Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik keek net hier, checkte mijn mail (was niets) en postte hier wat. Zag dat ik een mailtje had: een héle blije hurray uit Rusland. Echt héél blij. En ook nog een heel verhaal over wat hij vandaag gaat doen. Wat leuk! En wat een leuke timing, zo net wanneer ik met dit topic bezig ben
Later is nu
Ach arm verzope kaartje... gelukkig is het kaartje goed verzorgd...

Kaartjes met mooie vlinders zijn bij mij altijd ook welkom. Iemand in Italië zal tzt dus een mooi nl kaartje krijgen!.

Vandaag eindelijk een kaartje uit Duitsland ontvangen. 3 katten erop.. helemaal leuk. Hihi
Wat leuk zomerelfje: een kaart met 3 katten!

Ik had zojuist ook al een hele leuke blije Hurray uit Rusland. En daar ben ik dan weer heel erg blij mee.

Mijn nieuwe kaartje gaat niét naar Rusland maar naar Duitsland.

Een leuk profiel: ik vind dat Duitse mannelijke Postcrossers sowieso vaak een leuk profiel hebben en sympathiek ("sympathisch") overkomen. Heb ik hier volgens mij al vaker genoemd, maar bij deze dan maar weer in de herhaling.

Hij krijgt een "oud" zwart-wit kaartje van Stad.

Verder heb ik nieuwe stickers gekocht. Wel wat aan de duurdere kant helaas, maar ze zijn van perfecte grootte en ook niet onbelangrijk: niet te kinderachtig: vogeltjes/uilen en honden/katten/paarden. Ik was bijna door mijn stickers heen en was alweer een tijdje op zoek ...

En nu ben ik dus als een kind zo blij met mijn nieuwe stickertjes.

Ik had 1 kaartje in de brievenbus. Ik zag direct dat het een cityview was uit Vancouver en was dan ook een beetje teleurgesteld dat het weer een cityview was...

Maar: het kaartje is niet van Postcrossing maar van mijn zus die daar op vakantie is. . Ik vind het maar een raar idee dat ik dit kaartje niet hoef te registreren en een Hurray hoef te schrijven. Ik heb wel direct een appje gestuurd naar mijn zus, dus toch een soort Hurray.

Fijn weekend verder allemaal!
Ik had vandaag een prachtige kaart uit de Oekraïne. Beetje vintage met oudroze en toch met gebouwen uit Kiev. Superrr mn mooiste tot nu toe

Enn mijn nwe adres is geworden: Slowakije! Als dat een land is. Of is Slovakia Slovenië? Hihi
aan het typen...
quote:labellei schreef op 07 mei 2016 @ 14:53:

Maar: het kaartje is niet van Postcrossing maar van mijn zus die daar op vakantie is. . Ik vind het maar een raar idee dat ik dit kaartje niet hoef te registreren en een Hurray hoef te schrijven. Ik heb wel direct een appje gestuurd naar mijn zus, dus toch een soort Hurray.

Fijn weekend verder allemaal! Heb je wel even tegen je zus gezegd dat ze er voortaan een ID code op moet zetten??
aan het typen...
Leuk zomerelfje, een kaartje! Is het je eerste?

Raar he Labellei, om gewone kaartjes te krijgen. Ik kreeg van de week ook een ansichtkaartje, over de top versiert met tape en stickers. Moest wel lachen dat het gewoon van een vriendin was die me sterkte in t ziekenhuis wenste. Maar je wilt het eigenlijk al registreren.

Bij jou begint het ook echt goed te lopen he Rozea! Leuk dat je zo'n mooi kaartje had. Slowakije is zeker een land (vroeger was het tsjechieslowakije, nu 2 aparte landen dus) Ben er 2 weken geleden nog geweest toen ik in Wenen was, dat ligt er bijna naast. Het kwam op mij een beetje armoedig over, maar de mensen waren zeer vriendelijk.

Ik heb vandaag ook weer 3 kaartjes geschreven en gepost. Wilde wel meer, maar dan moeten er toch echt eerst hurrays komen. Een gitaarspelende oma gaat naar Taiwan naar een net met postcrossing startend meisje. Ze heeft een zeer beperkt profiel, geen voorkeuren enzo. Maar ze vertelt dat ze van gitaarspelen houdt dus hopelijk kan ze dit kaartje waarderen. Een kaartje van Mucha gaat naar Zwitserland en esscher gaat naar Tsjechie. Ik geloof dat ik die laatste toen met onze meeting heb gekocht.

Verder beginnen er toch wel wat zorgenkindjes te ontstaan. Met name China die al 51 dagen onderweg is (bij China komt meer dan de helft bij mij niet aan, vind t echt een beetje vervelend worden) en Duitsland die inmiddels al 40 dagen onderweg is. Vrees dat ze beide expired gaan. Maar ook australie is met 26 dagen echt al een beetje te lang onderweg. Ik hoop maar op niet teveel expired kaartjes want heb er al 6 in de lijst staan op t moment.

Verder zouden alle kaartjes, behalve die ik vandaag gepost heb, in principe prima aan kunnen komen dus vraag me af waarom het zo stil is in mijn mailbox.

Maar goed, er liggen nog een stapel ontvangen kaartjes die niet op mijn wall staan dus ga maar eens even aan t scannen! Eigenlijk wil ik nog een keer verder met mijn voorraad inscannen maar weet niet hoeveel zin ik straks nog heb. We zullen zien!
Nee dit is mijn 2 de kaartje. Eerst een elfje en nu katten.

Grappig dat jullie gelijk alleen aan de postcrossing denken als je een kaartje ziet liggen.

Maar stikkers er? Doen jullie dat allemaal? Ikzelf schrijf alleen het kaartje vol.. geen stikkertjes erbij ofzo.

begreep bij 60 dagen dat ze dan verlopen zijn? Heb hier Rusland 15 dagen en USA 14 dagen onderweg. Weet niet wat normaal tijds duurt is... wacht wel rustig af..

Hopelijk komen er bij iedereen weer snel kaartjes binnen!
Ik versier mijn kaartjes vaak wel met stickers of washi tape, of beide. Het is niet verplicht hoor, ik krijg genoeg kaartjes die niet versierd zijn, maar vind t altijd leuk om te doen.

Rusland is heel wisselend, ik heb een keer gehad dat die er na 8 dagen was maar dat was zo snel dat ik het zelf niet kon geloven. 83 dagen is dan het langst bij mij, en heb nog een expired kaartje naar Rusland die is al 100 dagen onderweg dus kan dat record breken. Maar ben bang dat die gewoon nooit meer aankomen. Meestal is Rusland er bij mij rond de 30 dagen. Je weet t gewoon nooit zo. USA gaat vaak wel in ongeveer 2 weken dus je kunt daar wel elk moment een hurray van krijgen. Maar goed, ook daar de uitzonderingen, heb ook wle eens een hurray na 59 dagen gehad (oh wat was ik blij, dan verwacht je toch dat die expired raakt!)
Fijn dat je ook weer wat kaartjes hebt kunnen schrijven HappyOwl.

Ik had vanavond nog een Hurray uit Hong Kong en heb daarom nog maar een adres aangevraagd, en dat werd dus wél Rusland.

Heb zojuist 3 kaartjes geschreven:

Italië: vlinder.

Duitsland: uiteindelijk niet gekozen voor een "oude foto" maar de Duitser wilde ook wel "locale kunst". Daarom heb ik beide wensen gecombineerd en krijgt hij een oud schilderij (1872) van Assen.

Rusland: houdt van rood dus ik heb gekozen voor een Xenos-kaartje van een cupcake-achtig-iets met veel rood. Ik heb meerdere roodschrijvende pennen gebruikt, rode stickertjes, rode washitape...

De Duitser wilde graag dat je het Superman-logo tekende op het kaartje. Dat heb ik gedaan. Maar het resultaat is wel "niveau kleuterschool".

En ja, ik doe ook aan het pimpen van kaartjes dmv stickers, washitape en gekleurde pennen. Ik vind het altijd heerlijk om me uit te leven met het pimpen. Meestal zoek ik pennen met kleuren die bij de postzegels passen. En het ID nummer doe ik altijd met een glitterpen. En ik probeer er meestal ook nog 1 of 2 stickertjes op te plakken die passen bij de interesses van de Postcrosser en bij het kaartje.

Mijn eettafel Postcrossingtafel ziet er dan ook meestal uit alsof ie wordt gebruikt door kleuters.
quote:labellei schreef op 07 mei 2016 @ 21:33:

Mijn eettafel Postcrossingtafel ziet er dan ook meestal uit alsof ie wordt gebruikt door kleuters. Whahaha geweldig!
aan het typen...
quote:HappyOwl234 schreef op 07 mei 2016 @ 16:09:

Bij jou begint het ook echt goed te lopen he Rozea! Leuk dat je zo'n mooi kaartje had. Slowakije is zeker een land (vroeger was het tsjechieslowakije, nu 2 aparte landen dus) Ben er 2 weken geleden nog geweest toen ik in Wenen was, dat ligt er bijna naast. Het kwam op mij een beetje armoedig over, maar de mensen waren zeer vriendelijk.

Oke..tnx voor de aardrijkskundeles hihi. Ik kon me nl niet bedenken wat Slovenië int engels is..ws gewoon Slovenia?
aan het typen...
Ik haal een aantal van dat soort landen ook door elkaar, Rozea, hoewel ik deze aardrijkskundeles dan wel weer wist. Maar de verwarring met de Engelse namen voor de landen snap ik

Ik had een kaartje uit Roemenië. Leuk kaartje met Minions, blijkt het een adkaartje van Happymeal te zijn. Tsk. Toch leuk
Later is nu
Joehoe, m'n eerste hurray is binnen! Het kaartje naar Taiwan is vandaag aangekomen. Kreeg een heel leuk berichtje bij de hurray. Nu kan ik wachten op het ontvangen van mijn eerste kaart.

Wat leuk dat jullie de kaartjes zo versieren. Ik ben verre van creatief dus waag me er niet aan. Wat ik wel doe vriend laat doen is een kaart van Nederland tekenen en mijn woonplaats daarin zetten. En dochter maakt dan een zelfgemaakt armbandje om mee te sturen.
Joehoeee Anesco

ik plak wel stickertjes. Met washitape ben ik niet zo heel creatief, maar ik plak er uitgeprinte adressen mee vast of ik plak een recht stuk tussen adres en tekst. Ik heb ook al eens gezien dat mensen een kader doen van washitape. Het ziet er al snel leuk uit dan. Als ik de adressen schrijf, vergeet ik het ook vaak allemaal.
Later is nu
quote:Aneso schreef op 07 mei 2016 @ 23:18:

Joehoe, m'n eerste hurray is binnen! Het kaartje naar Taiwan is vandaag aangekomen. Kreeg een heel leuk berichtje bij de hurray. Nu kan ik wachten op het ontvangen van mijn eerste kaart. Yaay!
aan het typen...
fijn Aneso! Dat jouw eerste kaartje maar gauw op je mat mag vallen!
Hurray voor Anesa!!!!

Heb een dressior vol met knutsel spullen ga wel weer eens snuffelen..

Fijne zonnige zondag verder
Hoi allemaal!

En voor Aneso. Gefeliciteerd met je eerste Hurray!

Hier is het supersaai. Geen Hurray te bekennen. Ik sta nu 1 voor met ontvangen kaarten, dus ik hoopte dit weekend in ieder geval weer quitte te komen staan.

Verder zal mijn kaartje naar Belarus morgen expiren. De Belarussische is inmiddels een maand niet online geweest. De eerste maand was ze nog wel regelmatig online maar ook toen had ze al heel lang geen kaartjes meer geregistreerd.

Ik hoop dat ze op reis is en binnenkort thuiskomt en dan alsnog mijn zorgenkindje/kaartje registreert...
Ik ken het gevoel Labellei, hier is het ook mega saai,.... Ik had 5 mei 3 hurrays, en daarvoor gisteren 3 nieuwe kaartjes gestuurd. Daarvoor had ik 27 april mijn laatste hurray, en dus zijn met uitzondering van die 3 kaartjes mijn kaartjes echt al lang onderweg. En voor sommige landen is dat geen probleem maar ik heb nu echt wel een aantal zorgenkindjes. Gelukkig bleek laatst dat ook zorgenkindjes soms ineens geregistreerd worden dus daar hoop ik dan maar op.

Maar vind het wel saai zo, niets te kunnen sturen. Ben gisteren verder gegaan met mijn scanproject. Alles wat ingescand wordt berg ik netjes op categorie op in mappen. Ik heb nu een stuk of 100 gescande kaartjes en de rest ligt ongeorganiseerd op allerlei stapeltjes overal. Ik moet het dus nog wel even doorzetten

Maar nu eerst even de was ophangen en pubquizzen! En wie weet zit het mee en heb ik bij thuiskomst een hurray....
Hier ook wat saai, dus mijn 2 open adressen maar aangevraagd: China, heeft nog maar 5 kaarten verstuurd, 0 ontvangen, en Rusland. Makkelijk om kaartjes bij te vinden, maar ellenlange adressen en de printer doet het dus niet zo goed. Grmbl.
Later is nu
Wat ik verder wel leuk vond is bij de Russische een kaartje van Rien Poortvliet, kabouters, verzonden vanuit Amerika
Later is nu
Wat grappig dreamer! Multicultureel kaartje dus .

Fijne dag toegewenst met veel hurray's voor iedereen
Hier nog geen Hurrays, wel is mijn kaartje naar Belarus expired dus mocht ik weer een adres aanvragen.

Dat werd Tsjechië, een studente die 3 kaartjes heeft verzonden en 0 ontvangen. Ze houdt van ezeltjes dus krijgt ze van mij een paar geschilderde ezeltjes. Heb het kaartje zojuist geschreven en gepimpt, nu maar hopen dat ik 'm niet vergeet te posten...

Fijne dag allemaal! Dat iedereen maar weer een Hurray (of meerdere ) mag ontvangen.
Ooh ik had net een Hurray uit de USAy. Mijn kittens in theepotten (ketels) zijn aangekomen na 24 dagen. Kaartje was dus bíjna een zorgenkindje.

De Amerikaanse was echt héél erg enthousiast. Leuk!

Heb geen tijd meer om vandaag nog een kaartje te versturen. Maar ik ben echt blij met deze Hurray.

En ik sta nu eindelijk weer quitte qua verzonden/ontvangen, dus dat is ook erg fijn.
quote:labellei schreef op 09 mei 2016 @ 08:21:

Ooh ik had net een Hurray uit de USAy. Mijn kittens in theepotten (ketels) zijn aangekomen na 24 dagen. Kaartje was dus bíjna een zorgenkindje.

De Amerikaanse was echt héél erg enthousiast. Leuk!

Superrr! Voor jou ook een fijne dag!
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven