Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kerken met de naam San Agustin op de Filippijnen gevonden, maar ze zien er helaas net even anders uit dan het gezochte plaatje.
Nee, dat is de verkeerde heilige. Het is een San Nicolas de Tolentino-kerk.
Ik denk dat Teigera het bij het rechte eind heeft: Volgens mij is het een oude Spaanse kerk op de Filippijnen Verder denk ik dat de bouw rond 1880 beëindigd is. Het is een van de oudste kerken in deze regio. De kerk heet zoals een gemeente op Gran Canaria heet, namelijk San Nicolas de Tolentino. De koloniale kerk van San Nicolas de Tolentino wordt beschouwd als de oudste van de provincie. Aan de voorzijde van de kerk en langs het strand zijn de ruïnes van twee koepelvormige wachttorens die waarschijnlijk zijn gebruikt om te waarschuwen tegen piraten.

De kerk staat in Dauin, Negros Oriental:

Voor wie zin heeft:

@Koppel,

Je plaatje is niet zichtbaar
@Koppel,

Je plaatje is niet zichtbaar
Ik zie 'm wel. Helpt klikken op deze link?

http://i41.tinypic.com/nmceuq.jpg
Detroit: tijdens de APBA gold cup speedboatrace, vloog een F/A-18 hornet te dicht langs een appartementengebouw.

Wow, dat had ik wel eens willen zien vanaf mijn eigen dakterras !
quote:Koppel schreef op 28 april 2010 @ 23:28:

Ik denk dat Teigera het bij het rechte eind heeft: Volgens mij is het een oude Spaanse kerk op de Filippijnen Verder denk ik dat de bouw rond 1880 beëindigd is. Het is een van de oudste kerken in deze regio. De kerk heet zoals een gemeente op Gran Canaria heet, namelijk San Nicolas de Tolentino. De koloniale kerk van San Nicolas de Tolentino wordt beschouwd als de oudste van de provincie. Aan de voorzijde van de kerk en langs het strand zijn de ruïnes van twee koepelvormige wachttorens die waarschijnlijk zijn gebruikt om te waarschuwen tegen piraten.

De kerk staat in Dauin, Negros Oriental

Goed gevonden! Al waren er veel hints nodig, ofwel, te moeilijk te vinden. Soms is het lastig: je wil niet te makkelijke plaatjes posten die binnen een minuut gevonden worden, maar ja, te moeilijk is ook weer niet leuk...

@amarna: deze Torre Monumental staat in Buenos Aires.

Nieuwe:

Een Amerikaanse slee passeert de klokkentoren aan de Al-Maari straat in Aleppo in Syrië nabij de Russische en Armeense bazaar:

Een klassieker uit de moderne architectuurgeschiedenis:

Ik denk dat ik de komende 2 weken geen hints kan geven of controleren of het goede antwoord is gegeven. Mochten jullie niks vinden plaats dan zelf een plaatje en amuseer je zonder mij.
Bij een klassieker uit de moderne architectuur moest ik meteen aan Frank Lloyd Wright denken. En dat klopt ook:

het is zijn Johnson Wax Building in Racine, Wisconsin.

@Koppel,

Veel plezier in Marokko !

Camden stables market?
Helemaal correct !

Eén van mijn favoriete plekjes in mijn favoriete stad.
Nieuwe:

Waar is dit de ingang van?
Live uit Marokko: De bazaar in Esfehan!
Eerst een foto uit de woestijn Erg Chebbi.

De schaduw van Koppel bij het eerste zonlicht:

Waar zijn we op dit moment?

Dat is Ouarzazate.

Koppel,

Jullie maken een mooie reis door een prachtig land.

Staat hoog op mijn verlanglijstje.

Mag ik vragen hoe jullie die rondreis maken ? Via een reisorganisatie met een vaste groep? (Djoser bijv. heeft mooie rondreizen) Of op je eigen houtje ?

Antwoorden heeft geen haast, maak eerst je reis maar af.

Veel plezier nog !
Je antwoord is niet goed Amarna. We zijn gisteren wel in Ouarzazate geweest, maar hebben na deze plaats nog een uur gereden naar de te raden locatie.

We zijn afgelopen zondag met Ryanair van Charleroi naar Fez gevlogen. Vanaf Fez zijn we met een huurauto verder gereden naar Erfoud. Gedurende deze rit van ruim 400 kilometer rijd je door het Atlasgebergte. In het begin door prachtige bossen en alpine-achtige weiden. Later wordt het een steppeachtig hoogland en later een stenig landschap waar rivieren zich een weg doorheen hebben gesleten. De rivieren zijn groene linten van landbouwakkertjes met veel bomen, zoals op de te raden locatie.

Maandagochtend zijn we naar Merzouga gereden. Daar hebben we Ibrahim ontmoet. Eerst hebben we thuis bij zijn familie doorgebracht en aan het einde van de dag zijn we door de geïrrigeerde akkertjes met veel beschutting van bomen naar de dromedarissen gelopen. De akkertjes worden bevloeid met water wat wordt aangevoerd door een watertunnel die vanaf de oase loopt waar wij de nacht hebben doorgebracht.

Na een rit van twee uur kwamen we aan bij de oase. De woestijn is een duinachtig gebied met redelijk wat 'helmgras'. Rondom deze woestijn van 7 bij 25 km liggen weer andere typen woestijnen. Zoals een zwarte woestijn. De oase ligt in de luwte van een enorm hoge duin, waar ik bij zonsopgang mijn foto heb genomen. Vanaf hier kijk je een enorm uitzicht. De ochtend hebben we ook weer doorgebracht bij Ibrahim thuis.

Dinsdag zijn we doorgereden naar de Todra en daarna de Rozenvallei. Met name de laatste vallei is een prettige plek om te wandelen:

We merken wel hoe meer we richting Marakesh rijden hoe toeristischer het wordt. De eerste twee dagen waren er bijzonder weinig van onze soort.

Hotels hebben we merendeels geboekt via internet, maar nodig is het niet. Je kunt ook op de bonnefooi gaan er zijn vele hotels en campings die je onderweg tegenkomt zelfs in de meest afgelegen gebieden. We rijden rond in een Kia Picanto met de ramen open i.v.m. de warmte. De wegen zijn goed en zelfs in de zwarte woestijn viel off road goed te rijden.

Pas wel op op opdringerige mannen die je willen helpen om je hun hotel te tonen of om thee te komen drinken. Ze zijn uit op het verkopen van hun nering. Het kost je veel tijd en wij zitten er niet echt op te wachten. We houden liever het heft in eigen handen.

Voor ons is het reizen op eigen houtje de manier om veel op vakantie te kunnen gaan. We kunnen op deze manier de kosten goed in de hand houden.
Niet Ouarzazate ?

Dan is het waarschijnlijk Ait Ben Haddou. Als ik een van deze steden google, komen dezelfde plaatjes. Vreemd !

Op de bonnefooi reizen heeft ook mijn voorkeur. Ik houd er van om vrij te zijn in mijn keuzes en ben niet bang uitgevallen.

Fijn te horen dat dat goed mogelijk is in Marokko.
Deze blijft staan :

Newcastle castle = Nieuwkasteel kasteel

Aït Ben Haddou is goed:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven