telegraaf fouter dan fout...

16-10-2009 08:40 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik in de telegraaf een reactie geven op de film van reinout oerlemans, komt een vrouw bij de dokter.

Mijn reactie was dat ik het schandalig vind dat een man zoals Kluun slapend rijk wordt over het leed van zijn vrouw.Zij had kanker, hij gaat vreemd, heeft schijt aan haar gevoelens, zij gaat dood en meneer wordt rijk door een zielig verhaal op te schrijven.

Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.

Blijkbaar is de Telegraaf van mening dat je alleen maar positief mag zijn over Kluun en Oerlemans want mijn bericht werd tot 2 keer toe geweigerd. Echt belachelijk! Ik wist dat ze fout waren maar zo fout????

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Mijn zusje had borstkanker en vond het een mooi boek.

Mijn moeder had borst- en eierstokkanker en vond het een verschrikkelijk boek.

Ik had geen kanker en vond het een mooi boek.

En de Telegraaf? Dat is een roddelblad!
Mijn moeder is overleden aan kanker. Ik moet er niet aan denken dat mijn stiefvader zich zoals die egoïstische $#@%& van een Kluun heeft gedragen

Eens met TO, meneer had nog niet eens het fatsoen om zijn broek omhoog te houden terwijl zijn vrouw (!!) lag te sterven aan een verschrikkelijke ziekte, en nou wordt hij nog rijk ook over haar rug.

Mocht de hel bestaan....dan wordt er een plekje speciaal voor hem vrijgehouden....
Oh, en ik verrek het om dat boek te kopen of naar die flim te gaan, uit mijn portemonnee wordt ie niet gespekt.
.
Als je goed gelezen had, dan wist je dat ik met 'ode aan de liefde' Turks Fruit bedoelde Lois.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 13:48:

De hel lijkt me wat overdreven. De halve wereld gaat vreemd, mannen zeker en ze doen dat ook als hun vrouw hoogzwanger is. Wie zoiets doet zal vooral met zichzelf moeten zien te leven.

Klopt. En als de ander dat accepteert, wie zijn wij dan om te twijfelen aan de liefde of de kwaliteit van de relatie?

Kluun heeft in interviews wel eens gezegd dat zijn schoonouders niet zo blij met hem zijn...Daar is ie ook de enige niet in.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 13:48:

Als je goed gelezen had, dan wist je dat ik met 'ode aan de liefde' Turks Fruit bedoelde Lois.En ik bedoelde de titel op de filmposter van Oerlemans. Daar staat ook "ode aan de liefde"namelijk.
Lois, je mag vinden wat je vindt hoor, van mij mag alles. Maar ik snap je verontwaardiging gewoon niet.
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 13:51:

[...]

En ik bedoelde de titel op de filmposter van Oerlemans. Daar staat ook "ode aan de liefde"namelijk.Hoe moet ik dat weten?
[quote]lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 13:48:

De hel lijkt me wat overdreven. De halve wereld gaat vreemd, mannen zeker en ze doen dat ook als hun vrouw hoogzwanger is. Wie zoiets doet zal vooral met zichzelf moeten zien te leven.

Kluun heeft in interviews wel eens gezegd dat zijn schoonouders niet zo blij met hem zijn...[/quote]

Goh, wat een verrassing nou.............
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 13:52:

[...]

Hoe moet ik dat weten?Hoeft niet, stond er gewoon en dat verbaasde mij nogal.....
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 13:48:

Kluun heeft in interviews wel eens gezegd dat zijn schoonouders niet zo blij met hem zijn...Maar aan hun heeft hij ook schijt, net als aan zijn vrouw...

Vreemdgaan is 1 ding, maar vreemdgaan terwijl je vrouw ligt te lijden aan een verschrikkelijke ziekte, en er dan ook nog mee gaan pronken om over haar rug rijk te worden...nee, dat getuigt in mijn optiek van een hele diepe slechtheid.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 13:53:

[...]

n.a.v. van het boek enzo,dan he.Als die mensen niet verder kunnen kijken dan dat boek, wordt dat ook nooit wat natuurlijk.
Zijn huidige schoonouders of die van zijn eerste vrouw? Denk dat er maar weinig ouders zijn die het tof vinden als schoonzoon zo publiekelijk vreemd is gegaan.

En ode aan de liefde vind ik een behoorlijke braak-subtitel. Ode aan de geilheid lijkt me een betere. Of ode aan je lul achterna lopen, ode aan vreemdgaan.

Maar dat bekt weer niet zo lekker :-)
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 13:54:

[...]

Maar aan hun heeft hij ook schijt, net als aan zijn vrouw...

Vreemdgaan is 1 ding, maar vreemdgaan terwijl je vrouw ligt te lijden aan een verschrikkelijke ziekte,

Waarom kun je dat niet los van elkaar zien?

en er dan ook nog mee gaan pronken om over haar rug rijk te worden...nee, dat getuigt in mijn optiek van een hele diepe slechtheid.

Is een boek over je ervaringen schrijven meteen pronken? (ik neem aan dat je dat negatief bedoelt) Of alleen maar omdat jij vindt dat hij heel fout bezig is geweest?

Wat is het verschil tussen zijn boek over zijn vrouw met kanker en een willekeurig ander boek over een partner met een levensbedreigende ziekte? Dat hij vreemd is gegaan?
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 13:52:

Lois, je mag vinden wat je vindt hoor, van mij mag alles. Maar ik snap je verontwaardiging gewoon niet.

Misschien ben ik overgevoelig voor dit soort types omdat ik zelf kanker heb meegmaakt en weet hoe verloren en machteloos je je dan kan voelen.Ik merkte in die tijd dat ik veel veilgiheid nodig had, dus een goed thuisbasis.Dit heeft mij erg gesterkt.

Ik voel dus medelijden met zijn vrouw dat ze 2 van die rotdingen moet maken( kanker en vreemdgaan) en dan ook nog eens sterft.
Als ik zijn schoonmoeder was geweest....dan was ie met terugwerkende kracht nog niet jarig.... Dat is wel hun dochter waar hij over schrijft, hun dochter die hij na haar lijden zwartmaakt (met niet heilig zijn), hun dochter die hij heeft bedonderd en hun dochters leed waar hij rijk van wordt. Niet blij? Dat is nog zacht uitgedrukt waarschijnlijk.

Maar nee, meneer vindt zichzelf (alweer!!!!) belangrijker.
.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 13:56:

[...]

Is een boek over je ervaringen schrijven meteen pronken? (ik neem aan dat je dat negatief bedoelt) Of alleen maar omdat jij vindt dat hij heel fout bezig is geweest?

Wat is het verschil tussen zijn boek over zijn vrouw met kanker en een willekeurig ander boek over een partner met een levensbedreigende ziekte? Dat hij vreemd is gegaan?Waarom ik dat niet los van elkaar kan zien? Omdat diegene die hij bedonderde in een zwakke positie stond en al genoeg te verwerken had, zonder dit erbij.

En ja, hij is vreemdgegaan, wat in mijn optiek zijn rol als rouwende partner meteen teniet doet. En er dan ook nog een boek over schrijven...hoe in en in slecht kan een mens zijn...
Wat gaat het (schoon) ouders aan hoe hun kids hun relatie invullen Minny? Du moment dat mijn (schoon)ouders zich met mijn relatie bemoeien, ben ik klaar met ze.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 13:56:

Nou, ik neem aan dat voor de ouders van zijn overleden echtgenote wel enigszins inzichtelijk was wat er allemaal is gebeurd, en dat ze daar een mening over hebben, lijkt me logisch. Zeker als ze er steeds weer over lezen, ook nog.

ja dat is ook nog zoiets waar Kluun ook weer alleen aan zich zelf denkt.Zijn vrouw heeft ouders, familie etc.Die wrijft hij ook nog eens in hoe weinig respect hij had voor haar.Wat dat is het in mijn ogen, zijn vrouw was niet meer zo mooi, kon minder en meneer zoekt meteen eentje die wel heppie de peppie rondloopt.

En zijn kind dan?Die gaat ook ooit dat boek lezen en die film zien.
Dat hele boek is een ode aan zichzelf...
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 13:56:

[...]

Misschien ben ik overgevoelig voor dit soort types omdat ik zelf kanker heb meegmaakt en weet hoe verloren en machteloos je je dan kan voelen.Ik merkte in die tijd dat ik veel veilgiheid nodig had, dus een goed thuisbasis.Dit heeft mij erg gesterkt.

Ik voel dus medelijden met zijn vrouw dat ze 2 van die rotdingen moet maken( kanker en vreemdgaan) en dan ook nog eens sterft.Als zij er niet mee om kon gaan dan had ze ook een andere keuze. Een relatie maak je samen, als jij dat gedrag van de ander accepteert dan heb je die keuze zelf gemaakt en kan ik niet extra medelijden hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven