Postcrossing deel 15

24-01-2023 20:47 264 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 14 overig/postcrossing-deel-14/list_messag ... #p34478711

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 24-01-2023 20:52
1.35% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt altijd gewoon schrijven, bedankt voor je kaart! Soms weet ik ook niet hoe ik moet reageren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
@zijdehoentje, misschien iets van I hope this hurray makes you smile?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is ook een goede.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel. De tekst van PoesMinoes vind ik wel een goede, ik denk dat ik die ga gebruiken.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijdehoentje schreef:
18-03-2023 09:00
Dank jullie wel. De tekst van PoesMinoes vind ik wel een goede, ik denk dat ik die ga gebruiken.
:-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg een paar dagen geleden ook weer zo'n leuke Hurray. Een Amerikaan die om kaarten van oude treinen en vliegtuigen vroeg had ik een kaart gestuurd van een oude bommenwerper. Ik had ooit een aantal kaarten in het Oorlogsmuseum in Overloon gekocht (ik koop overal waar ik kom ansichtkaarten) maar deze nooit verstuurd. Leek me niet zo leuk want oorlog. Maar goed deze man vroeg expliciet om kaarten van oude vliegtuigen dus toch maar verstuurd. En wat bleek: hij was er echt heel, heel erg blij mee. Heeft me ook nog een hele leuke bedankkaart terug gestuurd. Daar word je toch rondom gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig om te reageren op een dergelijke tekst, Zijdehoentje. Je wilt het tenslotte ook niet helemaal negeren. Ook ik vind het voorstel van PoesMinoes heel goed, zo maak je het niet te zwaar.

Wat een leuke reactie, PoesMinoes! Dergelijke kaarten stuur ik ook alleen maar naar iemand die er specifiek om vraagt.

Ik kreeg deze week een handgemaakte fabric kaart. Zo leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vroeg net weer een nieuw adres op, en ik kreeg het profiel van iemand die veel minder kaarten ontvangen xou hebben dan verzonden, én de laatste activiteit was in 2022. Ik vind 't zo gek dat ik daar een kaartje naartoe moet sturen terwijl diegene dus al een half jaar niet actief is!
En gezien het verschil in ontvangen en verzonden ook niet alles geregistreerd...
Je weet eigenlijk van te voren al dat je kaart niet geregistreerd gaat worden.
Weet iemand waarom dat adres dan toch uitgegeven wordt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon, is die persoon niet online geweest dat half jaar?

Het meest waarschijnlijke# is dat ergens ter wereld zeer onlangs iemand een kaart heeft geregistreerd van die postcrosser. Dan komt diens adres weer in de 'pool.'

Een groot verschil in verzenden en ontvangen kan ook betekenen dat de persoon in kwestie zichzelf een poos op non-actief heeft gezet. Dan kun je wel versturen, maar je adres wordt niet uitgegeven. Ook zijn er landen, zoals USA en Duitsland, waar zoveel deelnemers zijn dat deze in het algemeen minder ontvangen kaarten dan verstuurde hebben. Maar niet heel veel.

Ik kan me wel voorstellen dat het raar aanvoelt hoor! Een beetje zonde om een dure postzegel en een mooie kaart naar iemand te sturen die vermoedelijk niet registreert. Het is toch anders dan wanneer zo'n kaart ergens verloren raakt op weg naar een actieve postcrosser.
Alle reacties Link kopieren Quote
k kreeg onlangs een hele mooie kaart met leuke tekst van de nummer 1 van Finland. Deze heeft al meer dan 30.000 kaarten verstuurd, ik vind het geweldig dat ze er per kaart steeds weer de nodige aandacht aan besteed.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Redballoon geen idee hoe dat precies werkt. Ik weet wel dat toen ik na 3 jaar mijn account weer op actief zette ik binnen no-time verschillende kaarten toegestuurd kreeg. Ik zit daarom nog steeds flink in de plus (veel meer kaarten ontvangen dan verstuurd).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net een postcrossing account aangemaakt dus ik ga zo mijn 1e kaart versturen!

Vraagje over postzegels, 2 gewone van 1 kunnen ook op een kaart? In dit geval naar Duitsland?

Of heb je speciale postzegels nodig?

(Vraag zal vast al tig keer gesteld zijn... :-D).
Alle reacties Link kopieren Quote
ZeroRose schreef:
15-05-2023 10:04
Ik heb net een postcrossing account aangemaakt dus ik ga zo mijn 1e kaart versturen!

Vraagje over postzegels, 2 gewone van 1 kunnen ook op een kaart? In dit geval naar Duitsland?

Of heb je speciale postzegels nodig?

(Vraag zal vast al tig keer gesteld zijn... :-D).
Ik bestel mijn postzegels altijd bij https://www.postzegelsmetkorting.nl/. Dan krijg je leuke kleurrijke postzegels en daar hou ik van. Maar er bestaan ook gewone internationale postzegels van Post.nl maar die zijn nogal saai. Uiteindelijk gaat het er om dat er 1.65 euro aan porto op je kaart zit. Hoe je dat doet maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb heel lang niks gedaan aan Postcrossing en een tijde geleden weer begonnen. Vond een doos op zolder waar de kaartjes in zaten. In het begin stuurde ik gewoon 5 kaarten per keer maar nu de postzegels omhoog zijn gegaan maar 2 of 3.

mag nu een kaartje naar Duitsland en China sturen
Alle reacties Link kopieren Quote
En weer opnieuw tref ik een adres dat in september vorig jaar voor het laatst een kaart als ontvangen registreerde en in december vorig jaar registreerde iemand voor het laatst een kaart die zijn verzonden had. Ik snap hier echt niks van. Er is dus al een half jaar geen activiteit geweest, behalve dan dat die persoon online geweest is.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZeroRose, leuk dat je ook begonnen bent! 2 postzegels tarief-1 is ook prima naar het buitenland, maar in feite plak je dan voor 2 euro en 2 cent, terwijl kaarten naar het buitenland voor 'slechts' 1.65 gerfrankeerd mogen worden.
De tip van PoesMinoes over postzegels-met-korting is heel goed, 1 internationale postzegel per kaart is natuurlijk ook voldoende.

Colori, goed dat je opnieuw gestart bent! Ja, postzegels zijn wel wat duurder geworden de laatste jaren. Mijn streven is om er niet meer dan tien onderweg te hebben, maar nu zijn er toch weer bijna 20 op reis. :)

Redballoon, misschien heeft die persoon een pauze ingelast en is net weer begonnen? Ik hoop echt voor je dat er gewoon geregistreerd wordt.

Ik heb zelf een soort testje gedaan. Drie kaarten op dezelfde dag naar China gestuurd, drie verschillende adressen. Eentje met adres uitsluitend in Engels, het tweede adres zowel Engels als Chinees, het derde adres uitsluitend Chinees.
Tot mijn verbazing werd eergisteren al (na 19 dagen pas onderweg geweest te zijn) geregistreerd. Dat was die met het adres in het Engels...
Nu is China groot, is de post daar niet overal even snel, maar toch grappig dat juist die kaart als eerste aankomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wel weer bijzonder Morwenstow. Ik had vandaag post uit Londen, heeft er ook iets van 3 weken over gedaan. Ik weet de exacte datum omdat hij van familie was die daar een weekend weg was.

Momenteel weinig te melden op PC-gebied. Ben gewoon even te druk met mijn werk en penvriendinnen. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste tijd was ik een beetje postcrossing-moe, alhoewel er nog een stapeltje kaarten (ca 10) op tafel lag om te registreren. Vandaag het toch maar weer opgepakt en heb de smaak weer te pakken.

Op een kaartje uit China stond alleen dat de afzender verdrietig was omdat zijn huisdier was overleden. Zielig natuurlijk, alleen eh, wel bijzonder... Maar goed, verder wel een leuk kaartje, dus dat scheelt.

Hoe gaat het met jullie op postcrossing-gebied?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog steeds op pauze. Vorig jaar echt veel verstuurd, maar dit jaar lukt het echt niet.
Ik had wel 2 hurrays afgelopen maand. Eentje omdat de account gesloten was en eentje die verhuisd was en de boel niet goed geregeld had. Dus dat was wel fijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs een kaart uit Denemarken gehad, dat is wel leuk.

Verder vond ik tussen de post die ik aan het bezorgen was op het grote winkelcentrum in deze stad, een postcrossing kaart die bestemd was voor iemand in een andere stad. Op zich is dat misschien niet helemaal bijzonder, maar wel dat ik de geadresseerde wel eens ontmoet heb in een RR. Kaart heb ik doorgestuurd in een plastic hoesje trouwens, waarbij die lelijke herstelsticker op dat plastic kwam in plaats van op de kaart zelf.

Ik blijf postcrossing leuk vinden om te doen, al zijn er wel weken dat ik er weinig toe kom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dianaf, fijn dat je een paar Hurray's hebt gekregen. Schrijf je wel naar penvriend(inn)en? Of staat dat ook op een lager pitje? Ik snap ook goed dat PC op pauze staat als je druk bent.

Morwenstow, dat is wel bijzonder inderdaad. Die herstelstickers zijn echt vervelend. Waardeloos als je die over een kaartje heen moet plakken. Goed dat je de kaart eerst in een plastic hoesje hebt gedaan.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
@Zijdehoentje, Penvriendinnen doe ik wel, want die hebben gewoon prio. En dat vind ik eigenlijk ook leuker omdat ik dan lekker echt mijn verhaal kwijt kan. Dus ik neem daar ook meer de tijd voor en er zit ook minder druk achter. Als je een adres trekt, is het wel zo netjes om zo snel mogelijk te sturen. Als je een kaart ontvangt is het wel zo netjes om zo snel mogelijk te reageren. Die druk heb ik met brieven niet. :-D

@Morwenstow, super dat je het in zo'n hoesje kon doen! En grappig dat je diegene wel eens ontmoet hebt. Hoe groot is die kans nu??!! Super klein. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap ik, lijkt me leuk / heerlijk om dan je verhaal kwijt te kunnen en dat je dan ook weer een (uitgebreide) reactie terug krijgt. Soms mis ik 't bij postcrossing om je verhaal kwijt te kunnen (logisch, op een kaartje kan je immers minder tekst kwijt). Maar aan de andere kant: ik ben gewoon niet goed in onderhouden van penvrienden (dus kan ik het beter bij postcrossing houden ;-) )
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo is er voor ieder iets passends. :biggrin: Postcrossing is gelukkig een verplichting die je per kaart kunt beslissen. Dat is wel fijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee kaarten die alweer 5 weken onderweg zijn naar China, ik hoop dat ze nog aankomen. Had ze in een envelop gedaan maar wel gewoon het adres er op geschreven (dus niet die Chinese tekens).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven