Seat Ibiza of Fiat Punto?
maandag 31 juli 2017 om 20:39
Gaat 'ie weer voor de liefhebbers of kenners 
Wij zoeken een occasion (diesel). We hebben vandaag een proefrit gemaakt in een Seat Ibiza 1.2 Coda uit 2011.
En in een Fiat Punto 1.3 Multijet Evo Easy uit 2012.
De Seat oogde een stukje ruimer en luxer. Hij reed op de snelweg lekker maar maakte bij het optrekken in de eerste versnellingen wel herrie.
De Fiat reed als een zonnetje, alles gaat heerlijk soepel. Heeft wel een kleinere kofferbak.
Iemand ervaringen of tips?
Thanx!

Wij zoeken een occasion (diesel). We hebben vandaag een proefrit gemaakt in een Seat Ibiza 1.2 Coda uit 2011.
En in een Fiat Punto 1.3 Multijet Evo Easy uit 2012.
De Seat oogde een stukje ruimer en luxer. Hij reed op de snelweg lekker maar maakte bij het optrekken in de eerste versnellingen wel herrie.
De Fiat reed als een zonnetje, alles gaat heerlijk soepel. Heeft wel een kleinere kofferbak.
Iemand ervaringen of tips?
Thanx!
maandag 31 juli 2017 om 21:01
maandag 31 juli 2017 om 21:36
Heb een 2 modellen Punto gehad en rij nu een Ibiza..
Toen ik mijn 2e Punto nieuw kocht ( in 2008) heb ik ook gekeken voor een seat Ibiza maar daar kon mijn maxi cosi niet goed in staan op de achterbank en paste mijn kinderwagen niet makkelijk in de kofferbak. Nu heb ik een nieuwe Ibiza. Ik vind hem net iets hipper ogen en qua power is hij net iets pittiger.
Mijn man vond de Punto tot nu toe nog steeds de mooiste auto. Toegegeven ik had een grande Punto sport en er waren er niet veel van dit type in Nederland. Het was zeker een fijne auto.
beide zijn het gewoon goede middenklassers die allebei heel betrouwbaar zijn.
Toen ik mijn 2e Punto nieuw kocht ( in 2008) heb ik ook gekeken voor een seat Ibiza maar daar kon mijn maxi cosi niet goed in staan op de achterbank en paste mijn kinderwagen niet makkelijk in de kofferbak. Nu heb ik een nieuwe Ibiza. Ik vind hem net iets hipper ogen en qua power is hij net iets pittiger.
Mijn man vond de Punto tot nu toe nog steeds de mooiste auto. Toegegeven ik had een grande Punto sport en er waren er niet veel van dit type in Nederland. Het was zeker een fijne auto.
beide zijn het gewoon goede middenklassers die allebei heel betrouwbaar zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 31 juli 2017 om 21:39
Overigens zou ik op basis van jouw gegevens kiezen voor de Punto alleen al omdat hij jonger is. Hoe staat het met de km standen van beide auto's? Zijn ze dealer onderhouden?
Een auto die piept en kraakt zou voor mij al snel afvallen.
Een auto die piept en kraakt zou voor mij al snel afvallen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

dinsdag 1 augustus 2017 om 10:16
We letten inderdaad ook op kilometerstanden. Dat vind ik belangrijker dan leeftijd.
En ik zal navraag doen over de onderhoudshistorie.
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:16
Bedankt voor de tip. Familieleden van ons hebben slechte ervaringen met Opels. Daarom hebben we dat een beetje geskiptteletascha schreef: ↑31-07-2017 21:15Wellicht ook eens kijken naar een opel corsa 1.3 diesel?
Veel aanbod, en daardoor goed geprijsd.

dinsdag 1 augustus 2017 om 18:07
Ik rij sinds 2000 Ibiza diesels. De eerste die ik nieuw kocht beviel prima en de huidige die ik kocht toen hij ruim een jaar oud was ook. Hij is superluxe met stoelverwarming, elektrisch uitklapbare en verwarmbare spiegels, etc. Een aantal van die opties vond ik onzinnig maar ze zaten er nu eenmaal op en oh wat blijken ze fijn in het gebruik.
Deze auto ga ik oprijden tot hij naar de sloop moet (hij is nu bijna 11 jaar oud). Fiat heb ik geen ervaring mee maar Seat kan ik je dus aanbevelen!

Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
dinsdag 1 augustus 2017 om 18:18
Punto diesel niet aan beginnen!!!!! En al helemaal niet met een lage km-stand die dus alleen maar korte stukjes heeft gereden.
Ik heb zelf een Punto diesel gehad. Continue problemen met het roetfilter. Hij heeft zelfs een keer 5! weken in de garage gestaan. Uit ellende heb ik hem na 1,5 jaar al verkocht.
De Seat is technisch exact hetzelfde als de Fabia waar je in geïnteresseerd was, m.a.w.: prima auto. Van alles wat je tot nu toe hebt genoemd zou ik gaan voor de Seat of de Citroën.
Ik heb zelf een Punto diesel gehad. Continue problemen met het roetfilter. Hij heeft zelfs een keer 5! weken in de garage gestaan. Uit ellende heb ik hem na 1,5 jaar al verkocht.
De Seat is technisch exact hetzelfde als de Fabia waar je in geïnteresseerd was, m.a.w.: prima auto. Van alles wat je tot nu toe hebt genoemd zou ik gaan voor de Seat of de Citroën.