoeg? Naomi houdt dit topic toch bij?Ja, klopt, dat mag ook.
quote:rosanna08 schreef op 31 december 2009 @ 01:34:

er is heel drastisch opgeschoond Bianca

Ok, dan heb ik dus echt geen flauw idee wat er zich heeft afgespeeld en of een en ander wel of niet terecht is geweest.

Ik stop met dat echte leven ; ik zit hier hele dagen en dan gebeurt er niets en als er wel iets gebeurt heb ik een sociaal leven.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:frizzy wrote on 31 December 2009 @ 01:32:

[...]

Ik dacht dat het voor een groot deel humor was.

En zag wel een waarschuwing, maar stelde me er meer een meelachende Angel bij voor.

Maar wellicht ben ik wat naief ofzo.Ik zag ook geen nare dingen gebeuren, eerlijk gezegd. Misschien hebben sommige Angels zich wat te schrap gezet, toen het Poll-topic werd geopend en werd tijdens de hoofdletterdiscussie de toon gezet? Ik heb overigens geprobeerd de boel leuk af te sluiten met Angel3, maar die reageerde niet op mijn peace offering...
quote:minny schreef op 31 december 2009 @ 01:35:

Oke, het is dus niet zozeer wat ze schreef maar waar ze het schreef? Dan vind ik het helemaal nogal drastisch dit.Ben ik met je eens. Maar als ik zeg: als jullie dit doen, doe ik dat. En zij doen dit. Tja, dan moet ik ook echt dat doen. En als dat tot 2 keer toe gebeurt, dan houden mijn opties verder op.
quote:blijfgewoonbianca wrote on 31 December 2009 @ 01:36:

[...]

Ok, dan heb ik dus echt geen flauw idee wat er zich heeft afgespeeld en of een en ander wel of niet terecht is geweest.

Ik stop met dat echte leven ; ik zit hier hele dagen en dan gebeurt er niets en als er wel iets gebeurt heb ik een sociaal leven.....Niet stippen, hoor!...
Thanks voor je reacties, Angel2!...
laat maar, vragen worden hier toch vaak niet serieus genomen (1 vraag, meerdere keren gesteld afgelopen maanden en noooooit antwoord gekregen). Vraag/antwoord wel reden of ik wel/niet blijf forummen na 9 jaar.
Ik weet niet hoor Viev, maar als ik op mijn werk (pedagogische setting weleenswaar) bij iemand een grens aangeef, neem ik daarna afstand.

Ik geef ze even ruimte, anders loopt de spanning zo op.

Als ik er dicht bovenop ga zitten weet ik zéker dat ik uiteindelijk iemand de deur moet gaan wijzen (want er moet dan tóch nog even gescholden worden, of een opmerking worden gemaakt enz), en dat wil ik liever niet.

En áls het moet, kies ik er liever voor iemand tijdig een afkoelmomentje te geven en de volgende dag weer opnieuw te beginnen, ipv meteen over te gaan tot een schorsing.

Maar goed, het forum is natuurlijk geen pedagogische setting.
quote:thee schreef op 31 december 2009 @ 01:42:

(rest maar gedelete)Bang voor een ban?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 december 2009 @ 01:43:

[...]

Bang voor een ban? nee niet echt geloof ik, meer dat ik toch nooit antwoord krijg, zie aanpassing; wordt soms wat moe van partijdig get(r)ut hier, maar ach, dat kan ook een ban opleveren
Dat heb ik ook altijd hoor Bgb.

Maar ik vind gewoon de laatste tijd alles gewoon gezeur, alles staat snel op scherp, en dan van beide kanten.

Echt zo ongezellig.

Dat hele hoofdletter gebeuren ook. Ik vind het gewoon kinderachtig worden, dat er om gezeurd wordt en dat er zo ver in doorgeslagen wordt.

En iedereen raakt er opstandig van,zowel Angels als forummers slaan de nagels uit.

Dit was ook allemaal een geval actie reactie.

Misschien eens niet allemaal zo op de huid zitten zeg, een hoop waait vanzelf over.

Anyway, een ban van twee weken, is echt overdreven hoor.
Nou, gemaild dan maar.
quote:Ligeia schreef op 31 december 2009 @ 01:41:

Thanks voor je reacties, Angel2!...

Graag gedaan, Ligeia. Ik ben ook veel meer voor samenwerken dan voor conflicten, daarom kom ik hier ook graag ons beleid uitleggen.

Maar nu ga ik mijn bed opzoeken. Morgen wordt het tenslotte al weer laat.
quote:Viva Angel2 schreef op 31 december 2009 @ 01:37:

[...]

Ben ik met je eens. Maar als ik zeg: als jullie dit doen, doe ik dat. En zij doen dit. Tja, dan moet ik ook echt dat doen. En als dat tot 2 keer toe gebeurt, dan houden mijn opties verder op.Maar is die 24 uurs ban geen optie dan?
quote:minny schreef op 31 december 2009 @ 01:48:

[...]

Maar is die 24 uurs ban geen optie dan?Als die in mijn instrumentarium zat, had ik hem meteen toegepast. Nu heb ik de keus uit waarschuwen en dan 2 weken bannen.
Slaap lekker Angel.
quote:frizzy schreef op 31 december 2009 @ 01:43:

Ik weet niet hoor Viev, maar als ik op mijn werk (pedagogische setting weleenswaar) bij iemand een grens aangeef, neem ik daarna afstand.

Ik geef ze even ruimte, anders loopt de spanning zo op.

Als ik er dicht bovenop ga zitten weet ik zéker dat ik uiteindelijk iemand de deur moet gaan wijzen (want er moet dan tóch nog even gescholden worden, of een opmerking worden gemaakt enz), en dat wil ik liever niet.

En áls het moet, kies ik er liever voor iemand tijdig een afkoelmomentje te geven en de volgende dag weer opnieuw te beginnen, ipv meteen over te gaan tot een schorsing.

Maar goed, het forum is natuurlijk geen pedagogische setting. Ok, deze dan nog. Ten eerste zijn forummers geen kinderen en wil ik ze ook niet als zodanig behandelen. Ten tweede werkt het niet echt als ik een topic schoonmaak terwijl andere mensen het blijven vervuilen. Ik moet eerst de kraan dichtdraaien en daarna pas dweilen.
Iedereen helemaal hieperdepieper van Sint en Kerst? En dat komt er nu uit, ofzo?
quote:Viva Angel2 schreef op 31 december 2009 @ 01:50:

[...]

Als die in mijn instrumentarium zat, had ik hem meteen toegepast. Nu heb ik de keus uit waarschuwen en dan 2 weken bannen.Maar een ban kan tussentijds gewoon teruggedraaid worden toch? Dus het kan korter.
Vind het jammer dat mensen die zich hier niet of nauwelijks vertonen, en over het algemeen zich netjes gedragen op het forum, een ban krijgen.

Ik snap heel goed dat jullie streng zijn en dat jullie soms zat zijn van al het gezeur.

Maar ik vind dat Bam en Floor (sorry Festen, weet niet wat jij hebt uitgevreten deze avond) deze ban zeer zeker niet verdiend hebben.

Ik had het liever gezien dat dit naar mensen was gegaan die hier altijd lopen te zeuren, of hun avond hebben gevuld met rare topics te openen.
Hoezo dan vief 2,

Waar werden dan de bannen voor 24 uur of twee dagen altijd vandaan getoverd?
quote:Viva Angel2 schreef op 31 december 2009 @ 01:52:

[...]

Ok, deze dan nog. Ten eerste zijn forummers geen kinderen en wil ik ze ook niet als zodanig behandelen. Ten tweede werkt het niet echt als ik een topic schoonmaak terwijl andere mensen het blijven vervuilen. Ik moet eerst de kraan dichtdraaien en daarna pas dweilen.

Ik werk ook niet me kinderen.

Maar iedereen weet toch dat als je kibbelt (zelfs met je partner) dat er zelfs na het zeggen van: 'Nu ben ik er klaar mee' er vaak nog een opmerking gemaakt MOET worden van de andere zijde?

Dat is meer wat ik bedoel.

Denk namelijk dat als je het topic met rust gelaten had (na een duidelijke waarschuwing, wellicht in hoofdletters dikke letters), men snel vrij uitgepraat was geweest.

Maar goed, dat zullen we nooit weten.

Nadat de kraan is dichtgedraaid druppelt er nog weleens wat na, dan wacht je toch gewoon ff met dweilen?
Eens met Lunaan!
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven