Schoolzomervakantie duurt te lang!!!

28-08-2017 10:19 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante zei dat vroeger (wanneer weet ik niet) de schoolvkantie in de zomer 4 weken duurde.Lijkt me lang genoeg.
Ik merk dat om mij heen de jeugd zich rot verveelt...meesten gaan helemaal niet op vakantie en geen geld om leuke dingen te doen.
Gevolg: vernielingen, blowen en de wat jongere jeugd deurtje bellen en 20 keer heen en weer rennen door de galerij..
Wie heeft die ervaring ook?
Ik heb die ervaring niet. En dat is maar goed ook!!
Als mijn kinderen zich zo zouden gedragen dan zou ik daar heel snel korte metten meemaken!
anoniem_64c50afa19078 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:22
1.06% gewijzigd
Hier in België 2 maanden..van 30 juni tot 1 september. Dat is pas lang.
Het had van mij wel langer mogen duren. 12 maanden ofzo.
Ik studeer zelf nog en ik merk wel dat ik blij ben dat ik nu weer een routine heb, maar ik heb verder geen last van irritante jeugd.
Nou Miedo, over mijn pubers heb je het dus niet. Die hangen, blowen en vernielen niet.....

Van mij mag het nog wel langer duren....
Pantax schreef:
28-08-2017 10:24
Het had van mij wel langer mogen duren. 12 maanden ofzo.
Nou inderdaad, vind het helemaal niet leuk dat de zomervakantie al weer voorbij is.
Zo relaxed! Straks weer in het gareel, op tijd naar bed, op tijd opstaan. Ik verheug me er nog niks op.
Ik vind het vooral raar dat het niet aansluit bij de vakantie van de meeste ouders.
Mijn collega heeft zoveel vrije dagen per jaar op school en mag het zelf indelen, is een experiment. Klinkt erg logisch.
Ik vind de vakantie eerder te kort dan te lang. En de vakantiespreiding achterhaald. Ik zou willen gaan voor acht tot negen weken en dan iedereen tegelijk. Omdat ouders toch moeten overleggen met collega's krijg je vanzelf vakantiespreiding. En dan minder van die kleine vakanties tussendoor.

Hier geen last van kinderen die zich vervelen. Niet mijn eigen niet die van anderen.