Spirituele kerst? ;-)

19-12-2015 18:33 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen zoeken? Ik ben een alleenstaande ouder en heb de hele volgende week (van maandag t/m zondag, inclusief de kerstdagen) voor mezelf. Zonder kinderen. Heerlijk. Ik heb expres alles afgehouden, geen afspraken gemaakt want ik wil deze volle week volledig voor mezelf houden. En echt ten volle uitbuiten.

Ik heb een heel druk jaar achter de rug; kids, werk, familieomstandigheden, huishouden, klussen in huis enz., iedereen en alles slorpte mij op en nu is het me-time. Ik voel enorm de behoefte aan ontspanning. Ook wil ik me graag meer verdiepen in spiritualiteit. Deze interesse is er al veel langer maar nooit ''de tijd en de rust gevonden'' om hier eens iets mee te doen.

Ik wil echt graag leren tot rust te komen/ rust te vinden. Stilte. Soberheid. Ik zou bijv. wel graag een aantal dagen in retraite willen. Of een aantal dagen die volledig in het teken staan van yoga. Of meditatie. Zijn er volgende week dit soort workshops of meerdaagse trainingen ergens? Mag ook over de grens, als het maar met de auto te bereizen is. Kuuroord? Detoxen? Ontspanning. Welness..

Wie is hier een beetje in thuis en kan me helpen zoiets te vinden.

Alvast hartelijk dank voor alle tips want zelf raak ik verdwaald in mijn zoektocht op internet naar zoiets..
Je hebt trainingen zat, geen idee of dat deze week ook nog is.

Ik ben wel is naar een yoga weekend geweest in Terschelling, is me goed bevallen.

Je kan ook de stilte opzoeken in het klooster

Meditatie week heb je, ergens in de buurt van Zwolle dacht ik zit een goede.

Ik denk overigens dat je wat aan de late kant bent
Retraite kan op veel plekken hoor. Gewoon Googlen en bellen.

Als je dat graag wil dan nu in actie komen en doen. Nu heb je de kans.

Geniet ervan!
https://www.kloosterhuissen.nl/kloostergasten/

Dit lijkt mij best eens fijn.

Boeken / e-reader mee. Fijne muziek mee (plus koptelefoon).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een klooster is gaaf, ik heb er wel eens een dagje meegelopen. Compleet met missen en zingen en zo, heerlijk. Ik zou het ook wel een week uithouden daar, maar de kinderen zien me aankomen met kerst .
Ja, hier net zo. Man en kind zeggen mij wat anders als ik een week verdwijn van de radar. Maar ik geloof dat het voor iedereen zo nu en dan aan te raden is.
En anders een midweek in het huisjespark in je eentje? Daar heb je wel TV, restaurant etc in de buurt en kun je je terugtrekken. Ook een optie.
quote:aife schreef op 19 december 2015 @ 18:50:

Je hebt trainingen zat, geen idee of dat deze week ook nog is.

Ik ben wel is naar een yoga weekend geweest in Terschelling, is me goed bevallen.

Je kan ook de stilte opzoeken in het klooster

Meditatie week heb je, ergens in de buurt van Zwolle dacht ik zit een goede.

Ik denk overigens dat je wat aan de late kant bent

Bedankt voor je reactie. Aan de hand van jouw tips ga ik hierop googelen en dan vind ik het niet

Ik kom dan echt van de ene site op de andere en raak de weg kwijt. En als ik al wat vind is het inderdaad vanaf januari 2016. Zou ik dan echt te laat zijn.. Ik hoop het niet!
quote:Troelalaaaa schreef op 19 december 2015 @ 18:53:

Retraite kan op veel plekken hoor. Gewoon Googlen en bellen.

Als je dat graag wil dan nu in actie komen en doen. Nu heb je de kans.

Geniet ervan!

Bedankt voor deze positieve reactie. Ik moet dus gaan bellen.. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik vind het (nog) wel eng..

Maar ik moet inderdaad actie gaan ondernemen, anders gebeurt het (weer) niet.
Weet je ik kijk wel ff of ik nog wat kan vinden
quote:Troelalaaaa schreef op 19 december 2015 @ 19:07:

En anders een midweek in het huisjespark in je eentje? Daar heb je wel TV, restaurant etc in de buurt en kun je je terugtrekken. Ook een optie.Nee, van dit idee word ik een beetje somber eerlijk gezegd. Ik weet ook niet waarom..
https://www.kloosterhuiss ... ramma.php?programmaID=941
quote:Snoesje666 schreef op 19 december 2015 @ 18:59:

https://www.kloosterhuissen.nl/kloostergasten/

Dit lijkt mij best eens fijn.

Boeken / e-reader mee. Fijne muziek mee (plus koptelefoon).Bedankt Snoesje, een link, daar kan ik wat mee! En jouw tips zijn ook leuk alleen ik heb geen e-reader en wil geen muziek haha. Maar lief meegedacht, ik ga jouw link verder onderzoeken!
Omdat bungalows met kerst renteduur en allang volgeboekt zijn?

Koop een meditatieboek en gooi een dekentje over je tv. Maak een ochtendwandeling als de zon net opkomt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Geen idee of ze nog plek hebben en of dit je aanstaat
quote:Fenrir-Greyback schreef op 19 december 2015 @ 19:04:

Een klooster is gaaf, ik heb er wel eens een dagje meegelopen. Compleet met missen en zingen en zo, heerlijk. Ik zou het ook wel een week uithouden daar, maar de kinderen zien me aankomen met kerst .Ja dat klinkt leuk. Een klooster met missen en zingen e.d., dat spreekt mij ook aan!
quote:aife schreef op 19 december 2015 @ 19:19:

https://www.kloosterhuiss ... ramma.php?programmaID=941Joepie, dank je! Ik ga kijken hoor!
quote:Monatala schreef op 19 december 2015 @ 19:20:

Omdat bungalows met kerst renteduur en allang volgeboekt zijn?

Koop een meditatieboek en gooi een dekentje over je tv. Maak een ochtendwandeling als de zon net opkomt.Je hebt gelijk Monatala, alleen leert de ervaring mij dat als ik thuis blijf, ik toch hier aan het klussen sla (er moet nog een en ander gebeuren en ik heb nu de tijd..) en om mezelf hiertegen te beschermen kan ik beter weg gaan. Daarbij lijkt het me wel leuk om met gelijkgestemden te zijn, ook al wordt er misschien niet veel gepraat ter plekke..
Ik ben in dat klooster geweest, was erg mooi en bijzonder. Ik dacht er ook meteen aan toen ik je openingspost zag, ik denk dat dit erg passend is!
https://www.spadreams.nl/body-en-soul/m ... -vakantie/

Is wat ver weg maar misschien ook nog een idee
Leuk, je leeft helemaal op van het idee dat de tip van aife de goede is. Dan ben je er ook klaar voor en gun ik je dat het lukt.

Eigenlijk lijkt me dat dit zou moeten lukken juist met deze dagen..........

Duim voor je.
Hee grappig, snoesje en aife, ik kom bij jullie links op dezelfde pagina uit! Dan moet het wel goed zijn toch..!!
Verder kan je prima thuis mediteren, koop een meditatie cd en een paar goede boeken over en je kan je prima thuis vermaken
quote:inky12345 schreef op 19 december 2015 @ 19:25:

Hee grappig, snoesje en aife, ik kom bij jullie links op dezelfde pagina uit! Dan moet het wel goed zijn toch..!! Hahaha dat is ook toevallig
Als ik het zo lees past het klooster goed bij jou. Ik vermoed dat ze daar wel plek hebben. Misschien in Engeland of Schotland, daar heb je hele mooie kloosters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven