Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Wat een lief kind en een leuke moeder om kaarten te gaan shoppen.
Het is altijd leuk als PC gebruikers wat bijzonders hebben of te melden hebben. Om zo wat meer over ze te weten te komen. BV een oude dame of een jong kind, of iemand die een grote hobby heeft.

Hier geen activiteit meer.
Ik kreeg zojuist een mailtje van iemand die mij een kaart had gestuurd en die is aangekomen, of ik haar penvriendin wil zijn. Daarop heb ik het netjes afgewezen omdat ik er eentje heb en er nog iemand bij wil hebben als penvriendin.

Kreeg ik gelijk een boos mailtje terug.
Wat een belachelijke reactie Steph (niet van jou natuurlijk, ik bedoel dat boze mailtje).
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 24 augustus 2009 @ 09:13:

Wat een belachelijke reactie Steph (niet van jou natuurlijk, ik bedoel dat boze mailtje).Ik kreeg nog een mailtje terug, van de leiding waar de jonge dame in kwestie, dat ze nooit een nee accepteerde maar dat ik het netjes heb afgeslagen. Bleek dat ze in een zorgcentrum voor zwakbegaafden zit.
Ah, dat verklaart het al Netjes dat de leiding het dan toch recht zet en controleert wat dat meisje doet.
Heb net weer een nieuw adres aangevraagd; mijn kaartje mag naar Kopenhagen... Echt super leuk, want daar ga ik over 4 weken heen! Gelijk maar even tips gevraagd, dus
Ow wat grappig, Linndaatje! Dan kun je echte local-tips krijgen, zijn vaak leuker dan de toeristenplekjes.
Gaaaf Lindaatje.

Hier helemaal niets.
Hier een kaartje ontvangen uit Taiwan! Met zo'n "luchtlantaarn" op de voorkant, die opgelaten wordt en waarop gebeden geschreven worden. Erg mooi!

Het meisje vraagt me op haar postcard of ik haar een kaart wil terugsturen en heeft haar adres erop gezet. Doen jullie dit wel eens? Ik was het eigenlijk niet echt van plan.....
Ik heb nog nooit gehad dat iemand vroeg om een kaartje terug te sturen. Het hangt ook van het kaartje af wat ik zou krijgen. Als ik het kaartje helemaal te gek zou vinden, zou ik misschien wel wat terug sturen

Een hurray uit Finland hier!! Kort bedankje

Mijn volgende kaart gaat naar Brazilie, heb een echte hollandse kaart uitgezocht.

Verder nog 10 ansichtkaartjes voor 2,95 gekocht van Nijmegen. 30 cent per stuk dus maar
Ik doe het nooit, staan vaak genoeg adressen op maar als je eenmaal begint dan is het einde zoek. Sommigen PC hebben in hun profiel staan dat als je je adres erop zet dat je een kaart terug krijgt! Dat heb ik maar éénmaal gedaan.

-Ik heb eindelijk Round Robinadressen gekregen. Gelijk 4 adressen om een kaart op te sturen. Het geluk: als hier een kaart niet in mijn bus valt moeten ze altijd nog een kaart sturen. Nadeel als het andersom is ook.
Sorry vergeten: Sweetcandy, lekker shoppen is dat.
Ik doe voor het eerst nu mee met een RoundRobin

Een foto-round robin.... Dus ik ben zeer benieuwd!
Mijn volgende kaartje gaat naar Amerika (mijn dertiende deze maand. Ik lig nog steeds wel aardig op schema).
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat is round Robin?

(mijn dochter heet Robin, hahaha)

En het is inderdaad erg leuk shoppen op deze manier, we maken er echt een feestje van samen hoor!

Wij krijgen ook wel eens een verzoekje om een kaart terug te sturen, dat hebben we ook 1 keer gedaan, die mevrouw had zo'n leuke kaart gestuurd!

Vandaag een kaartje uit Haarlem ontvangen, weinig tekst, maar wel vriendlijk!

Groetjes,

NannieB
quote:Kristin schreef op 23 augustus 2009 @ 22:59:

[...]

Waarheen in Friesland? Wolvega;) heb ik nu bingo
Als je aan een RR meedoet dan moet je zoveel kaarten bv opsturen als dat aangegeven. Ik doe aan bv 1postcard, written and stamped mee. Dan zijn er naast mij nog twee personen, dat kun je van te voren zien aan de nummers, dus moet ik twee kaarten opsturen (tenzij ik het leuk vind om naar mezelf een kaart op te sturen).

Snap je?
Nou mocht nog een kaart versturen, ivm de expired. Deze mag..... naar USA. Een vrouw die heel weinig in haar profiel heeft staan, ook heel makkelijk.... niet dus.
quote:steph schreef op 24 augustus 2009 @ 19:51:

Als je aan een RR meedoet dan moet je zoveel kaarten bv opsturen als dat aangegeven. Ik doe aan bv 1postcard, written and stamped mee. Dan zijn er naast mij nog twee personen, dat kun je van te voren zien aan de nummers, dus moet ik twee kaarten opsturen (tenzij ik het leuk vind om naar mezelf een kaart op te sturen).

Snap je? Om heel eerlijk te zijn: nee... ik begrijp niet wat een Round Robin is!

Hier vandaag een leuke kaart uit Finland op de mat.
Teigera, kun je even op het PC-forum kijken bij RR? Ik weet niet hoe duidelijk ik het kan uitleggen zodat jij het snapt.
quote:justme80 schreef op 24 augustus 2009 @ 19:24:

[...]

Wolvega;) heb ik nu bingo Jammer, das niet bij mij
Met een round robin kun je je opgeven voor een groepje. Ik doe nu mee met de foto-round robin. In mijn groepje zitten nog 3 andere mensen waarvan ik het adres heb gekregen. Ik moet naar hun een leuke foto sturen. Ik ontvang er dan (als het goed is) ook drie terug

En zo zijn er heel veel round robins en heel veel thema's waar je aan mee kunt doen. Wel handig als je bijvoorbeeld gek bent van bloemen of zwart-wit kaarten bijvoorbeeld.

Vanavond terwijl ik sliep 2 hurray's gehad. Estonia/Estland en U.S.A. Snel nog even twee nieuwe adressen aangevraagd, zodat die morgen mee op de post kunnen : U.S.A. & Finland
Zaterdag een kaart uit Frankrijk ontvangen. Helaas in een envelop, terwijl ik in mijn profiel heb staan dat ik dat liever niet wil. Maar verder wel een leuk kaartje. Later las ik dat ze zelf wel de kaarten in een envelop ontvangt en dat ze niet goed engels kan.

Vandaag een nieuw adres aangevraagd, volgende kaart gaat naar New Zealand!
quote:sweetcandy schreef op 24 augustus 2009 @ 23:39:

Met een round robin kun je je opgeven voor een groepje. Ik doe nu mee met de foto-round robin. In mijn groepje zitten nog 3 andere mensen waarvan ik het adres heb gekregen. Ik moet naar hun een leuke foto sturen. Ik ontvang er dan (als het goed is) ook drie terug Oh, je spreekt met elkaar af elkaar iets in een bepaald thema te sturen! Als er vier mensen meedoen, moet je dus drie kaarten sturen en ontvang je er ook drie. Dat snap ik wel .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven