Unieke schoolspullen

14-07-2018 21:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een leuk adres (online of in t echt :)) waar je unieke schoolspullen kunt kopen? Kaftpapier, schriften, agenda etc.
Alles wat ik hier in de buurt en op standaard sites zie is hetzelfde en dat wil onze dochter niet....
Ze wil graag iets originelers. Liever niet te meisjes achtig (Pubers :))
DG2015 schreef: ↑
14-07-2018 21:21
Neem van dat bruine pakpapier om boeken mee te kaften (is ook nog eens lekker stevig) en beschilder dat, of maak met grote gummen van de action en een gutsmesje stempels om patronen erop te maken.
Ja, dit!
Ik deed dit 25 jaar geleden ook (al); hele collages/kunstwerken werden mijn boeken en geen één hetzelfde.
Mijn dochter heeft 3 verschillende soorten kaftpapier gekocht. Deze gaat ze naar eigen inzicht combineren. Genoeg filmpjes op bv youtube ter inspiratie.

Ze is alvast begonnen met de schriften en het wordt hartstikke leuk!

Naast kaftpapier ook tape gehaald.
girasole3 schreef: ↑
14-07-2018 23:16
al allerlei tape gekocht; ze gebruikt verder van alles: zwarte nagellak / glitter nagellak , verf
O dat klinkt echt heel erg leuk!!
iris1969 schreef: ↑
14-07-2018 23:23
AliExpress heeft super leuke Aziatische dingen, vooral de Koreaanse dingen zijn top :thumbsup:

Ik zou willen dat ze dat in mijn middelbare schooltijd hadden gehad!
In 'mijn' tijd was er de V&D school campus die was echt geniaal. Hield toen al van zwart en zilverkleur en dat verkochten ze daar volop. Hema ook toen. Mijn agenda's waren van Loesje of Ajax ;-D
O en on topic: inderdaad misschien Etsy proberen en als kaftpapier stevig cadeaupapier van de Action, hebben best leuke motieven vaak of effen. Wel de stevige pakken en niet dat soort van folie-inpakpapier want dat is voor cadeautjes inpakken al geen handig spul, laat staan om boeken mee te kaften.
Wat ik ook vaak deed is enveloppen aan de binnenkant van de kaft plakken voor kleine prulletjes en briefjes. En als het boeken waren die aan het einde van het jaar weer terug moesten dan kafte ik wat ruimer aan de binnenkant zodat ik alsnog dingen kwijt kon in de kaft :)
TsumTsum schreef: ↑
15-07-2018 01:27
Wat ik ook vaak deed is enveloppen aan de binnenkant van de kaft plakken voor kleine prulletjes en briefjes. En als het boeken waren die aan het einde van het jaar weer terug moesten dan kafte ik wat ruimer aan de binnenkant zodat ik alsnog dingen kwijt kon in de kaft :)
O ja leuk!! Deed ik vaak in mijn school-agenda's, plakte ik er enveloppen in en daar zaten dan briefjes van bijvoorbeeld vriendinnen in of foto's. Ook altijd leuk.

Schoolspullen kocht ik meestal samen met mijn moeder gewoon omdat we het super gezellig vonden om samen de stad in te gaan, lekker samen shoppen. Grootste lol. Vervolgens was mijn moeder ook zo lief mijn boeken te kaften aangezien ik dat rotwerk vond en mijn moeder vond dat serieus leuk en rustgevend.
Moet nu trouwens wel de hele waarheid zeggen vind ik. Ik vond boeken kaften niet alleen vervelend, mijn gebrek aan handigheid en een engelengeduld speelden ook mee in de zin dat dat ook niet geheel in mijn voordeel werkte ;-D
VlammendeTroela schreef: ↑
15-07-2018 00:21
Ik had alles wit. Kaftpapier, etui...tot mijn rugtas aan toe.
Want kan kon ik mijn spullen het tijdens saaie lessen volkliederen prachtig versieren. Aan het einde van het jaar stonden al mijn kaften e.d. vol met tekeningen/teksten van mezelf en klasgenoten. unieker kan niet :-)
Haha leuk en ook deels herkenbaar! Ik had juist alles zwart. Maar agenda's en zelfs mijn legerkisten die ik combineerde met dikke zwarte panties en korte zwarte mini-rokjes waren aan het eind van het jaar vol gekalkt :rofl:

Rugzak toen was ook geniaal, jaren meegedaan. Een zwarte van het merk Sur5al of zoiets en dan tijdens het lopen in de school en op het terrein aan 1 band over je schouder dragen en dan het liefst ook nog zo laag mogelijk laten hangen. 'Nonchalant' ;-D

Daarna ben ik overgestapt naar een zwart Eastpack schoudermodel maar die rugzak vergeet ik ook nooit meer.
Wat een leuke ideeën allemaal!!! Onze dochter is al volop aan t youtuben hoe je t leuk kan knutselen. Super bedankt! Ook de enveloppen worden al gezocht..
Sostrene grene heeft heel veel leuks vind ik, als die er was geweest toen ik jong was, wist ik het wel!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Als ze van het oppimpen is kijk dan op deze link kikki agenda

https://www.google.nl/search?q=kikki+ag ... 01&bih=620
leahv schreef: ↑
20-07-2018 12:39
Sostrene grene heeft heel veel leuks vind ik, als die er was geweest toen ik jong was, wist ik het wel!
Ja dat is een leuke winkel. Baal zo erg dat ze maar een paar vestigingen hebben en geen webwinkel.
Lucifer2018 schreef: ↑
20-07-2018 13:03
Ja dat is een leuke winkel. Baal zo erg dat ze maar een paar vestigingen hebben en geen webwinkel.
Ze zijn aan het uitbreiden! Zag laatst ook een vestiging in Utrecht ;-)
Als ze creatief is kan ze met een bullet journal ook haar eigen agenda maken
DG2015 schreef: ↑
14-07-2018 22:53
In mijn middelbareschooltijd had Mexx van die grote lookbooks met wat dikker papier; die heb ik weleens gebruikt als kaftpapier. Aan zoiets zou je kunnen denken.
Ik heb ook weleens cadeaupapier gebruikt om te kaften - dan heb je ook wat anders dan anderen.
Ja! Dat deed ik ook!
ik kafte mijn boeken vaak met (aan elkaar geplakte) pagina`s uit luxe (mode) bladen, de Vogue en zo.
Falathiel schreef: ↑
20-07-2018 13:30
Als ze creatief is kan ze met een bullet journal ook haar eigen agenda maken
Zoals hier
https://sostrenegrene.com/be-nl/maakt-bullet-journal/
Wat leuk allemaal... zijn nu alle genoemde sites aan t bekijken. Thnx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven