Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Weer niets ga vanavond weer wat kaarten schrijven. Als mn ontvangen kaartjes dan niet naar de 100 willen, dan de verzonden maar....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
He wat jammer! :( Hopelijk morgen dan.
Ow balen, Mamavanf, dat het nou net nú niet wil opschieten!

Labellei, hoe was je postcrossingdag?

Blije hurrays dragen ook wel flink bij aan de pret natuurlijk! Het is zo leuk als je "kadootje" mooi gevonden wordt

EN, mijn ongeduld is eindelijk beloond

Vandaag had ik een hele mooie kaart uit Finland waar ik erg blij van werd

Grappig, dit is mijn derde kaart uit Finland, maar ik heb zelf nog nooit een Fins adres getrokken. En met China heb ik het andersom. Was hier ook al niet iemand die iets soortgelijks had?

Uit Nederland kwam ook nog een hurray, dus met mijn bonuskaart daarbij mag ik in het weekend wel dríe hele kaarten schrijven! Ik krijg er nu al zin in.
Ooooooooh wat is hier veel gepost!

En wat goed van jou Snorhaar: je hebt een kaartje gekregen! Ik wilde je nog wat oppeppen met een plaatje maar uiteraard wens ik Mamavanf en alle andere bijna geëxplodeerde ongeduldig wachtenden ook veel post toe

Verder even een kort egopostje want ik ben zo duf als een konijn. Ik kan nauwelijks typen.

Had vandaag geen post maar gisteren dus wel 3 kaartjes:

uit Australië (met een mooie postzegel van William, Kate en baby George),

uit Rusland (gerecht/recept).

En uit Tsjechië een kaartje van Praag. De Tsjech schreef op het kaartje dat hij een "breeder" is van exotische dieren: leguanen, gekko's, varanen. En ik las later op zijn profiel dat hij "breeder" is van wilde bloemen. Huh? Ik neem aan dat hij allebei dan doet. Of zou hij het niet op zijn profiel durven zetten dat hij exotische dieren fokt en daarom maar schrijft dat hij bloemen kweekt?

Heb vanmiddag weer 4 kaarten gepost op deze PostcrossingVrijdag.

Duitsland: had als wens o.a. cute (baby) animals: gekozen voor kaart met 3 baby chimpansees. Heb de kaart keurig in het Duits geschreven.

USA: man met als wens: bizar. And the winner is... kaartje met wc op de maan. (Gekocht in museum)

Oekraïne: wens o.a.: katten en knutselspullen, verf, kwasten, potloden, etc. : kaartje met 2 kittens die spelen op een schilderspalet, een beetje vintage achtige illustratie.

Belarus: de sportieve studente. Uiteindelijk gekozen voor de bekende Hema kaart met 3 oudere dames in badpak. Ze had namelijk nog wel geschreven dat ze aan meerdere vormen van zwemmen doet.

Ik was uiteindelijk wel tevreden over mijn lijstje.

Morgen misschien nog een kaartje of 2. Of anders zondag of maandag weer.

Zo eerst maar even de bedstede in duiken/kruipen.
Ik heb net weer nieuwe adressen aangevraagd.

En..... 2 nieuwe landen!

1. Azerbeidzjan : nieuw en volgens mij ook best bijzonder. Iets van 54 users. Cool!

2. Finland

3. India, ook nieuw voor mij (volgens mij...)

En ik heb voor alle 3 wel een geschikt kaartje in huis. Dat is ook fijn!
Dat doe je beter dan ik Labellei. Niets geschreven gisteravond. Nog maar 2 kaartjes onderweg, dus het wordt wel weer tijd voor wat schrijfwerk. Beterschap iig! Hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt.

Snorhaar: jij veel plezier met schrijven vandaag! Mooie kaarten krijgen is zo fijn... Zeker als de afzender ook nog zijn best heeft gedaan om een passende kaart voor je te vinden.

En de fanfare staat hier klaar om de postbode te ontvangen! Ik zeg: laat maar komen kaart nr 100! Ik zat net even te kijken: mijn brievenbus is ook al ruim een week kaartloos. Gelukkig krijgt hij wel veel rekeningen en folders binnen
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Crosspost Labellei. Voel je je wat beter? Veel plezier met schrijven en posten...
Ik ben gisteren vergeten om mijn kaarten op de post te doen, dus dat moet ik zometeen nog maar even doen. Leek mij gelijk een goed excuus om de overige kaarten ook nog maar even te schrijven. Ben benieuwd naar wie ik nu weer mag sturen.

Overigens, als er een hele lange lijst met eisen/wensen staat, dan doe ik mijn best om er aan te voldoen, maar wanneer dat niet lukt dan hebben ze pech. Ik ga niet perse kaarten halen.

Op dit moment gaat mijn lieve kat er met de postzegels vandoor, ze zitten in de plastic zakjes van postzegelsmetkorting en hij is dol op plastic. Hopelijk kan ik ze nog redden.

Wat leuk dat je een kaart naar Azerbeidjan mag sturen Labellei ( ik kan je nickname maar niet onthouden, wat betekend het?) Klinkt wel heel speciaal.

Snorhaar; wat is eigenlijk de postcross naam van je vriend, of mogen wij dat niet weten? (A)

mamavanF, is de postbode al geweest? met goed nieuws? Ik zal de komende tijd geen kaarten ontvangen denk ik, omdat ik voor sta met ontvangen kaarten.

Mijn eerste kaartje gaat naar Nederland. Ze wil graag een natuurkaartje of iets van een multiview. het is een kaart geworden van een bloemenveld.

Mijn tweede kaartje gaat naar Amerika, een kaartje van de Martinitoren.

Mijn derde kaartje gaat naar Rusland (daar heb ik nu dus twee kaarten naar onderweg) en deze beste meneer heeft de moeite gedaan om 3 woorden in zijn profiel te zetten. Ik heb dan altijd moeite er goed mijn best voor te doen. Een Hollandse multiview gaat die kant op.

En mijn laatste kaart, mag naar Taiwan. Een bloemenkaartje van de kinderpostzegels.

Heb jullie trouwens al kinderkaarten besteld? Zoja, hoe zien ze er uit dit jaar?

Ik ga nu mijn kaarten maar eens posten!
It ain't me
Haha, ik heb wel kinderpostzegeldkaarten besteld, maar heb geen idee meer hoe ze eruit zien ... kan me wel herinneren dat er een cupcakekaart bij zit, die ik zelf een keer ontvangen heb uit het buitenland. Dat vond ik dan weer wel bijzonder.

Wat is er veel gepost! Leuk leuk. Is er een kaartje binnen, MamavanF? Ik kreeg weer 2 blije hurray's, uit Malta en Belarus. Allebei blij (dus ik ook blij)

Vandaag met dochter de stad in geweest en haar bezworen dat ik géén kaartjes mocht kopen. Bleek dat de Hema in stad gewoon weer andere kaartjes heeft, dan de hema waar ik normaliter heenga of de hema in Haarlem. WHY? maar.. ik heb ze niet gekocht! Wel de washitape met Jip en Janneke erop! Zó leuk! (en zoveel ook ,, het is wel van dat brede, heb het setje smal tape toch maar teruggelegd)

En ik mag alweer 8 kaartjes schrijven!

(ik krijg momenteel rare popups, zo ook bij postcrossing, een 'enquete' waarmee ik geld kon verdienen. Bij de eerste vraag zat gelijk een schrijffout, dus ik lees de kleine lettertjes, waarin staat dat het 'onderzoek' niets maar dan ook niets met postcrossing te maken heeft moet echt even uitzoeken waar dit vandaan komt.. erg irritant )
Later is nu
OHja, en ik kreeg een kaartje met sushi uit Japan en een kaartje van Indonesie (een boer die z'n land bewerkt met een ossekar) uit Singapore.
Later is nu
YES, net mijn allereerste Hurray ontvangen. Ik stond te springen, ben zo blij. Mijn kaartje uit Oekraïne is aangekomen. Had een kaart van sandy, SpongeBob gestuurd. Ze was er erg blij mee.

Meteen weer een nieuwe getrokken. Eentje uit belarus, nog nooit van gehoord. Ze heeft wel een groot eisenpakket. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ze wil centjes, stickers of magneetjes. Het liefst een grotere kaart, verschillende postzegels. Ik ben maar een beginnende postcrosser.

Vervelend dreamer die popups, hoop dat je snel de boosdoener vindt.
Belarus is wit-Rusland. Misschien dat dat wel een belletje doet rinkelen

Dat ze dat allemaal hoeft niet te betekenen dat je al die muntjes en dergelijke ook opstuurt. Het zijn als het goed is wensen en geen vereisten om een kaartje te mogen sturen. Zoek gewoon een kaartje in je verzameling die het beste past.
It ain't me
Ik heb 1 keer war meegestuurd en dat was de frandering van postzegelsmetkorting naar een jongen, die postzegels spaart. Verder is principe geen envelop, die kan ik ook nooit vinden hier in huis..
Later is nu
Wat is er weer veel geschreven zeg!

Mamavanf, is nr 100 al binnen!?

Mamaleintje, gefeliciteerd je eerste hurray!! Dus nu lig jij ook onder de brievenbus?

Dreamer hier geen popups, heb je ooit me gedaan aan een enquete, er zijn site's die je dan lastig blijven vallen!

Nou hier is het stil, heel stil, had ook niet andes verwacht na die 2 dagen met allemaal kaarten en dus nu ver voorlopen met de ontvangen kaarten. Verder zijn al mijn verstuurde kaarten al "even" onderweg.

"Mijn Rus" haar kaart al 52 dagen, inmiddels heeft ze wel al 4 kaarten ontvangen, dus haar brievenbus werkt gewoon

Italië en Thailand zijn nu 19 dagen onderweg, Taiwan 14 dagen, China 12 dagen en Portugal nu 4 dagen.

Dus de hurrays mogen wel komen, vindt ik zo, hahaha.

Verder wacht ik echt met bestellen van postzegels tot de december zegels er ook zijn, ze mailde me dat die begin oktober op de site zouden komen, maar ik zie ze nog niet....

Nou ja we gaan gewoon maar weer op de wachtstoel zitten!
Haha Labellei, leuk plaatje

Tijger: check

Postzak: jammer maar helaas

Hertje, dan mag er inderdaad wel eens een hurray komen. Bij sommige landen is het nogal voorspelbaar en bij andere weet je nooit wanneer, he.

Wat een leuke spannende landen trekken jullie allemaal! Nou vind ik alle nieuwe landen spannend en eigenlijk vind ik het ook nog steeds fascinerend om een kaart naar China te sturen

Ik heb vanmorgen twee kaarten gepost:

USA: Naar een gepensioneerde lerares een schilderij van een kind.

Taiwan: een multiview van mijn Stadt. Bij deze postcrosser vraag ik me oprecht af of de kaarten bij haar aankomen en/of ze ze wel registreert. Ik heb daarom bewust een kaart genomen waarvan ik het niet zo erg zou vinden als ie kwijtraakt.

Maar jawel jawel, Taiwan, is een nieuw land voor mij Dit klinkt vast heel raar
Pfff mijn kaartje binnen Nederland is ondertussen al 9 dagen onderweg. (Ik wist niet dat de post zooo traag was (begin nu zelfs te twijfelen of ik het juiste nummer heb opgeschreven)).

Kaartje naar de USA gaat morgen onderweg, in het thema groen zoals ze vroeg.

Daarnaast is mijn kaartje naar Rusland al 16 dagen onderweg en die naar Belarus al 9 dagen.

Mijn eigen brievenbus blijft helaas ook nog leeg (maar goed, ik liep achter met aantal verzonden.

Snorhaar, misschien ben ik wel een beetje verslaafd...

Dreamer, mijn kaartjes stapel hier in het hoge noorden is nog niet zo groot. Maar hij groeit langzaam.

Cocomo, leuk dat je (ook) gestart bent. Hopelijk is jouw Nederlandkaartje sneller dan de mijne ;)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoe zit dat eigenlijk, upload ik de kaart online of doet de ontvanger dat?
Ik upload meestal. Ligt er gewoon aan wie de scan/foto maakt
Later is nu
Yeah! Klagen helpt, vandaag een Hurray uit Nederland

Dreamer, in dat geval ga ik aan het uploaden
Wat leuk dat je eindelijk een hurray hebt ontvangen, Neweve!

Ik heb een nieuw adres aangevraagd. Deze gaat naar Tsjechie.

Zo leuk! Ik ga een kaartje sturen naar een klas 14-jarigen
Dat is inderdaad leuk, Winters

Fijn, Neweve, een hurray.

Er zijn mensen, die niet kunnen uploaden, om wat voor reden dan ook. Ik vind mijn eigen scans vaak mooier dan wanneer zij een foto geplaatst hebben, dus die vervang ik dan nog wel. Staat leuker in mijn postcardwall
Later is nu
Jjjjaaaahhhh Taiwan!!! 14 mei gepost daar. Leuk! Ik kom helemaal nergens toe. Overdag kleuter en peuter entertainen. S avonds aan het werk en leren. Ik kom niet aan schrijven toe
Wat leuk mamavanf!

Maar 14 mei gepost? Jee die is echt wel heel onderweg geweest..
Voor mamavanf:

Die kaart is inderdaad lang onderweg geweest! Maar dat geeft ook hoop voor de langreizende kaarten, dat er toch nog een kans is dat ze aankomen!

Als ik deze week een hurray krijg zal het een verrassing zijn, ik reken er niet op. Twee kaarten naar Rusland en China zullen nog wel iets langer nodig hebben. Twee kaarten heb ik gisteren gepost en twee kaarten (+1 expired) zijn zo lang onderweg dat ik de hoop een beetje opgegeven heb.

Ik heb nog een nieuw adres getrokken van een russische studente met een leuk profiel
Goedemorgen allemaal.

Hoe zit het eigenlijk met de meeting? Ik ben het overzicht een beetje kwijt geraakt geloof ik. Moeten we niet gewoon een datumprikker of iets dergelijk over de mail gooien (ik heb een vivamail, dus ik vind dat prima)

Verder gisteren een kaartje ontvangen uit Rusland. Een kaartje van de Olympische Spelen. Dit was de 9e kaart die ik gekregen heb en verstuurd was op de 13e van september.

Ik hoop op een aantal Hurray's vandaag.
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven