Snelcursus rijbewijs
maandag 22 augustus 2011 om 13:54
Hoi,
Ik vroeg me af of jullie het aanraden om je rijbewijs te halen met een snelcursus. Ik heb verder geen ervaring met auto rijden. Ik heb al veel op internet gekeken. Zie dat veel mensen het juist een aanrader vinden en andere weer niet. Dus vroeg me af wat jullie ervan vinden. ANWB is best wel duur. Ervaring??
Ik vroeg me af of jullie het aanraden om je rijbewijs te halen met een snelcursus. Ik heb verder geen ervaring met auto rijden. Ik heb al veel op internet gekeken. Zie dat veel mensen het juist een aanrader vinden en andere weer niet. Dus vroeg me af wat jullie ervan vinden. ANWB is best wel duur. Ervaring??
maandag 22 augustus 2011 om 14:08
maandag 22 augustus 2011 om 14:10
Het lijkt me niet echt veilig om het verkeer in te gaan met alleen een snelcursus op je naam. Er komt bij autorijden heel veel meer kijken dan alleen de techniek. Heel veel in het verkeer gaat over anticiperen en dat moet je in de vingers krijgen. Een paar maanden goede rijlessen volgen lijkt me dan ook echt het verstandigst.
maandag 22 augustus 2011 om 14:18
maandag 22 augustus 2011 om 14:30
maandag 22 augustus 2011 om 14:34
quote:mali30 schreef op 22 augustus 2011 @ 14:30:
"daydream, 3 minuten geleden
Ik stap dan echt niet bij iemand in de auto. Ik wacht eerst een jaar voordat ik dat doe. Ervaring komt pas later."
Ja maar dat geldt toch ook voor iemand die in 3 maanden het rijbewijs haalt?In dat geval wacht ik een half jaar
"daydream, 3 minuten geleden
Ik stap dan echt niet bij iemand in de auto. Ik wacht eerst een jaar voordat ik dat doe. Ervaring komt pas later."
Ja maar dat geldt toch ook voor iemand die in 3 maanden het rijbewijs haalt?In dat geval wacht ik een half jaar
maandag 22 augustus 2011 om 14:43
Vaak doen ze bij een rijschool een soort van "Intest" om te zien of je talent genoeg hebt voor een snelcursus. Ik denk dat je wel wat gevoel moet hebben voor autorijden om zo'n cursus tot een succes te maken. Ik zou het denk ik niet gekund hebben: a ben ik geen natuurtalent op het gebied van autorijden en b 4 uur achter elkaar autorijden vind ik te vermoeiend. Vooral toen ik leste, omdat er zoveel nieuwe informatie op je afkomt.
maandag 22 augustus 2011 om 15:18
Ik denk dat een snelcursus zijn voor en nadelen heeft en dat het ook echt per persoon afhankelijk is of het wat voor je is. Je rijdt bij zo'n snelcursus op één dag veel uren achter elkaar en je krijgt heel veel informatie tegelijk. Je meot in staat kunnen zijn om dat allemaal op te kunnen slaan en om te kunnen zetten in acties. Voor sommige mensen zou dat te intensief kunnen zijn.
Ook sluit ik me aan bij wat al eerder gezegd is. Autorijden is iets wat je vaak moet doen omdat het echt gaat om ervaring krijgen en je weg te leren vinden in het verkeer. Hoe vaker je dat doet, hoe beter je zal kunnen rijden. Het is wel zo dat je misschien met zo'n snelcursus het aantal uren in een paar dagen stopt ipv verspreid over maanden. maar voor sommigen kan zo'n snelcursus te intensief zijn.
Ik zou gewoon kijken naar jezelf, ben jij iemand die zich langere tijd (een paar uur) echt intensief kan concentreren en kan leren. Je zit namelijk in het verkeer en je MOET je echt die 5 uur dat je les hebt 100% concentratie hebben. Ben jij iemand die inzicht heeft in het verkeer, iemand die snel leert. Dan zou het best iets voor jou kunnen zijn.
Ik hoor graag wat je besloten hebt, ben nieuwsgierig.
Ook sluit ik me aan bij wat al eerder gezegd is. Autorijden is iets wat je vaak moet doen omdat het echt gaat om ervaring krijgen en je weg te leren vinden in het verkeer. Hoe vaker je dat doet, hoe beter je zal kunnen rijden. Het is wel zo dat je misschien met zo'n snelcursus het aantal uren in een paar dagen stopt ipv verspreid over maanden. maar voor sommigen kan zo'n snelcursus te intensief zijn.
Ik zou gewoon kijken naar jezelf, ben jij iemand die zich langere tijd (een paar uur) echt intensief kan concentreren en kan leren. Je zit namelijk in het verkeer en je MOET je echt die 5 uur dat je les hebt 100% concentratie hebben. Ben jij iemand die inzicht heeft in het verkeer, iemand die snel leert. Dan zou het best iets voor jou kunnen zijn.
Ik hoor graag wat je besloten hebt, ben nieuwsgierig.
maandag 22 augustus 2011 om 18:22
Bedoel je met een snelcursus 10 dagen? Of 8-10 weken? Ik ben ergens in juni begonnen en heb vandaag m'n rijbewijs gehaald. Heb zo'n 45 uren gereden (totaal).
Ik zou zelf niet snel kiezen voor een cursus van 10 dagen, gewoon omdat je dan helemaal kapot bent, je kunt de lessen niet goed laten 'bezinken' en daardoor zakken er veel mensen. Denk dat je slagingskans kleiner is met zo'n snelcursus.
8-10 weken is te doen, je kunt dan na elke les even lucht happen en uitrusten.
Ik zou zelf niet snel kiezen voor een cursus van 10 dagen, gewoon omdat je dan helemaal kapot bent, je kunt de lessen niet goed laten 'bezinken' en daardoor zakken er veel mensen. Denk dat je slagingskans kleiner is met zo'n snelcursus.
8-10 weken is te doen, je kunt dan na elke les even lucht happen en uitrusten.