Slang heeft gerbil niet gegeten

15-07-2018 17:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-07-2018 12:59
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
98.81% gewijzigd
No way dat ik een levende gerbil aan den slang ging voeren. Het idee alleen al. Arme Gerbil
Nymphetamine_Fix schreef:
15-07-2018 17:51
Serieus ooit gehoord van een kennis. Die kende iemand met een slang en in plaats van een muis had hij een keer een rat te eten gegeven. Resultaat: rat had slang dood geknaagd.

Slangen hebben inderdaad niet iedere dag honger voor zover ik weet, wel zielig voor die gerbil al twee dagen in het terrarium met dat beest, die gerbil is waarschijnlijk op van de stress.

En hell no dat ik de gerbil zou gaan vangen want ik ben doodsbang voor slangen. Echt niet dat ik dat terrarium in ging.
Ik zou niet eens op die slang passen! :idee:
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 18:03
Ja dat is ze zeker :D Ze zegt net dat ze wel eens een slang uit een terrarium heeft getild.

O TO, ik hoor nu de tip dat je met een klerenhanger de kop van de slang kunt weghouden en zo met de andere hand de gerbil moet pakken.
Wauw knap van haar! Thanks
Die slang komt wel goed. Die is alleen maar aan het slapen. :P Ik ben wel bang dat die gerbil bijt, om eerlijk te zijn
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:09
Wauw knap van haar! Thanks
Die slang komt wel goed. Die is alleen maar aan het slapen. :P Ik ben wel bang dat die gerbil bijt, om eerlijk te zijn
Dat zou ik dan wel weer over hebben voor een gerbil redding
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:09
Wauw knap van haar! Thanks
Die slang komt wel goed. Die is alleen maar aan het slapen. :P Ik ben wel bang dat die gerbil bijt, om eerlijk te zijn
De Gerbil bijt niet, zegt ze, maar je moet 'm niet bij de staart pakken want dan knapt de staart af :O of gewoon in een bakje doen.
Ttroeteltje schreef:
15-07-2018 18:09
Ik zou niet eens op die slang passen! :idee:
Ik ook niet want alhoewel ik ze reuze interessant vind ben ik er helaas panisch voor. Toen ik noodgedwongen op bezoek was bij iemand die gifslangen had hebben ze speciaal voor mij handdoeken over het terrarium gelegd zodat ik ze in ieder geval niet zou zien. Maar echt rustig zat ik alsnog niet. Heb ook iemand gekend die een cobra had en na een ontsnappingspoging heeft de eigenaar hem weggedaan na een beet toen hij erop plofte. Geluk dat ze in het ziekenhuis tegengif op voorraad hadden, anders was het traumahelikopter naar Rotterdam of Den Haag geworden.
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:09
Wauw knap van haar! Thanks
Die slang komt wel goed. Die is alleen maar aan het slapen. :P Ik ben wel bang dat die gerbil bijt, om eerlijk te zijn
Trek van die tuinhandschoenen aan. Als ie bijt, voel je het niet.
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:07
Deze reacties . heerlijk :D Ik denk dat ik hem adopteer. Heb zelf thuis nog hamsterspullen staan van mijn hamster die 3 jaar geleden is overleden (en toen zei ik dat ik nooit meer een dier in gevangenschap zou nemen).

Maar goed, niks durven weggooien is soms best handig. Dus meteen via marktplaats een afspraak gemaakt om vanavond een heel klein terrarium van 5 euro over te nemen (heel klein, maar de dierenwinkels zijn al dicht), 't is niet anders toch?

Wel minder dat gerbils groepsdieren zijn. Tweede dilemma
Ja, noem 'm Sneek :heart:

Mijn dochter heeft een terrarium gehad voor Gerbils, dat is een stuk handiger dan een kooi omdat Gerbils veel graven en dat geeft een enorme troep. Leuk een groot leeg aquarium op Marktplaats scoren en dan allemaal huisjes en tunnels in zetten. Mijn dochter heeft er een Vrije school hok van gemaakt met allerlei frutsels ;-D Er woont nu geen Gerbil meer in maar een hamster.
Gerbils hebben wel een partner nodig maar kijk goed uit dat je geen mannetje en vrouwtje neemt, ze zijn nog erger dan konijnen.
Alle reacties Link kopieren
Nymphetamine_Fix schreef:
15-07-2018 18:12
Ik ook niet want alhoewel ik ze reuze interessant vind ben ik er helaas panisch voor. Toen ik noodgedwongen op bezoek was bij iemand die gifslangen had hebben ze speciaal voor mij handdoeken over het terrarium gelegd zodat ik ze in ieder geval niet zou zien. Maar echt rustig zat ik alsnog niet. Heb ook iemand gekend die een cobra had en na een ontsnappingspoging heeft de eigenaar hem weggedaan na een beet toen hij erop plofte. Geluk dat ze in het ziekenhuis tegengif op voorraad hadden, anders was het traumahelikopter naar Rotterdam of Den Haag geworden.
Jeetje, wat eng. Volgens mij is die wat ik nu verzorg 'gewoon' en wurgslang. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n enge gifslangen willen hebben, bah

En ik heb mijn vriend geappt om te vragen om vervoer zodat ik vanavond dat terrarium kan gaan halen. :)
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:16
Jeetje, wat eng. Volgens mij is die wat ik nu verzorg 'gewoon' en wurgslang. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n enge gifslangen willen hebben, bah

En ik heb mijn vriend geappt om te vragen om vervoer zodat ik vanavond dat terrarium kan gaan halen. :)
Ik kan me sowieso niet voorstellen dat iemand slangen wil hebben ;-D los van het feit dat ik zo bang ben vind ik een terrarium ook zielig. Maar goed zal sowieso wel nakweek zijn want slangen uit het wild moet je sowieso niet achter glas opsluiten, die wennen meestal niet en is nog zieliger.

De meesten hebben inderdaad rattenslangen, korenslangen, een boa constrictor of een python.
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 18:16
Ja, noem 'm Sneek :heart:
:heart:

Vind je dochter trouwens steeds stoerder klinken, haha.
Alle reacties Link kopieren
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:09
Wauw knap van haar! Thanks
Die slang komt wel goed. Die is alleen maar aan het slapen. :P Ik ben wel bang dat die gerbil bijt, om eerlijk te zijn
Hahahaha en Ik tijdens dit topic denken dat je bang bent voor die slang. Pak dat beestje gewoon.
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik op een slang zou gaan passen, laat staan als ik dan het terrarium zou moeten openen om levende prooi naar binnen te laten. Echt niet, nog niet misschien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Vind het ook zielig voor zo'n slang. Dat is toch geen huisdier?

Is het ethisch oké om die gerbil wel weer terug naar de winkel te brengen? Ik moedig die fokkerij van die beesten liever niet aan, daarom
lamanzana schreef:
15-07-2018 18:24
Inderdaad. Vind het ook zielig voor zo'n slang. Dat is toch geen huisdier?
Sterker nog, volgens mij mag het gewoon tenzij de diersoort in kwestie bedreigd is. De mensen die ik kende hadden echt geen certificaat of ander bewijs dat ze die dieren konden hanteren dus volgens mij komt het er in de praktijk gewoon op neer dat iedere willekeurige idioot ze kan houden. Zoals die gast met die cobra die ik kende.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-07-2018 18:23
No way dat ik op een slang zou gaan passen, laat staan als ik dan het terrarium zou moeten openen om levende prooi naar binnen te laten. Echt niet, nog niet misschien.
Groot gelijk, voor mij is het ook de laatste keer.

Ik denk dat ik de gerbil vannacht in een terrarium laat (die ik straks ga ophalen) en morgen kijk of ik hem kan terugbrengen naar de dierenwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Nymphetamine_Fix schreef:
15-07-2018 17:58
:rofl:

Ik vind terrariums inderdaad ook zielig. Denk dat die dieren veel gelukkiger zijn als ze gewoon lekker in hun natuurlijke habitat kunnen jagen en rond glibberen en glijden.
Want jij rent ook liever in je blote kont achter een mammoet aan dan al die onnatuurlijke rotzooi uit de supermarkt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat beestje er nu al uit?
Doordat slangen gehouden worden als huisdieren is er een micro bio-industrietje ontstaan met kleine huisdieren. Zo niet nodig en ik haat slangen
Alle reacties Link kopieren
lamanzana schreef:
15-07-2018 17:50
Ja... Mijn kennis wil dat ik het vandaag doe. Volgens mij omdat het dier de slang kan bezeren. Dat heeft hij al die tijd nog niet gedaan dus ik schat dat risico klein, maar ik wil niet in discussie gaan met die persoon daarover.

Dat risico is aanwezig. Een slang van mijn zus is op die manier overleden
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
15-07-2018 19:05
Heb je dat beestje er nu al uit?
Nee, ik moet nog een terrarium hebben

Ik belde net met mijn vriend en hij zei dat we deze gerbil het beste zelf een paar dagen in een terrarium kunnen houden en over een paar dagen opnieuw aan de slang moeten geven? (eigenaar is een maand weg)
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
15-07-2018 19:05
Heb je dat beestje er nu al uit?
Nee, ik moet nog een terrarium hebben

Ik belde net met mijn vriend en hij zei dat we deze gerbil het beste zelf een paar dagen in een terrarium kunnen houden en over een paar dagen opnieuw aan de slang moeten geven?
(eigenaar is een maand weg)
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 19:06
Doordat slangen gehouden worden als huisdieren is er een micro bio-industrietje ontstaan met kleine huisdieren. Zo niet nodig en ik haat slangen
Maar je dochter is er weg van? :D
Als de gerbil de slang dood bijt heb je een terrarium voor de gerbil en van die slang valt wel een leuk handtasje te maken.
Fiorah schreef:
15-07-2018 19:13
Maar je dochter is er weg van? :D
Hahaha, nee die houdt ook niet van slangen maar wel van gerbils :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven