Reviews bij Bol.com

23-06-2021 01:09 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd is het mij een paar keer opgevallen: meerdere reviews onder producten op Bol.com lijken door dezelfde persoon te zijn geschreven, maar dan staat er een andere naam en leeftijdscategorie erboven. Een aantal keer las ik zelfs een review van een persoon die zich hetzelfde afvraagt. Is het iemand al eens opgevallen?
Ja, mij :-D

Ik zie ook dezelfde taalfouten, in meerdere reviews.

Laatst kreeg ik een mail van de verkoper, of ik mijn review wou veranderen.
Hij wou een hoger cijfer, mijn 8 zou zorgen voor een lagere eindscore.
Ik schreef een mailtje terug, dat ik 8 een mooi cijfer vond....om een artikel in een doos te stoppen, en ik daar op school meer voor moest doen.
Zijn antwoord, als ik het cijfer niet wou verhogen of ik dan de review wil verwijderen. :rofl:
Heb Bol laten weten dat ik niet blij ben met dit soort verkopers o_o
Alle reacties Link kopieren
ik zoek altijd in reviews naar positieve en negatieve puntjes die me interesseren. Vaak is een bepaalde negatieve eigenschap van het product voor mij niet doorslaggevend. "Het voelt goedkoop aan" is een subjectieve mening. Als iemand een meubel niet in elkaar kan krijgen en te weinig schroeven heeft bijvoorbeeld, dan is de kans groot dat hij de gebruiksaanwijzing niet begreep.

maar als iemand in geuren en kleuren vertelt dat het apparaat het na drie keer aanzetten al begaf dan ga ik twijfelen en wil ik er meer van weten. Misschien vergat hij een knop in te drukken, maar misschien ook ging de aan-uitknop écht onaanvaardbaar snel kapot.

in zo'n review zoek ik ook naar aanwijzingen dat hij het product echt in handen heeft gehad; "fantastisch" of "precies wat ik zocht" had net zo goed achterwege kunnen worden gelaten.

een echt negatief punt vind ik een tragere levering dan voorgespiegeld is. Zeg dan waarom iets vermoedelijk drie dagen gaat duren.
een ander negatief punt vind ik een achterwege blijvende track and trace. ik heb meer dan eens meegemaakt dat de verkoper bij de bevestiging vermeldde dat ik een bericht zou krijgen zodra het op de post ging maar dat dit achterwege bleef en het pakje onverwachts ineens toch bezorgd werd. Enorm irritant.

nu ik toch aan het woord ben (over 37 dagen kan het niet meer); laatst wou ik een minitoetsenbordje kopen voor op de bank. Een muis had ik al, maar soms moest ik iets intikken. Ik gebruikte dan de televisie om het beeld te zien. Maar een reviewer zei dat het toetsenbordje niet 100% reageerde wat best kwalijk is als je een beetje op wil schieten. Ik kende dat van vroeger. En dat werd eigenlijk de reden waarom ik aarzelde. Action had alleen maar heel grote toetsenborden en dat was niet de bedoeling. Naderhand bedacht ik dat Windows een "schermtoetsenbord" heeft dus die heb ik in de taakbalk gezet. Het was net voldoende om een www-adres in te tikken. Overigens zit ik niet vaak meer op de bank te computeren, omdat de tv toch te ver weg is voor mijn ogen. De zoom controls helpen dan wel om de tekstleesbaarheid te vergroten.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-06-2021 07:19
53.36% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oemayra schreef:
23-06-2021 01:25
Ja, mij :-D

Ik zie ook dezelfde taalfouten, in meerdere reviews.

Laatst kreeg ik een mail van de verkoper, of ik mijn review wou veranderen.
Hij wou een hoger cijfer, mijn 8 zou zorgen voor een lagere eindscore.
Ik schreef een mailtje terug, dat ik 8 een mooi cijfer vond....om een artikel in een doos te stoppen, en ik daar op school meer voor moest doen.
Zijn antwoord, als ik het cijfer niet wou verhogen of ik dan de review wil verwijderen. :rofl:
Heb Bol laten weten dat ik niet blij ben met dit soort verkopers o_o
Wauw zeg! Niet te geloven! Goed dat je hier melding van hebt gemaakt!

Zelf lees ik ook altijd de reviews, dit is mij nog niet opgevallen maar geloof het gelijk! Ben sowieso steeds minder op bol te vinden omdat ik het irritant vind dat er steeds mee dropshippers op zitten. Die zelfs niet te moeite nemen andere pics te gebruiken dan die ze gebruiken bij Ali daar waar ze het zelf vandaan halen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Reviews die van dezelfde persoon lijken te zijn, dat is me nog niet opgevallen. Wel nu en dan dezelfde vraag, maar dat vond ik dan een heel logische.
Wel bij boeken de laatste tijd ellenlange lappen tekst. Het is geen recensie voor een krant!

En verder eens met Globe83: dropshippers. :@
Je moet echt goed opletten wat je waar zou willen kopen bij bol.

De prijzen zijn soms ook meer dan belachelijk. Je kunt dingen elders soms voor minder dan de helft van de prijs kopen. En dan bedoel ik gewoon bij een andere winkel, niet eens dat het veel goedkoper is bij Ali.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nooit de reviews van één website voor het kopen van een product.

Tweakers bijvoorbeeld leg ik er altijd naast bij elektronica en dan ook reviews op Mediamarkt en Coolblue.

Grote kans dat ik het vervolgens gewoon in een stenen winkel koop, overigens. Of het moet zo idioot zijn qua prijs (Boerenbond vs Bol) dat Bol me 30% scheelt op een broodbakmachine. 120 of 180 euro, dat is wel een stevig verschil, over 5 euro piep ik niet.

Qua verkopers heb ik nog geen klagen gehad. De enige die laat leverde stuurde tussendoor regelmatig "sorry-mails". Sowieso betaal ik altijd achteraf op internet, dus was ik niet bang mijn geld kwijt te zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dropshippers kopen vaak positieve recensies, zolang ze daar door Bol.com niet op betrapt worden. Bol grijpt wel in als ze erachter komen, maar dat duurt soms even.

En dat geldt trouwens voor heel veel recensies op internet, dat ze gekocht zijn. Er zijn zelfs “affiliate marketers” die volledig hun kost verdienen met het aanprijzen van producten van anderen.

Als het om een duurder artikel gaat, is het de moeite waard om wat meer research te doen voordat je koopt.
Alle reacties Link kopieren
En niet alleen dropshippers, ook fabrikanten zetten mensen in die betaald krijgen. Helaas is het systeem zo dat je al jarenlang zonder iets gekocht te hebben, een recensie kan plaatsen. Dát zou moeten stoppen.

De recensies van bol.com neem ik daarom nooit serieus, veel is onzin wat er staat. Als ik iets wil kopen kijk ik bijv ook op coolblue.com en andere sites. Die zijn wel echt.

Jammer dat bol.com dit systeem niet veranderd. Zou al veel schelen.
Valt idd op, ik ben opgehouden met iets bij bol te bestellen. Te vaak gaat het om externe verkopers en/of dropshippers
Alle reacties Link kopieren
nu het toch over bol gaat; ik vind het zoeksysteem tekort schieten. Je zoekt iets en krijgt onverwacht weinig resultaten. Voeg je een woord toe dan krijg je er meer, terwijl dat niet logisch is. Het gaat dan om irrelevante zoekresultaten die alleen maar irritant zijn.

later, als je weer aan het googelen bent, zie je het product toch bij de eerste tien verschijnen. Als titel staat dan woordelijk de tekst die je bij Bol ingetikt hebt, maar het "intelligente" systeem vond dat niet relevant kennelijk. :proud:

dropshippers vind ik niet erg; ik koop meestal alleen producten die de volgende dag, of binnen drie dagen in ieder geval, geleverd worden en de verre dropshippers zitten daar nooit tussen.

valt mij trouwens bij veel van die webwinkels op dat ze met de diensten van een beginnend IT-ertje voor 100 euro miljoenen meer winst hadden kunnen maken.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-06-2021 07:43
25.53% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zelf zelden meer iets op Bol.com. Ze zijn vaak veel duurder dan wanneer je rechtstreeks besteld bij de leverancier. Dat valt mij steeds vaker op.
Alle reacties Link kopieren
Overal worden de recensies beïnvloed door mensen die er belangen bij hebben. Het verbaasd mij dus niet dat zelfde personen de recensies schrijven.

Wat ik echt irritant vindt zijn sommige foto's op zoover. Zoals bijvoorbeeld den hond op een grasveldje. Waarom doen mensen dat? Waarom denken ze dat iemand op een foto van Brutus zit te wachten terwijl ze op zoek zijn naar informatie over een accomodatie?
Bladiebladiebla2016 schreef:
23-06-2021 07:44
Overal worden de recensies beïnvloed door mensen die er belangen bij hebben. Het verbaasd mij dus niet dat zelfde personen de recensies schrijven.

Wat ik echt irritant vindt zijn sommige foto's op zoover. Zoals bijvoorbeeld den hond op een grasveldje. Waarom doen mensen dat? Waarom denken ze dat iemand op een foto van Brutus zit te wachten terwijl ze op zoek zijn naar informatie over een accomodatie?

Hahahahahah! Helemaal mee eens! Ook de onscherpe pics! Of groepsfoto's? Why?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
23-06-2021 07:37
Ik koop zelf zelden meer iets op Bol.com. Ze zijn vaak veel duurder dan wanneer je rechtstreeks besteld bij de leverancier. Dat valt mij steeds vaker op.
Eens. En wat mij ook enorm stoort; dan selecteer je op “laagste prijs” en dan krijg je eerst alle bulk-deals met volumekorting. En dat voor de stomste dingen, want wat moet een mens met 4 wekkers of 3 stofzuigers?
Alle reacties Link kopieren
Dat van die reviews is me nog niet zo opgevallen, maar ik geloof onmiddellijk dat er verzonnen verhaaltjes tussen zitten... enkel positief uiteraard.
Ik ben wel een tevreden klant van Bol.
Wel altijd goed je ogen openhouden, heb laatst iets gekocht wat ik bij toeval bij Bol voor bijna 30 Euro méér aangeboden zag staan.
En ook een keer een groot opblaaszwembad voor de kinderen,, lag bij de Action voor een derde van de prijs die ik bij Bol had betaald... Auwwwww!
O ja dropshippers. Wilde van die maatcups dacht o deze lijken goed. Krijg ik het thuis. Gewoon via Ali en dan niet eens de moeite genomen om QR code en envloppe te wisselen. We konden zo het product zoeken. Ipv 10 euro was het 80 cent.
Terug gestuurd en betere kwaliteit bij Blokker gekocht.

Vroeger kocht ik best vaak bij Bol, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. Lees wel altijd reviews eigenlijk bij alles wat ik koop.
Alle reacties Link kopieren
Was mij ook al opgevallen dat er soms meerdere reviews in dezelfde stijl worden geplaatst. En dit zijn altijd reviews die erg positief zijn en meestal slechts matig onderbouwd. Ik hecht daarom meer waarde aan negatieve reviews en goed onderbouwde positieve reviews.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2021 08:18
Eens. En wat mij ook enorm stoort; dan selecteer je op “laagste prijs” en dan krijg je eerst alle bulk-deals met volumekorting. En dat voor de stomste dingen, want wat moet een mens met 4 wekkers of 3 stofzuigers?
Dit inderdaad, heel irritant!

Veel NL leveranciers die ook via Bol.com willen leveren verhogen hun prijzen met verzendkosten, omdat je via Bol.com al vanaf 20 euro geloof ik 'gratis' moet verzenden.

Ook irritant: als je een artikel googled (Google Shopping) krijg je tegenwoordig alleen nog maar resultaten van Bol, Wish en/of Amazon.

Bol is gewoon de Nederlandse Ali geworden.
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2021 06:59
Dropshippers kopen vaak positieve recensies, zolang ze daar door Bol.com niet op betrapt worden. Bol grijpt wel in als ze erachter komen, maar dat duurt soms even.

En dat geldt trouwens voor heel veel recensies op internet, dat ze gekocht zijn. Er zijn zelfs “affiliate marketers” die volledig hun kost verdienen met het aanprijzen van producten van anderen.

Er is zelfs een nieuwe wet opgesteld tegen nepreviews, je kunt er flinke boetes voor krijgen.
Ik weet niet of die wet al in werking is.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
23-06-2021 06:29
Reviews die van dezelfde persoon lijken te zijn, dat is me nog niet opgevallen. Wel nu en dan dezelfde vraag, maar dat vond ik dan een heel logische.
Wel bij boeken de laatste tijd ellenlange lappen tekst. Het is geen recensie voor een krant!

En verder eens met Globe83: dropshippers. :@
Je moet echt goed opletten wat je waar zou willen kopen bij bol.

De prijzen zijn soms ook meer dan belachelijk. Je kunt dingen elders soms voor minder dan de helft van de prijs kopen. En dan bedoel ik gewoon bij een andere winkel, niet eens dat het veel goedkoper is bij Ali.
Ik heb het veel erger bij Amazon, daar kan ik bijna niets meer vinden dat geen levertijd van meer dan 3 weken heeft en dan weet je al genoeg, dan bestel ik het zelf wel bij Ali.

En idd, sommige dingen zijn overdreven duur maar andere dingen weer niet.
Vond het wel heel lastig om bij bol leuke cadeautjes te kopen voor een kinderfeestje voor onder de €10,-

En mijn stiefzoon krijgt elk jaar een bol.com kaart om schoolspullen van te kopen (stichting leergeld) en dat is ook niet te doen. Pakje van drie schriften voor €12,- een geodriehoek voor €4,-. Echt niet normaal…
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
retrostar schreef:
23-06-2021 07:36
nu het toch over bol gaat; ik vind het zoeksysteem tekort schieten. Je zoekt iets en krijgt onverwacht weinig resultaten. Voeg je een woord toe dan krijg je er meer, terwijl dat niet logisch is. Het gaat dan om irrelevante zoekresultaten die alleen maar irritant zijn.

later, als je weer aan het googelen bent, zie je het product toch bij de eerste tien verschijnen. Als titel staat dan woordelijk de tekst die je bij Bol ingetikt hebt, maar het "intelligente" systeem vond dat niet relevant kennelijk. :proud:

dropshippers vind ik niet erg; ik koop meestal alleen producten die de volgende dag, of binnen drie dagen in ieder geval, geleverd worden en de verre dropshippers zitten daar nooit tussen.

valt mij trouwens bij veel van die webwinkels op dat ze met de diensten van een beginnend IT-ertje voor 100 euro miljoenen meer winst hadden kunnen maken.

Hoe dan? Als dit je overtuiging is en je hebt de kennis en het netwerk, dan zou ik me (als ik jou was) zelf aanbieden bij Bol.com :proud:
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2021 08:18
Eens. En wat mij ook enorm stoort; dan selecteer je op “laagste prijs” en dan krijg je eerst alle bulk-deals met volumekorting. En dat voor de stomste dingen, want wat moet een mens met 4 wekkers of 3 stofzuigers?

Ik ken wel een paar mensen :yes:


On topic: ik bestel meestal alleen boeken bij bol, dus dat scheelt. En dat komt door alle verhalen hier gecombineerd met een gruwelijke hekel aan online (m.u.v. het forum natuurlijk :P ). Dus dank daarvoor!
Waar de rest van de wereld online aankopen hun leven makkelijker vindt maken, vind ik het ingewikkelder (andere risico's, wachten op pakketje, hopen dat het klopt, gedoe met betalingen, oplichters, pfffff. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik lees idd reviews van producten niet alleen bij bol maar kijk ook op andere sites.

Daarnaast koop ik alleen dingen met een korte levertijd. Ik vind bol wel erg handig voor boeken, electronica en muziek maar Lego is vaak weer duur. En als ik niet zeker ben over een product ook vaak bij bol. Want als het niet bevalt is het makkelijk en gratis terugsturen en je kan achteraf betalen. Dan ben je niet eerst twee weken je geld kwijt.
Ook regelmatig gehad dat iets dat niet naar tevredenheid was, ook al was het mijn eigen fout (zoals telefoonhoesjes) je het vaak niet eens terug hoeft te sturen als het van bol zelf is maar je krijgt dan een vervangend product. Ook lossen ze garantieproblemen heel goed op. Dat wordt lastiger als iets van een andere verkoper is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@Retrostar, het is wel een dure, maar Corsair heeft een mooi Bluetooth toetsenbord. Handig ding omdat het geen number pad heeft. Is dus niet breder dan een gemiddelde schoot. Dus je toetsenbord vliegt niet al salto'end van de bank af als je iets te enthousiast tikt zonder het aan de andere kant tegen te houden :D
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
23-06-2021 09:04
Hoe dan? Als dit je overtuiging is en je hebt de kennis en het netwerk, dan zou ik me (als ik jou was) zelf aanbieden bij Bol.com :proud:
ik kan wat javascript en het lijkt mij een bugje van niks. Kwestie van laten zoeken in de paginatitels en key woorden in de pagina's. Nu is het zo dat als je weinig matches krijgt en je voegt toe "dames" dat je dan letterlijk allerlei vrouwen te zien krijgt zonder het logische product waar je naar zocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven