Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Nou labellei, als het nou niet goed gaat komen met die kaartjes van jou... Aan de hurray dansen zal het in ieder geval niet liggen! Nog genoten van Geer en Goor vandaag??

Annechina, leuk hè, een hurray! Was dat je eerste?

Origami, leuk om te lezen dat je hetzelfde opbergsysteem hanteert als ik. Mijn "te verzenden" kaartendoos zit echt bomvol. Dat weerhoudt me van het kopen van nieuwe kaarten, want als ik nu nieuwe kaarten koop kan ik ze nergens opbergen. Eerst maar weer een lading versturen dus voordat ik weer iets nieuws koop. (zeg ik nu.... wacht maar tot ik in de winkel voor een kaartenrek sta... )

Ik had twee hurrays vandaag: een 'neutrale' hurray uit Tsjechië (13d) en een heel enthousiaste uit Finland (5d). Die laatste was helemaal lyrisch over mijn Charlie Chaplin kaart. Fijn om iemand blij te kunnen maken! Nieuwe kaartjes liggen klaar om op de bus te gaan. Een "greetings from" gaat naar Frankrijk en een lading klompen naar de USA. Verder heb ik vandaag maar omgedoopt tot "International Teachers Day", aangezien beide ontvangers in het onderwijs werken en ikzelf ook. Had ik in ieder geval iets om over te schrijven Net ook nog een hele lading kerstkaarten geschreven, dus ik heb mijn avond weer goed besteed. Nu wel een lamme pols...
Mijn eettafel ligt vol met de kerstkaarten, dat wordt een project voor morgen, net als eindelijk die 5 kaarten voor postcrossing

Mooie dansjes, Labellei, heeft het nog wat opgeleverd?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 december 2015 @ 09:20:

Mijn eettafel ligt vol met de kerstkaarten, dat wordt een project voor morgen, net als eindelijk die 5 kaarten voor postcrossing

Mooie dansjes, Labellei, heeft het nog wat opgeleverd?

Nee.

Niets.

Helemaal niets.

Ik ga vanmiddag wel wat kerstkaarten schrijven. Dan schrijf ik daar ook maar een ID op. Met een beetje mazzel krijg ik daar dan wel wat Hurrays van.

moet je de ontvangers wel zeggen wat die ID inhoudt

Ik zag gisteren bij het uitpakken van mijn kerstkaartjes pas, dat ik kaartjes met giraffes gekocht heb.. Kennelijk toch echt met zorg uitgezocht. (zat in zo'n box met 4 verschillende afbeeldingen)
Later is nu
Zo, nu iets meer tijd.

Mijn hurray kwam uit Duitsland. Ik had het kaartje in het Duits geschreven en de ontvanger schreef vervolgens heel sportief de hurray in het Nederlands. Vrij gebrekkig, maar toch goed te begrijpen. Ik vind het heel leuk dat iemand moeite doet en het gewoon probeert. En mijn Duits zal ongetwijfeld ook niet perfect zijn geweest.

En zo'n 10 minuten na de hurray kreeg ik nog een berichtje van hem. Hij had inmiddels ontdekt dat het om mijn allereerste kaartje ging. Bij de andere 4 kaartjes had ik dat erop geschreven, maar bij hem was daar geen ruimte meer voor. Hij beloofde dat mijn kaartje een speciale ereplaats zou krijgen. Leuk toch?

Nu is het wachten nog op hurray's uit China, Taiwan, Rusland en de USA. Mijn volgende adres heb ik meteen getrokken. Het kaartje gaat naar een Finse. Eén van haar hobby's is ook de mijne. En veel van haar favorieten hadden ook van mij kunnen zijn. Genoeg raakpunten dus. Denk dat het kaartje vandaag nog wel de deur uitgaat. Ik begin er nu echt lol in te krijgen!

@ Origami. Rugpijn is niet leuk. Beterschap!

@ Labellei. Haha, ID's op kerstkaarten. Zou het werken?
@Annechina: wat super zo'n extra berichtje van die Duitser. Leuk dat je nu ook weer een leuk profiel hebt getrokken. (Ja dat is 2X leuk in 1 zin ).

@Dreamer: gaaf (en leuk), die giraffe kerstkaarten!

@Mitsig: ik had je al gemist de laatste weken. Mooi (en leuk) dat je weer wat hebt verstuurd.

@Neliba: nog gefeliciteerd met International Teachers Day!

Ik heb zojuist mijn eerste kerstkaarten geschreven. En zó fijn: het papier vlekt niet! Zelfs met mijn meest vlekkerige glitterpennen krijg ik een vlekkeloos resultaat. Heerlijk! Ik heb er toch maar geen ID op gezet, ondanks dat ik zo snak naar Hurrays. En ik heb er ook maar geen Happy Postcrossing opgeschreven.
Misschien zou je er nog op kunnen zetten dat een reactie over de email, met als onderwerp "Hurray" geapprecieerd wordt?

Later is nu
En dat je er géén problemen mee hebt als men vervolgens jouw adres aan iemand anders geeft, die jou dan weer een kerstkaart stuurt (Liefst met een kat) en dat jij dan die persoon weer een email stuurt met 'hurray' in het onderwerp?
Later is nu

Dat heb jij echt perfect bedacht Dreamer!
Ja, hoe kóm ik erop he? Dat nog niemand zoiets bedacht heeft.
Later is nu
Jongens, jullie geloven het niet, maar alle kaartjes die ik onderweg mag hebben zijn niet meer onderweg. Op 9 expired kaarten na dan.

Ik denk dat ik ze maar eens allemaal weer ga vullen. Want ik heb echt al heeeeeel lang geen kaartje meer ontvangen, en dat wil ik eigenlijk wel een keer weer

Kaart 1: Duitsland, uiteraard

Kaart 2: Nederland

Kaart 3: Tjechië

Kaart 4: Rusland

Kaart 5: Hawaii (Eigenlijk dus USA, maar vind Hawaii best speciaal )

Kaart 6: Wit-Rusland.

Ik mag er nu nog 8, maar vind het eigenlijk eerst wel even weer goed. Misschien dit weekend nog even weer tijd maken
It ain't me
Haha, daarom ga ik vandaag en morgen ook écht sturen, Cocomo. Ik ontvang maar geen kaartjes

Wat leuk zeg, Hawaii!
Later is nu
Even geen Hurrays hier. Verwacht Duitsland wel weer een deze dagen.

en ook nog geen eerste kaartje, helaas!

Kaartje naar Litouwen moet ik nog sturen. Is helaas blijven liggen. Al lees ik bij Dreamer dat het bij haar ook even heeft geduurd. Die verzenddatum klopt ook eigenlijk nooit. Als je savonds een kaart trekt en hem direct volgende dag post staat hij al op 2 dagen.

Kerstkaartjes moet ik ook nog schrijven, stel het beetje uit. Vooral hekel aan de adressen

Trouwens Labellei: mijn kaartje was wél aangekomen in Taiwan én USA. Kan dus wel

Annechina: wat leuk je eerste Hurray! Ik was ook zo hyper, haha! Ik had er ook opgezet dat het mijn eerste kaartje was. Maar daar werd niet op gereageerd. Eigenlijk nog helemaal geen leuke hurray gehad. Nja toch maken ze mij blij! Ik wacht alleen nog op Rusland en China van mijn eerste lichting! Nu 3weken onderweg.
Even een vraagje, in januari gaan de tarieven van postzegels omhoog. Gaan jullie een voorraadje inslaan?
Ik ga geen voorraadje inslaan. Ga gewoon verder met wat ik heb en dan koop ik tzt wel weer nieuw.
Later is nu
Ik had vanmiddag al een uitgebreid verhaal getypt maar die is verloren gegaan. Zal wel gekomen zijn door al die consternatie hier voor de deur met Geer en Goor.

Anyway:

Wat heerlijk Cocomo: Hawaï!

Mooi dat jouw kaartjes naar Taiwan en de USA wel zijn aangekomen Social. Ik wacht af en doe af en toe een dansje.

Ik had vanmiddag 1 kaartje in de bus, die kwam uit Moermansk, Noord-Rusland. Een cityview met grauwe grijze flatgebouwen en industriegebied. Ze schreef dat het er -5 graden is (okay dat kan nog erger natuurlijk) én dat ze daar nu de poolnacht hebben. Oftewel de zon komt 24 uur per dag niét boven de horizon uit. Horror! Één ding is zeker: ik zal nooit verhuizen naar Moermansk!

Verder had ik nog een leuke Hurray uit Duitsland. Ik heb meteen weer een nieuw adres getrokken en dat kaartje gaat naar Oekraïne. Ze heeft een lange wensenlijst, ze houdt o.a. van zwart-wit en winterlandschappen. Ik heb een zwart-wit foto gestuurd van schaatsers op het (bevroren) Paterswoldsemeer. De foto is genomen eind jaren 80, en ik heb geschreven dat het mogelijk is dat ik er zelf ook op zou staan.

Nu maar weer verder met wachten op Hurrays.
Misschien moet je Geer en Goor vragen een dansje te doen!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 15 december 2015 @ 16:36:

Misschien moet je Geer en Goor vragen een dansje te doen! Of dat zij gaan zingen en ik dansen. Of met z'n allen dansen en zingen. Één groot feest!
Leuk Annechina, je eerste hurray!

Haha Labellei, gezellige boel bij jou! Ik wou net gaan melden dat jouw hurraydans een goed uitwerking in de andere richting heeft gekregen, want ik kreeg net een kaartje uit Taiwan met de datum Feb 8 2015 erop!

Ik heb hem net geregistreerd en het adres is getrokken op 28 oktober 2015.

Waarom oh waarom zou ze daar 8 Feb 2015 op hebben geschreven? Een nieuw mysterie! Iemand een idee? Of zou ze gewoon de maanden van het jaar niet kennen in het Engels en bedoelde ze 8 November?
quote:Snorhaar schreef op 15 december 2015 @ 19:41:

Leuk Annechina, je eerste hurray!

Haha Labellei, gezellige boel bij jou! Ik wou net gaan melden dat jouw hurraydans een goed uitwerking in de andere richting heeft gekregen, want ik kreeg net een kaartje uit Taiwan met de datum Feb 8 2015 erop!

Ik heb hem net geregistreerd en het adres is getrokken op 28 oktober 2015.

Waarom oh waarom zou ze daar 8 Feb 2015 op hebben geschreven? Een nieuw mysterie! Iemand een idee? Of zou ze gewoon de maanden van het jaar niet kennen in het Engels en bedoelde ze 8 November?

Ik wilde al schrijven dat 8 feb misschien haar verjaardag zou kunnen zijn (aangezien ik zelf ook wel eens per ongeluk ergens mijn geboortedatum heb ingevuld ). Maar ik heb even gespiekt en zag dat ze jarig is op 19 februari. Dus wellicht heeft ze de

schrijfdatum en haar geboortedatum gemixt (en is ze dus net zo verstrooid als ik!).
Oehhh, intrigerend Snorhaar! Kun je een datum van de poststempel ontcijferen?

Ik was net het kaartje naar Finland aan het schrijven en vroeg me ineens af hoe jullie je kaartjes ondertekenen. Met je nickname? Je voornaam? Voornaam + achternaam? Zelf doe ik tot nu toe steeds het laatste. Een volkomen onbelangrijke vraag, maar ik ben gewoon benieuwd.
Ik zet mijn voornaam erop, niet altijd even goed leesbaar kennelijk, want er wordt wel eens wat anders van gemaakt soms vragen mensen om je inlognaam, die kijken dan eerst op je profiel, denk ik.
Later is nu
Ik denk dat het toch zo banaal is dat ze zich vergiste Snorhaar.
Later is nu
Ik doe alleen mijn voornaam Annechina. Dat doen de meeste Postcrossers volgens mij. Al zijn er ook mensen die hun nickname gebruiken en er zijn ook mensen die er helemaal geen naam onder zetten.
Helleu!

Ik onderteken met mijn voornaam. Moet, net als Dreamer, wel een beetje oefenen met leesbaarheid. Er worden hele bijzondere creaties van mijn naam gebrouwen. Onderteken ook wel eens perongeluk met voor en achternaam Als mensen op hun profiel vragen om je nick te vermelden, doe ik het, anders niet.

De Geer en Goor dans werkt nog niet echt hè? Jammer hoor. Als je toch weer aan het dansen gaat, kan je mij ook een beetje Hurraydanspower toesturen? Ben wel weer toe aan een Hurray, blijft verdacht stil in mn mail. Heb oa China, Rusland en Taiwan onderweg. Duurt lááááng!

Vandaag wel 2 kaarten in de bus. Een adcard met meer onleesbare tekst dan plaatje uit Belarus en een hele leuke getekende kaart waarop vanalles gebeurt uit Zwitserland. Verzender had mn adres geprint op ongeveer hetzelfde formaat als de kaart, dus er was weinig ruimte voor de ID en haar naam

Mijn 'nog te versturen kaartenbak' is allang vol. Geen kaarten meer kopen blijkt geen oplossing, want inmiddels zit de kaarten bak in een opbergbak, samen met van die kinderkoffertjes. 1 koffertje voor de postzegels, stickertjes, tapejes en dat soort troepjes. Postzegels uiteraard op waarde in plastic mapjes. En in het andere koffertje zit de hele categorie 'mensen', daarvan heb ik er zoveel dat die dus inmiddels in een eigen koffertje zijn terecht gekomen. Ik moet op zoek naar een nieuw systeem, of een verbeterd systeem, want als dit zo doorgaat zit ik straks met honderd kinderkoffertjes.

Het allerleukst van alles vind ik dat van al mijn verzonden kaarten, ongeveer de helft gefavoriet is. Daar wordt ik toch een beetje trots van. Want ook al vind ik zelf de kaart niet zo mooi, de ontvanger wel, en daar heb ik hem voor uitgezocht. Heb er eentje die heeft 12 'likes', ook wel bijzonder De Taiwanees met de onpersoonlijke Hurray heeft de kaart wel gefavoriet en de Duitser die de bijbeltekst kreeg had een jubelHurray én een favoriet. Wat dat betreft een goede afgelopen maand.

Kerstkaarten doe ik niet meer aan. Ik wacht wel op een Hurray, dan stuur ik die kaarten wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven