Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Dduck schreef op 13 september 2016 @ 14:59:

Mag ik een stomme vraag stellen? Ik plaats net een reactie op het forum en zie dat mijn oude handtekening nog bij mijn profiel staat en ik zou hem graag willen verwijderen. Bij edit kan ik dit niet vinden Voor het forum heb je een apart account he? Had je daar ook gekeken? Rechtsboven onder je nick staat dan iets over ene persoonlijk controlepaneel, daarop klikken en dan tweede tabje van links.
Oh en ik had vandaag gewoon twee hurrays en drie kaartjes in de bus, allemaal leuke en volgeschreven, uit de US, Rusland en Maleisië! Ik ben blij. (En de nieuwe kaartjes gaan zo weer op de post, naar Finland en Nederland, dus dat zullen ook wel snelle hurrays zijn).
Gelukt! Dank je wel.quote:Tamboti schreef op 13 september 2016 @ 15:28:

[...]

Voor het forum heb je een apart account he? Had je daar ook gekeken? Rechtsboven onder je nick staat dan iets over ene persoonlijk controlepaneel, daarop klikken en dan tweede tabje van links.
Volgend jaar lach je er om.
quote:Dreamer schreef op 13 september 2016 @ 11:26:

[...]

JA!

Scheepvaartmuseum heeft ook leuke he

Wel balen dat je er nu ééntje kwijt bent.

Ja inderdaad, het scheepvaartmuseum heeft leuke kaarten! En ook niet duur, de Art Unlimited kaarten zijn 90 cent, maar ik had ook nog twee andere kaartjes en die waren slechts 50 cent.

Ik heb mijn kaartje gelukkig weer teruggevonden. Ik had zomaar ineens een helder moment. Het gaat om een erg leuk kattenkaartje, hoe heb ik die nu kunnen vergeten...

Ik dacht vanmiddag dat ik geen post had gekregen. Maar zo tegen 18.00 uur (!) hoorde ik de brievenbus klepperen, en ja hoor.... de postbode. Ze heeft het vandaag vast wat rustiger aan gedaan in de hitte.

Ze had één kaartje voor mij, een meeuw voor een groot grijs gebouw. Ik was in eerste instantie ietwat teleurgesteld, want ik heb dan wel vogels op mijn wensenlijstje staan, maar dan denk ik toch eerder aan een roodborstje op een tak of een uil in een boom. Maar goed, ik was wel weer heel erg blij toen ik las wat ze geschreven had. Ondanks haar gebrekkige Engels (dat schrijft ze ook in haar profiel) heeft ze toch een lieflijke tekst geschreven.

"Hello Labellei, I am Li Meng, I am live in Xi'an, a city with a long history. I am 7 weeks pregnant. I am still very nervous. Every day the lazy do not want to do that.

I have a cat, it is called the ball. It likes all the sweet food. Of course, who made it a girl."
Wat een geweldige tekst
Haha, daar zou ik ook blij van worden.
Leuk
Later is nu
Ik heb toch maar een adres getrokken vanavond, ik was toch bezig met andere kaartjes te schrijven. Het wordt weer eens China, ze krijgt een city view van New York, dat stond in haar wensenlijstje. Ik heb het adres in Chinese karakters (of hoe heet dat) uitgeprint en op het kaartje geplakt. Ik heb ergens gelezen dat het dan ook sneller gaat en dat vind ik wel wat na mijn laatste Chinese avontuur die er 45 dagen over deed. Ben benieuwd!
Volgens mij maakt het niet zo veel uit hoe laat je een adres aanvraagt. Vannacht was ik om vier uur even wakker, ik heb toen zeven adressen getrokken: 2x Duitsland, 2x Rusland, 1x USA, 1x Japan en 1x China. Het zijn wel allemaal leuke profielen waar ik een passend kaartje voor in huis heb.

Iemands adres komt vrij zodra het kaartje geregistreerd wordt, mits het aantal ontvangen kaartjes niet meer is dan de verstuurde kaartjes. Daarom wordt soms een adres niet uitgegeven als er een kaartje geregistreerd wordt. Stel, iemand in Nederland registreert een kaartje uit een exotisch land om een uur of acht in de avond. Dan wordt het adres uit het exotisch land vrij gegeven. Op dat moment trekt iemand in Nederland een adres, en met een beetje geluk krijgt diegene het adres uit het exotische land.

Wel is het zo dat er 's-nachts veel minder mensen adressen opvragen, dus misschien heb je dan wel meer kans dat je een apart land krijgt.

Kennen jullie de website van het Postcrosscollectief? Ik had er nog nooit van gehoord. Het is een non-profit organisatie, voor € 1,- per jaar kun je lid worden en dan kun je kaartjes bestellen. Voorlopig doe ik het zelf niet, ik heb nog een hele voorraad kaarten die ik eerst op ga maken. Wel wil ik weer kaartjes van mijn woonplaats kopen, die gaan altijd hard.
Hai Nepese, dat kende ik inderdaad nog niet, het postcrosserscollectief. Klinkt wel leuk

Ik kreeg vandaag een multiview uit Frankrijk, terwijl ik toch echt in mijn profiel heb dat ik geen multiviews wil. Dus ik mopperen, komt het van een 12 jarige.. hm.. nou.. oké dan

Daarnaast een getekende cathedraal uit Minsk

Zo maar even registreren
Later is nu
0,30 voor een kaartje is idd niet veel. Ik wilde vanmiddag eigenlijk wat kaartjes van Rotterdam halen, maar lig uitgeteld op de bank met een aardbeien ijsje. Dat is een veel beter plan dan op en neer te fietsen.

Vanmorgen kreeg ik mijn 'eerste' Hurray uit Oostenrijk; ze wilde een kaartje met paarden dus heb ik er 1 gestuurd van 5 paarden met elk een hoedje op. Ze was er erg blij mee.

Mevrouw Duck, ik heb een Ot en Sien kaartje bij je gefavoriet Die had al een hoop fans, dus evt moet je wachten tot je vannacht een melding krijgt om mijn profiel te kunnen achterhalen
Wat zijn jullie allemaal actief met dit warme weer! Hihi. Ik lig languit in een stoel op mn balkon.

Welkom iedereen die nieuw is!

Hier is het rustig, ik zat net even op mijn profiel te kijken en heb 31 augustus voor het laatst een kaartje ontvangen hopelijk komt er gauw een kaartje mijn kant op.

Ik heb nu 4 kaartjes onderweg die er langer dan 48 dgn over doen. Hopelijk komen deze een dezer dagen aan!

Het postcrossercollectief kon ik nog niet. Heb even zitten kijken maar ziet er goed uit en de kaartjes niet duur. Ik mag van mijzelf pas weer nieuwe kaartjes kopen als ik 75 kaartjes heb verstuurd ( nog 20 te gaan hihihi)
Ik denk dat er nu 4? Kaarten gaan verlopen van mij.. Turkey China Duitsland en USA...

Vandaag wel 2 kaartjes binnen gekregen. Hongkong en USA..

Had mijn profiel op actief gezet maar ga hem toch weer inactief zetten..

Ik ga werken.. 16/22 uur.. ppff
quote:Snorhaar schreef op 14 september 2016 @ 15:03:

Mevrouw Duck, ik heb een Ot en Sien kaartje bij je gefavoriet Die had al een hoop fans, dus evt moet je wachten tot je vannacht een melding krijgt om mijn profiel te kunnen achterhalen Huh? Hoe kan je me nou weer in dat geheel achterhalen . Ik ben benieuwd of ik het echt ben!!
Ik heb een giraffe gefavoriet Dduck
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 14 september 2016 @ 15:55:

Ik heb een giraffe gefavoriet Dduck

AHA ik ben erachter! Op de gallery hebben jullie op land gezocht en toen de paardenkaart gevonden .

Dank je wel voor de favorites, zodra ik bericht heb, ga ik ook even op jullie accounts neuzen!
Ik kon mij ook niet inhouden. Lekkere smarties
It ain't me
Ik heb 2 vlinders gefavoriet Dduck. Bij de eerste was ik nr 25, daarom heb ik nog een 2e gefavoriet: een dagpauwoog toch?.
Eigenlijk jammer dat er niet een soort vrienden-optie is op de site, om te snuffelen bij elkaar naar leuke gekregen kaartjes
Haha ik ben nou wel heel benieuwd naar ieders profiel

Ik heb vandaag weer 2 kaarten uit Duitsland ontvangen en gisteren 1 uit Nederland.
Precies Sneeuwvosje, dat is erg jammer!

Zodra je een hurray hebt en dat kaartje is ook te zien in de gallery Couscous

Misschien moet ik een waarschuwing zetten in de OP? Privacy niet gegarandeerd.
Later is nu
hihi, morgen een drukke bedoening om op iedereens profiel te snuffelen.

Privacy niet gegarandeerd, dat is een goeie
Haha, ik wil anders wel mn profiel naam doorgeven hoor. Hoeven jullie niet te zoeken

Ik kreeg net een hurray binnen dat mijn kaartje naar Zuid-Afrika is aangekomen. Ik ben blij, was toch wel een van mn zorgenkindjes.

Het nieuwe kaartje gaat naar Engeland, een disney kaartje wordt het.
Weten jullie nog die gast die een toplesskaartje wilde.. nou hij is aangekomen...

Reactie.. “Thanks for card, but I am more interested in topless from the beach. No art ! Echt he...ondankbaar mens... ga er een nachte over slapen of ik er nog op ga reageren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven