Slipcursus! Maar welke?
maandag 5 januari 2015 om 11:01
Ik wil iemand een slipcursus cadeau doen maar er worden er zo veel aangeboden. Zelfs bij de hema kan je een slipcursus kopen https://tickets.hema.nl/t ... -safety-experience-center
Wie heeft zoiets wel eens gedaan en wat is leuk/aan te raden/moet ik op letten? Liefst een beetje bereikbaar met het OV (wat we hebben wel rijbewijzen maar geen auto) en een beetje in de buurt van Amsterdam/Utrecht. Een beetje reistijd is geen probleem maar liefst dus geen slipcursus in Maastricht of Groningen
Tips?
Wie heeft zoiets wel eens gedaan en wat is leuk/aan te raden/moet ik op letten? Liefst een beetje bereikbaar met het OV (wat we hebben wel rijbewijzen maar geen auto) en een beetje in de buurt van Amsterdam/Utrecht. Een beetje reistijd is geen probleem maar liefst dus geen slipcursus in Maastricht of Groningen
Tips?
Zeg maar Spijker.
maandag 5 januari 2015 om 11:11
Ik heb een cursus gedaan in Zandvoort (bij het racecircuit). Vond het erg zinvol en gelukkig irl niet hoeven te gebruiken maar vind het zeker een aanrader. Station zit er volgens mij op loopafstand.
Ik weet niet of het nog bestaat hoor, is al 12 jaar geleden dat ik die cursus heb gedaan.
Ik weet niet of het nog bestaat hoor, is al 12 jaar geleden dat ik die cursus heb gedaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 5 januari 2015 om 12:44
Het is voor mij al weer heel lang geleden dat ik het gedaan heb. Het was toen een dag van/via de ANWB.
Wat ik mij daarvan herinner, is dat de eerste rondjes/handelingen in de eigen auto waren, zodat de instructeur een beeld had van je omgang met de auto.
De theorie werd afgewisseld met de praktijk.
Groep bestond uit 8 personen, die per 4 in een auto van het centrum gingen.
Als de ene auto de proef deed, kon men in de andere auto van bestuurder wisselen.
Via een headset had de instructeur contact met de auto (bestuurder)
Het eerste ritje met manlijke mede cursist weet ik nog wel.
Hij met z'n rechter hand nonchalant op de pook rijdende, gingen we echt wel op het slip moment behoorlijk in de rondte. Daarna had hij z'n hand wel daar waar die hoorde
Er zat een lunch bij inbegrepen.
Wat mij betreft zou het eigenlijk gewoon verplicht moeten zijn voor het halen van het rijbewijs.
Dan niet zozeer dat je de verschillende soorten slip kan uitvoeren, maar om je bewust te maken dat je de handen op het stuur moet houden.
Er is echt geen tijd om die afwezige 2e hand op tijd bij het stuur te krijgen.
Velen denken dat ze alleen met glad weer in een slip kunnen raken, dat is al een verkeerde gedachte.
Wat ik mij daarvan herinner, is dat de eerste rondjes/handelingen in de eigen auto waren, zodat de instructeur een beeld had van je omgang met de auto.
De theorie werd afgewisseld met de praktijk.
Groep bestond uit 8 personen, die per 4 in een auto van het centrum gingen.
Als de ene auto de proef deed, kon men in de andere auto van bestuurder wisselen.
Via een headset had de instructeur contact met de auto (bestuurder)
Het eerste ritje met manlijke mede cursist weet ik nog wel.
Hij met z'n rechter hand nonchalant op de pook rijdende, gingen we echt wel op het slip moment behoorlijk in de rondte. Daarna had hij z'n hand wel daar waar die hoorde
Er zat een lunch bij inbegrepen.
Wat mij betreft zou het eigenlijk gewoon verplicht moeten zijn voor het halen van het rijbewijs.
Dan niet zozeer dat je de verschillende soorten slip kan uitvoeren, maar om je bewust te maken dat je de handen op het stuur moet houden.
Er is echt geen tijd om die afwezige 2e hand op tijd bij het stuur te krijgen.
Velen denken dat ze alleen met glad weer in een slip kunnen raken, dat is al een verkeerde gedachte.