Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu

woensdag 29 november 2017 om 15:49
Hey,
Zo kaartjes door iedereen weer verstuurd of ontvangen. Pas 1 kaartje uit nl gekregen... echt kon het bijna niet lezen wat er op stond.. alle letters leken op elkaar en zaten aan elkaar..
Keukenstress... ik ga vrijdag voor een keuken kijken.. morgen in nieuw huisje kijken wat er allemaal gedaan moet worden.. pc is ontspannender hoor haha.
Welkom winter!!
Misschien dat ik vanavond even maartjes ga schrijven.. mis wel het geklepper van de brievenbus... hihi.
Zo kaartjes door iedereen weer verstuurd of ontvangen. Pas 1 kaartje uit nl gekregen... echt kon het bijna niet lezen wat er op stond.. alle letters leken op elkaar en zaten aan elkaar..
Keukenstress... ik ga vrijdag voor een keuken kijken.. morgen in nieuw huisje kijken wat er allemaal gedaan moet worden.. pc is ontspannender hoor haha.
Welkom winter!!
Misschien dat ik vanavond even maartjes ga schrijven.. mis wel het geklepper van de brievenbus... hihi.
donderdag 30 november 2017 om 18:58
Omg, na 67 dagen is de kaart naar Polen binnen. De tweede wel-te-verstaan. Ze schreef iets in de trant van ik wist niet dat je twee kaarten kon sturen. Agh, ze is 12, dat moet ik niet vergeten.
Heb nog een berichtje terug gestuurd waarom ik dat nu deed (want ik schreef op de tweede kaart dat het de tweede was en ik hoopte dat deze wel zou aankomen), en ga er vanuit dat ze daarop reageerde. Niet omdat ze nu twee kaarten van mij had (hoop ik).
Ineens nog twee hurray's, niet de Chinese helaas. Nu nog 1 expired dus. Maar China krijgt geen tweede, die zijn te berucht om kwijt geraakte post. Had al 2 kaarten op de bus gedaan vanmiddag, maar ga er straks nog twee aanvragen, morgen geen tijd om te schrijven.
Heb nog een berichtje terug gestuurd waarom ik dat nu deed (want ik schreef op de tweede kaart dat het de tweede was en ik hoopte dat deze wel zou aankomen), en ga er vanuit dat ze daarop reageerde. Niet omdat ze nu twee kaarten van mij had (hoop ik).

Ineens nog twee hurray's, niet de Chinese helaas. Nu nog 1 expired dus. Maar China krijgt geen tweede, die zijn te berucht om kwijt geraakte post. Had al 2 kaarten op de bus gedaan vanmiddag, maar ga er straks nog twee aanvragen, morgen geen tijd om te schrijven.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zaterdag 2 december 2017 om 22:59
Haha oeps, ik typ alles wat ik plaats op mijn tablet dus er kan nog weleens een typfoutje inzitten. Het staat er een beetje raar geformuleerd jaDreamer schreef: ↑29-11-2017 09:51
Supernurse, in je eerste stukje staat dat het meisje in Rusland 'ook haar had en daarom voor heks uitgemaakt wordt', toen moest ik toch even zoeken wat je bedoelde. Gelukkig staat het verderop wel goed![]()
IK ga vandaag écht kaartjes sturen. ER zijn er nog maar 2 onderweg.

Appreciate the little things in life

dinsdag 5 december 2017 om 15:02

vrijdag 8 december 2017 om 16:11
Zomerelfje schreef: ↑08-12-2017 15:20Mmhh.. ik denk dat ik een kaartje binnen heb gekregen van de pc vanuit duitsland.. alleen geen id code op... top! Dat word zoeken...
Stuur pc een berichtje. Ze kunnen helpen zoeken.

Ik heb vandaag 3 kaarten verstuurd. Kan er nog 1 aanvragen maar weet niet of ik nog zin heb.

woensdag 13 december 2017 om 11:52
woensdag 13 december 2017 om 20:13
Zomerelfje schreef: ↑13-12-2017 11:52Id kaart gevonden door de site. Wat raar is dat ik nu veel kaartjes binnen krijg terwijl mijn kaartjes net geregistreerd worden... dinsdag 4 binnen gekregen. Terwijl vrijdag tot maandag 4 kaartjes van mij zijn aangekomen. Je zou zeggen dat mijn adres gelijk getrokken is.... vaag..
Ik heb zelfs vaak dat bij mij nog niets is geregistreerd en ik krijg al binnen. Vind ik nooit zo leuk.
Ik denk dat ze je adres al uitgeven zodra jij er 1 trekt.
donderdag 14 december 2017 om 08:17
Als het goed is, wordt je adres pas uitgegeven als een kaartje geregistreerd is, maar het kan zijn dat dit wat soepeler gaat, wanneer je al lang en actief bezig bent.
In het begin, bij de eerste kaartjes, krijg je toch echt niet eerder, dan dat jouw eerste kaartjes geregistreerd zijn, tenslotte
En wat ik maandag schreef: ik moet écht gaan schrijven. Ook kerstkaarten, die ik gisteren maar eens heb gekocht.
In het begin, bij de eerste kaartjes, krijg je toch echt niet eerder, dan dat jouw eerste kaartjes geregistreerd zijn, tenslotte

En wat ik maandag schreef: ik moet écht gaan schrijven. Ook kerstkaarten, die ik gisteren maar eens heb gekocht.
Later is nu
donderdag 14 december 2017 om 11:55
Ik stond op een moment 10 kaarten voor op ontvangen tov verstuurd. Dus ik vermoed toch echt dat ze je adres al eerder uitgeven.
Ik moet ook sturen maar mijn zegels zijn op. Blugh.
donderdag 14 december 2017 om 18:23
maandag 18 december 2017 om 09:37
Ik ben het weekend weggeweest. Heb hele leuke kaartjes gekocht in een museum!
En.. we reden zo langs de stad waar Snorhaar woont en toen bedacht ik dat we dáár ook een keertje heen kunnen gaan, natuurlijk. Is een uurtje rijden.. Dichterbij dan Deventer
(voor mensen uit Groningen dan)
En gisterenmiddag de geest gekregen en alle kerstkaarten geschreven
Ik zie het dus nog hoopvol in voor postcrossingskaartjes. Dat moet dan toch ook kunnen.
En.. we reden zo langs de stad waar Snorhaar woont en toen bedacht ik dat we dáár ook een keertje heen kunnen gaan, natuurlijk. Is een uurtje rijden.. Dichterbij dan Deventer

En gisterenmiddag de geest gekregen en alle kerstkaarten geschreven

Later is nu
maandag 18 december 2017 om 21:01
Ook ik ben weer back in postcrossingtown! Ontzettend druk geweest met verhuizen en klussen dus geen tijd gehad om kaartjes te sturen.
Ook maar een enkel kaartje ontvangen.
Merk dan dat ik het wel mis als er niks leuks in de brievenbus zit haha!
Heb nu eindelijk de rust gevonden en 5 adressen getrokken.
Kom ik erachter dat ik geen postzegels meer heb.
Morgen eerst nog maar even langs het postkantoor dus!
Ook maar een enkel kaartje ontvangen.
Merk dan dat ik het wel mis als er niks leuks in de brievenbus zit haha!
Heb nu eindelijk de rust gevonden en 5 adressen getrokken.
Kom ik erachter dat ik geen postzegels meer heb.
Morgen eerst nog maar even langs het postkantoor dus!
maandag 18 december 2017 om 22:22
dinsdag 2 januari 2018 om 16:03
dinsdag 2 januari 2018 om 16:09
Hebben jullie de jaarlijkse statestieken ook weer binnen gekregen?! Ik wil voor 2018 weer actiever zijn. Ik heb wel veel kaarten geschreven in 2017, maar voornamelijk naar vrienden/familie/kennisen/zieken en zo. Voor meer had ik geen tijd/puf. Maar ik vind PC zo leuk om te doen!!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 2 januari 2018 om 18:58
rozediamant schreef: ↑02-01-2018 16:03Hoi allemaal,
Leuk topic! Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten ook deel te nemen aan Postcrossing, in het verleden hebben we 2 kaarten verstuurd en 1 ontvangen en toen zijn we gestopt maar nu gaan we actief meedoenVanochtend een paar leuke kaarten gekocht en ik heb ze net op de post gedaan.
Welkom rozediamant! Leuk dat je het Postcrossen weer hebt opgepakt en wat gezellig dat je het samen met je vriend doet.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Ik stuur af en toe nog wel wat kaartjes. De week voor kerst heb ik nog een stuk of 8 adressen aangevraagd en vandaag heb ik ook weer een kaartje op de bus gedaan. Dat kaartje gaat naar een beginnende Postcrosser met een leeg profiel. Ik hoop dat ze mijn keuze kan waarderen.
In december heb ik ook nog het één en ander ontvangen, waaronder een kaartje uit Cuba. Het was alleen een saai kaartje met een lelijk gebouw en met weiniggeen tekst. Dat was dan wel weer jammer.
woensdag 3 januari 2018 om 14:32
Mijn statistieken voor december stonden op 0 verstuurd en 0 ontvangen 
Dus ja, ik wil weer oppakken, maar de printer/scanner scant nog steeds niet. We kunnen niet vinden waar het aan ligt (nouja, man dan) best stom. Dan zal ik kaartjes moeten fotograferen en dat ziet er toch anders uit. (blijkt dat ik toch best een perfectionist ben.. ik probeer dat nogal eens te ontkennen)
Leuk Rozediamant, welkom

Dus ja, ik wil weer oppakken, maar de printer/scanner scant nog steeds niet. We kunnen niet vinden waar het aan ligt (nouja, man dan) best stom. Dan zal ik kaartjes moeten fotograferen en dat ziet er toch anders uit. (blijkt dat ik toch best een perfectionist ben.. ik probeer dat nogal eens te ontkennen)
Leuk Rozediamant, welkom
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu

zaterdag 6 januari 2018 om 18:36
Ik mag er ook weer 6 versturen! Heb 3 weken geleden mijn nieuwe adres aangepast maar sindsdien geen kaarten meer ontvangen... ook op mijn oude adres is niks meer binnengekomen.... 
Kan ik trouwens de internationale '1' zegel gewoon plakken? Vorig jaar was 1 zegel voldoende. Moet ik nu bijplakken?
Of kan ik ze gewoon nog opmaken?
Wil geen kaarten versturen die te laag gefrankeerd zijn haha!

Kan ik trouwens de internationale '1' zegel gewoon plakken? Vorig jaar was 1 zegel voldoende. Moet ik nu bijplakken?
zaterdag 6 januari 2018 om 18:39
Supernurse05 schreef: ↑06-01-2018 18:36Ik mag er ook weer 6 versturen! Heb 3 weken geleden mijn nieuwe adres aangepast maar sindsdien geen kaarten meer ontvangen... ook op mijn oude adres is niks meer binnengekomen....
Je kunt die zegels tot in de eeuwigheid gebruiken. Dat is het voordeel van de nummers. Nooit meer bijplakken.
Ik mag 5 kaarten sturen maar wacht al 10 dagen op mijn bestelling postzegels. Pfff. Zou dinsdag zijn verstuurd.