Twitteren jullie?

02-11-2010 21:11 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom wel/niet?

Ik ben nog steeds twijfelende na lang een tegenstander te zijn geweest.
quote:Vinyl schreef op 02 november 2010 @ 21:31:

[...]

Ik volg bijvoorbeeld onze grootste concurrent op de voet. Hun nieuwste ontwikkelingen komen ook op Twitter. Ook leg ik contacten met belangrijke partijen in mijn sector. Deze mensen spreek je op deze manier heel informeel maar zo breid je je netwerk flink uit.

Ook twitteren mensen interessante artikelen of onderzoeken.

Ook ZZPers halen veel opdrachten binnen via Twitter.

En het is dus veel meer dan 'vertellen wat je doet'. Het merendeel van mijn tweets zijn discussies over dingen in de sector of de politiek. Zijn humoristische tweegesprekken, of meergesprekken of overpeinzingen.

Ik vertel echt zelden dat ik koffie drink. Ook alle mensen die ik volg doen dit niet. Wij hebben superleuke of interessante gesprekken.Dit dus.
Eens met Rider... (straks heb ik jou op Twitter, Rider! Dat zou grappig zijn!)
Dat koffiedrinken etc. is meer hyves niveau, een van de redenen dat ik het niet meer heb.
Voor degenen die Twitter zakelijk gebruiken, doe je dat dan onder je eigen naam of voor de veiligheid toch onder 'n nick?
Niet, maar ik doe ook niet aan hyves, facebook en weet ik wat er allemaal nog meer is.

Ik heb een selecte vriendengroep waar ik erg blij mee ben. Kan dat allemaal prima bijhouden door af te spreken en te bellen.
quote:Tia Dalma schreef op 02 november 2010 @ 21:40:

Privé is het voor mij niet zo interessant omdat ik lang niet alles van thuis met de wereld wil delen.

Dat wil ik ook niet hoor. En wil al helemaal niet met mijn zakelijke 'account' prive dingen gaan verspreiden.
quote:Vinyl schreef op 02 november 2010 @ 21:41:

Eens met Rider... (straks heb ik jou op Twitter, Rider! Dat zou grappig zijn!) als je in mijn branche zit, is die kans bijna 100%
quote:elninjoo schreef op 02 november 2010 @ 21:42:

Voor degenen die Twitter zakelijk gebruiken, doe je dat dan onder je eigen naam of voor de veiligheid toch onder 'n nick?

Eigen naam. Want dan heb je er qua netwerk ook profijt van. Twitter is trouwens meestal gewoon open en onder je eigen naam.

Ik heb ook niks te verbergen daar.
quote:Vinyl schreef op 02 november 2010 @ 21:39:

[...]

Ah, weer zo eentje met hetzelfde vooroordeel.

Toch wel jammer dat Twitter zo bekend staat...

Dat vooroordeel heb/had ik ook.

Komt ook wel door de media.

Bekende sterren die twitteren wanneer ze voor het laatst gepoept hebben.

Nooit geweten dat het ook zakelijk kon.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dank voor de links Tia Dalma!

Voor degenen die Twitter zakelijk gebruiken, doe je dat dan onder je eigen naam of voor de veiligheid toch onder 'n nick?Ik doe het onder de naam van mijn bedrijf.
Ik heb het geprobeerd, maar ik vond dat er teveel onzin bij zat waar ik niet in geinteresseerd was. Dan volgde ik bnn-ers of een instituut als NASA, maar die twitterden zo vaak, dat dat waar ik in geinteresseerd was ondersneeuwde. Niet aan mij besteed dus. Maar fijn voor de mensen die het wel leuk vinden.

Disucssies met vrienden die hier niet wonen heb ik dan weer meer via Facebook, dat vind ik dan wel weer leuk.
quote:rider schreef op 02 november 2010 @ 21:43:

[...]

als je in mijn branche zit, is die kans bijna 100%

En wat is jouw branche?

quote:Liene85 schreef op 02 november 2010 @ 21:42:

Dat koffiedrinken etc. is meer hyves niveau, een van de redenen dat ik het niet meer heb.Ik heb hyves geprobeerd, toen twitter nog niet bestond, maar daar heb ik nooit iets nuttigs van kunnen maken.
quote:heejhallo schreef op 02 november 2010 @ 21:44:

Ik heb het geprobeerd, maar ik vond dat er teveel onzin bij zat waar ik niet in geinteresseerd was. Dan volgde ik bnn-ers of een instituut als NASA, maar die twitterden zo vaak, dat dat waar ik in geinteresseerd was ondersneeuwde. Niet aan mij besteed dus. Maar fijn voor de mensen die het wel leuk vinden.

Disucssies met vrienden die hier niet wonen heb ik dan weer meer via Facebook, dat vind ik dan wel weer leuk.Dan volg je toch de mensen die wél dingen zeggen die jouw interesse hebben?
quote:Vinyl schreef op 02 november 2010 @ 21:38:

[...]

A. Twitter IS heel persoonlijk. En dat kun je je denk ik niet voorstellen, maar ik deel meer met en weet meer van sommige tweeps dan ik weet van de mensen om me heen.

B. Van minuut tot minuut? Dát is al het vooroordeel in levende lijve!

Ik zeg niet dat het slecht is om te twitteren, ik geef alleen aan dat ik mijn contacten anders onderhoud. Op de ouderwetse manier, ik ken veel zakelijke contacten die wel twitteren etc. Tot op heden heb ik van hen vernomen hoe fijn het is dat er ook nog zoiets is als persoonlijk contact en dat ze het ook enorm kunnen waarderen.

Van minuut tot minuut is natuurlijk even overdone, al zijn er mensen die volgens mij echt zoveel twitteren.

Als jij het prettig vindt om te twitteren en je haalt er ook nog zakelijk voordeel uit dan kan ik het alleen maar toejuichen.

Ik heb er zelf niets mee, dat is mijn 2 cents voor vandaag.

Voor degenen die Twitter zakelijk gebruiken, doe je dat dan onder je eigen naam of voor de veiligheid toch onder 'n nick?Onder zakelijke naam. Ik zoek geen veiligheid, maar vindbaarheid. Ik heb er niets aan als mensen me via twitter vinden en dan niet weten onder welk nummer ik te bellen ben

Voor degenen die Twitter zakelijk gebruiken, doe je dat dan onder je eigen naam of voor de veiligheid toch onder 'n nick?Niet voor de veiligheid onder een nick, maar uit commercieel oogpunt onder mijn bedrijfsnaam mét persoonlijke foto.
quote:Medatative_rose schreef op 02 november 2010 @ 21:45:

[...]

Ik zeg niet dat het slecht is om te twitteren, ik geef alleen aan dat ik mijn contacten anders onderhoud. Op de ouderwetse manier, ik ken veel zakelijke contacten die wel twitteren etc. Tot op heden heb ik van hen vernomen hoe fijn het is dat er ook nog zoiets is als persoonlijk contact en dat ze het ook enorm kunnen waarderen.

Van minuut tot minuut is natuurlijk even overdone, al zijn er mensen die volgens mij echt zoveel twitteren.

Als jij het prettig vindt om te twitteren en je haalt er ook nog zakelijk voordeel uit dan kan ik het alleen maar toejuichen.

Ik heb er zelf niets mee, dat is mijn 2 cents voor vandaag.Ik denk zelf dat het handig is om beide te doen. Dus ouderwets, maar ook met je tijd mee gaan.
quote:calvijn1 schreef op 02 november 2010 @ 21:43:

[...]

Dat vooroordeel heb/had ik ook.

Komt ook wel door de media.

Bekende sterren die twitteren wanneer ze voor het laatst gepoept hebben.

Nooit geweten dat het ook zakelijk kon.Enkelen uit mijn zakelijk netwerk twitteren ook iedere scheet die ze laten. Die unfollow ik, gewoon omdat ik de overdaad aan tweets niet kan verwerken.
quote:Vinyl schreef op 02 november 2010 @ 21:44:

[...]

En wat is jouw branche?

vermoedelijk niet de jouwe
quote:rider schreef op 02 november 2010 @ 21:48:

[...]

vermoedelijk niet de jouwe

#nieuwsgierig

Mail me anders even als je het leuk vindt: vinyl@casema.nl

Voeg ik je toe!
Ik heb er al een aantal keer profijt van gehad in de zin van het eerste het politieke nieuws weten in mijn gemeente, kantoormeubels voor een prikkie, interessante vrijgekomen functies, stageplekken, noem maar op!

Je hoeft echt niet elke poep of scheet op twitter kwijt en je kan gelukkig ook zelf bepalen wie je volgt en wie jou volgt!
quote:Tia Dalma schreef op 02 november 2010 @ 21:47:

[...]

Niet voor de veiligheid onder een nick, maar uit commercieel oogpunt onder mijn bedrijfsnaam mét persoonlijke foto.oh, ik zonder foto, maar met foto van onze mascotte.
quote:Sunny1 schreef op 02 november 2010 @ 21:47:

[...]

Ik denk zelf dat het handig is om beide te doen. Dus ouderwets, maar ook met je tijd mee gaan.het zijn imho gewoon totaal verschillende dingen. Weten wanneer de vrouw van je klant jarig is, en daar aandacht aan besteden is vast heel nuttig (hoewel dat in mijn branche nogal zeldzaam is) maar is gewoon totaal iets anders dan wat je met twitter doet/kan doen, wat ik met twitter doe. Het zijn gewoon geen vergelijkbare grootheden. Twitter vervangt persoonlijk contact helemaal niet, en wie denkt van wel, kent echt de mogelijkheden van twitter gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven