Reiki

10-04-2008 13:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die hier reiki hebben.

Ik ben nu ongeveer 5jaar bezig met het geven van reiki voornamelijk op afstand en het lijkt mij leuk om wat ervaringen uit te wisselen.

gr
Hoeveel kosten die cursussen eigenlijk?
Dat verschilt van 150 tot 450 euro. Daarin heb je ook nog verschil in je reiki 1,2,3a en 3b.
Goed, we gaan een experiment doen. Ik lijd al jaren aan aangezichtspijn, en jij mag me genezen. Na afloop vertel ik of het gewerkt heeft. Wat moet ik doen?
Als je op deze manier praat weet je waarschijnlijk niet goed hoe reiki werkt of wat het inhoud.......

Dingen of pijnen of ziektes kun je nooit volledig genezen.....
Met reiki kun je niets genezen antonio.

Je kunt het lichaam energie geven zodat het zelfherstellend vermogen vergroot word.

maar genezen kun je met reiki niet.
Dingen of pijnen of ziektes kun je nooit volledig genezen.....

Je kunt het lichaam energie geven zodat het zelfherstellend vermogen vergroot word.

Sja, dan wordt het natuurlijk ook heel moeilijk om tot concrete zaken te komen. Ik heb geen energiemetertje voor mijn lichaam, dus het is niet te controleren of ik goed bedoelde overgestraalde energie heb mogen ontvangen.

Maar goed: wat kan je wel concreet met Reiki?
nee het is niet te controleren.

Wat ik zelf ervaar als iemand aangeeft pijn in de rug te hebben.

dan kan ik binnen twee minuten zonder te raden of te gissen precies te plaats aangeven waar de pijn zich bevind. Ik heb nog niet een keer gehad dat ik het fout had.

geregeld krijg ik te horen na de reiki behandeling dat de pijn minder is geworden.

Ik kan het niet meten, ik kan het niet bewijzen. en ik zal ook nooit zeggen dat ik iemand genezen kan. want dat kan ik niet.
Antonio,

Als ik jou reiki zou geven bijv 20minuten lang dan komt de energie aan wanneer het voor jou goed en de tijd is. Soms komt het direct aan en is het ook meestal voelbaar soms komt het bijv uren later aan..

Met reiki kun je processen versnellen of bijv vertragen denk aan ziekte, aandoeningen, bepaalde situaties enzovoorts je kunt het eigenlijk overal voor gebruiken wat je maar kan verzinnen.
Ik geloof in jullie goede bedoelingen, maar ik ben bang dan er mensen jullie wat op je mouw hebben gespeld, voor veel geld. We weten uit de psychologie dat mensen zich al beter voelen, al geef je ze een nep-medicijn (placebo-effect). Aandacht voor hun klachten heeft al een verbeterende werking. Als je mensen beter wilt maken, denk ik dat een opleiding tot huisarts beter is, maar ja, dan ben je wel lang bezig, ik geef het toe.
Maar Antonio, ze zeggen toch juist dat ze mensen niet beter willen of kunnen maken, waarom dan de artsenopleiding?
Leuk onderwerp Vivameid.Heb ooit wel Reiki behandelingen gehad en daar (kortdurend) baat bij gehad.Later een andere opleiding gevolgd die met universele energie werkt.Ik gebruik het nu echter vooral voor mezelf als ontspanningsmethode en om energie van te krijgen.

Niet helemaal zelfde maar er zijn wel raakvlakken ,denk ik.
Hey Lord,don't ask me questions
reiki is altijd een aanvulling op reguliere therapieen, het mag nooit een vervanger van iets zijn.

Mensen kunnen soms heel sceptisch reageren terwijl iedereen aan reiki doet! Als je buikpijn of hoofdpijn hebt, wat doe je dan? juist, je hand erop leggen. Het is dus iets heel normaals en niks zweverigs of geld klopperij. Vroeger genas men waarschijnlijk altijd op deze manier, maar door alle westerse gedachtes en methodes zijn we ver van de natuur af gaan staan. Daar is antonio een goed voorbeeld van
Ik had jaaaaaaaren, al sinds mijn puberteit, een spastische darm. Altijd ellende. En nu ben ik er dankzij alternatieve geneeswijze vanaf!

Ik ben om hoor
Vroeger genas men waarschijnlijk altijd op deze manier, maar door alle westerse gedachtes en methodes zijn we ver van de natuur af gaan staan.

Er is maar een soort wetenschap, daar is niet westers aan. In de wetenschap moet je aantonen dat iets werkt. Je moet voorspellen wat we gaan waarnemen, maar ook wat we NIET gaan waarnemen.

Als je dat niet kan aantonen, dan is jouw claim vals.

Dan nog even iets over je hand (of wrijven) op een pijnlijke plek: het zou heel goed kunnen dat door te wrijven, je even afgeleid wordt van de pijn (je voelt meerdere sensaties dan alleen pijn). Ik ben geen pijnbestrijder, maar het lijkt me een plausibele verklaring, en geen ingewikkelde met overgeseinde energie.

Nog een misverstand: vaak denkt men, dat als er een verschijnsel is, waar de wetenschap nog geen verklaring voor heeft, door de wetenschap ontkent wordt. Dat is niet zo. We weten bijvoorbeeld dat hypnose bestaat, maar hoe het precies werkt, weten we niet.

Een ander natuurkundig verschijnsel wat we nog niet geheel kennen is de bolbliksem.
quote:Antonio schreef op 10 april 2008 @ 13:48:

Goed, we gaan een experiment doen. Ik lijd al jaren aan aangezichtspijn, en jij mag me genezen. Als je hier al jaren aan lijd waarom probeer je dan niet eens iets 'alternatiefs' ? Snap trouwens best dat je wat sceptisch bent hier tegenover maar vind je een beetje hard oordelen over iets wat je volgens mij (dat haal ik niet uit je berichten) nog nooit gedaan hebt.
Och als je het gebruikt als ondersteuning van de reguliere therapie is er niets mis mee lijkt me. En al zou het suggestie zijn, als daardoor je pijnklachten verminderen, al is het maar tijdelijk, lijkt me dat mooi meegenomen.

En net als je niet kunt nagaan of de pijn even snel of sneller verdwijnt bij gebruik van pijnstillers, is dit ook niet echt te meten.

Je kunt er niet allergisch op reageren wat bij pijnstillers dan weer wel kan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb het zeer alternatieve accupunctuur geprobeerd, wat inderdaad niet werkt.

Wat echt werkt is een pijnbestrijder in het ziekenhuis, met zijn pijnstillende injecties.

Baat het niet, dan schaad het wel (zie Syliva Millencam, alhoewel dat niet over Reiki ging, maar wel over alternatieve geneeswijzen).

Ik praat dan nog niet over schade in tijd of geld uitgedrukt, of niet op zoek gaan naar een echte medicus.

maar door alle westerse gedachtes en methodes zijn we ver van de natuur af gaan staan

In de wetenschap worden zeer veel medicijnen gebruikt die ons aangereikt zijn uit de natuur hoor, zoals peniciline.
antonio sylvia millecam had kanker.

met reiki kun je niet genezen. ook kanker niet.

ik kan het zelf herstellend vermogen van het lichaam met bijvoorbeeld een flinke spierpijn of een spierverrekking, spanningshoofdpijn bespoedigen, niet de kwaal wegtoveren.
Als je doordat je de alternatieve kant opgaat tijd verliest waardoor de schade groter wordt dan schaadt t ja. Ben ik helemaal met je eens.

als je helemaal overtuigd was van een goede afloop door de alternatieve therapie, en t loopt mis dan wordt er veel vertrouwen, waardan ook in, geschaadt.

En dan kan t ook nog je portemonee schaden.

Ik heb trouwens zelf reiki 1, doe er weinig mee . Ga eens in de zoveel tijd naar een oefenavond. Gewoon ter ontspanning en voor de gezelligheid, en dat bevalt me best. En of mn verkoudheid daardoor een dag eerder gestopt is of niet, wie rekent t na ? ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven