Schoolzomervakantie duurt te lang!!!

28-08-2017 10:19 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante zei dat vroeger (wanneer weet ik niet) de schoolvkantie in de zomer 4 weken duurde.Lijkt me lang genoeg.
Ik merk dat om mij heen de jeugd zich rot verveelt...meesten gaan helemaal niet op vakantie en geen geld om leuke dingen te doen.
Gevolg: vernielingen, blowen en de wat jongere jeugd deurtje bellen en 20 keer heen en weer rennen door de galerij..
Wie heeft die ervaring ook?
Ik heb die ervaring niet. En dat is maar goed ook!!
Als mijn kinderen zich zo zouden gedragen dan zou ik daar heel snel korte metten meemaken!
anoniem_64c50afa19078 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:22
1.06% gewijzigd
Hier in België 2 maanden..van 30 juni tot 1 september. Dat is pas lang.
Het had van mij wel langer mogen duren. 12 maanden ofzo.
Ik studeer zelf nog en ik merk wel dat ik blij ben dat ik nu weer een routine heb, maar ik heb verder geen last van irritante jeugd.
Nou Miedo, over mijn pubers heb je het dus niet. Die hangen, blowen en vernielen niet.....

Van mij mag het nog wel langer duren....
Pantax schreef:
28-08-2017 10:24
Het had van mij wel langer mogen duren. 12 maanden ofzo.
Nou inderdaad, vind het helemaal niet leuk dat de zomervakantie al weer voorbij is.
Zo relaxed! Straks weer in het gareel, op tijd naar bed, op tijd opstaan. Ik verheug me er nog niks op.
Ik vind het vooral raar dat het niet aansluit bij de vakantie van de meeste ouders.
Mijn collega heeft zoveel vrije dagen per jaar op school en mag het zelf indelen, is een experiment. Klinkt erg logisch.
Ik vind de vakantie eerder te kort dan te lang. En de vakantiespreiding achterhaald. Ik zou willen gaan voor acht tot negen weken en dan iedereen tegelijk. Omdat ouders toch moeten overleggen met collega's krijg je vanzelf vakantiespreiding. En dan minder van die kleine vakanties tussendoor.

Hier geen last van kinderen die zich vervelen. Niet mijn eigen niet die van anderen.
Vier weken zou ik ook prima vonden, vooral omdat ik maar drie weken heb en man twee. Veel kinderen gaan net als die van ons naar de bso vakantieopvang of grootouders. Ik zou liever 4 weken zomervakantie hebben een dan die andere twee weken nog op een ander moment. Of nog beter.. Flexibel op te nemen!

Onze kinderen vervelen zich gelukkig niet, maar wij hebben ook het budget voor af en toe een uitje en we zijn een week weg geweest. Verder hebben ze voldoende speelgoed.
Gisteren hadden ze een hangdag. We weten niet wat we moeten doen! Heb ze naar de schuur gestuurd om het buitenspeelgoed uit te zoeken. Leg alles wat te kinderachtig is, maar op een stapel voor jullie neefjes. Binnen tien tellen hadden ze een oud beachball setje gevonden, waar ze een uur mee gespeeld hebben.
Eerder gaf ik ze ook wel klusjes (kozijnen schoonmaken, auto wassen), krijgen ze daarna geld voor een doos waterijsjes (zelf te halen bij de supermarkt).

Kortom, af en toe een uitje, af en toe een zetje ter stimulans een dan lukt het wel. Deze week is hun laatste week. Ze gaan nog één dag naar de bso en één dag naar grootouders, de rest van de tijd thuis en dan zit het er alweer op.
Andersom schreef:
28-08-2017 10:29
En dan minder van die kleine vakanties tussendoor.
Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
In Spanje duurt de zomervakantie drie maanden, en hebben ze tussendoor bijna geen vrij. Gevolg: oververmoeide kinderen, een heel jaar lang. Wordt niemand blij van.
Mijn brave pubers lezen (kind1) en gaan naar zwembad vandaag kind2
Zal ze zeggen, dat ze horen te blowen en de gallerij te vernielen.

Echt, ik vind vakantie erg lekker, even geen gedoe elke ochtend. Jammer genoeg zijn de sporttrainingen weer begonnen, dus wel weer op tijd eten etc.
Oh en pubers vooral stimuleren tot een vakantiebaantje ;-)
canvas schreef:
28-08-2017 10:33
Typisch vanuit de ouders geredeneerd. Kinderen hebben die kleinere vakanties ook nodig om even op adem te komen.
In Spanje duurt de zomervakantie drie maanden, en hebben ze tussendoor bijna geen vrij. Gevolg: oververmoeide kinderen, een heel jaar lang. Wordt niemand blij van.
.
Uh nee hoor! Met kleine vakanties bedoel ik dan die twee dagen met Hemelvaart, het lange weekend met Pinksteren, dat soort onregelmatige weken doen kinderen ook niet altijd goed in de maand mei.
Dubbel
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:38
98.21% gewijzigd
Die kleine vakantietjes tussendoor vind ik juist hard nodig.
Mevrouw75 schreef:
28-08-2017 10:37
Die kleine vakantietjes tussendoor vind ik juist hard nodig.
ohja, ze snakken straks weer naar de herfstvakantie
Wanneer is de vakantie dan van 4 naar 7 weken geworden? Hij is nu 6, maar tot een paar jaar geleden 7 in het VO.

Gewoon, nieuwsgierigheid, ik heb mijn ouders er nog nooit over gehoord.
Het was heerlijk rustig op de weg en in het ov, van mij mag het langer duren :proud:
Andersom schreef:
28-08-2017 10:37
.
Uh nee hoor! Met kleine vakanties bedoel ik dan die twee dagen met Hemelvaart, het lange weekend met Pinksteren, dat soort onregelmatige weken doen kinderen ook niet altijd goed in de maand mei.
Ja, die laatste periode is altijd een rommeltje.
Maar goed, het zijn wel weer officiële vrije dagen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:41
7.65% gewijzigd
canvas schreef:
Mijn kinderen (basisschool) hebben die kleine vakanties inderdaad echt nodig. De zomervakantie vind ik aan de lange kant. Vooral omdat je als ouders niet de volledige zes weken vrij kunt nemen, zodat je ze dus toch weer ergens moet onderbrengen. Dan kunnen ze imo net zo goed naar school. Wat me in dit kader ook irriteert zijn de studiedagen. Die zouden in de vele schoolvakanties moeten worden gepland, niet gedurende het schooljaar. Onze basisschool heeft na twee weken les alweer een studiedag ingepland :O Ik ben super tevreden met de school maar dit vind ik echt onbegrijpelijk.

Van vervelende rondhangende kinderen hebben we hier gelukkig geen last. Gewoon buitenspelende kinderen hier die af en toe wat schreeuwen.
die 6 weken stammen nog uit 1900
toen boeren kinderen verlof kregen om te helpen met de oogst
Dus omdat mensen in jouw omgeving falen hun kinderen normaal op te voeden moet het hele land maar korter vakantie? Ik ken ze namelijk niet, die kinderen die wangedrag vertonen omdat de vakantie te lang duurt.
lilalinda schreef:
28-08-2017 10:42
die 6 weken stammen nog uit 1900
toen boeren kinderen verlof kregen om te helpen met de oogst
Dan is die tante van Miedo echt heel oud.

Ik dacht nl dat die 6 weken ook daarom was, maar werd door de tante van Miedo even op het verkeerde been gezet.
canvas schreef:
Dat verschilt per kind. Mijn zoon vindt juist het omschakelen moeilijk. Hij heeft altijd een paar dagen nodig om aan vakantie te wennen en ook weer wat tijd om aan school te wennen. Voor hem is dus minder vakanties maar wel langere vakanties fijner. Dan hoeft hij minder te wennen, verliest minder leertijd en heeft echt iets aan zijn vakanties. Zeker de rommelige weken aan het eind van het jaar vind hij echt niet leuk.
Mijn dochter maakt het niks uit. Die heeft het liefst 12 maanden vakantie :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven