Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Die autosticker is nog erger dan ik dacht, alhoewel als het land alleen erop stond was ook erg.

Vandaag een nieuwe dag met hopelijk voor iedereen kaarten van ver weg, IJsland is ook prima of heel Scandanavië.
Hebben jullie ook dat de kaartjes niet meer onder in beeld komen, dus die je ontvangen en verstuurd hebt?
Ja, zal wel weer nieuwe inrichting van de pagina zijn. Nu moet je eerst klikken op see postcard wall.
Ja ontdekte het ook net. Misschien vanwege het laden van sommige profielen?
Hallo!

Ik loop achter met lezen ;) Alleen de laatste pagina even snel doorgelezen nu. Stom zeg van die autosticker... en die kaart met worstjes (wie bedenkt zoiets?) is inderdaad niet echt een eeeehhh leuk kaart ;)

Ik heb een aantal hurray's gekregen afgelopen week en een kaartje ergens uit china. Ze heeft voor de 2e keer een kaart naar me gestuurd, de 1e is schijnbaar nooit aangekomen bij mij.

3 van de 8 kaarten zijn nog onderweg. Ik wacht nog eventjes met nieuwe adressen aanvragen
Kristin, dat viel mij ook al op. Geen idee waarom ze dat hebben gedaan.

Sweetcandy: aardig om een tweede kaart te sturen.
Drie kaarten hier: een official uit Groenlo en twee swaps uit Maleisië (unescokaarten).

En een leuke hurray uit Duitsland.
Hallo allemaal,

Wat vreselijk die autosticker :( Bah echt niet leuk voor je.

Kozoo..... hoe gaat het met je?

Ik ben vreselijk benieuwd naar mijn kaarten. Ben nu bij mijn ouders sinds afgelopen woensdag en elke dag kreeg ik een postupdate per telefoon van mijn vriend :D (Wat een schat). Maar ik heb dus echt ontzettend veel kaarten gekregen! Morgenavond allemaal bekijken en registreren.

Fijn weekend allemaal.
Dat is leuk thuiskomen JJ. Hier vandaag geen nieuws.
Snjókorn falla, á allt og alla
JJ, dat is fijn thuiskomen!!!

Jammer Snjokorn, dinsdag weer.

Hier weer een hurray, USA 38dagen. Gelukkig een leuke hurray. Morgen drie adressen aanvragen als er geen hurray's bijkomen.
Een hurray uit Taiwan, nieuwe kaart gaat naar Duitsland. Eentje van een hunebed (ik kom oorspronkelijk uit de hunebeddenstreek).
quote:steph schreef op 17 oktober 2009 @ 19:09:

JJ, dat is fijn thuiskomen!!!

Jammer Snjokorn, dinsdag weer.

Hier weer een hurray, USA 38dagen. Gelukkig een leuke hurray. Morgen drie adressen aanvragen als er geen hurray's bijkomen.Met een beetje mazzel maandag al hoor....
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 17 oktober 2009 @ 21:05:

[...]

Met een beetje mazzel maandag al hoor....Ik duim voor je.
Ik heb drie adressen aangevraagd: USA, Italië en Nederland (iemand gek van deuren?).
Leuk JJ, heb je ze inmiddels gezien??

Hier niks meer Geen hurray's en geen kaarten
Vind deuren wel leuk,maar heb dat niet in mijn profiel staan:) Die van mij is ook wel goed te herkennen.

Gisteren nog weer een kaartje ontvangen uit Slovenie. Mag er nog een paar versturen, maar geen postzegels meer van binnen europa. Dus nog even geduld met aanvragen ;)
Goh, ik dacht dat de post op zondag vrij had. Bleek het een kaart van mijn ouders te zijn die ze in Portugal hebben gepost, met het verkeerde huisnummer........
GOEDEMORGEN,

Een nieuwe week met hopelijk voor iedereen kaarten en hurray's.

Die van mij is iig goed begonnen met een leuke hurray uit Duitsland.
Ja ik heb ook een goede start!

Gisteravond een hurray uit Duitsland. Vandaag mag een nieuwe kaart naar Duitsland. Helaas wel naar iemand die ik al een keer een kaart heb gestuurd. Ze heeft twee profielen, wel verschillende (dus geen copy-paste).

Hopelijk een actieve week. Ik heb vakantie, dus veel tijd om nieuwe kaarten meteen te versturen.
Fine vakantie Gavia, ga je ook nog ergens heen of heerlijk thuisblijven?
Goedemorgen!

Fijne vakantie Gavia (ik mag volgende week, yeahhh)!

Mijn ontvangst bij thuiskomst:

- een RR kaart van de Incredibles

- 2 foeilelijke kaarten uit China (tags)

- een grappige kaart met heel leuke tekst uit Finland

- een mooie kaart van een veerpont uit de Achterhoek van een 8 jarige jongen. Zo'n schattig kriebel handschrift, maar wel goed leesbaar.

- een prachtige kaart uit New Zealand!!!!

- een kaart met soviet art uit Rusland.

- een Moomin kaart uit Finland.

Whoehoe, helemaal blij!

Had nog een hurray uit Rusland, nieuwe kaart mag naar Rusland.... (is wel opvallend de laatste tijd... nieuwe kaart mag naar het land van de hurray)...
Goede thuiskomst Jokejacket. En wat een leuke landen erbij zeg.
Tanx! ik blijf lekker thuis deze vakantie.

@JJ, echt een mooie aanwinst aan kaarten! Heerlijk!

Rusland is een land in opkomst, dus net zoals Finland, Duitsland, China en USA moet daar tegenwoordig ook bijna altijd een kaart heen. Ik heb er nu ook al 3 achter elkaar naar Rusland gestuurd.

Van het aantal nieuwe leden blijft Argentinië op 7% staan. ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen en of het zich doorzet de komende tijd! Leuk zo'n exotisch land erbij.

We moeten natuurlijk even wachten voor we daar kaarten naar kunnen sturen. Zij moeten nu eerst sturen.

Wie o wie, zal de eerste kaart uit Argentinië krijgen op dit forum.... (een wedstrijdje?!)
Hahahah Ja deal, alleen blijft het bij mij errug rustig qua hurrays.

Maar wat een berg kaarten zo JJ ;)

Fijne vakantie, en hoop dat het druk voor je wordt qua kaarten.
Justme, zijn je kaarten erg lang onderweg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven