Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Ik heb er weer 1.

Soms zie je een boom waar jaren geleden (prikkel)draad omheen is gedaan. De boom groeit dan door en de draad zit voorgoed vergroeid, vaak centimeters diep.

Maar ik heb altijd geleerd dat de sapstroom van een boom alleen door, of net onder de bast door gaat, niet door de binnenzijde. Betekent dat dat er nieuwe verbindingen ontstaan buiten de draad om? Ook qua stevigheid?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
ik moet landy-lover toch echt ff corrigeren hier

het rem-systeem van bussen en vrachtwagens veroorzaakt die duidelijk hoorbare pssssssst, en dan met name de handrem. De koppeling is ook luchtbekrachtigd maar die maakt eigenlijk geen lawaai. het rem-systeem is omgekeerd bekrachtigd wat betreft de handrem. Je laat dus de lucht uit het systeem ontsnappen (pssssst) hierdoor gaat de rem VAST. door weer lucht toe te voegen in het systeem gaan de remmen weer LOS. Bij lekkage in het systeem zal er dus automatisch geremd worden.
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
quote:streepjessokken schreef op 30 januari 2016 @ 20:30:

Ik heb er weer 1.

Soms zie je een boom waar jaren geleden (prikkel)draad omheen is gedaan. De boom groeit dan door en de draad zit voorgoed vergroeid, vaak centimeters diep.

Maar ik heb altijd geleerd dat de sapstroom van een boom alleen door, of net onder de bast door gaat, niet door de binnenzijde. Betekent dat dat er nieuwe verbindingen ontstaan buiten de draad om? Ook qua stevigheid?

Geachte @ steepjessokken;

Wij, van de Hout Unie, willen hier graag even op reageren. Als het dus blijkt dat bomen geen last hebben van prikkeldraad, zouden mensen dus ook jonge boompjes kunnen gaan planten om, bv, een weiland te omrasteren. Hierdoor loopt het verkopen van paaltjes heel sterk terug. Wij verwachten dan ook een enorm verlies van inkomsten.

Wij, van de hout unie, zouden graag zien dat deze vraag niet behandeld wordt door het panel van "de gekke vragen"

Hoogachtend;

H.out, bosweg 10 Waldbergheim
iedereen leest mee
Mijn man gaat er de laatste tijd vanuit dat wanneer ik tegen mijn telefoon zit te lachen, ik dit topic zit te lezen
Pssst @ robland320

Dat hoeft toch niemand te weten.

Pffffff
iedereen leest mee
quote:robland320 schreef op 30 januari 2016 @ 20:52:

het rem-systeem van bussen en vrachtwagens veroorzaakt die duidelijk hoorbare pssssssst, en dan met name de handrem. De koppeling is ook luchtbekrachtigd maar die maakt eigenlijk geen lawaai. het rem-systeem is omgekeerd bekrachtigd wat betreft de handrem. Je laat dus de lucht uit het systeem ontsnappen (pssssst) hierdoor gaat de rem VAST. door weer lucht toe te voegen in het systeem gaan de remmen weer LOS. Bij lekkage in het systeem zal er dus automatisch geremd worden.Ik heb ook last van psssssssst, als er lucht uit mij loopt
quote:robland320 schreef op 30 januari 2016 @ 20:52:

het rem-systeem van bussen en vrachtwagens veroorzaakt die duidelijk hoorbare pssssssst, en dan met name de handrem. De koppeling is ook luchtbekrachtigd maar die maakt eigenlijk geen lawaai. het rem-systeem is omgekeerd bekrachtigd wat betreft de handrem. Je laat dus de lucht uit het systeem ontsnappen (pssssst) hierdoor gaat de rem VAST. door weer lucht toe te voegen in het systeem gaan de remmen weer LOS. Bij lekkage in het systeem zal er dus automatisch geremd worden.Dat klinkt wel logischer ja en komt ook meer overeen met het moment waarop je dat geluid hoort.
quote:femke09 schreef op 30 januari 2016 @ 20:57:

Mijn man gaat er de laatste tijd vanuit dat wanneer ik tegen mijn telefoon zit te lachen, ik dit topic zit te lezen

Dit had ik stil gehouden.

U snapt, dit is humor. Maar, hé wel een nieuwe vraag.

Wat is humor? En waarom vindt de één het leuk, en de andere gaat er serieus op in?

Volgens mij hebben mensen met humor een beeldige fantasie waarbij andere zo; naar je kijken en dus géén idee hebben waar jij het over heb. Die denken dus; "Die is kompleet van lotje getikt" maar zelf zie je het dus echt voor je.

Ik bedoel;

Als ik nu dus een bus zie rijden, ga ik dus echt opletten; wanneer puft ie nou? En ook tijdens het boodschappen doen kijk ik vanaf nu toch met een ander gevoel naar die diep bevroren frikandellen.

Ik overweeg om een giro-nummer te openen voor; De puffende bussen en de eenzame zuchtende frikandel.

Als ik er zo over na denk vind ik dat je strafbaar ben als je dus een frikandel zo laat lijden.

Nou, dit noem ik dus humor.
iedereen leest mee
quote:TJDeLuxe schreef op 30 januari 2016 @ 12:03:

[...]

Ligt denk ik aan het type implantaat en hoe ze geplaatst zijn. Ik heb ronde implantaten onder de spier, kans is klein dat ze gaan hangen aangezien de spieren de implantaten 'dragen'.

Dan zijn er ook druppelvormige implantaten waarbij ze inderdaad een beetje hangen, die zien er ook wat natuurlijker uit.

Verder maakt het nog verschil of de implantaten zijn ingekapseld door littekenweefsel. Littekenweefsel is erg taai en houdt het implantaat ook wel op z'n plek. Het verschilt per persoon of en hoeveel littekenweefsel er gevormd wordt.haha okee thnx, als ik aan siliconen denk, komt Pamela Anderson het eerst in me op
Tegen stank binnenshuis zou ik ook gewoon een deur (of 2) open zetten. Verse frisse lucht lijkt me beter dan de stank verbloemen met andere luchtjes.

Van de bus en vrachtauto ontluchtings verhaal; nooit geweten, bedankt voor de uitleg!

Cijfernerd, ja, jij laat scheten, denkt aan tieten, je klinkt als 'de ideale vent'

Haha, femke09! Hier ook regelmatig hardop gegrinnik achter mijn tablet, mijn man kijkt niet eens meer op..!

De prikkeldraadvraag: ja, er was idd iets met de sapstroom in een boom. Alleen onder de bast, (in het cambium?) ging de sapstroom omhoog, en dan in het midden naar beneden..? Ik heb dat ooit met biologie moeten leren, maar weet het niet meer precies. Als de boom om het prikkeldraad heen groeit, dan is op die plaats de vorm vd boom inclusief bast en cambium vervormd. Maar omdat dat zo langzaam er omheen groeit wordt de sapstroom niet onderbroken of beschadigd, lijkt mij.
Hier een nieuwe vraag: (werkelijk een hele belangrijke! )

In herenondergoed, zowel in slips als boxershorts, zit meestal zo'n raar 'zakje' aan de voorkant. De man zou in theorie zijn jongeheer er tussendoor kunnen 'slalommen' zodat hij staand kan plassen, zonder de onderbroek naar beneden te doen. Maar... in vredesnaam. ..

WAAROM!?

De handeling van het via een dubbele zigzagbeweging naar buiten manoeuvreren is 30.000x zo omslachtig als het eenvoudig naar beneden doen vd elastieken bovenrand.

Dus WAAROM blijft deze design-ontwerp-fout nog steeds overal opduiken?

Zie ik iets over het hoofd? Mannen hier die de vraag durven te beantwoorden?

Is het stiekem lekker warm, dat extra lapje stof? Vangt het verloren druppels op? Laat het 'hem' groter lijken? Zie je anders het verschil niet tussen de voor en achterkant vd slip? Draag je er geheime spulletjes in mee? (Condoom? Spiekbriefje? Geld? Mobieltje? Bol sokken?)

Ben eens eerlijk en los dit mysterie voor eens en altijd op...!

Dat van die verloren druppels lijkt me sowieso een reden. Maar waarom er een opening zit (volgens mij steeds minder vaak hoor, of het is nep) heb ik me ook wel eens afgevraagd ja!

Of zouden er mannen zijn die knoop en riem vast laten en alleen via de rits (auw,die metalen tandjes ) hun piemel uitlaten?

Dat doet me er weer aan denken dat de stoerste spijkerbroeken geen rits hebben maar alleen een rij knopen (had ik vroeger in mijn eigen broeken ook, leuk om in één keer die rij open te trekken. Sorry, off topic).
In memoriam AnnA_C
Na de siliconen hierboven heb ik nog een vraag.

Waarom hebben vrouwen borsten? Er is bijna geen diersoort die, in de periode dat ze niet voor voeding van nageslacht nodig zijn, van die onhandige dingen hebben. Ja, koeien, maar ik vermoed dat dat zo ontstaan is door doorfokken voor de melkproductie.

Heb wel eens de verklaring gelezen dat dat is voor de aantrekkelijkheid (en dus voortbestaan van de soort) maar waarom dan borsten?
In memoriam AnnA_C
We piekeren even voort.

Waarom heeft de mens geen lichaamsbeharing meer? Afgezien van enge doorgefokte katten enzo zijn wij de enige haarloze zoogdieren.
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 31 januari 2016 @ 09:21:

Na de siliconen hierboven heb ik nog een vraag.

Waarom hebben vrouwen borsten? Er is bijna geen diersoort die, in de periode dat ze niet voor voeding van nageslacht nodig zijn, van die onhandige dingen hebben. Ja, koeien, maar ik vermoed dat dat zo ontstaan is door doorfokken voor de melkproductie.

Heb wel eens de verklaring gelezen dat dat is voor de aantrekkelijkheid (en dus voortbestaan van de soort) maar waarom dan borsten?Om te zorgen dat onze shirtjes leuker staan natuurlijk
quote:stellar schreef op 31 januari 2016 @ 09:24:

[...]

Om te zorgen dat onze shirtjes leuker staan natuurlijk Zie mijn volgende vraag
In memoriam AnnA_C
En de naakte woelrat, Mexicaanse naakthond (die je in de zomer in koet smeren net zonnebrandcrème ) en naaktslak dan..?
Borsten.

Ik heb wel eens gelezen dat we die hebben omdat ze op billen lijken. Toen we nog niet helemaal rechtop liepen paarden mensen net als dieren, dus van achteren. De billen waren er om aantrekkelijk te zijn voor het andere geslacht. Toen mensen de missionarishouding uitvonden werden de billen gemist, dus moest er aan de voorkant iets soortgelijks komen. En dat werden borsten.
Ik vind hier dingen van.
Vrouwelijke borsten bestaan volgens mij voor een groot deel uit vetweefsel. Het zou dus een "noodvoorraadje" kunnen zijn voor de vrouw.

Daarom zijn bosten vaak ook groter tijdens de borstvoeding en krimpen ze weer na het stoppen hiervan.
quote:ikbenik schreef op 31 januari 2016 @ 01:36:

Hier een nieuwe vraag: (werkelijk een hele belangrijke! )

In herenondergoed, zowel in slips als boxershorts, zit meestal zo'n raar 'zakje' aan de voorkant. De man zou in theorie zijn jongeheer er tussendoor kunnen 'slalommen' zodat hij staand kan plassen, zonder de onderbroek naar beneden te doen. Maar... in vredesnaam. ..

WAAROM!?

De handeling van het via een dubbele zigzagbeweging naar buiten manoeuvreren is 30.000x zo omslachtig als het eenvoudig naar beneden doen vd elastieken bovenrandHoe kom je er bij dat dat omslachtiger is?
quote:streepjessokken schreef op 31 januari 2016 @ 09:16:

Dat van die verloren druppels lijkt me sowieso een reden. Maar waarom er een opening zit (volgens mij steeds minder vaak hoor, of het is nep) heb ik me ook wel eens afgevraagd ja!

Of zouden er mannen zijn die knoop en riem vast laten en alleen via de rits (auw,die metalen tandjes ) hun piemel uitlaten?

wat voor beeld heb jij van staand plassen? Nog nooit een man gezien die in een urinoir zijn broek helemaal open deed. En dan in je blote kont gaan staan ofzo?
quote:JollyJ schreef op 31 januari 2016 @ 11:31:

[...]

Hoe kom je er bij dat dat omslachtiger is?

Dat maakt mij nou nieuwsgierig of je serieus je jongeheer daar doorheen wurmt?

Toch niet echt? Het elastiek omlaag trekken is toch inderdaad sneller en makkelijker?
quote:kerol schreef op 31 januari 2016 @ 11:41:

[...]

Dat maakt mij nou nieuwsgierig of je serieus je jongeheer daar doorheen wurmt?

Toch niet echt? Het elastiek omlaag trekken is toch inderdaad sneller en makkelijker?Nee, niet echt
quote:JollyJ schreef op 31 januari 2016 @ 11:43:

[...]

Nee, niet echtHahaha, met dit antwoord ben je nog net zover Kerol
quote:Nicotientje schreef op 31 januari 2016 @ 11:45:

[...]

Hahaha, met dit antwoord ben je nog net zover Kerol Ja wat verwacht je dan als antwoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven