Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 30 oktober 2014 @ 20:29:

[...]

Beste Soleil,

Gebeurt dit bij ieder bericht dat je wilt plaatsen, of alleen als je een tweede bericht in hetzelfde topic wilt plaatsen? Want de laatste error is een reeds bekende bug waaraan wordt gewerkt.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaDat moet ik even testen, ik heb het alleen maar hier geprobeerd.
Via 'jouw topics bla bla' zie ik een grijs tekstballonnetje. Als ik daar op klik kom ik direct op de laatste reactie terecht.

Vervolgens moet ik dan naar boven scrollen of ik dat bericht al heb gelezen. Zo ja, dan weer naar beneden scrollen tot ik bij het bericht ben wat ik nog niét heb gelezen.

Of klooien met de 'terug' knop.

Was het nou echt onmogelijk voor de ontwerpers om een functie in te bouwen waardoor je direct naar je laatst gelézen bericht kan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:JuniorModeratorViva schreef op 30 oktober 2014 @ 20:29:

[...]

Beste Soleil,

Gebeurt dit bij ieder bericht dat je wilt plaatsen, of alleen als je een tweede bericht in hetzelfde topic wilt plaatsen? Want de laatste error is een reeds bekende bug waaraan wordt gewerkt.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaEven getest en inderdaad lukt het in een nieuw topic wel.
Heeee!

Op mobiel ineens alles véél kleiner!

Ik hoop dat het géén bug is, want imho alvast een grote verbetering.
Huts!
quote:Jij kan dus kwooten

Jij ook hoor. Gewoon [q.] typen maar dan zonder de punt, dan het stuk tekst wat je wilt quoten kopiëren, en afsluiten met [/ q.]maar dan zonder de punt.

Maar het zou gewoon via de quotefunctie moeten werken.
moderator is het de bedoeling dat de index links van het scherm onder elkaar staan en blijven staan?

Als dit zo blijft is de layout er niet gezelliger op geworden. Ik mis ook de topicslijst waar bij je kan zien wie en wat er gepost is.

Het is allemaal hokjes werk geworden en is niet leuk, echt niet
quote:De laatste reactie. Dat lijkt me zo voor de hand liggend.Nee, bij sommige topic staat "1 week geleden" terwijl de laatste reactie van vandaag is.
quote:himalaya schreef op 30 oktober 2014 @ 20:46:quote:Jij kan dus kwooten

Jij ook hoor. Gewoon [q.] typen maar dan zonder de punt, dan het stuk tekst wat je wilt quoten kopiëren, en afsluiten met [/ q.]maar dan zonder de punt.

En het nadeel bij deze handmatige manier van quoten is dat je alleen de kale quote krijgt, en niet de tekst 'forummerx schreef op dan en dan en zo laat..'

moet je trouwens eens 10x achter elkaar zeggen: Kale Quote
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 30 oktober 2014 @ 20:51:

[...]

En het nadeel bij deze handmatige manier van quoten is dat je alleen de kale quote krijgt, en niet de tekst 'forummerx schreef op dan en dan en zo laat..'

moet je trouwens eens 10x achter elkaar zeggen: Kale QuoteDat is een bug.
quote:KLONKJE SCHREEF OP 30 OKTOBER 2014 @ 20:23:

Waar kan ik mijn priveberichten vinden??

Beste Klomkje,

Rechts bovenin zie je een poppetje. Als je daar op klikt kun je kiezen voor je inbox. Daar saat oa je priveberichten in.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva

Ik zie het poppetje maar er gebeurt helegaar niks als ik daar op klik, druk, aai of spuug.

(iPhone)
quote:Broedkippetje schreef op 30 oktober 2014 @ 20:51:

[...]

moet je trouwens eens 10x achter elkaar zeggen: Kale Quote

oeoeoe, hij doet een quote in een quote!

Nou vraag ik me af: doet ie ook een quote in een quote in een quote?

Edit: nee, dat doet ie niet
quote:himalaya schreef op 30 oktober 2014 @ 20:46:quote:Jij kan dus kwooten

Ik kan gewoon quoten via de quotebutton (als ik tenminste die van het juiste bericht aanklik )

Maar wat is de gequote tekst klein! Ik mag wel een leesbril gaan kopen
De layout lijkt ook op een rouwkaart :(
En de quote in de quote (in de quote) is helemaal mini.
Ik vind zelf nu de tekst van de quote erg klein, misschien kan die een klein beetje groter? (laptop, chrome)
.
himalaya wijzigde dit bericht op 30-10-2014 20:57
Reden: Kale quote ;-)
% gewijzigd
quote:Istar_ schreef op 30 oktober 2014 @ 20:52:

[...]

Dat is een bug.

Nee, dat was altijd al zo als je handmatig quote (dus door zelf [ quote ] etc te typen).

Maar dat de quote knop niet bij iedereen werkt is wel een bug
Wat een verslechtering
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2014 @ 20:40:

[...]

Ja, dit dus! Ongelooflijk dat dit door 'n professionele organisatie is opgezet.

Tuurlijk. Alle data, reclames, avatars worden geladen. Alle afbeeldingen die iemand in een topic plaatst ook.

Heb je een programma voor dataverbruik op je telefoon?

Test maar eens een half uurtje ofzo (en dan wel even flink wat topics lezen).
Komt er nog een notificatie voor pb's?

Nu moet ik steeds mijn mailbox openklikken om te kijken of ik antwoord heb. Voel met net een stalker.
Voorkeuren instellen werkt ook niet, ik blijf de aangevinkte pijlers zien bij actieve topics.
quote:Annapalona schreef op 30 oktober 2014 @ 21:09:

Voorkeuren instellen werkt ook niet, ik blijf de aangevinkte pijlers zien bij actieve topics.Die had ik ook al gemeld.
En de hele wereld kan nog steeds loepen, ik vind dat toch best iets heel kwalijks. Hoop dat dat heel snel opgelost gaat worden!
quote:Jij ook hoor. Gewoon [q.] typen maar dan zonder de punt, dan het stuk tekst wat je wilt quoten kopiëren, en afsluiten metmaar dan zonder de punt.

Maar het zou gewoon via de quotefunctie moeten werken. [/q]

Dankjewel Him.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Even zien.

Positief (wat ik dan positief vind he ) is de lijst met nieuwe topics. Ik vond die lijst met de laatste tien van het vorige forum erg kort.

Lettertype vinnik leuk. De avatars zijn iets groter (?) en dat bevalt mij ook wel.

Neutraal als het gaat om de lijst met actieve topics en de reclames. Ik heb een super adblocker dus ik heb nog helemaal geen reclame gezien. De knopjes onder in plaats van boven een bericht is even wennen.

Negatief vind ik mijn persoonlijke pagina. Een hoop oude zooi komt naar boven maar de topics waar ik gisteren in reageerde vind ik niet terug.

Ik ga nog even spelen met kleurtjes.

Edit. Kleurtjes werken prima maar op verzoek van Voetjes toch maar wat verminderd . Smileys werken nog niet, maar dat is vast al bekend. Quoten werkt ook nog niet.

Pc, chrome.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven