Van welk programma had je nachtmerries als kind?

26-05-2020 11:22 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de vorige topics zo leuk om weer even terug in je kindertijd te duiken. Het leek me nu wel leuk om te kletsen over van die figuren waar je vroeger echt doodsbang voor was. In mijn geval waren dit de Muppets (ja echt!) Leesdas, Plaaggeest van Bassie en Adriaan enz. Coraline.

Waar durfde jij niet naar te kijken? Ik vind de Plaaggeest nog steeds niet prettig om naar te kijken hahaha
Moirmel schreef:
26-05-2020 11:29
Twin Peaks, kriebels van de muziek toen.

Schei uit zeg. Met deze scène. Ik krijg er nu nog kriebels van.


Afbeelding


Afbeelding
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 11:35
19.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Hulk inderdaad tijdens zijn gedaanteverwisseling : :-o
De Zevensprong
De Fabriek
Derrek
Godver, bedankt Rik! ;-D
Twin Peaks heb ik pas veel later gezien maar Killer Bob die daar een beetje raar achter dat bed... Ja, wat doet hij daar eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
26-05-2020 11:29
de Hulk , ik keek wel altijd ( veel keus was er ook niet ) maar als hij veranderde deed ik mijn ogen dicht .
Hier ook de Hulk. Vreselijk eng, die ogen als hij veranderde :cry:
Ik kroop altijd onder de tafel!
Alle reacties Link kopieren
Die buitenaardse wezentjes uit Sesamstraat (vroege jaren '90): "jip jip, jip jip, jip jip". Eng!
En van Graaf Tel droomde ik vaak ook heel eng.

Om het maar niet te hebben over de beruchte Plaaggeest uit Bassie en Adriaan, hoe dat ooit op tv is toegelaten is mij een raadsel.

Ik ben een watje ;-D
Ik kan nog steeds 's avonds geen detectives kijken zonder er eng over te dromen.
Alle reacties Link kopieren
De plaaggeest vond ik heel eng. Die had van die enge bolle wangetjes. Omdat ik mezelf niet wilde laten kennen ontwikkelde ik een manier van kijken naar de tv waarbij ik me concentreerde op een punt net naast het beeld waardoor ik niet 'zag' wat er op het beeldscherm zich afspeelde. En er was een hele enge serie die heette 58 miljoen Nederlanders. Ging over de geschiedenis van ons land en daar werden allerlei martelpraktijken uitgelegd. Daar kon ik niet van slapen, dat hield me dan zo bezig.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Opsporing verzocht vond ik ook eng , ik las meestal een boekje of speelde met speelgoed maar met een oog stiekem tòch kijken want het was ook wel weer spannend
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 11:26
Haha ik moest gelijk aan jou denken Jill, toen ik de titel van dit topic zag :rofl:

Maar eh, de plaaggeest dus.
En hoe heet die show, van Peter Jan Rens.. Dat ze in een gat sprongen en ergens uitkwamen. Ik was er echt van overtuigd dat dat iedereen dus kon gebeuren.
Hahhaha oeps.. Ja ik vind het zo lekker om even terug die tijd in te duiken :cheer: :cheer: je wordt nooit meer kind
Alle reacties Link kopieren
Alfred Jodokus Kwak.

Ik vond dat zo eng. Ik heb het nooit gezien. Alleen tot het moment dat hij dan zijn familie kwijt raakt en die mol vindt. Verder heb ik het als kind niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Maar het allerergste (waar ik nu op mijn 43ste nog steeds de rillingen van krijg) is het liedje "Eve of the war". Mijn ouders dachten dat het leuk was om dat hoorspel War of the Worlds op te zetten (op langspeelplaat) en met het gezin te luisteren.
Meeennnn, ik had daar na 2 nachten opeens zo'n vreselijke nachtmerrie van. Maakte zo veel indruk dat ik er nu nog steeds niet naar kan luisteren op de radio. Die gaat uit of ik verander van zender. Komt nooit meer goed denk ik.
jillrose schreef:
26-05-2020 11:40
Hahhaha oeps.. Ja ik vind het zo lekker om even terug die tijd in te duiken :cheer: :cheer: je wordt nooit meer kind
Ja lekker he! Die goeie ouwe tijd ;)
RikM schreef:
26-05-2020 11:34
Schei uit zeg. Met deze scène. Ik krijg er nu nog kriebels van.
...
Nog steeds van plan om hem eens op blue-ray te kopen, want toen veel te jong (10 ongeveer) om er iets van te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Er was ook nog iets van Erik en het insectenboek of zoiets ? Keek mijn broer altijd ,ik niet die grote insecten brrr.

En Tecla , de spin van Maya de bij die vond ik ook doodeng.
Je kon't altaid nog bakker worre
GTST toen Rick een schaar in z’n rug kreeg als ik het me goed herinner. Ik was nog heel jong en jaren last van gehad.

Sneeuwwitje, het stukje met de boze stiefmoeder die opeens heel eng werd dat moest doorgespoeld worden toen ik 5 was ofzo


En ooit een oppas die horrorfilms ging kijken en dan bij enge stukjes ‘doe maar even je ogen dicht’ zei. Hielp niet
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
26-05-2020 11:41
Er was ook nog iets van Erik en het insectenboek of zoiets ? Keek mijn broer altijd ,ik niet die grote insecten brrr.

En Tecla , de spin van Maya de bij die vond ik ook doodeng.
Ik gok dat je nu niet van spinnen houd hahaha
RikM schreef:
26-05-2020 11:34
Schei uit zeg. Met deze scène. Ik krijg er nu nog kriebels van.


Afbeelding


Afbeelding
God ja
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
26-05-2020 11:38
Opsporing verzocht vond ik ook eng , ik las meestal een boekje of speelde met speelgoed maar met een oog stiekem tòch kijken want het was ook wel weer spannend
O ja, of 'Hier volgt een politiebericht' na het Achtuurjournaal. En dan kwam er vaak een foto van iemand die ze in het water hadden opgevist en of iemand die kende. Héél eng.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
26-05-2020 11:41
Er was ook nog iets van Erik en het insectenboek of zoiets ? Keek mijn broer altijd ,ik niet die grote insecten brrr.

En Tecla , de spin van Maya de bij die vond ik ook doodeng.
Erik of het klein insectenboek, die heb ik moeten lezen voor school. :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
26-05-2020 11:42
GTST toen Rick een schaar in z’n rug kreeg als ik het me goed herinner. Ik was nog heel jong en jaren last van gehad.

Sneeuwwitje, het stukje met de boze stiefmoeder die opeens heel eng werd dat moest doorgespoeld worden toen ik 5 was ofzo


En ooit een oppas die horrorfilms ging kijken en dan bij enge stukjes ‘doe maar even je ogen dicht’ zei. Hielp niet
Oprecht is dat stukje best wel heftig voor kinderen
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders keken altijd 12 steden en 13 ongelukken. Naar het ongeluk toe zat dan altijd zo’n opbouwend spannend muziekje. Ik ging dan altijd naar het toilet, want ik vond dat zo spannend. Maar dat muziekje duurde zo lang. Stond ik daar in de gang te wachten voor de deur totdat het ongeluk gebeurd was.
Ik weet niet hoe oud ik was, maar ik keek een film van Harry Potter. Mijn eerste film die ik keek, van die reeks.

Dat bleek de verkeerde film te zijn want ik ben panisch voor spinnen en 1 keer raden wat er in die film tevoorschijn kwam :facepalm:

Ik heb nooit meer Harry Potter gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
26-05-2020 11:42
God ja
Iewl wat een creep
jillrose schreef:
26-05-2020 11:43
Oprecht is dat stukje best wel heftig voor kinderen
Weke van de 3 :proud:
Iets met rode ballonetjes, maar denk dat dat eigenlijk uit Suske en Wiske stripboek kwam?
Dan droomde ik dat ik bij iemand aan de deur stond en dan was er een hele enge vent met van die rode ballonnetjes.
Mijn zusje had ook die nachtmerries.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 11:43
Ik weet niet hoe oud ik was, maar ik keek een film van Harry Potter. Mijn eerste film die ik keek, van die reeks.

Dat bleek de verkeerde film te zijn want ik ben panisch voor spinnen en 1 keer raden wat er in die film tevoorschijn kwam :facepalm:

Ik heb nooit meer Harry Potter gekeken.
Aawh ik weet welke je bedoeld :-D HP is wel een aanradertje hoor haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven