Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Wat heb ik viva misdaan, zowel gister als vandaag verdwijnt mn tekst steeds...

Goed nog 1x en dan maar even een ego berichtje, sorry...

Gister een summiere Hurray uit Moskou, de laatste kaart die ik had verstuurd naar Rusland.

Nieuw adres was Thailand, leuk profiel en een honden gek, dus honden kaart en een verhaal over onze 4 voeter. Als we ons adres op de kaart zouden zetten zou ze een kaart retour sturen, nou dat vinden mn kinderen wel leuk... Wat valt er vanmiddag op de mat!? Onze eigen kaart

Midden in de kaart is ons adres omcirkelt en zo kwam hij dus terug. Nu maar een envelop erom gedaan en weer op de bus...

Vandaag weer een Hurray uit Moskou, deze heel blij en dat onze kaart een speciaal plekje krijgt in haar archief. Ze vroeg om een beren kaart en deze was ook wel heel lief!

Nieuw adres in Italië " I'm an ordinairy teen guy" begon zn profiel. Kaart van een graffiti garagedeur met een rondvaartboot in de gracht. Deze staat ook echt op die deur van de rondvaartboten organisatie hier in de stad, dus dat is wel leuk denk ik.

Viva please plaats dit bericht
Jeej Hertje

Mijn kaartje naar Taiwan is ook aangekomen. Heb twee adressen aangevraagd,,ik mag een kaartje sturen naar Finland en Zuid Korea
Later is nu
@dreamer: dat gaat een interessante week worden in onze hoofdstad. Gaaf hoor! En hoe herkenbaar: bij mij ging het ook al kriebelen nadat het Rijksmuseum was geopend en het Van Gogh Museum (ben best fan van Van Gogh)... en ook ik neem me van alles voor als ik weer Kunstuur kijk . Haarlem is ook zó'n mooie stad trouwens. Kun je ook nog naar Bloemendaal (aan zee), als je tijd hebt...

Wat goed: 2 Aziatische Hurrays! En een kaart naar Zuid-Korea: leuk en toch ook bijzonder. Doen ze in Noord-Korea ook aan Postcrossing? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

@Mamavanf: wat goed! Eindelijk een kaartje. Tja geduld is een schone zaak. Maar jullie hebben inderdaad wel erg lang moeten wachten!

@hertje: hahaha denk je blij te zijn met een kaartje in de brievenbus en dan blijkt het je eigen! Hilarisch!

Je hebt 2 leuke landen: Thailand en Italië. En wat leuk dat je een kaartje terugkrijgt. Wel attent.

Ik heb vandaag 2 kaartjes op de bus gedaan:

Finland: vrouw die houdt van pittoreske huisje, straatjes, etc. Ik heb haar een kaartje gestuurd van een hofje (Pelstergasthuis) . Heb verder de kaart volgeschreven met wat achtergrondinformatie.

Australië: man die van typische mannendingen houdt: leger, oude auto's, vliegtuigen, treinen. Liefst zo oud mogelijk. Ik had nog een kaartje liggen van een rij oude locomotieven, in zwart wit. Vervolgens ben ik 2 x zijn 1631 kaarten doorgegaan om te kijken of hij hem al had. Maar dat was gelukkig niet zo.

Én ik had 2 kaartjes in de brievenbus:

Litouwen: een daffy duck achtig eendje met hartjes. Ik ben best lang bezig geweest met registreren want ik kon haar cijfers niet goed... ontcijferen.

USA: een mooie kunstkaart uit Detroit.
Leuke postcrossingdag voor jou dus, Labellei.

Hertje, ik kon net niet snel reageren, ivm op ipad, maar moest erg lachen dat je je eigen kaart terugkreeg

Zuid Korea krijgt een (heel oud) kinderpostzegels-kaartje van een blije feestelijke Dribbel. Zij schrijft vooral over haar zoontje, die in november alweer 1 jaar wordt. Achterop heb ik wat babydingen geschreven van mijn kinderen. Vroeg ze naar.

Naar Finland gaat weer een (zo'n gratis) Pandakaart van het Pandabrood. Erg leuk

Noord Korea heeft 2 postcrossers. Nr. 2 op de lijst heeft 4 kaarten gestuurd, nr. 1 stuurde 1027 kaarten .. Wel een speciaal land dus!

Zuid Korea heeft 3427 postcrossers.

Ik stuurde daar al eerder een kaartje heen. (ook een oude van kiderpostzegels, trouwens)
Later is nu
De droom van lallebei, geweldig!

Verder lees ik allemaal leuke hurrays, leuk! Ik ben benieuwd wanneer ik er weer eentje krijg.

Heb mijn buurmeisje gemist met de kinderoostzegels, heb haar moeder maar even ge appt dat ik een herkansing wil haha!

Wat doen jullie eigenlijk met jullie kaartjes of is dit al benoemd en heb ik dit gemist?
Ik heb ook nog geen kinderpostzegel verkoper gezien hier. Hier ook via via dochters van kennissen gecharterd. Leuke kaarten zijn het! Ik weet zeker dat mn dochter ze ook geweldig vindt.

Ik heb 2 kaartenrekken in mn toilet hangen. Daar verzamel ik ze in. De mooiste vooraan. Ik word iedere keer blij als ik naar het toilet ga. En mn klanten vinden het ook leuk. Al best wat mensen enthousiast gemaakt!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Haha Hertje. Ik moest wel even lachen hoor toen ik las dat je eigen kaart bij jullie op de mat viel.
Ik verzamel mijn kaarten momenteel (nog) in een doos. Heb geen idee wat ermee te doen. Heb wel eens gedacht aan zo'n kaartenstandaard. Lijkt me erg leuk.
Later is nu
Ik had laatst een soort metalen koord met magneetjes gevonden en dat lijkt me wel leuk om te gebruiken om de mooiste kaarten op te hangen. Waarschijnlijk wordt het ook op het toilet. Vooralsnog hangt mijn zeer overzichtelijke verzameling nog aan de koelkast.

Hertje, haha! Wat vonden je kinderen ervan dat die kaart weer terug kwam?

Mijn nieuwe adres is in Duitsland. Was weer eens een ander profiel voor mij, een man die alles met klassieke muziek, religie en geschiedenis dingen wil. Heel toevallig had ik een portret van een componist liggen, perfect! En Duitsland wordt tenminste een snelle hurray
Vanaf het moment dat ik aan Postcrossing doe probeer ik al te bedenken hoe ik ze het beste kan exposeren.

In eerste instantie wilde ik ze inlijsten, maar dat vind ik toch wel jammer. Omdat ik de achterkant ook leuk vind.

Ik heb wel eens wat mooie kaarten aan zo'n kaartenketting van de Xenos gehangen en om mijn kroonluchter (een simpel geval van Ikea) gedrapeerd. Vond ik eigenlijk tot nu toe de leukste oplossing: hangt letterlijk midden in de kamer = dus eyecatcher, is van alle kanten goed zichtbaar, hangt niet in de weg want hangt boven de salontafel, is goedkoop en de "kroonluchter" is ook meteen gepimpt: ziet er vrolijk uit. Toen ik de lamp wilde schoonmaken heb ik 'm er afgehaald. En nu ligt de ketting in een ladem (ook een beetje in de knoop.... ).

Nu ik dit zo aan het typen ben bedenk ik me dat ik 'm dit weekend wel weer kan ophangen. En zal ik ook een foto maken voor hier.

Een kaartenrek (Hema) vind ik ook mooi trouwens.

En o ja: ik had nog een blije Hurray from the US of A. Mijn kaart van het RonaldMcDonaldhuis is gearriveerd.

En heb gisteravond/vannacht een nieuw adres aangevraagd: Canada. Wil het liefst een cityview. Ik weet nog niet welke view ik zal kiezen.
Vooralsnog bewaar ik ze maar in een foto-insteekmapje.

Zo'n kaartenrek (even gegoogled) is inderdaad ook leuk!

Hier nog geen hurray of kaarten ontvangen.
Ooooh het is té erg... Ik moest even wat tijd doden in de stad en besloot dus naar die scandinavische winkel te gaan. Ik heb geen washitape gekocht, want ze hadden alleen breed, maar wel kaartjes. Die zijn daar léuk!!! En maar 45 cent!

Vervolgens bedacht ik dat die "nieuwe" boekwinkel Riemer misschien tape zou hebben. Nou, niet dus, maar wel héle leuke kaartjes. Zwartwit van stad, met geparkeerde autos op de Vismarkt! En spelende kindjes in klederdracht.. En en en.. Ze hebbenn er stempeltjes ter grootte van een pion.. Dus.. Geen aanrader

Thuisgekomen bleek ik 5 kaartjes te hebben gekregen, 2 uit Moskou, 1 uit Finland, dezelfde cakes als van de week uit Duitsland, dat is jammer. 1 uit Australie en een schattige giraffe uit Belarus.

Later is nu
Hahaha Dreamer. Dan heb ik de andere kant van de stad onveilig gemaakt.

Eerst dus naar het museum. Ik had met mezelf afgesproken dat ik voor een tientje mocht kopen. Dat waren dus 9 kaarten van 1,10 cent. Ik heb o.a. de koffer gekocht die jij ook had.

Uiteraard mocht ik daarna geen kaarten meer kopen van mezelf, Maar aangezien ik toch door de Folkinge moest ben ik daar ook te veel leuke winkeltjes ingedoken. Daar hebben ze ook zó veel leuks! Gelukkig kon ik mezelf nét inhouden, heb dus niets gekocht.

En toevallig stond ik gisteren nog in dubio of ik ook nog naar de seustre greusne breusne (of zoiets) zou gaan, maar ik had niet echt puf meer. Had trouwens geen idee dat hun kaartjes maar 45 cent zijn. Was dat altijd al zo? Ik wil er in ieder geval binnenkort nog wel even naar toe. (ook ivm mijn zoektocht naar goedkoop en mooi haakgaren, maar das weer een andere hobby..... die ook geld kost....)

Riemer kende ik ook al. Heeft inderdaad ook een veel leuks.

En ken jij ook kunst- en vliegwerk? In de oude kijk in 't jat? Leuk boekwinkeltje met leuke kaartjes.

Maar goed, voor mijn budget is het beter dat ik mij op Søstre Grøsne Brøsne ga richten.

Ik had 1 kaartje in de bus, uit Rusland. Met bessen. Komt van een 14jarige jongen. Hij had een tekstje getypt en erop geplakt. Het zal ongetwijfeld makkelijk zijn voor een 14 jarige Rus, maar het komt wel onpersoonlijk/standaard over.

En ik heb natuurlijk ook mijn kaartje naar Canada gepost. Ik heb gekozen voor de Olle Grieze. Hij had het verzoek om eerst wat in je eigen taal op te schrijven en daarna het hele verhaal in het Engels. Dat werd dus een volle boel!

Maar jij bent echt onvoorstelbaar verwend Dreamer! Wow 5 kaarten! Wel jammer dat je een dubbele hebt. Maar dat is natuurlijk stomtoevallig.
Ohja, de Folkinge.. daar blijf ik zoveel mogelijk weg, ter bescherming van de financiën.. je hebt er ook zo'n geweldige zaak met oa keukenspullen *kwijl*

Genoten van de museumwinkel?
Later is nu

Later is nu
Ja de museumwinkel is uiteraard ook geweldig! Ik vond het lekker ruim en overzichtelijk, en alles op kleur, ook de kaartjes: daar houd ik ook van. En het was er gelukkig niet druk, dus ik kon ongestoord snuffelen. Heerlijk.

Daarentegen waren die winkeltjes in de Folkinge claustrofobisch. Maar ik mag er voorlopig niet meer komen van mezelf. (Mag ik zelf ook een straatverbod aanvragen? )

Oh ja, en die keukenzaak is inderdaad ook geweldig.
Ow, Dreamer die bovenste kaart (kaarten?) vind ik mooi!

Dat doet me eraan danken dat ik een kaartenverzameling van mijn oma hier heb liggen, netjes in een boek. Daar zitten zelfs kaarten tussen uit de jaren 20 en 30, met postzegels van 2ct erop Er zitten bijv echt hele gave stadsgezichten in zwart/wit tussen, zo'n beetje als de kaart hierboven. En dan staan er soms berichtjes achterop als: we komen zaterdag bij jullie langs, gr. Piet en Marie. Een soort prehistorische sms dus.
Geweldig Dreamer!!! Supermooi. Ik vind de Deense ook erg leuk, de laatste keer dat ik er was hadden ze juist net wat minder mooie. Maar wat een goede PC dag heb jij!
Ik twijfel, zal ik weer beginnen.

Lang geleden heb ik enige tijd kaartjes verstuurd. Versturen en ontvangen vond ik heerlijk, maar wel prijzig... Zou ik dan toch weer beginnen...

Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Snorhaar schreef op 26 september 2014 @ 19:41:

Ow, Dreamer die bovenste kaart (kaarten?) vind ik mooi!

Dat doet me eraan danken dat ik een kaartenverzameling van mijn oma hier heb liggen, netjes in een boek. Daar zitten zelfs kaarten tussen uit de jaren 20 en 30, met postzegels van 2ct erop Er zitten bijv echt hele gave stadsgezichten in zwart/wit tussen, zo'n beetje als de kaart hierboven. En dan staan er soms berichtjes achterop als: we komen zaterdag bij jullie langs, gr. Piet en Marie. Een soort prehistorische sms dus.

Gaaf hoor die kaartjes van je oma!

Ik heb vandeweek mijn 2e kaartje ontvangen (ben pas net begonnen). En de tekst was uitgeprint en opgeplakt. Dit vond ik erg jammer om een of andere reden. Hebben jullie dat ook weleens gehad?

Het adres was wel gewoon geschreven dus het was niet omdat ze een slecht handschrift had. Het voelde een beetje 'op de automatische piloot gedaan'.
De museum collectie: ivm nu alweer donker zijn de foto's niet perfect geworden

Ooh ook heel mooi Labellei. Ik krijg al koopkriebels, maar ik denk dat ik even moet dimmen

Leuk dat je nog kaartjes van je oma hebt, Snorhaar! Ik heb wel de postzegels afgeweekt vroeger, nu zou ik de kaartjes ook leuk vinden.

Theemetsuiker,,jammer dat de tekst geprint was. Labellei had het er ook al over. Ik denk dat deze mensen zoveel mogelijk tekst willen? Mijn Australiëkaartje stond écht vol, trouwens. Echt een enorm verhaal.
Later is nu
Ik had het idee dat ze dezelfde tekst gewoon 100 keer uitprinten en deze op alle kaarten plakken.

Of ben ik nu heel achterdochtig?
Dat kan natuurlijk ook. Is het een algemene tekst, of slaat het ook op de afbeelding van de kaart? Mijn kaartjes zijn waarschijnlijk af en toe best onleesbaar, dus ik heb er ook wel eens over gedacht het te typen
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven