Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kensi, bedoel je dat de keuzemogelijkheid "URL van afbeelding kopiëren" niet meer in het dropdown-menu van google verschijnt? Dat klopt, dat heet tegenwoordig 'Adres van afbeelding kopiëren'. Ik heb er ook een poosje overheen gekeken.
Oh oke, dan probeer ik het zo wel. Bedankt

Edit: net gekeken, maar dat staat er bij mij niet. Ik kan wel afbeelding opslaan, en dan via tinypic doen. Maar dan staat afbeelding gedraaid zodraik het heb geplaatst, hoe krijg ik dat goed?
anoniem_251917 wijzigde dit bericht op 05-02-2016 12:24
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
De DAS reclame is uitgesloten en zou niet meer voor moeten komen. Dank voor jullie medewerking.

Groet,

CM VIVA
Als iemand berichten niet meer wil zien, dat staat er toch altijd in en topic waar die persoon post:

"Berichten van forumnaam toch tonen?

Kan dit niet verdwijnen? Je kiest er toch bewust voor om die berichten niet te willen zien. Waarom dan nog die melding?

Als ik ze weer wil lezen haal ik die persoon in mijn instellingen wel van block af.
quote:Corona67 schreef op 06 februari 2016 @ 08:01:

Als iemand berichten niet meer wil zien, dat staat er toch altijd in en topic waar die persoon post:

Kan dit niet verdwijnen? Je kiest er toch bewust voor om die berichten niet te willen zien. Waarom dan nog die melding?

Als ik ze weer wil lezen haal ik die persoon in mijn instellingen wel van block af.Wat je niet wil lezen klik je toch ook niet aan??
quote:mary57 schreef op 06 februari 2016 @ 08:29:

[...]

Wat je niet wil lezen klik je toch ook niet aan??Klopt. Maar als je in dezelfde topics schrijft, komt dat bericht wel steeds voorbij. Toch nutteloos?
Ik kreeg zojuist weer DAS. Ergens in het Voice of Holland -topic waar ik nog berichten van22-1 aan het lezen was. Ik had de melding hier dat-ie uit had moeten staan nog niet gelezen, alleen dat ik niet 'in herhaling mocht vallen', dus geen link of prtscrn.
Oh , voor de vorm geluid even aangezet toen ik bovenstaande reactie plaatste en het gebeurt gewoon weer. Reclameblok boven reactievenster.

Windows Phone
quote:coolpack2 schreef op 06 februari 2016 @ 08:54:

Ik kreeg zojuist weer DAS. Ergens in het Voice of Holland -topic waar ik nog berichten van22-1 aan het lezen was. Ik had de melding hier dat-ie uit had moeten staan nog niet gelezen, alleen dat ik niet 'in herhaling mocht vallen', dus geen link of prtscrn.Hier ook, heb de URLs zonet al gemaild naar de CM.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ook hier weer DAS.

Ben niet zo vaak meer online hier, dus had het verzoek om te mailen nog niet gezien. Gaat ook lastiger vanaf mobiel.
quote:malibu82 schreef op 06 februari 2016 @ 09:14:

[...]

Hier ook, heb de URLs zonet al gemaild naar de CM.

Dank voor het doorsturen. We hebben nogmaals het verzoek tot uitsluiten ingediend, en als het goed is zou je 'm nu écht niet meer tegen moeten kunnen komen. Excuus allen voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA
quote:Corona67 schreef op 06 februari 2016 @ 08:01:

Als ik ze weer wil lezen haal ik die persoon in mijn instellingen wel van block af.

Dat is helaas niet mogelijk.

Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 08 februari 2016 @ 10:58:

[...]

Groet,

CM VIVATuurlijk is dat mogelijk. Jullie kiezen ervoor dat niet mogelijk te maken.
.
quote:CommunityManagerViva schreef op 08 februari 2016 @ 10:58:

[...]

Groet,

CM VIVA

Mwah.

Optie 1, de huidige vorm:

1. selecteer alle berichten uit het topic voor deze pagina

2. selecteer hieruit alle berichten van een genegeerde gebruiker

3. vervang het te negeren bericht door een optie berichten alsnog te tonen

4. indien gebruik gemaakt wordt van die optie, herhaal vanaf 1

Optie 2, de gevraagde vorm:

1. selecteer alle berichten uit het topic voor deze pagina die niet afkomstig zijn van een genegeerde gebruiker.

Je hoeft geen al te diepe kennis van SQL te hebben om te weten dat "het niet kan" onzin is. Het kan wel, en het is nog een stukje eenvoudiger ook.
quote:impala schreef op 08 februari 2016 @ 11:03:

[...]

Tuurlijk is dat mogelijk. Jullie kiezen ervoor dat niet mogelijk te maken.

Dit denk ik dus ook. Sterker nog, ik ben dan geen programmeur, maar weet er wel iets van.

Ik denk dat het zelfs meer werk is om het WEL mogelijk te maken dan om het NIET te tonen.
quote:Corona67 schreef op 08 februari 2016 @ 11:10:

[...]

Dit denk ik dus ook. Sterker nog, ik ben dan geen programmeur, maar weet er wel iets van.

Ik denk dat het zelfs meer werk is om het WEL mogelijk te maken dan om het NIET te tonen.

Kijk maar even naar het bericht boven je bericht

De optie die nu gekozen is vergt meer statements, een voorwaardelijke loop, een lokale variable "negeren" die de globale variabel "negeren" moet overrulen.

Nee, de keuze van de viva-programmeurs is niet de enig mogelijke, en zeker niet de makkelijkste. Wel de best betaalde, als ze per regel code worden betaald.
quote:JollyJ schreef op 08 februari 2016 @ 11:13:

[...]

Kijk maar even naar het bericht boven je bericht

De optie die nu gekozen is vergt meer statements, een voorwaardelijke loop, een lokale variable "negeren" die de globale variabel "negeren" moet overrulen.

Nee, de keuze van de viva-programmeurs is niet de enig mogelijke, en zeker niet de makkelijkste. Wel de best betaalde, als ze per regel code worden betaald.

We typten tegelijk de reactie. Jouw uitleg is zelfs iets duidelijker

geachte mods, kun U dan tenminste de reden noemen waarom voor de meer omslachtige manier is gekozen, en waarom hier niet van afgeweken gaat worden?
quote:JollyJ schreef op 08 februari 2016 @ 11:10:

[...]

Mwah.

Optie 1, de huidige vorm:

1. selecteer alle berichten uit het topic voor deze pagina

2. selecteer hieruit alle berichten van een genegeerde gebruiker

3. vervang het te negeren bericht door een optie berichten alsnog te tonen

4. indien gebruik gemaakt wordt van die optie, herhaal vanaf 1

Optie 2, de gevraagde vorm:

1. selecteer alle berichten uit het topic voor deze pagina die niet afkomstig zijn van een genegeerde gebruiker.

Je hoeft geen al te diepe kennis van SQL te hebben om te weten dat "het niet kan" onzin is. Het kan wel, en het is nog een stukje eenvoudiger ook.

Het is nu niet mogelijk in de huidige vorm waarin het forum nu is. Ik zeg niet dat de TD dit niet kan bewerkstelligen, echter dit kost capaciteit, waarbij we nu de keuze maken om dit niet nu aan te passen. Ik wil jullie er vriendelijk op wijzen dat dit geen discussie topic is, maar een topic om bugs en verbeterpunten als deze te melden. We nemen de suggestie mee.

Groet,

CM VIVA
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 09-02-2016 16:17
Reden: offtopic
% gewijzigd
Het antwoord Het is niet mogelijk was niet waar.

Het tweede anwoord: we nemen het mee, is een dooddoener.

Het zou een stuk bevredigender zijn als je zou uitleggen waarom er is gekozen voor de huidige methode. Die is namelijk bewust geimplementeerd en daar is extra moeite voor gedaan. Wat is de gedachte erachter? Dan kweek je misschien begrip in plaats van ergernis.
.
Iedere keer als ik op forum en verspringen bij mij de pagina's. Dus als ik een topic wil lezen, en ben aan het eind van de pagina, dan ben ik ineens in startpagina, ik doe niks. Ook als ik al een topic ken, dan begin ik onderaan de pagina en ga dan zo naar boven, dan schiet de pagina met een knal naar boven, dan heb ik nog geen letter gelezen, dit gaat zo een paar keer door, en ben ik weer bovenaan en wil pagina terug, nope, weer startpagina. Word er onderhand knettergek van en is alleen op Viva forum.

Wat ook irritant is, als een topic wil aanklikken krig ik een andere topic die ik niet wil.

Ik wacht altijd wel tot de pagia geladen is, dacht dat het daar aan la, dat ik te snel wou zijn. Maar nee, zelfs dan gebeurd het

Ik forum op Samsung Galaxy tab3 lite, android 4.4.4 Google Chrome. Tablet dus
Op mijn werk vragen we klanten of ze mee willen doen aan een klanttevredenheidsonderzoek.

*wat gaat goed?

*wat kan beter?

*wat mist U?

Volgens mij zijn de forummers hier ook de klanten. Is zo een onderzoek misschien een goed idee?

Ik snap dat dan niet alles veranderd kan worden, maar zo breng je wel duidelijk in beeld wat er speelt.
Dat zie je verkeerd. Wij zijn geen klanten. De adverteerders zijn de klanten. Wij zijn de vrijwilligers die content leveren.
.
quote:Corona67 schreef op 11 februari 2016 @ 08:45:

Op mijn werk vragen we klanten of ze mee willen doen aan een klanttevredenheidsonderzoek.

*wat gaat goed?

*wat kan beter?

*wat mist U?

Volgens mij zijn de forummers hier ook de klanten. Is zo een onderzoek misschien een goed idee?

Ik snap dat dan niet alles veranderd kan worden, maar zo breng je wel duidelijk in beeld wat er speelt.

Zodra wij actief nieuwe functionaliteiten gaan ontwikkelen voor het forum, zullen wij deze zeker toetsen binnen onder jullie, de forummers. Het is voor ons heel belangrijk dat het forum voor jullie zo prettig mogelijk is in gebruik. Alle tips/opmerkingen en verbeterpunten welke worden aangedragen door jullie houden wij tevens netjes bij. Het liefst zou ik ze allemaal direct doorvoeren, maar zoals jullie zullen begrijpen is het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten een kostbare investering en moeten er keuzes gemaakt worden. Zo krijgen bugs/fouten in de site prioriteit boven het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten.

@impala, waarom er is gekozen voor de functionaliteit waarbij je onzichtbare berichten binnen een discussie alsnog zichtbaar kan maken, durf ik niet te zeggen. Dit is een functionaliteit binnen het 'nieuwe' forum, ontwikkeld en geïmplementeerd door mijn voorgangster. Wel weet ik, dat zij bij het ontwikkelen van het nieuwe forum, zo veel mogelijk rekening heeft gehouden met de wensen vanuit de community - dus ik vermoed dat er toen een hoop voorstanders waren voor deze manier van weergeven.

In het kort: jullie mening is belangrijk voor ons, en bij de doorontwikkeling van het forum hopen wij dat jullie actief met ons mee willen denken. Over de timing waarop deze doorontwikkeling plaats gaat vinden kan ik nu helaas weinig zeggen. Wij doen momenteel onderzoek naar de mogelijkheden. Zodra hier nieuws over is, zal ik dat zeker melden.

Ik hoop dat er bij deze wat duidelijkheid is geschept. Mochten je een vraag hebben, mail me dan alsjeblieft op communitymanager@viva.nl, zodat we dit topic voor het melden van bugs kunnen reserveren.

Vriendelijke groet,

CM VIVA
Sinds een week ofzo schiet ik, als ik een topic open (om te lezen), met regelmaat automatisch helemaal naar onderaan de pagina (en dan ook echt echt onderaan).

Dat is best onhandig, want ik lees met nieuwe reacties bovenaan.

Mobiel overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven