spinnen-feit/fabel

31-08-2016 08:04 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Precies een week geleden trof ik in de douche zo'n vies dik exemplaar aan, na een hele rondedans hij rechts ik links enz heb ik hem kunnen overmeesteren.Zie ik vanmorgen in de keuken weer zo'n apparaat

Nu heb ik weleens gehoord dat als er 1 spin zit,dat de 2de enkele dagen later te voor schijn komt,na mijn ervaring zeg ik 't klopt of is dat toeval?
quote:SallySpectra schreef op 31 augustus 2016 @ 11:12:

[...]

Nee, ze leggen eitjes in je oor. Dat weet iedereen.klopt, ik heb er gisteren nog wat uitgepeuterd met een wattenstaafje. Ze stonden op het punt van uitkomen. Ik heb wel eens gehad dat ze dan door je trommelvlies naar binnen kruipen. Dat is geen pretje. Heb je wel eens migraine gehad? Nu dan, dit is de oorzaak. Het enige dat helpt is veel alcohol.
Huisspinnen leven doorgaans alleen.

Ik was ook heel bang voor ze, alleen voor huisspinnen. Vogelspin vasthouden heb ik bijv geen moeite mee. Bij mij zit het erin dat huisspinnen snel zijn en ze je laten schrikken.

Iig, mijn man had een keer een heel grote gevangen en onder een glas gezet. Die heb ik ook uitgebreid bestudeerd, veilig door het glas. En er zat er een keer eentje in de wieg van mijn jongste dochter die ik wel weg moest halen.. Alleen. Door nu rustig te ademen, langzaam te bewegen en niet te panikeren ben ik voor een deel over de angst heen.

Andere spinnen vind ik niet erg, die mogen hier gerust zitten.
Ja dat kan kloppen, want in je huis zitten gemiddeld 1500 spinnen.
vogelspinnen lijken meer op hamsters dan op spinnen.
very metal
quote:Birdynumnum schreef op 31 augustus 2016 @ 11:10:

[...]

Nou ja, die vliegen en muggen vangen ze middels een web. Dus dat doen ze in ieder geval. Webben spinnen. Die ik weer op moet stofzuigen. En de gevangen vliegen en muggen worden ook, na vertering, weer deels uitgepoept. In huis. Dus niks doen, mwoah.

Er zijn van die kleine springspinnetjes (zien eruit als een kreeftje, vind ik niet eng) die bespringen een vlieg! Maken dus geen web.

Muggen hebben wij amper binnen, kan me niet voorstellen dat de spinnen daarvan kunnen leven De spinnen, die zich verstoppen onder bank en in hoeken en gaten, daar komen helemaal geen muggen! Die grote moeten van mij weg. Hoppa, de deur uit. Er zijn plekken in de tuin waar ik inderdaad niet durf te komen
Later is nu
quote:Woldertje schreef op 31 augustus 2016 @ 11:18:

Ja dat kan kloppen, want in je huis zitten gemiddeld 1500 spinnen. waar heeft dat onderzoek plaats gevonden?
very metal
quote:Dreamer schreef op 31 augustus 2016 @ 11:18:

[...] Er zijn van die kleine springspinnetjes (zien eruit als een kreeftje, vind ik niet eng) die bespringen een vlieg! Maken dus geen web.

Muggen hebben wij amper binnen, kan me niet voorstellen dat de spinnen daarvan kunnen leven

Springspinnetjes niet nee, maar die leven over het algemeen buiten. Komen alleen per ongeluk naar binnen.

En bij gebrek aan muggen vinden huisspinnen andere spinnen ook erg smakelijk. Dus werken ze eigenlijk mee aan het verminderen van spinnen in huis.
Ik heb een territoriale springspin op mijn balkon, beetje irritant. Elke keer als ik er ga zitten, komt hij poolshoogte nemen. Eerst achter mij langs kruipen, dan voor mij langs. En altijd als ik er een beetje a-relaxed van word, springt ie op mijn stoel. Dan krijgt hij een veeg van me.

10 minuten lang is ie dan verdwenen en dan zie ik hem vanuit mijn ooghoek weer met zijn volgende patrouille-rondje beginnen. Met dat creepy zijwaartse loopje van hem, en die 8 geniepige oogjes.

Maar doodmaken nee, want hij zit er volgens mij al langer dan ik, en bijten heeft ie nog nooit gedaan
quote:S-Meds schreef op 31 augustus 2016 @ 10:57:

die dikke zwarte leven in kolonies, vaak in de kruipruimte van je huis. Als er eentje verdwijnt gaan de anderen op zoek. en ze zullen boos zijn, heel boosquote:S-Meds schreef op 31 augustus 2016 @ 11:16:

[...]

klopt, ik heb er gisteren nog wat uitgepeuterd met een wattenstaafje. Ze stonden op het punt van uitkomen. Ik heb wel eens gehad dat ze dan door je trommelvlies naar binnen kruipen. Dat is geen pretje. Heb je wel eens migraine gehad? Nu dan, dit is de oorzaak. Het enige dat helpt is veel alcohol. Dat verklaard bij sommige mensen wel het een en ander.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:MissFields schreef op 31 augustus 2016 @ 11:49:

Ik heb een territoriale springspin op mijn balkon, beetje irritant. Elke keer als ik er ga zitten, komt hij poolshoogte nemen. Eerst achter mij langs kruipen, dan voor mij langs. En altijd als ik er een beetje a-relaxed van word, springt ie op mijn stoel. Dan krijgt hij een veeg van me.

10 minuten lang is ie dan verdwenen en dan zie ik hem vanuit mijn ooghoek weer met zijn volgende patrouille-rondje beginnen. Met dat creepy zijwaartse loopje van hem, en die 8 geniepige oogjes.

Maar doodmaken nee, want hij zit er volgens mij al langer dan ik, en bijten heeft ie nog nooit gedaan Ah, wat schattig! Heb je 'm ook een naam gegeven?
quote:-Isabella- schreef op 31 augustus 2016 @ 08:13:

[...]

Ik denk altijd dat ze heel snel weer naar binnen rennen Doen ze ook. Spinnen keren graag terug naar de plek waar ze zaten. Gelukkig ben ik niet bang voor spinnen en zijn ze zeer nuttig.
't Is al met al een heel gedoe
Ik ben niet bang voor spinnen, maar ik vind ze lastig in mijn huis.

Spinnenpoep is vies en lastig te verwijderen.

Laat je het langer zitten omdat je het niet direct door hebt, dan vreet het zelfs in hout, etc.

Ze maken webben en dat vind ik ook niet fijn aan mijn plafond.

Dus hoe nuttig ze ook zijn, ik zie ze toch als ongedierte die ik niet in mijn huis wil hebben.
quote:Fresiaatje schreef op 31 augustus 2016 @ 09:30:

Missmanhattan, heb het overwogen. Heb ooit een ongeluk gemaakt door zon beestje. Maar weet hoe die behandeling gaat en ik trek het niet om blootgesteld te worden aan spinnen.

Ik check altijd en overal waar ik ben/zit/loop/sta op spinnen. Steek nooit zomaar mijn hand ergens in. Kijk altijd omhoog als ik deur binnen ga, achter toilet/bed/bank etc. Anders kan ik niet rustig zitteb. Schuur en zolder zijn off limits... No way dat ik daar binnen ga. Bij hoge nood ren ik naar binnen met een capuchon op. Triest wel maar weet niet beter. Al mijn hele leven zo. Ouders zijn er niet bang voor en voor ik die angst had wat ik me kan herinneren niks naars meegemaakt.

Erg he. Ja ik herken het. Zou er ook iets mee moeten, anders breng ik het over op mijn zoontje.

Ze zitten nu echt overal voor mijn gevoel. Tijd voor horren voor de ramen

Iemand daar trouwens een goedkope tip voor. Die dingen zijn zo duur joh.
Ik heb last van een spin die steeds een web maakt precies in mijn schuurdeur.

Ik haal steeds dat web weg en zij maakt hem er wer aan.

Heb spin ook al verderop neergezet, maar hielp ook niet.

Vind dat web vies
quote:missmanhattan schreef op 31 augustus 2016 @ 19:24:

[...]

Erg he. Ja ik herken het. Zou er ook iets mee moeten, anders breng ik het over op mijn zoontje.

Ze zitten nu echt overal voor mijn gevoel. Tijd voor horren voor de ramen

Iemand daar trouwens een goedkope tip voor. Die dingen zijn zo duur joh.Gewoon bij xenos ofzo. Of action. Geen idee, ik woon zelf in Duitsland en koop ze bij de drogist, kosten twee euro. Is een soort zelfklevende klitteband die je in het kozijn plakt en daar gaat het gaas tegenaan. Ik koop dat gewoon elk jaar nieuw. Ideaal tegen spinnen, muggen, vliegen, motjes en de buurkater.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Thanks!
Ik ben panisch voor spinnen, denk altijd als ik er een verpletter: morgen komt zijn vader hem zoeken en die is 2 x zo groot
Huisgenoot heeft vorige week 1 door het doucheputje proberen te spoelen, niet gelukt: heeft zich met zijn 8 poten vastgeklemd aan de binnenkant en zat 2 dagen later in het douchegordijn.
Spinnen kunnen zwemmen... (meen ik gelezen te hebben).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik weet niet of het een feit of een fabel is, maar ik heb ooit ergens gelezen dat spinnen niet graag over mensen heenlopen, omdat onze huid te warm is voor hun pootjes. Het zou zelfs pijnlijk zijn voor de spin. Ik geloof dit graag, want dat betekent dan ook dat ze niet over je hoofd lopen in je slaap en je ze dus ook niet opeet.

Ik ben niet bang voor spinnen, zet ze ook altijd braaf buiten als ik ze in huis vind. (Tenzij de honden de spin eerder zien...dan is ie al plat voor ik erbij kan komen..)

Toch vind ik ze in je slaap eten wel een vies idee, en als kind durfde ik zelfs een tijdje niet te gaan slapen nadat ik die fabel had gehoord en was bang dat ik erin zou stikken. Dus ik wil het graag geloven ;)
Spinnen schijnen een levenslang liefdespaar te vormen. Daarom zijn er altijd twee van de dezelfde soort/formaat in elkaars buurt.

Als je een spin dood maakt, maak je dus een andere spin levenslang ongelukkig. Wil je dat op je geweten hebben?
quote:SallySpectra schreef op 31 augustus 2016 @ 11:07:

[...]

Klopt, ik zou maar oppassen.

Ze hebben het geheugen van een olifant en zijn nogal wraakzuchtig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb dankzij dit topic net ontdekt dat sommige spinnen in Nederland inderdaad pijnlijke beten kunnen veroorzaken, zoals: de waterspin, deze spin leeft onder water en weeft onder water ook haar web, tussen de waterplanten (pijnlijke beet), de rood-witte celspin (erg pijnlijke beet) en de spoorspin (misselijkheid en duizeligheid).

Ik wist dat dus niet en heb het nog nooit meegemaakt dat ik werd gebeten door een spin volgens mij.

Ook niet gehoord van mensen uit mijn omgeving.

Ik heb het maar even opgezocht: er leven gemiddeld 130 spinnen op 1 vierkante meter.
Ik kwam er vanmorgen achter dat ik vannacht op een spin ben gaan liggen . Het is de spin slecht bekomen, dat wel.
Ik vind hier dingen van.
Brr ik krijg de kriebels van dit topic. Doodsbang ben ik voor spinnen. Als ik er 1 zie blokkeer ik helemaal en durf ik bijna niet te bewegen. Wanneer mijn man dan niet thuis is bel ik de buren of ouders om de spin weg te laten halen. Eigenlijk zou ik er ook iets mee moeten doen ivm kind maar ik hoef die zwarte grote huisspin ook niet op mijn hand te hebben. 3 jaar geleden wel een vogelspin op mijn hand laten lopen; geen probleem maar vogelspinnen kom je niet tegen in huis dus is niet eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven