Spendeer je niet te veel tijd op het Viva Forum?

01-07-2020 01:18 107 berichten
Het viel me op dat ik soms meer tijd doorbreng op dit forum dan ik zou willen (zeker sinds het coronavirus).

Een goede discussie kan leuk zijn en ook heel leerzaam (zowel voor jezelf, als voor de ander, als voor een derde die stilletjes meeleest zoals ik altijd doe). Of het nu gaat over iets maatschappelijks, of over bijv. het leeftijdsverschil in de liefdesrelatie van een TO. Maar soms kan je er ook te veel in betrokken raken, jezelf erin verliezen, en kan het leiden tot negatieve emoties. Ik weet in ieder geval dat ik daar erg vatbaar voor ben. Onderstaande plaatjes resoneerden in ieder geval erg bij mij.

Ik zie bovendien soms dat mensen niet vriendelijk reageren, boos worden, ruzie maken, berichten verkeerd lezen, niet inhoudelijk reageren, of meningen neerzetten die volstrekt onredelijk lijken en mij de hoop in de mensheid doen verliezen (zoals toen iemand zei dat ze hoopte dat er een paar miljard mensen zouden sterven aan corona).
(zelfs tijdens het schrijven van dit bericht zie ik alweer op tegen alle cynische en negatieve reacties die ik waarschijnlijk ga krijgen, van o.a. mensen die zich aangevallen voelen, die dit allemaal overdreven dramatisch gezeur vinden, of die niet inzien dat ik alleen maar probeer te helpen (zie volgende alinea waarin ik dit verder toelicht)).

(dat is overigens niet iets specifieks van dit forum, maar vrij algemeen op het internet, of misschien zelfs iets typisch van de huidige tijd. Het meeste op dit forum is overigens positief; ik weet van mezelf dat ik soms wat te gevoelig ben met dit soort dingen)

Ik denk dat het in het algemeen goed is soms even stil te staan bij de manier waarop je je leven besteedt en hoe je er invulling aan geeft. Dit is tenslotte het enige leven dat je hebt. Als je verder gelukkig bent met hoe je je vrije tijd besteedt (bijv. hier op het forum), dan moet je daar uiteraard vooral mee doorgaan. Maar ik merk dus voor mijzelf dat hier voor mij nog wat winst te behalen valt, en aangezien er misschien anderen zijn die net als ik onbewust en langzaam maar zeker in een patroon zijn beland waar ze eigenlijk niet echt gelukkig van worden (of terwijl ze op z'n minst dingen te doen hebben die ze leuker vinden), besloot ik dit topic aan te maken. Misschien help ik er iemand mee. Maar nogmaals, als je jezelf hier niet in herkent, trek je dan uiteraard niets aan van deze post.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_378512 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 01:56
5.27% gewijzigd
*Hestia* schreef:
01-07-2020 17:42
Hier word ik weleens zo moe van dat ik even ga liggen.
Hoef je niet te werken dan?
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
01-07-2020 08:53
Het enige wat ik soms jammer vindt is dat het wel iets meer divers mag. VF wordt wel een beetje geregeerd door modaal en de, sociaal maatschappelijke, lagere klasse. Alles wat flink boven modaal zit moet eigenlijk zijn mond houden want die weten niets en zijn opscheppers die hun geld aan voedselbank moeten geven. Heel vermoeiend soms.
Je zit ernaast:
"De gebruikers – 70 procent vrouw, middelbaar tot hoogopgeleid, en, gezien de inlogpiek na kinderbedtijd, vooral werkende ouder "

Hele artikel :-D
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/29/vi ... 421-a40316

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 15:28
Reden: verwijderd vanwege betaalmuur
0.61% gewijzigd

TO, veel plezier met de tijd die je nu hebt, doordat je niet meer forumt hier. Doe er iets leuks mee.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
01-07-2020 17:45
Ik lees dan juist weer vaak dat iedereen hier een ton op de bank heeft en allemaal hoogopgeleide tweeverdieners zijn. Welke pijler lees jij?
Nou ja, dat dus.

Geronimo heeft wrsch een miljoen 'op de bank'.
Dan valt het hier idd een beetje tegen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
01-07-2020 08:04
Oh dat geloof ik, als het over specifieke onderwerpen gaat waarbij je elkaar vindt.

Ik lees hier zelf vooral in de relaties en kinderen pijlers. Daar is het echt ramptoerisme. Doe ik zelf dan ook aan mee hoor, want het is wel smeuig en je wordt er een beetje in meegezogen, maar vind dat eigenlijk achteraf nooit fijn.

Dus ik gooi Viva weer dicht komende dagen ;)
Ach, zolang je je er niet in vermengd en alleen meeleest, kan er niet veel misgaan :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
01-07-2020 18:04
Je zit ernaast:
"De gebruikers – 70 procent vrouw, middelbaar tot hoogopgeleid, en, gezien de inlogpiek na kinderbedtijd, vooral werkende ouder "

Hele artikel :-D
https://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/29/vi ... 421-a40316
Ik kan het artikel niet lezen :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
01-07-2020 18:27
Ik kan het artikel niet lezen :(
Aangepast

Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
01-07-2020 18:29
Aangepast
Dankje :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
01-07-2020 18:36
Dankje :)
Nou niet echt.
Wat een lap tekst
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-07-2020 18:39
Nou niet echt.
Wat een lap tekst
Dat wel ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
01-07-2020 18:36
Dankje :)
Graag gedaan :)

Dat is wel een héél oud artikel.
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
01-07-2020 17:52

Hoef je niet te werken dan?


Alsof dat er iets mee te maken heeft 🙃
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 19:16
Dat is wel een héél oud artikel.
Idd, het woord forumfossielen wordt niet eens in het woordenboek omschreven. Ik denk dat het nog wel klopt verder,behalve dan dat er meer fossielen zijn nu.

Mozza schreef:
01-07-2020 20:39
Idd, het woord forumfossielen wordt niet eens in het woordenboek omschreven. Ik denk dat het nog wel klopt verder,behalve dan dat er meer fossielen zijn nu.
Forumfossiel is nog ouder.
Ik denk dat het wat meer gemiddeld is wat opleidingsniveau betreft. Vraag me ook af of die cijfers nog overeenkomen met die van nu.
Alle reacties Link kopieren
"Vrouwen, en een enkele man, die zestig berichten per etmaal posten...." Beginners.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Klapstoel.
Die was ik vergeten.
Terwijl ik dat in één of ander “ennupikkenwehetnietlanger, wegaanwelnaaronseigenforum” forumpje nog als Nick gehad heb :D
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 20:47
Forumfossiel is nog ouder.
Ik denk dat het wat meer gemiddeld is wat opleidingsniveau betreft. Vraag me ook af of die cijfers nog overeenkomen met die van nu.
Kun je nagaan.

Ik ben aan het zoeken naar wat actuelere info, maar zonder succes.

Vanaf wanneer ben je een forumfossiel ?
clivia52 schreef:
02-07-2020 09:50
Vanaf wanneer ben je een forumfossiel ?
Als je vanaf de start hier forumt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iedereen nog net zo zuur of vals als voor corona. Of lief.
Alle reacties Link kopieren
Is TO nou weg? Was eerst nog chocosushi, nu anoniem.

Ow mosterd
toulouse74 wijzigde dit bericht op 02-07-2020 13:41
Reden: mosterd
10.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
02-07-2020 09:50
Vanaf wanneer ben je een forumfossiel ?
Als je hier eerder was dan Yasmijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-07-2020 20:55
Als je hier eerder was dan Yasmijn.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
En als je kan zeggen dat het hier vroeger leuker was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven