Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
lijmballen!
Starsky en Hutch

David Cassedy

De Wrekers

De Johnny en Rijk show

Telebingo

Nederpop

Ik ben duidelijk van een ander bouwjaar aan de laatste reacties te zien....
Goldielocks, ik ken ze wel hoor.

David Cassidy in de Partridge family.............. zwijmel..........

Zag 'm laatst op de tv, hij ziet er niet uit, wat een afknapper.

Mud

The Rubettes

Osmonds

The Sweet

heerlijk fout allemaal!
Wat denk je van de Loekie autoped. Die zie je nu nauwelijks meer.
Viva naar de knoppen.
Ik was zwaar verliefd op de zanger van de Rubettes!!!
quote:Arthemis schreef op 21 augustus 2008 @ 17:14:

Wat denk je van de Loekie autoped. Die zie je nu nauwelijks meer.Mijn kids hadden nog een Loekie step, dus zo lang is dat niet geleden....
Oh die zanger, dat vond ik zo'n enge glijer, die blik in zjn ogen, brrrrrrr.

En de zanger van Mud (Les Gray) zingt nog steeds; in achteraf zaaltjes.

Kennen jullie Pussycat nog met Mississippi, volgens mij werken ze aan een come back!
quote:Missisauga8888 schreef op 21 augustus 2008 @ 17:41:

Oh die zanger, dat vond ik zo'n enge glijer, die blik in zjn ogen, brrrrrrr.

En de zanger van Mud (Les Gray) zingt nog steeds; in achteraf zaaltjes.

Kennen jullie Pussycat nog met Mississippi, volgens mij werken ze aan een come back!

Ehhh, Les Gray is al een paar jaar aan het hemelen hoor..

en ja dat ik als kind een beetje vreemde smaak voor mannen had, daar kwam ik later ook achter.

Heb ik trouwens nog steeds...
Nou ja niet echt een rage, maar we gebruikten dit wel veel op school. Groep 3 ofzo?

En kennen jullie deze nog.

Bij bart Smit had je altijd zo'n video waarop je iemand zag die voordeed hoe leuk het beest wel niet was. Wilde ik zooo graag hebben. Toen kreeg ik er eindelijk een en er was geen reet aan. Volgens mij dacht ik dat het beest echt leefde ipv dat het een touwtje had. Geloof dat het in zo'n plastic bol geleverd werd en je had ze in allerlei fluorkleuren.

Ja, ik werd echt helemaal gestoord van dat demonstratie- teeveetje. Ik heb dat beest ook gehad.

En mini-loco heb ik ook gehad, in allerlei soorten kaarten zelfs.

In mijn tijd kwam er ook een spelletjescomputer op met elektronische kaarten, ik weet niet meer hoe die heet..
Viva naar de knoppen.
Oww en deze had ik ook nog

En die spelcomputer zou bv de Atari kunnen zijn (zegt vriend dan!)
Mijn overgrootvader had er zo een, met afbeeldingen van het land waar zijn zoon en dochter naartoe geemigreerd waren (Canada)!

Eve & Adam shoes, waarbij de hak dan een stuk lager zat dan de tenen (zo gezond ja).

De Maluku band Massada met Sajang E Mijn beste vriendin is Moluks, vandaar hehe
Ik heb ook niet alle pagina's gelezen maar toen "punk" een beetje de mode was deed ik zeep in mijn haren of soms scheerschuim. Die zeep had ik verstopt op een muur in de toilet op school. Alleen mijn vriendin en ik wisten deze te liggen. Kwamen we weer terug in de klas, roken we helemaal naar de Fa... Flinke kuif; hoe hoger, hoe beter.

Uiteraard de kleine speldjes, buttons, van Olivia Newton John en John Travolta. Alles wat met Grease te maken had.
John Travolta was enorm sexy als Danny Zuco en iedereen wilde Sandy zijn..
Hai ik ben nieuw hier maar wilde op dit topic ff reageren.

Alle oude herrinneringen komen weer boven

Vooral als ik naar het bovenstaande plaatje kijk van Sandy en Danny. Ben nog steeds een grote fan van John Travolta.

Mijn broers spaarden vroeger van die voetbal poppetjes. Ik meende dat ze goudkleurig waren. Alleen het hoofd van de voetballer was er dan, Volgens mij (weet het niet meer zeker) zaten ze bij een pak waspoeder in. Weet iemand wat ik bedoel en heeft er misschien een plaatje van?
John Travolta is van alle tijden want mijn dochter is 14 en is helemaal verliefd op de John Travolta uit Grease

En als ik zo terugblader, zie en lees ik inderdaad veel herkenning.

Pacman was ook zo'n hit bij ons toendertijd. Eindeloos heb ik dat spelletje gespeeld, mede omdat wij zo'n videokast thuis hadden staan.
Er word hier ook over elastieken gepraat, wij noemden het "rektwisten". Weet niet wie het verzonnen heeft.

Elvis Presley hoort er hier ook bij he.

We gingen ook vaak hinkelen, een oud blikje, zand erin doen aanstampen en dan kon je heerlijk hinkelen.

Landje veroveren heb ik ook niemand over gehoord. Een vierkant op straat tekenen (je kon toen nog op straat spelen) in vier vakken verdelen en dan kon je zeggen welk land je wilde zijn. Iedereen wilde altijd amerika zijn

En ik heb zelfs de autoloze zondagen nog mee gemaakt. Ja dan ben je oud

We keken veel duitse tv, de programma mit der maus, karlson van het dak, pantau.

Ik weet nog wel dat Sisi voor het eerst op tv kwam. Iedereen was verliefd op frans josef en iedereen wilde sisi zijn \\:-)//

Liet mijn dochter net de foto zien van de rootsschoenen die hier geplaats was, nou die kwam niet meer bij. Ze waren vroeger toch maar mooi hip "schaam"

Ben nu mooi op dreef, schiet me vast nog wel meer te binnen.

Oja natuurlijk de treinkaping in wijster, ja dat was toen wat he en die schoolkaping in assen.

volgt nog wel meer denk ik, mijn "ouwe" hersens moeten ff warmlopen
quote:juniper8 schreef op 21 augustus 2008 @ 21:13:

En kennen jullie deze nog.

Bij bart Smit had je altijd zo'n video waarop je iemand zag die voordeed hoe leuk het beest wel niet was. Wilde ik zooo graag hebben. Toen kreeg ik er eindelijk een en er was geen reet aan. Volgens mij dacht ik dat het beest echt leefde ipv dat het een touwtje had. Geloof dat het in zo'n plastic bol geleverd werd en je had ze in allerlei fluorkleuren.

[afbeelding] Hahaha ik vond er ook geen ene reet aan en het leek idd zo leuk!!!
quote:mika65 schreef op 22 augustus 2008 @ 00:19:

Er word hier ook over elastieken gepraat, wij noemden het "rektwisten". Weet niet wie het verzonnen heeft.

Elvis Presley hoort er hier ook bij he.

We gingen ook vaak hinkelen, een oud blikje, zand erin doen aanstampen en dan kon je heerlijk hinkelen.

Landje veroveren heb ik ook niemand over gehoord. Een vierkant op straat tekenen (je kon toen nog op straat spelen) in vier vakken verdelen en dan kon je zeggen welk land je wilde zijn. Iedereen wilde altijd amerika zijn

En ik heb zelfs de autoloze zondagen nog mee gemaakt. Ja dan ben je oud

We keken veel duitse tv, de programma mit der maus, karlson van het dak, pantau.

Ik weet nog wel dat Sisi voor het eerst op tv kwam. Iedereen was verliefd op frans josef en iedereen wilde sisi zijn \\:-)//

Liet mijn dochter net de foto zien van de rootsschoenen die hier geplaats was, nou die kwam niet meer bij. Ze waren vroeger toch maar mooi hip "schaam"

Ben nu mooi op dreef, schiet me vast nog wel meer te binnen.

Oja natuurlijk de treinkaping in wijster, ja dat was toen wat he en die schoolkaping in assen.

volgt nog wel meer denk ik, mijn "ouwe" hersens moeten ff warmlopen

Ha, nog iemand van mijn 'generatie'.

Leuk ja, al die straatspelletjes! Landje pik! en inderdaad hinkelen met een oud plat blikje waar dropjes in hadden gezeten....

En als het Wimbeldom tennis was dat tennisten wij ook op straat en waren we fan van Jimmy Connors en Born Borg enz.
Ja, de Atari heb ik ook gehad! En de Commodore C64

Die was echt lelijk maar ik was er zo trots op

O ja, twisten deden wij ook nog.

En de Polaroid zag je af en toe, maar dan wel lomper:

Viva naar de knoppen.
Goldielocks en Mika, wij zijn generatiegenoten. Al die dingen die jullie beschrijven herinner ik me ook nog.

Dat meneer Mud niet meer onder ons is wist ik niet. Nou ja, misschien zingt hij boven wel in een achterafzaaltje

Ik had spierwitte Roots, erg he.

Wij hadden ook een viewmaster, met plaatjes van ............. de Thunderbirds!
quote:leonor schreef op 22 augustus 2008 @ 04:03:

[...]

Hahaha ik vond er ook geen ene reet aan en het leek idd zo leuk!!!

Ha hier nog zo 1!Dat beest was ik dus echt vergeten!

Straatspelletjes die wij deden waren stoeprandje butsen en bordje tik,en spoorzoekertje door de wijk dan schreef je aanwijzingen en opdrachten met krijt op de grond en de zoekers werden door de hele wijk gestuurd terwijl de anderen alwer thuis waren ofzo....
Kun je de tv programma nog herrinneren zoals;

Ren je rot

Stuif es in, vond die ria bremer zo'n #ut$ijf omdat ze altijd de andere kant opging dat de kinderen schreeuwden.

Toppop natuurlijk

Starsky and Hutch, was helemaal op die blonde (david soul)

Avro's weekend kwis was altijd zo gezellig op de zaterdagavond. En die hamsters waren zo leuk.

En de kleine huis op de prairie en de waltons, altijd ff lekker janken
quote:juniper8 schreef op 21 augustus 2008 @ 21:29:

Oww en deze had ik ook nog

[afbeelding]

En die spelcomputer zou bv de Atari kunnen zijn (zegt vriend dan!)

Heb de viewmaster ook altijd bewaard. Had er best veel schijfjes bij.

Beertje Paddington

Schateiland

Donald Duck

De smurfen.....

zucht.......leuk hoor al die nostalgie
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven